Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse häpeästä yli. Olisiko teillä hyviä neuvoja?

Vierailija
15.06.2017 |

Häpäisin itseni n. 10 vuotta sitten. En ole vieläkään päässyt asiasta yli. Viime viikkoina asia on taas vaivannut minua erityisen paljon. Asia aiheuttaa fyysistäkin pahoinvointia, oksettaa. En saa nukuttuakaan. Kyse ei ole siitä, että suurentelisin asiaa. Ehei. Tuttavapiirissäni minut tunnetaan nolojen ja häpeällisten tilanteiden naisena. Tuttavani häpeävät minunkin puolestani asioita, joissa minä en näe mitään noloa tai hävettävää.

Olen ajatellut palkkamurhaajan palkkaamista. Hän siis tappaisi kaikki häpeääni todistaneet. En voi kuitenkaan olla varma siitä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Ehkä ihmiset kuolemansa jälkeenkin muistavat minut. Lisäksi palkkamurhaajat taitavat olla melko kalliita, ja tapettavia henkilöitä olisi useampi. En edes tarkkaan tiedä, ketkä kaikki tietävät minusta. Olen miettinyt myös hypnotisoijalla käymistä. Hypnotisoija hypnotisoisi minut unohtamaan koko asian. Mutta eihän tekemäni asia siitä mihinkään muutu, vaikka itse unohtaisinkin sen. Ei ole hyvä ratkaisu sekään.

Olen monesti toivonut saavani rangaistuksen. En tarkoita karmaa, vaan ihan rikosoikeudellista rangaistusta. Tekoni ei ollut rikos, mutta silti jotenkin kuvittelen rangaistuksen sovittavan sen. Julkinen häpeärangaistus kuten jalkapuu voisi olla hyvä. Ehkä joskus vuosisatoja sitten käyttäytymisnormien ollessa tiukempia, olisin saattanutkin joutua jalkapuuhun. Ehkä nykyäänkin joissakin kulttuureissa minut olisi ajettu pois yhteisöstä, pois koko kaupungista, kunniamurhattu tai jotain vastaavaa.

Joskus vuosia sitten kävin "ammattiauttajankin" luona, ei siitä kyllä oikein apua ollut. En pystynyt edes kertomaan hänelle, mitä oikein oli tapahtunut. En pystyisi nykyäänkään. Enhän pysty ajattelemaan asiaa edes itseksenikään. Moni olisi minun tilallani varmasti tappanut itsensä. En kuitenkaan ole itsemurhatyyppiä. Puran pahan oloni muihin ihmisiin. Eilenkin rikoin naapurin ovikranssin. Ei siitäkään ollut mainittavaa hyötyä, vaikka se ennen onkin auttanut.

En oikein keksi, mikä voisi auttaa. Olisko teillä jotain hyviä ehdotuksia?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niin kamalaa olet muka tehnyt? Mikset hakisi apua? Et voi saada tilanteeseen tai oloosi helpotusta jos et uskalla edes puhua siitä.

Vierailija
2/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa persoonallisuus ja pakkoajatuksia. Ammattiapua tarvitset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täää oli aivan paras 😁😁😁😁😁😁😊

Vierailija
4/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kerrot mitä menit tekemään!

Vierailija
5/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No avaapa täällä palstalla nimettömänä, että mitä oot tehnyt. Niin voidaan jakaa tuomio. AV-mammain jory on laillinen ja pätevä ja tuomiosi kärsittyäsi vapaudut siitä.

Vierailija
6/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro meille! Mammat auttaa. Lupaan etten tuomitse. VIhjaa edes!

Vierailija
7/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleeko Porvoo, kuuntelen.

Vierailija
8/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄmmästyin kuin luin aloitustasi. Oletin ilman muuta, että se jatkuu sillä, että kerrot häpeäväsi niin, että haluat tappaa itsesi. Sen sijaan ensimmäinen ajatuksesi oli tappaa kaikki jotka tietävät tapahtuneesta. Tämä on aivan outo ajatusmalli minulle. myös tuo, että rikot jonkin toisen henkilön kranssin oman häpeäsi johdosta on jotain, mikä ei ikinä tulisi itsellä mieleen. Olet ilmeisesti miespuolinen? Tai sitten tavattoman itsekeskeinen nainen. Kummassakin tapauksessa olisin huolissani. Tilanteesi ymmärtämiseksi auttaisi, jos voisit jotenkin edes kuvailla mokaasi. Se voi olla jokin aika pienikin. Olet paskantanut housuihin kännissä? HOmostellut, vaikka olet hetero? tai jotain vastaavaa?

Vierailija
9/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko mitä olet tehnyt. Kaikki ovat täällä anonyymeinä. Kukaan ei tiedä, kuka olet oikeasti. Voi tuntua tietenkin vaikealta noin arka asia, mutta kummasti auttaa, kun purkaa sitä.

Vierailija
10/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tehnyt mitään moraalisesti väärää tai satuttanut toista ihmistä, sinulla on täysi oikeus vapautua häpeäsi kahleista. *ojentaa avaimen*

Jos muut ovat pilkanneet sinua, he ovat voineet tehdä sen vain leikillisestikin. Varsinainen kiusaaminen sen sijaan ei ole oikeutettua, vaikka tekosi olisi ollut kuinka nolo.

Kieltämättä kiinnostaisi mihin häpeälliseksi kokemasi teko on liittynyt. Onko se jotain yleistä, tekevätkö muutkin sitä? Mitä ihmiset sanoisivat, jos selviäisi, että joku julkisuuden henkilö olisi tehnyt samaa kuin sinä?

Vierailija
11/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi mitenkään kirjoittaa tekoani tänne. En pysty edes ajattelemaan sitä selkeästi. Olen miettinyt, että jos kävisin tilanteen monta kertaa läpi mielessäni, se ehkä kutistuisi ja häviäisi olemattomiin. En kuitenkaan pysty käymään tilannetta läpi ensimmäistäkään kertaa, meinaan heti räjähtää häpeästä.

Joku täällä epäili sukupuoltani. Kyllä minä nainen olen, kuten viestini alkuosassa sanonkin.

Joku veikkaili kännissä housuun paskomista ja homoilua. Nuo eivät mielestäni ole mitään häpeän aiheita ollenkaan. Kyllä tämä minun juttuni on paljon vakavampi.

Kukaan ei ole minua asiasta pilkannut. Eivät ole koskaan tuoneet tekoani sanallakaan esiin, eivät ainakaan minun kuulteni. En tietenkään tiedä, mitä ovat keskenään puhuneet.

Kukaan julkkis ei ole koskaan tehnyt mitään yhtä häpeällistä, tai ei ole ainakaan julkisuuteen paljastunut mitään sellaista.

Oliko tekoni sitten moraalisesti väärä ja satutti toista ihmistä? Kyllä se saattoi olla. Tai ainakin se oli erittäin epämiellyttävää paikallaolijoille.

Vierailija
12/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi mitenkään kirjoittaa tekoani tänne. En pysty edes ajattelemaan sitä selkeästi. Olen miettinyt, että jos kävisin tilanteen monta kertaa läpi mielessäni, se ehkä kutistuisi ja häviäisi olemattomiin. En kuitenkaan pysty käymään tilannetta läpi ensimmäistäkään kertaa, meinaan heti räjähtää häpeästä.

Joku täällä epäili sukupuoltani. Kyllä minä nainen olen, kuten viestini alkuosassa sanonkin.

Joku veikkaili kännissä housuun paskomista ja homoilua. Nuo eivät mielestäni ole mitään häpeän aiheita ollenkaan. Kyllä tämä minun juttuni on paljon vakavampi.

Kukaan ei ole minua asiasta pilkannut. Eivät ole koskaan tuoneet tekoani sanallakaan esiin, eivät ainakaan minun kuulteni. En tietenkään tiedä, mitä ovat keskenään puhuneet.

Kukaan julkkis ei ole koskaan tehnyt mitään yhtä häpeällistä, tai ei ole ainakaan julkisuuteen paljastunut mitään sellaista.

Oliko tekoni sitten moraalisesti väärä ja satutti toista ihmistä? Kyllä se saattoi olla. Tai ainakin se oli erittäin epämiellyttävää paikallaolijoille.

No huh huh, nyt kyllä uteliaisuus herää. En millään keksi, minkälaisesta asiasta voisi olla kysymys. Apua, en ehkä saa rauhaa, ellet edes vihjaise, mistä voisi olla kysymys...

Hei, en tietenkään pakota. Mutta ei sinua kukaan voi auttakaan, ellei tiedä vähän enemmän.

Vierailija
13/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satusetä asialla.

Vierailija
14/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se tv-toimittaja oli joka suorassa lähetyksessä ripuloi valkoisiin housuihin? Ei sen häpeällisempää voi olla.

Vierailija
15/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka se tv-toimittaja oli joka suorassa lähetyksessä ripuloi valkoisiin housuihin? Ei sen häpeällisempää voi olla.

Kyllä tämä minun juttuni on häpeällisempi. Vaihtaisin mielihyvin osia tuon tv-toimittajan kanssa.

t. ap

Vierailija
16/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä minun juttuni on häpeällisempi. Vaihtaisin mielihyvin osia tuon tv-toimittajan kanssa.

t. ap

Siinä tapauksessa sun on pakko se kertoa? Olet masturboinut kaiken kansan keskellä?

Vierailija
17/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävää muille paikallaolijoille? Mitä luulet heidän ajattelevan tilanteesta nyt? Luuletko, että he kärsivät näystään vai että heitä huvitti? Mitä ajattelisit itse, jos olisit ollut paikalla, kun sama asia tapahtuukin jollekulle toiselle? Jos tiedät, että tämä ihminen häpeää syvästi vielä kymmenen vuoden päästä, ajattelisitko että hänen kuuluukin hävetä, vai haluaisitko, että hän pystyisi vapautumaan häpeästä?

Teitkö häpeällisen tekosi kännissä?

Oliko tekemäsi asia vahinko vai tarkoituksellista?

Olitko silloin nuori?

Yllytettiinkö sinua tekoon, tai houkuttelitko muita mukaan?

Näetkö usein niitä ihmisiä, jotka olivat todistamassa tuota tilannetta? Millaisia kohtaamisenne ovat?

Vierailija
18/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut elämään virheidesi kanssa, ja kärsimään seuraukset. Mikä siinä on niin vaikeaa? Sekö että mokiaan ei voi poistaa kuin kuvia instasta? Kasva jo aikuiseksi...

Vierailija
19/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä kertoa tommosesta tarinasta vaan osaa. Olisit kokonaan hiljaa sitte!

Vierailija
20/35 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa todella häpeällinen asia, (joka kenties voi satuttaa jotain toista henkilöä , vaikkakin vain moraaliselta kannalta), jolloin muitakin ihmisiä on ollut paikalla, ja joka on voinut olla paikalla oleville epämieluisaa, liittynee seksiin. Ja kunniamurhankin mainitsit, jonka mielessäni liitän tilanteeseen, jossa nainen on tehnyt jotain "kunniatonta", joka taas liittynee aina, vain ja ainostaan seksuaalisuuteen.

Jos häpeää tuottavaan tahtumaan ei liity rikosta, niin sitten lienee helpompi työstää asiaa ja selvitä häpeästä. Lähtisin kyllä uudelleen purkamaan asiaa terapian kautta. Ehkä nyt olisit valmiimpi, kun vuosikymmen on kulunut tapahtumasta.

Tiedän omasta kokemuksesta, että häpeä voi olla sitkeä seuralainen. Toivon sinulle voimia sen selvittämiseen ja hyväksymiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi