Lapselle nimeksi Pentti?
Kommentit (38)
Aika koominen. Aseistariisuva ehkä. Siellä se Pentti vipeltää. Täten kastan sinut Pentiksi.
Lapsenahan nimi meillä länsimaisessa kulttuurissa yleensäkin on tapana antaa ja tuon etunimisiä suurmiehiäkin täällä maassamme on pitkä lista ja samannimmisiä tavallisia kansalaisia vielä sitä paljon pitempi lista.
Nimi on siis vahvasti perinteinen ja ollut täällä laajojen kansalaispiirien nimenä arvostama .
Se on miehekäs ja tyylikäs.
En kertakaikkiaan ymmärrä mitä esteitä kenellekään voisi olla kastaa tai nimetä poikalapsensa Pentiksi, jos kerran juuri se nimi tuntuu perheessä sopivalta ja vanhemmat juuri sitä jälkikasvulleen haluavat.
Hehän asian joka tapauksessa ratkaisevat ja päättävät, eikä siinä päätöksessä tule antaa mitään sijaa asiassa täysin ulkopuolisten ihmisten (ja useimmissa tapauksissa niistäkin pelkästään oletetuille) käsityksille, saati ennakkoluuloille sitä jo päätettyä nimeä kohtaan.
Koska tässä kyseessä on jo noin vakiintunut nimi, ei millään virallisella taholla taas voi olla asiaan mitään sanottavaa,eikä mitään mielipidettäkään siitä.
Pepsodentti Pentti ja Perspirantti Antti, veljekset kuin, noh, kuin ilvekset.
Äh, puh Pentti työnnä vielä sentti.
Hirvee nimi. Onnee vaan lapselle jos ton nimen annat
Hyvä nimi.
Wikipedia: Alun perin se on kutsumamuoto latinalaisperäisestä nimestä Benedictus, joka merkitsee siunattua. Muotoon Pentti on päästy ruotsalaisen Bente-muodon välityksellä.[1] Pentin nimipäivä suomalaisessa kalenterissa on 21. maaliskuuta, joka on katolisessa pyhimyskalenterissa Benedictus Nursialaisen muistopäivä.
Meidän suvussa on Pentti ollut miehillä vähintään toisena nimenä niin kauan kuin tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nimi.
Wikipedia: Alun perin se on kutsumamuoto latinalaisperäisestä nimestä Benedictus, joka merkitsee siunattua. Muotoon Pentti on päästy ruotsalaisen Bente-muodon välityksellä.[1] Pentin nimipäivä suomalaisessa kalenterissa on 21. maaliskuuta, joka on katolisessa pyhimyskalenterissa Benedictus Nursialaisen muistopäivä.
Minkäslaisen nimen tuosta nursialaisesta saisi väännettyä?
Mä olen tuntenut nyt jo teini-ikäisen Pentin pienestä asti. Kiva nimi kivalla nuorella miehellä.
Kaikkeen tottuu. Aikoinaan mun mielestä Väinö oli ihan hirveä pikkulapselle, tai Urho. JA nykyään pikku-Väiskejä ja Urhoja on vaikka kuin paljon. Saimi oli mummonimi, mutta nyt ihan tavallinen pikkutytön nimi, ja nättikin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mekin pikkukakarana hoettiin ja kikatettiin päälle. Minusta kuitenkin Pentti on ihan kiva nimi, ei siinä mitään. Mistäpä nimestä ei olisi jotain väännetty.
Laita ihmeessä. Varsinkin jos sukunimi on Hirvonen.
Mun mielestä tuo nimi on aika vanhanaikainen. Tulee mieleen joku 60-luvulla syntynyt ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mekin pikkukakarana hoettiin ja kikatettiin päälle. Minusta kuitenkin Pentti on ihan kiva nimi, ei siinä mitään. Mistäpä nimestä ei olisi jotain väännetty.
Äh puh Pentti,
vedä vielä sentti,
vedä vielä vähän,
älä jätä tähän,
oli meillä päin lapsena käytetty rallatus.:D
Em värssyn vuoksi voisi ikinä laittaa lapseni nimeksi Pentti, vaikka ei se nyt sen kummempi ole kuin muutkaan vastaava, Pertti, Reino, Keijo, Markku jne.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo nimi on aika vanhanaikainen. Tulee mieleen joku 60-luvulla syntynyt ukko.
1960-luvulla ei syntynyt ukkoja eikä akkoja , syntyi vain poikalapsia ja tyttölapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh puh Pentti,
vedä vielä sentti,
vedä vielä vähän,
älä jätä tähän,oli meillä päin lapsena käytetty rallatus.:D
Em värssyn vuoksi voisi ikinä laittaa lapseni nimeksi Pentti, vaikka ei se nyt sen kummempi ole kuin muutkaan vastaava, Pertti, Reino, Keijo, Markku jne.
Arvaahan miten vanhoja englanninkielisessä kulttuurissa ovat sellaiset nimet, kuten esim. John,Paul, Mary, Elizabeth,Margaret, Ian, George, Thomas, Jack,Anthony,Adam,Susan,Rose, Henry ja Anne ?
(Kaikki nuohan ovat käytössä tänäkin päivänä siellä...)
Äh puh Pentti työnnä vielä sentti
Älä työnnä kahta muuten repee nahka
Noin me rallateltiin.
Mutta Pentti on ihan jees nimi.
Kiva nimi, eikä samannimisiä ole kolmea luokalla. Itselläni on Pentti-serkku, syntynyt 60-luvulla. Hän onkin ainut Pentti, johon olen elämäni aikana tömännyt.
Ihana pikku-Pentti! Hauska nimi!