Miksi miehet lähes aina työntävät lastenvaunuja...
Silloin kun lapsen äitikin on mukana? Onko se niin raskasta vai onko mukavampaa olla työntöhommissa pelkän kävelyn sijaan?
Kommentit (39)
Mies haluaa osoittaa olevansa M-I-E-S ja ISÄ. Eikä mikään kummisetä. Kunnon uros! Ja työntäminen on mukavaa (paremman puutteessa).
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt, että miksi miehet työntävät lastenvaunuja yhdellä kädellä siten, että tukkivat vaunujen kanssa koko kävelytien? Tämä lähinnä silloin kun ovat yksin lapsen kanssa liikkeellä. Samaa taktiikkaa käytetään ostoskärryjen kanssa kaupassa, lapsen kanssa tai ilman.
Mun mies tekee tätä ja se on ihan helvetin ärsyttävää!
Pitää aisasta kiinni ihan vasemmasta reunasta oikealla kädellä ja toisinpäin. Jos mä olen mukana niin viedään kolmen ihmisen verran tilaa. Jättäydyn sitten aina perään kun en halua tukkia tietä.
Ja olen tästä miehelle jo sanonut pari kertaa, mutta eih...
Niin ja itse kysymykseen vastaten, meillä mies haluaa työntää vaunuja.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä, en ikinä, kerta kaikkiaan en ole ikinä nähny miehen työntävän lastenvaunuja.
Missä muuten asut? Asuin aikoinaan pienellä paikkakunnalla ja myöhemmin hätkähdin aina tyyliin huomatessani, että mieskin voi olla kaupan kassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Laskeneet testo-tasot?
Hullua ajatella, että joitain vuosikymmeniä sitten ei käytännössä ikinä nähnyt miehen työntävän vaunuja. Nyt näkee värikkäisiin ulkoilupukuihin ja pipoihin sonnustautuneita miehiä vaunuilemassa.
En tiedä arvostavatko naiset näitä miehiä sitten miehinä. Vai näkevätkö harmittoman hölmön, joka kustantaa ja hoitaa naisen oikut. Selän takana sitten käydään köyrimässä jotain ns. tosimiehiä? Toivottavasti ei.Jaa'a. Ehkä ne on naistenkin asenteet pehmentyneet sitten samalla tavalla ja sydän sykkii vähän nöösimmillekin miehille. Minun aikanani naiset kuitenkin olisivat varmasti hävenneet tuollaisia. Myönnän, olen vanha pieru eikä lapsiasiat enää ole omalla kohdallani ajankohtaisia millään tavalla. Uudet sukupolvet saattavat olla parempia.
Eivät näe miehinä. Katso erotilastoja. Nehän ovat räjähtäneet. Ja veikkaan, että sellaiset isimiehet ovat nimenomaan niitä jätettyjä useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Laskeneet testo-tasot?
Hullua ajatella, että joitain vuosikymmeniä sitten ei käytännössä ikinä nähnyt miehen työntävän vaunuja. Nyt näkee värikkäisiin ulkoilupukuihin ja pipoihin sonnustautuneita miehiä vaunuilemassa.
En tiedä arvostavatko naiset näitä miehiä sitten miehinä. Vai näkevätkö harmittoman hölmön, joka kustantaa ja hoitaa naisen oikut. Selän takana sitten käydään köyrimässä jotain ns. tosimiehiä? Toivottavasti ei.Jaa'a. Ehkä ne on naistenkin asenteet pehmentyneet sitten samalla tavalla ja sydän sykkii vähän nöösimmillekin miehille. Minun aikanani naiset kuitenkin olisivat varmasti hävenneet tuollaisia. Myönnän, olen vanha pieru eikä lapsiasiat enää ole omalla kohdallani ajankohtaisia millään tavalla. Uudet sukupolvet saattavat olla parempia.
Mikään ei ole seksikkäämpää, kuin lastaan hoitava mies. Tällä on ihan biologinen perusta: nainen haluaa alitajuisesti lisääntyä miehen kanssa, joka pitää hyvää huolta lapsistaan, ja sillä lailla turvaa lasten elossapysymisen.
No sehän on ihan hauskaa verrattuna vaipan vaihtoon, imetykseen ja yövalvomiseen. Näkeehän sen jo äitiyspakkauksesta, että äiti kantaa vastuun ja tekee työt. Ai niin onhan niitä isyyspakkauksiakin, mutta pelkästään hauskoja lapsen ja isän suhteen lujittajia.
Lastenvaunuja on helpompi työntää kuin kantaa.
Niitä on helpompi työntää kuin vetää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miettinyt, että miksi miehet työntävät lastenvaunuja yhdellä kädellä siten, että tukkivat vaunujen kanssa koko kävelytien? Tämä lähinnä silloin kun ovat yksin lapsen kanssa liikkeellä. Samaa taktiikkaa käytetään ostoskärryjen kanssa kaupassa, lapsen kanssa tai ilman.
Mun mies tekee tätä ja se on ihan helvetin ärsyttävää!
Pitää aisasta kiinni ihan vasemmasta reunasta oikealla kädellä ja toisinpäin. Jos mä olen mukana niin viedään kolmen ihmisen verran tilaa. Jättäydyn sitten aina perään kun en halua tukkia tietä.
Ja olen tästä miehelle jo sanonut pari kertaa, mutta eih...Niin ja itse kysymykseen vastaten, meillä mies haluaa työntää vaunuja.
Miehesi tekee sitä varmaan siitä syystä, että vähän vaunujen sivulla on tilaa jaloille. Itse potkin sääret aina mustelmille, kun ne osuin vaunujen alalaitaan tai sitten piti kävellä töpöttää lyhyillä askelilla. Sivulla pystyi kävelemään normaalisti.
Ja tuolle vanhalle ihmiselle, joka epäili lastaan vaunuilla työntävien isien miehuutta. Pitäisikö sinun päivittää ajatukset tähän päivään? Se ei vähennä miehisyyttä yhtään, että mies rakastaa lapsiaan ja haluaa viettää heidän kanssa aikaa. Päässä on vikaa, jos muuta luulee.
Ei mies niin tumpelo saa olla etteikö osaisi lastenvaunuja työntää.
N59
Vierailija kirjoitti:
Ei mies niin tumpelo saa olla etteikö osaisi lastenvaunuja työntää.
N59
Hieno kriteeri sulla. Osaako perseensä pyyhkiä?
Minä kannan ja työnnän muutenkin selkävammaisena lasta 9 tuntia päivässä. Iltakävelyillä mies työntää ja minä keskityn saamaan hartioita vähän auki ja veren kiertämään.
Taas käytetään rinnakkain sanoja mies ja äiti. Onhan se hassua että MIES työntää rattaita, eihän se edes kuulu perheeseen!
Jos käydään kävelyllä niin mies haluaa työntää rattaita, minäkin yritän välillä mutta tuo yksi haluaa sen tehdä joten tehköön.
Miehet työntävät mielellään ylpeinä vaunuja joissa on omaa jälkikasvua:) Joku on pielessä jos tätä ei halua tehdä.../Lisäksi ne vaunut ovat yleensä se kallein ostos ja menopeli pyörillä on aina menopeli:) Miehet haluaa noukkia rusinat pullasta.
Päiväsaikaan (työaika) valtaosa vaunuja työntävistä on naisia, eli äitiyslomalaisia. Oli työntäjä sitten mies tai nainen, ainakin puolella työntäjistä on huomio puhelimessa. Mietin joskus huomaisivatko he jos lapsi putoaisi vaunuista. :)
Mieheni työnsi aikoinaan lapsiaan vaunuissa, koska hän työnsi lapsiaan vaunuissa. Piti päästä jonnekin (kauppaan, kävelylle, tapaamaan ystäviä) ja lapset olivat mukana, joten ... Samasta syystä minäkin niitä vaunuja työnsin.
Mun aviomies vaatii saada työntää prinsessaansa vaunuissa, vaikka ulkoilemme yhdessä. Välillä käymme kinaa kumpi saa työntää, yleensä mies voittaa kun niin paljon haluaa niitä työnnellä kun se on niin kivaa. Syy on se, että haluaa niitä työnnellä eikä olla ikinä ajateltu niiden olevan raskaat.
Emt