Pistorasioiden kalibrointi
Mistä tietää milloin pistorasiat on viimeksi kalibroitu? Muutin juuri uuteen asuntoon enkä haluasi heti suurta sähkölaskua...
Kommentit (10)
Ei kannata itse alkaa kokeilemaan.Soittaa suoraa sähkömiehelle niin välttyy monelta murheelta
Ei näy punaista pistettä joten kalibroinnista on yli kaksi vuotta. Säästänkö paljon jos kalibroin itse?
AP
Älä! Kalibrointi tehdään kahdella metallisella puikolla, suoraan sieraimiin, jollei tiedä mitä on tekemässä, sähkö voi tappaa, sähkölasku viimeistään.
Tämä oli jo niin kekseliäs, että pitää vinkata kaverille, joka on sähköinsinööri. 😂
Onko pistorasioiden kalibrointi minun vai vuokranantajan tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Onko pistorasioiden kalibrointi minun vai vuokranantajan tehtävä?
Isännöitsijä päättää siitä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei näy punaista pistettä joten kalibroinnista on yli kaksi vuotta. Säästänkö paljon jos kalibroin itse?
AP
Miten ajattelit kalibroida?
En ole koskaan kuullutkaan pistorisioiden kalibroinnista.👐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan pistorisioiden kalibroinnista.👐
Ja syy on se, ettei tommosta ole olemassakaan.
Äläs nyt höpötä, tuo on tärkeä toimenpide, verrattavissa vaikka auton katsastukseen.
Jos pistorasialla ei ole kalibrointi voimassa, niin se on käyttökiellossa. Kalibrointiin kuuluu oleellisimpina jännitteen ja taajuuden mittaus ja tarvittaessa säätö raja-arvojen sisään.
Niissä on sellainen pieni punainen piste keskellä, jos on kalibroitu alle vuosi sitten. Merkki haalistuu näkymättömäksi kahdessa vuodessa.