1v10kk niin vaadittava eikä mies ota tosissaan!
Meillä on tosi villi taapero, keksii koko ajan mitä hullumpia juttuja ja kiipeilee esim keittiön vetolaatikkokoukkuja pitkin työpöydälle päin, laittaa suuhun kaikkea ym ym. Olen päivät hänen kanssaan ja pelastus on pitkät ulkoilut. Mutta silti uuvuttaa jatkuva vahtiminen kotona. No se kuuluu ikään ja asiaan ja sen suhteen ok. Mutta se mikä risoo on, että mies taas ei ole ollenkaan tarkka lapsen vahtiminen suhteen. Samaten vaikka ettei käsiä välitä usein pestä.. Jos ollaan molemmat kotona niin mies välillä katsoo perään mutta täysin unohtaakin ja antaa olla ja touhuta vaikka eri huoneessa. Vaikka näkee minunkin olevan toisaalla. Kun olin kipeä ja kuumeessa makkarissa, Olin sydän syrjällään kun kuuntelin miehen istuvan vessassa pitkään, selavaan posteja ajan kanssa ja mitä milloinkin. Raivostuttava ettei ole tarkka ja huolellinen! Antaa kurkkulohkon lapselle ja lähteä sen kanssa leikkimään, jättää työtasoille teräviä lähelle taaperoa..Eikä fiksummaksi muutu vaikka miten sanon ja perustele, miehen mielestä olen nipo vaan..
Mitä teen ja miten teillä muilla ollut tämä vaihe?
Kommentit (35)
Miksi makaat sairaana sängyssä jos et nuku? Ihan hyvin voi katsoa vaikka telkkaria yms. ja vahtia lasta.
Niin vahdinkin lasta suuren osan iltaa, mutta kuumeessa kai ok olla levossakin välillä. Onhan luonnollista, että isäkin huolehtisi lapsen hyvin. Ap
Miten se taapero pääsee sinne työtasoille, kunhan ihmettelen.
Liika hysteerisyys ei ole todellakaan hyvästä.
Eli kiipeää alakaappien vetimien kautta tasoilta ottamaan jotain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli kiipeää alakaappien vetimien kautta tasoilta ottamaan jotain. Ap
Oppii kyllä kun saa jonkun haavan tms. Ilman sitä jatkaa tuota varmaan siihen asti, ettei tarvi kiivetä yltääkseen..
Antaa kurkkua kohta kaksivuotiaalle! Apua, lasu paikalle!!!
Nyt vastataan, että hysteerosyys on pahasta. Mutta entä jos taapero saa vedettyä isän kahvimukillisen päällensä tai tiputtua pää edeltä jostain, otettua isän partaveitsen joka on unohtunut pesualtaan luo tms. -sitten ihmetellään, millaisia vanhempia lapsella on kun ei olla huolehdittu. Minusta tämä ei ole hysteerisyyttä vaan tämän ikäinen täytyy vahtia. Vai olenko muidenkin mielestä hysteerinen? Rehellisesti pohdin tilannettamme ja miten suhtautua miehen toimintaan. Nyt tästä tulee riitaa. Ap
Taapero pääsee työtasoille vaikka niin, että työntää tuolin avuksi. Mä olen omalle 1,5-vuotiaalle selittäny tarkasti miksi jotkut asiat ovat kiellettyjä. Jos hän saa veitsen käsiinsä, toteaa vain "tämä terävä, hui" ja laittaa sen pois.
Niin kovien ruokien syöminen (se kurkku) olisi fiksumpi tehdä paikallaan istuen eikä juoksennellassa ja kiipeillessä pitkin kotia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt vastataan, että hysteerosyys on pahasta. Mutta entä jos taapero saa vedettyä isän kahvimukillisen päällensä tai tiputtua pää edeltä jostain, otettua isän partaveitsen joka on unohtunut pesualtaan luo tms. -sitten ihmetellään, millaisia vanhempia lapsella on kun ei olla huolehdittu. Minusta tämä ei ole hysteerisyyttä vaan tämän ikäinen täytyy vahtia. Vai olenko muidenkin mielestä hysteerinen? Rehellisesti pohdin tilannettamme ja miten suhtautua miehen toimintaan. Nyt tästä tulee riitaa. Ap
Kuulostaa kyllä aika hysteeriseltä, jos ei pientä hetkeä voi lapsi itsekseen olla. Pelot ovat aiheellisia, ei sen puoleen ongelmaa, mutta niistä jankkaaminen on varmasti rasittavaa. Kyllä se mieskin ne varmasti ymmärtää, mutta tiedostaa että vaikka mahdollisuus on, niin se ei tarkoita että se varmasti tapahtuu.
Eihän tapaturmat varmoja ole vaan mahdollisia, ja tuon ikäinen tulisi mielestäni huolehtia. Ap
Ottakaa laatikoista vetimet pois? Tai vaihtakaa laatikot sellaisiin trendikkäisiin vetimettömiin. Ei ratkaise perusongelmaa mut ainakaan ei pääsisi kiipeämään niitä pitkin
Okei, nyt jäitä hattuun ap!
Täällä kirjoittelee 10kk vanhan lapsen yksinhuoltaja. Muksu on TODELLA vilkas, liikkuu ja touhuaa koko ajan. Rattaissa ei viihdy, joten sekin helppous on poissuljettu. Kiljuu täysiä jos yrittää laittaa rattaisiin tai pinnasänkyyn. Heittäytyy veltoksi jos yrittää nostaa pois kielletyn tekemisen ääreltä sekä huutaa ja karjuu ja hakkaa esimerkiksi mun varpaita. Mun päivät on ihan täynnä toimintaa.
Silti; käyn vessassa, avaan postit, olen kännykällä... Pakko nämäkin asiat on hoitaa! Lapsi saa myös ison palan kurkkua, maissia tms. kanssaan lattialle, sillä ei tasan syö pöydän ääressä, ruoka vaan lentää lattialle. Olen huomannut, että tämä pieni ihminen on viisas olento ja osaa syödä pieniä paloja, pureskella niillä muutamilla pikkuhampailla. Hän myös selviää hengissä, jos olen pienen hetken eri huoneessa, kuten vessassa. Kodista olen tehnyt mahdollisimman turvallisen toki. Kuitenkin, tämä mini-ihminen touhuaa koko ajan. Se on elämää! :)
Musta tuntuu, että sä ap tarvitset lomaa! Lomaa kodista ja lapsesta. Olet ylikuormittunut ja se heijastuu muuhun perheeseen mm. ylihuolehtimisena. Mieti nyt... Olet kipeä, etkä osaa nukkua ja levätä, vaan kuuntelet mitä mies tekee, onko hän lapsen kanssa oikeasti. Joko olet ylikuormittunut ja stressaat vähän kaikesta tai miehesi on hulttio tai vähä-älyinen johon ei voi siksi luottaa. Veikkaan ensimmäistä.
Ota lomaa!!!
Jos ympäristö on lapsiturvallinen niin ymmärrän hetken eri huoneessa jne. Mutta jos ei kykene pitämään ympäristöä turvallisena niin sitten pitää vahtia kokoajan.
Meillä miehellä alkuun unohtui teräviä veitsiä tasoille ym. Onneksi ei suuttunut kun perustelin miksi on tärkeää laittaa ne lasten ulottumattomiin. Onneksi mies ymmärsi ja kykeni muuttamaan toimintatapaansa.
Löytäisitkö netistä jotain todellisten taaperoiden tapaturmatapausten selityksiä. Laittaisit miehen lukemaan muutaman tositapauksen?
Jos mies ei halua vahtia niin laittaa sitten ympäristön kuntoon. Vetimet pois laatikoista, terävät veitset ja kuumat kahvikupit ym lapsen ulottumattomissa.
Tsemppiä ap. Minusta et kuulosta hysteeriseltä.
Lapselle kypärä päähän ja vaahtomuovia keskiruumiin ympärille, antaa leikkiä vapaasti. Terävät pois pöydiltä ja heitä partaveitset roskiin kysymättä. Kemikaalit pois vessanlattialta, siivous- ja allaskaapin lattioilta. Pistorasioihin tulpat. Kato ettei sähköjohdot ole liian helposti esillä.
Vedä kunnon tirsat.
"vahdittava"
Ap