Miksi lähes kaikki teinitytöt näyttävät nykyään samalta?
(ja kamalalta)
Meikki: hirveät palkki-kulmakarvat, contouring-meikki, sellainen nyrpistelyilme kuvissa kuin olisivat juuri haistaneet jotain pahaa.
Pukeutuminen: Bomber-takit (ei onneksi enää) housut jotka jättävät nilkat paljaiksi, joko Niken jumppapussi perseen päällä keikkumassa tai sitten se likainen kauhtunut Kånken. kenkinä Converset.
Käytös: Käydään ehkä salilla kuvaamassa itseään laitteiden päällä, muuten otetaan joka paikassa Selfieitäh, Belfieitäh ja someen pusketaan #### salillah #med EmPPu, JaZZu ja Lizzuh <3<3<3<3
En käsitä nykymaailmaa, en vaan käsitä.
Kommentit (87)
No onhan tällä hetkellä muodissa teinin keskuudessa myös tuo hipsterilookki. Mallina esim. Skamin Noora. Ei kaikki ole noita Kylie Jenner -kopioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ne näyttää samalta. Aikansa kutakin.
Emme näyttäneet! Meitä oli gootteja, emoja, (no myös niitä pissiksiä), animehörhöjä, nörttejä yms. kyllä ennen oli paljon erilaisia tyylejä. Nykyään se on se yksi ja sama kånkenjopoconverse-palkkikulmakarva bombertakissaan.
Olin teini 2000-luvulla ja sama juttu meilläpäin. Kyllä mä silti sanoisin, et tuota samaa diversiteettiä löytyy nykyäänkin - nuo ah niin tyylikkäät instateinit vain pistää jostain syystä parhaiten esiin.
Omat lapset oli teinejä 2000-luvulla ja ainakin silloin tytöt tuntuivat olevan ihan saman näköisiä, mutta niin ne oli pojatkin. Uskoisin tuon olevan kiinni siitä, minkä ikäinen on. Teini näkee satoja samanikäisiä koulupäivän aikana ja siihen mahtuu monenlaista tyyppiä. Teinien naapuri näkee sitä yhtä teiniä silloin tällöin ja välillä teinin kaverit, jotka yllätys yllätys, pukeutuvat ja kampaavat hiuksensa samalla tyylillä. Siitä syntyy olettamus, miten samanlaisia kaikki ovat.
Ja juu, nyt kun katsoin vanhoja koulukuvia, niin kyllä se ajan vaate-, meikkaus- ja kampausmuoti näkyi lähes kaikissa vaikka silloin tuntui, että me ollaan jokainen erilaisia. Vain jotkut bestikset pukeutuivat tismalleen samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin vuosi sitten ostaa sellaisen bomberin, mutta aavistelin että siitä varmaan tulee joku teinien joukkomuoti niin jätin kauppaan. Hyvä että jätin.
Ok. Minä ostan aina sellaista, joka itseä miellyttää. Viis väliä muiden mielipiteestä.
Sitä kutsutaan itseluottamukseksi, by the way..
Kaikki seuraa somea ja kopioi Kylie Jenneriä, Kim Kardashiania ja mitä näitä nyt on? Teineiltä on persoonallisuus kadonnut. Kaikki posettaa samassa pää vinossa- asennossa huulet töröttäen, jalkojen ja lantion asento opeteltu, kuva hieman kasvojen sivulta. Kopion kopion kopion kopion kopion.... kopio.
Mutta ainahan teinikulttuuria on vallinnut laumasieluisuus- jos et ole samanlainen, et kuulu joukkoon.
Itse olin erilainen kuin valtavirta teinit ysärillä, mutta onneksi löysin kavereita muista samanhenkisistä alternative- teineistä (Grunge, punk, gootti...).
Antakaa ihmisten pukeutua ja näyttää siltä kuin haluavat. Jos joku haluaa näyttää Kylie Jenneriltä ja käyttää bombereita niin ei ole multa pois. :D
Tänään Tallinkin risteilyllä ihmisvirtaa seuranneena, voisin veisata tähän 15 riviä siitä miten suomimammat näyttää kaikki samalta campreineen ja paituleineen, mutta annetaan. olla tällä kertaa. :)
Miksi niin monet 45-50-vuotiaat naiset näyttävät nykyään niin samalle?
Miksi niin monet 3-5-vuotiaat pojat näyttävät nykyään niin samalle?
Kyllä on maailma kummalliseksi mennyt!
Aina teinit ovat näyttäneet samalta keskenään. Nyt suomalaiset teinit vaan näyttävät ensimmäistä kertaa hyvältä, niin tietenkin kateelliset suomalaiset alkavat arvostella. :)
Kaikki ihmiset on samaa. Samat vaatteet samat ajatukset.
Ihmiset ovat muodin orjia. Etenkin teinit. Ei uskalleta erottua joukosta ja tuoda esiin omaa persoonaa ja ajatuksia koska muuten voi joutua kiusauksen kohteeksi koska on "erilainen". Se on surullista. :/ Siihen vaan ei valitettavasti auta muu kuin että ihmiset oppisivat olemaan arvistelematta kokoajan toisiaan joka paikassa. Muussa tapauksessa pitäisi olla teininä jo hyvä itsetunto ja kyky olla välittämättä mitä muut ajattelee.
Vaikka tulee ja menee muodit ja tyylit, olen kiinnittänyt huomiota nykytyttöjen ulkonäkökeskeisyyteen. Olen yläkoulun ope ja ollut töissä kohta 30 vuotta. Näin paljon oman naamaan muuttamiseen samanlaiseksi kuin muilla en muista muiden ikäluokkien kiinnittäneen huomiota. On vieläkin olemassa poikkeuksia, mutta valitettavan moni haluaa näyttää ihan samalta kuin kaikki muutkin. Kun kaikkien nimetkin ovat nykyään sellaisia itsekeksittyjä ja kirjaimia vaan peräkanaa tyyliin Janelia, Sinelia, Jeminia, Mirelia, Jessalia, ei opettajakaan erota toista toisesta ennenkuin vasta ysin keväällä.
Eikai converseja enää kukaan pidä? Adidaksen superstarit on täällä kaikilla, tai valkoiset niket.
T. Vantaalaisteinien äiti (ja joo, samalta ne näyttää, mutta kuuluu ikään)
Mua inhottaa nykymuoti. Etenkin se jatkuva selfieiden ottaminen ja ihmisten itserakkaus (eli epävarmuus), korostetaan oikein sitä narsismia ja omaa ilkeyttä somessa, tyyliin #iamabadbitch #älätuumullevittuileen etc. Mikä siinä ylimielisyydessä ja ilkeydessä on niin hienoa? Voiko joku näin ajatteleva vastata?
T. 12-vuotias
Olen kai itse vähän "tantta" tyyliltäni, mutta en nyt halus halvaltakaan näyttää ja näin on hyvä. Nykyään kyllä hyväksytään lihavuuskin paremmin kuin ennen, käsittääkseni vielä 80-luvulla hoikkuus oli tärkeää. Olen 15. :D
Ne näyttävät toistensa kopioilta. Ennen vanhaan ihmiset olivat eri näköisiä ja persoonallisen näköisiä( tarkoitan kasvoista).
Katsokaa ulkona liikkuessanne nuoria ihmisiä. Ihan samasta muotista tehtyjä.
Verratkaa sitten yli 40-vuotiaisiin.
Googleta vaikka vanhoja luokkakuvia. Aina teinit on näyttänyt samalta. Ja ehkä vielä joskus 40-50 vuotta takaperin vielä enemmän samanlaiselta kun vaihtoehtoja ei ollut ainakaan niihin "makeisiin" vaatteisiin. https://www.google.fi/search?q=1970+luku+luokkakuva&client=ms-unknown&p…: esimerkiksi tossa jokainen lapsi/nuori ja täysin saman näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Googleta vaikka vanhoja luokkakuvia. Aina teinit on näyttänyt samalta. Ja ehkä vielä joskus 40-50 vuotta takaperin vielä enemmän samanlaiselta kun vaihtoehtoja ei ollut ainakaan niihin "makeisiin" vaatteisiin. https://www.google.fi/search?q=1970+luku+luokkakuva&client=ms-unknown&p…: esimerkiksi tossa jokainen lapsi/nuori ja täysin saman näköinen.
Eipä oo.
Helpottaa setämiesten valintaa kun voi valita hiusten värin perusteella, kuten tänään haluan syödä mandariineja ja huomenna banaaneja ja ylihuomenna omenoita jne.
Oletteko huomanneet, että kun katselee vanhoja luokkakuvia, kaikki saman ajan kuvat näyttävät hyvin samanlaisilta. Tarkemmin katsoessa huomaa erot, mutta päällisin puolin meidän luokan ja rinnakkaisluokan kuvia on vaikea erottaa naapurikoulun vastaavista. Syystä että lapset ja etenkin nuoret ovat ikäluokassaan aina keskimäärin melko samalla tavalla persoonallisia. Ei mikään uusi ilmiö siis.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat muodin orjia. Etenkin teinit. Ei uskalleta erottua joukosta ja tuoda esiin omaa persoonaa ja ajatuksia koska muuten voi joutua kiusauksen kohteeksi koska on "erilainen". Se on surullista. :/ Siihen vaan ei valitettavasti auta muu kuin että ihmiset oppisivat olemaan arvistelematta kokoajan toisiaan joka paikassa. Muussa tapauksessa pitäisi olla teininä jo hyvä itsetunto ja kyky olla välittämättä mitä muut ajattelee.
Just näin. Olin n. 10 vuotta sitten teini, enkä pukeutunut teinien valtamuodin mukaan (pillifarkut, tissitopit, mitä näitä nyt olikaan), koska en tykännyt niistä rytkyistä eikä vartaloakaan löytynyt. Samanlainen hapsutukka ja Anytimen meikit toki löytyi kuten kaikilla muillakin tytöillä, mutta vaatemakuni oli ihan omanlainen. Ja toki jouduin niiden takia silmätikuksi.
Jos ei halua herättää huomiota, niin ainahan se massaan sulautuminen toimii.
Jaa. Minäpä käytän näin nuorena aikuisena nykyäänkin sellaista, mun mielestä se kun on kivan näköinen.