Vegaaninen pekoni, ei nyt helvetti.
Nyt sais tuo kasvisruokailijoiden pelleily loppua. Ei ole vegaanista pekonia olemassakaan, vai mistä lähin possu on ollut kasvis? se on kasviksista tehty suikale eikä mikään pekoni. EI muuten ole kanapekoniakaan. Suomessa ruoka mene vain huonompaan suuntaan ja koitetaan kaiken mailman korvikkeita myydä aitojen tuotteiden mielikuvilla. Vegaaninen pekoni tai kanapekoni on sama kuin puhuttas ladasta itämaisena Porschena.
Miksei voida kasvisruuasta puhua niiden oikeilla nimillä ja luoda omia hyviä tuotteita ja nimetä ne asianmukaisesti.
Pekonit pilattu, kermat pilattu, maidot pilattu, jne. Milloin tämä loppuu? Kohta ei voi yhtään mitään ostaa kaupasta käyttämättä suurennuslasia ja lukematta valmistusaineluetteloita.
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en itekkään ole ymmärtänyt miksi pitää tehdä kaikkee "kasviskebabia" "vegenakkia" "vegepihviä" yms. Miksi niistä pitää tehdä lihan korviketta, mutta sitten ei voi syödä oikeeta lihaa? Olisvat edes rehellisesti vegejä, mutta lihanhimo työntää läpi.
Itse rakastan lihaa, mutta lääkärin suosituksesta se oli pakko jättää pois, koska mulla on erilaisia elintasosairauksia ja ylipainoa sikana. Esim. minun tapauksessani nuo on just sopivia korvikkeita, vaikka eivät ihan aitoja olekaan.
Tuttavapariskunnassa nainen on kasvissyöjä ja mies syö kaikkea. Tekevät sitten noita soijajuttuja, ja ovat molemmat tyytyväisiä.
Lisäainekorvikkeillako kuvittelet kehosi voivan hyvin?
Luuletko tosiaan, että lihavalmistet ei sisällä väri-ja lisäaineita? Nissä niitä lisäaineita vasta onkin. Makkarat ja marinoidut lihat ovat hyvin pitkälle prosesoitua ruokaa, joka ei ole terveydelle hyväksi.
Pimperolla false dichotomy.
No entäs munalla tai kyrvälä? Eikö sinulla todellakaan ole muuta ulosantia, kuin tuo pillukateus? Minullapas on pillu, mutta sullapas ei. Hähähäää! Etkä tule sellaista ikinä saamaankaan. Mahtaa ottaa pattiin ??? Sitä puhe mistä puute.... Hähähäää, etpäs saa, rallalaaa.....
Pimperolla kuumottaa poskia ja on ilta pilalla 😂😂😂
Antisi tähän ketjuun on todella asiaton. Olisiko mahdollista että jos sinulla ei ole oikeata asiaa, pysyt poissa pilaamasta hyviä ketjuja?
Ohis
Samaa mieltä. Eikö tää ihminen itse tajua, miten nolo se on? Tulla höpöttämään noita keskenkasvuisen kossin höpinöitä. Vaikka väärinhän se on edes teinejä syttää tuollaisista kirjoituksista. Ei kai niistäkään suurin osa tuollaiseen sorru.
Tämä kertaa miljoona. Sinkkumies ensin haukkuu ja pilkkaa muiden vastauksia ja jos joku huomauttaa hänen toiminnastaan, alkaa armoton teinimäinen hähättely? "Hähäää johan alkaa sekoboltsi kaalinpurija porkkanarunkku pimpero olla hädissään!!11". Näin tällaista kielenkäyttöä viimeksi ala-asteella, eikä se mielestäni kuulu mitenkään keskusteluihin tai väittelyihin.
Ne tunteet, ne tunteet.
#safespace #veganvictim #strongandindependent #itsnotacult
"kukko" punaviinissä on 99% varmuudella kanaa, ravintolasta riippumatta. Samoin "härkä" on itseasiassa nautaa. Nämä ovat ruoka-annosten nimiä. Ei tuoteselosteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en itekkään ole ymmärtänyt miksi pitää tehdä kaikkee "kasviskebabia" "vegenakkia" "vegepihviä" yms. Miksi niistä pitää tehdä lihan korviketta, mutta sitten ei voi syödä oikeeta lihaa? Olisvat edes rehellisesti vegejä, mutta lihanhimo työntää läpi.
Itse rakastan lihaa, mutta lääkärin suosituksesta se oli pakko jättää pois, koska mulla on erilaisia elintasosairauksia ja ylipainoa sikana. Esim. minun tapauksessani nuo on just sopivia korvikkeita, vaikka eivät ihan aitoja olekaan.
Tuttavapariskunnassa nainen on kasvissyöjä ja mies syö kaikkea. Tekevät sitten noita soijajuttuja, ja ovat molemmat tyytyväisiä.
Luuletko tosiaan, että lihavalmistet ei sisällä väri-ja lisäaineita? Nissä niitä lisäaineita vasta onkin. Makkarat ja marinoidut lihat ovat hyvin pitkälle prosesoitua ruokaa, joka ei ole terveydelle hyväksi.
No entäs munalla tai kyrvälä? Eikö sinulla todellakaan ole muuta ulosantia, kuin tuo pillukateus? Minullapas on pillu, mutta sullapas ei. Hähähäää! Etkä tule sellaista ikinä saamaankaan. Mahtaa ottaa pattiin ??? Sitä puhe mistä puute.... Hähähäää, etpäs saa, rallalaaa.....
Antisi tähän ketjuun on todella asiaton. Olisiko mahdollista että jos sinulla ei ole oikeata asiaa, pysyt poissa pilaamasta hyviä ketjuja?
Ohis
Samaa mieltä. Eikö tää ihminen itse tajua, miten nolo se on? Tulla höpöttämään noita keskenkasvuisen kossin höpinöitä. Vaikka väärinhän se on edes teinejä syttää tuollaisista kirjoituksista. Ei kai niistäkään suurin osa tuollaiseen sorru.
Tämä kertaa miljoona. Sinkkumies ensin haukkuu ja pilkkaa muiden vastauksia ja jos joku huomauttaa hänen toiminnastaan, alkaa armoton teinimäinen hähättely? "Hähäää johan alkaa sekoboltsi kaalinpurija porkkanarunkku pimpero olla hädissään!!11". Näin tällaista kielenkäyttöä viimeksi ala-asteella, eikä se mielestäni kuulu mitenkään keskusteluihin tai väittelyihin.
Ne tunteet, ne tunteet.
Pari risuaitaasi on vähän vinossa, sillä en ole vegaani. Ihmettelin täällä vain joidenkin henkilöiden tapaa "keskustella".
Vierailija kirjoitti:
"kukko" punaviinissä on 99% varmuudella kanaa, ravintolasta riippumatta. Samoin "härkä" on itseasiassa nautaa. Nämä ovat ruoka-annosten nimiä. Ei tuoteselosteita.
99% ihmisistä on tyhmiä ja köyhiä. Se ei poista sitä, että on se 1% joka ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Ne tunteet, ne tunteet.
#safespace #veganvictim #strongandindependent #itsnotacultPari risuaitaasi on vähän vinossa, sillä en ole vegaani. Ihmettelin täällä vain joidenkin henkilöiden tapaa "keskustella".
Et ole vegaani? Miksi nautit eläinten kiduttamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Ne tunteet, ne tunteet.
#olenkoviskunvastaanhäshtägillä #enosaaargumentoidajotenyritänloukata #motherfucker #alwaysBdick2otherpeople
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Ne tunteet, ne tunteet.
#safespace #veganvictim #strongandindependent #itsnotacultPari risuaitaasi on vähän vinossa, sillä en ole vegaani. Ihmettelin täällä vain joidenkin henkilöiden tapaa "keskustella".
Et ole vegaani? Miksi nautit eläinten kiduttamisesta?
vietämme pari kasvispäivää kyllä viikossa, mutta vielä en ole täysvegaaniksi ryhtynyt. Korvaan joitain tuotteita vegaanisilla vaihtoehdoilla, sillä vaikka en ole täysin vegaani, pyrin koko ajan eettisemmäksi/ekologisemmaksi valinnoillani. Muutos ei aina tapahdu yhdessä yössä.
Ihailtavaa, että itse olet (koska miksi muuten arvostelisit sitä, että joku muu ei ole, ellet itsekin ole?).
Ällöttävää kun pitää olla vegenakkeja ja pekooneja ym. Edes lapsille en antaisi näitä, vaan siksi kun toiset lapset saa samaa lihana. Vege on vege, miksi sen pitäisi lihaa Markoa, vaan saisi selkeästi erottua joukosta hyvänä valintana!
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää kun pitää olla vegenakkeja ja pekooneja ym. Edes lapsille en antaisi näitä, vaan siksi kun toiset lapset saa samaa lihana. Vege on vege, miksi sen pitäisi lihaa matkia, vaan saisi selkeästi erottua joukosta hyvänä valintana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää kun pitää olla vegenakkeja ja pekooneja ym. Edes lapsille en antaisi näitä, vaan siksi kun toiset lapset saa samaa lihana. Vege on vege, miksi sen pitäisi lihaa matkia, vaan saisi selkeästi erottua joukosta hyvänä valintana!
Miksi se vegeruoka ei voi olla pötkylän, eli nakin muotoinen? Se on helppo syödä. Eihän se lihaskaan ole luonnostaan nakinmallinen. Siitä tehdään sellainen, koska se sopii suuhun paremmin kuin esim. joki kokonainen pakaralihas. Lihasta vaan on tehty sen takia pötköjä ja pullia, koska ne on helppo syödä (eivätkä muistuta sitä, joka siihen on henkensä antanut). Miksi ei kasvismössöstä saa tehdä nakin mallisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnolla kysyn: Miksi joillekkin on hirveän vaikea hyväksyä näitä kasvisvaihtoehtoja? Ihan kuin se olisi heille maailmanloppu, että on jotain kasvismakkaraa tai kasispekonia? Eikö jotkut ihmiset ymmärrä, etteivät kaikki ihmiset edes voi syödä lihaa ja on ihan kiva, että heillekkin on vaihtoehtoja. Vai oletteko sitä mieltä, että pitsojakaan ei saisi olla erilaisia? Saisi olla vain yhdenlainen tietyllä juustolla ja samoilla täytteillä.
Myös monesti nimitetään esim soijanakkeja nakeiksi, koska ne muistuttavat ulkomuodoltaan ja näöltään juuri nakkeja. Tai miksi ei esimerkiksi kutsuta kanasta tehtyjä nakkaeja kanapötköiksi?
Ei kyse ole siitä ettei saisi olla kasvisvaihtoehtoja vaan siitä että niitä ei saisi kutsua pekoniksi tai kasvirasvasekotteita ei saisi kutsua kermoiksi.
Miksi ei? Nimi kertoo tuotteen käyttötarkoituksesta. Sisältö selviää purkin kyljestä.
Niin, että kutsuttakoon kanaa kinkuksi ja lehmää hevoseksi?
Sinkkumies
Niinhän lihatollisuus kutsuukin ;) Väärilä nimillä siis. Ei sinulle tarjota ravintolassa lehmänlihaa, vaan se on muuttunut häräksi. Menneitten aikojen pravuuri ravintolassa; kukoa punaviinissä. No , kanaa se oli. Possun takapuolta/peppulihaksia sanotaan kinkuksi. . Kuka muuten on tämä pillumies, joka tähänkin ketjun on taas eksynyt? Muita argumentejä ei yleensä kirjoitustensa vahvistukseksi löydä, kuin vinkua siitä, että toisella kirjoitajalla (ainakin niin kuvittelee)on vagina, pillu ja sen takia luulee, että itse on jotenkin parempi, kun kai sitten itse omistaa kyrvän? Kyrvälläänkö se täällä kirjoittelee? Vai luleeko se polo, että aivot siaitsee munissa ja , että naisilla ei niitä sitten ole, kun ei ole niitä muniakaan? Vai mikä saa tämän raukan kuvittelemaan, että munat tekee ihmisestä viisaamman?
Kannattaa käydä syömässä muuallakin kuin ABC:llä. Saisit kukkoa viinissä, joka on kukkoa viinissä.
Se tietysti vaatii rahaa jota hipeille ei ole.Ainakin vielä silloi, kun kävin ravintolakoulun, niin "kukkoa punaviinissä" tehtii kanasta. Samoin härkä on lähes aina lehmää.
No ei kyllä ole. Lehmä on naaraspuolinen nauta, härkä on kuohittu sonni, eli urosnauta.
Suomessa ei härkiä kasvateta lihantuotantoon.(Eli siis niitä kuohittuja sonneja) Eli se härkä on joko sonnia tai lehmää. Yleensä lehmää.
Maitohyllyllä minulle kyllä aiheuttaa eniten sekaannusta nämä eila, hyla yms. tuotteet. Maitoa on vaikka millä tavalla käsiteltyä ja kolmella eri rasvapitoisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnolla kysyn: Miksi joillekkin on hirveän vaikea hyväksyä näitä kasvisvaihtoehtoja? Ihan kuin se olisi heille maailmanloppu, että on jotain kasvismakkaraa tai kasispekonia? Eikö jotkut ihmiset ymmärrä, etteivät kaikki ihmiset edes voi syödä lihaa ja on ihan kiva, että heillekkin on vaihtoehtoja. Vai oletteko sitä mieltä, että pitsojakaan ei saisi olla erilaisia? Saisi olla vain yhdenlainen tietyllä juustolla ja samoilla täytteillä.
Myös monesti nimitetään esim soijanakkeja nakeiksi, koska ne muistuttavat ulkomuodoltaan ja näöltään juuri nakkeja. Tai miksi ei esimerkiksi kutsuta kanasta tehtyjä nakkaeja kanapötköiksi?
Ei kyse ole siitä ettei saisi olla kasvisvaihtoehtoja vaan siitä että niitä ei saisi kutsua pekoniksi tai kasvirasvasekotteita ei saisi kutsua kermoiksi.
Miksi ei? Nimi kertoo tuotteen käyttötarkoituksesta. Sisältö selviää purkin kyljestä.
Niin, että kutsuttakoon kanaa kinkuksi ja lehmää hevoseksi?
Sinkkumies
Niinhän lihatollisuus kutsuukin ;) Väärilä nimillä siis. Ei sinulle tarjota ravintolassa lehmänlihaa, vaan se on muuttunut häräksi. Menneitten aikojen pravuuri ravintolassa; kukoa punaviinissä. No , kanaa se oli. Possun takapuolta/peppulihaksia sanotaan kinkuksi. . Kuka muuten on tämä pillumies, joka tähänkin ketjun on taas eksynyt? Muita argumentejä ei yleensä kirjoitustensa vahvistukseksi löydä, kuin vinkua siitä, että toisella kirjoitajalla (ainakin niin kuvittelee)on vagina, pillu ja sen takia luulee, että itse on jotenkin parempi, kun kai sitten itse omistaa kyrvän? Kyrvälläänkö se täällä kirjoittelee? Vai luleeko se polo, että aivot siaitsee munissa ja , että naisilla ei niitä sitten ole, kun ei ole niitä muniakaan? Vai mikä saa tämän raukan kuvittelemaan, että munat tekee ihmisestä viisaamman?
Kannattaa käydä syömässä muuallakin kuin ABC:llä. Saisit kukkoa viinissä, joka on kukkoa viinissä.
Se tietysti vaatii rahaa jota hipeille ei ole.No sori, satun vaan oleman ravintolassa töissä. Mutta en ABC:llä :D
T: ravintolakoki, joka ehkä teki sen sinunkin hienon annoksen.
Onpa ikävää. En tiennyt keskustelevani plavelusväen kanssa.
Koirilla ja kissoilla on palvelusväki.
Jos alkoholiton olut on olutta niin miksi lihatonta nakkia ei saisi sanoa nakiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksien mukaan vegaanius pienentää aivoja 3%.
Siksi puhun pienempi aivoisista.
Sinkkumies
Vaikuttaa siltä, että suuret aivot ja lihan syöntikään ei välttämättä tee kaikista ihan viisaita ;)
Epic pimpero fail.
Tykkäsin eritoten tuosta kohdasta suuret aivot ;)
Sinkkumies
En ole koskaan kuullut tai nähnyt... mitään noin bullshittiä. Nyt envoisin olla nissan skylinen omistaja mutta olen täppi mies eikä minulla ole clickiä koolla.