Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeät mummelit julkisissa liikennevälineissä

Vierailija
16.06.2017 |

Ratikassa istui vauva rattaissa. Ratikkaan nousi vajaa 70-vuotias täti, joka nojasi mennessään rattaisiin niin, että takapyörät nousivat ylös. Täti ei tehnyt elettäkään pyytääkseen anteeksi äidiltä, joka katsoi kauhuissaan tätä tätiä.

Heti seuraavalla pysäkillä tuli toinen samanlainen mummeli, joka tuuppi kortinlukijasta vähän matkan päässä seissyttä poikaa repusta monta kertaa poispäin kuin roskaa. Ei edes katsonut poikaa, joka oli vieläpä jättänyt siihen lukijan eteen vähän tilaa.

Panee todella vihaksi. Kukaan tuntemani mummo ei tekisi noin. Mummojen kuuluu olla joko fiksuja tai ihanasti höppänöitä, eikä mitään vauvojen ja poikien sadistituuppijoita, jotka eivät pyydä anteeksi.

Vastaavia kokemuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummelit ovat lapsensa Suomeen/maailmaan saattaneet olosuhteissa joita me emme pysty kuvittelemaan. Jos joku on tästä urakasta väsähtänyt se on täysin ymmärrettävää. Voi olla katkeroitumistakin, silloin ei ollut yhteiskunnan taholta sateenvarjoa joka suojelisi ja auttaisi, silakoitakin piti lähettää 6v esikoista jonottamaan satamaan.

Vierailija
22/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut ja elänyt vanhusten keskellä ja kyllähän noiden esimerkkitapausten käytös on törkeää, ei sitä muuta mikään. Edes sadasta vanhuksesta kukaan ei välttämättä tekisi ikinä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yhtään vittusaataanaa en ole koskaan kuullut mummojen tai pappojen suusta. 

nuorison kiroilu on yhtä ilmansaastetta kun haistattelevat koko ajan ! tekisi mieli joskus karjaista että turpa kiinni ja käyttäytykää perkele!

Kiroileminen auttaa kiroilemiseen?

no vittu ei auta ei mutta ihmisiä tässä vaan ollaan, eikö?

nuorison kielenkäyttö on ajoittain niin hirveää että tekisi mieli edelleen karjaista siihen että olkaa vittu jo hiljaa ja katsoa miten suu sitten menee ja ns mitkä fiilikset heillä on. missään ei ole yhtä kiroilevia nuoria kuin täällä.

Vierailija
24/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nuorison kiroilu on yhtä ilmansaastetta kun haistattelevat koko ajan ! tekisi mieli joskus karjaista että turpa kiinni ja käyttäytykää perkele!

nuorison kielenkäyttö on ajoittain niin hirveää että tekisi mieli edelleen karjaista siihen että olkaa vittu jo hiljaa ja katsoa miten suu sitten menee ja ns mitkä fiilikset heillä on. missään ei ole yhtä kiroilevia nuoria kuin täällä.

Miksi kiroilet?

Vierailija
25/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia ovat heikot vanhukset, jotka pyytävät päästä istumaan vanhuksillle varatuille paikoille busseissa tai ratikoissa ja paikoilla aiemmin istuneet, kännyköitä tuijottavat nuoret tai lapset  joutuvat seisomaan.

TOSI vaikeaa seisoa ja pelata!

Vai mitä?

Eivät vanhukset pyydä, vaan arvostelevat suureen ääneen nuorten huonoa käytöstä ja koettavat tapaa tämän mulkoilullaan. Nuoren kuuluu nousta seisomaan vanhuksen tullessa lähistölle, vaikka istuimia olisi vapaana ja nuorella jalka poikki ja 40 asettta kuumetta. Niin tehtii heidän nuoruudessaan sotien jälkeen. 

Vierailija
26/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomaan että ikä tuo katkeruutta. Olen aina taistellut sitä vastaan, enkä nuorempana edes osannut tuntea sitä. Epäreiluuden tunne kuitenkin on hiipinyt minullekin ihon alle ja alkaa katkeroittaa. Enkä ole kuin 29, mitä sit jos elän mummoksi?

Vierailija
27/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiroilet?

liittyi kontekstiin aiemmin, älä vaivaa päätäsi asialla enempää. muista haukkua vanhuksia, sitähän varten tämä ketju on , pysy siis asiassa!

Vierailija
28/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu muuten, että vampyyrimummelit hyökkäävät aina ja vain julkisissa liikennevälineissä, enkä muuten tapaa kuin herttaisia vanhuksia. 

Vierailija
29/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomaan että ikä tuo katkeruutta. Olen aina taistellut sitä vastaan, enkä nuorempana edes osannut tuntea sitä. Epäreiluuden tunne kuitenkin on hiipinyt minullekin ihon alle ja alkaa katkeroittaa. Enkä ole kuin 29, mitä sit jos elän mummoksi?

älä vielä katkeroidu! sullahan on kaikki edessä vielä! mä olen jo 40 enkä vieläkään osaa katkeroitua!

Vierailija
30/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erityislapsi joka käyttäytyy kyllä eri tavalla kuin tavikset, mutta kaikkein suvaitsemattomampia on vanhat papat. Saattavat sanoa todella ilkeästi jos lapsi vaikka käsikään räpytellen ja nauraen katselee puluja.

Toinen juttu on mun omat vanhemmat, jotka joka vierailulla 90% ajasta haukkuu nykyteinejä ja nykyajan kotkotuksia eli kännyköitä, tabletteja, nettiä, paljaita nilkkoja jne. Jatkuvaa solvaamista. Ens kerralla tavatessa sanon, että jos puhuttais jostain muusta ja jätetään se teinien haukkuminen.

Vierailija
31/31 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena oltiin perheen kanssa Latviassa ja ratikalla mentiin. Ratikassa istuimme minä ja siskoni. Olin ehkä 11 ja siskoni 7. Ratikkaan nousi joku vanha ukko joka sitten päätti tarttua siskoni käsivarteen riuhtaisi änet siitä ylös ja istui itse siihen paikalle viereeni. Olin aivan hämilläni ja siskonikin luonnollisesti pelästyi. 

Tämä oli hyvin tyypillistä, että vanhukset riuhtoivat nuorempiaan ylös penkeistä vaikka vapaitakin paikkoja oli. Ihan siis tarttuivat kovakourasesti kiinni ja repivät ylös ihan pieniä lapsiakin niin että lensi. Kielitaitureitahan nämä eivät pahemmin olleet paisti tämä meihin kohdistunut herra osasi kyllä venäjää ja saksaa sekä englantia äidinkielensä lisäksi. Yritti minulle sitten kaiken kukkuraksi vielä mukavia jutella enkuksi mutta voitte vaan arvata etten ollut juttutuulella. Jitenkin niin törkeää.