Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Vierailija kirjoitti:
Onko moni ei-ensikertalainen päässyt opiskelemaan?
Kiintiöt on kyllä hurjia, ensimmäisen hakutoiveeni koulutusohjelmassa 25/35 aloituspaikoista varattu ensikertalaisille :/ Tosi huonot mahdollisuudet meillä muilla...
Itsekin masistelin kiintiöitä aiemmin, mutta ei ne oikeastaan kauheasti muuttaneet mitään. Aikaisemmin (varsinkin suosituilla linjoilla) sisäänpäässeistä ensikertalaisia oli jokatapauksessa about sen kiintiön verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintiöt on kyllä hurjia, ensimmäisen hakutoiveeni koulutusohjelmassa 25/35 aloituspaikoista varattu ensikertalaisille :/ Tosi huonot mahdollisuudet meillä muilla...
Joo, älytöntä. Mä sain viime vuonna 5 pistettä enemmän kuin huonoin ei-ensikertalainen. "Reilu" peli.
Tarkoitatko, että sait 5 pistettä enemmän kuin huonoin _ensikertalainen_ etkä päässyt opiskelemaan, koska et itse ollut ensikertalainen?
Anteeksi, niin päin toki. :D
Vierailija kirjoitti:
Sama homma, onnistuin kuitenkin kokeessa ja pääsin sisään. Itse asiassa menen tekemään uutta tutkintoa, koska etsin uusia työelämän haasteita. Ajattelin kyllä hakuvaiheessa, että tiukille menee, niin vähän ottivat meitä ei-ensikertalaisia.
Jyväskylästä kenelläkään tietoa vielä?
Odottaako kukaan kirjallisuustieteen tuloksia Tampereelle?
Joko ovat Turun AMKn tradenomien tulokset tulleet?
Itselläni lukee että kesken..ei tainnut taaskaan paikka irrota :/
Vierailija kirjoitti:
En päässyt kouluun
Höh :( Mihin hait?
Onko joku saanut tietoa Turun amk sosionomi-linjasta? Itsellä opintopolussa lukee kesken...
Vierailija kirjoitti:
En päässyt kouluun
Mihin hait ja jäikö paljosta sisäänpääsy?
Vieläkään ei Metropoliasta mitään. Nyt tosin Opintopolku herjaa tällaista:
"Ei hakemuksia! Voit katsella ja muokata hakemuksiasi vasta kun olet täyttänyt ja lähettänyt hakulomakkeen Opintopolussa."
Onkohan se kaatunut vai päivittääköhän ne tuloksia nyt...?
Nope, enkä tiiä kyllä muitakaan kellä ois tullut jyväskylästä Amkista mitään.. Tää odotus on niin raastavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vieläkään ei Metropoliasta mitään. Nyt tosin Opintopolku herjaa tällaista:
"Ei hakemuksia! Voit katsella ja muokata hakemuksiasi vasta kun olet täyttänyt ja lähettänyt hakulomakkeen Opintopolussa."
Onkohan se kaatunut vai päivittääköhän ne tuloksia nyt...?
Opintopolku kaatui taas jos Jodeliin luottamista. Kyllä ne sieltä palautuu.
Vierailija kirjoitti:
Saako 1. hakutoiveesta vielä 5 lisäpistettä?
- v. 2005 viimeksi opiskelemaan hakenut
Riippuu korkeakoulusta mutta käsittääkseni harvinaisempaa (ainakin yliopistoissa), että järjestyksestä saisi lisäpisteitä.
Sain paikan, mutta en oikein voi uskoa sitä, sillä koe meni niin huonosti (jätin jopa vastaamatta yhteen 20 pisteen kysymykseen kokonaan - kokeen maksimipistemäärä oli 60). Voikohan Opintopolun tiedoissa olla virhe kohdallani?!
Onko Turun kenellekään tullut tietoja Turun matemaattis-luonnontieteellisestä?
Turun, Itä-Suomen ja Lapin yliopistojen oikeustieteellisiin hain. Ekaa kertaa olin kokeissa. Viikon päästä perjantaina pitäis tulosten näkyä. Siinä sitten kuluu tunnuslukukortti 12 tunnissa loppuun...
Tulokset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päässyt kouluun
Mihin hait ja jäikö paljosta sisäänpääsy?
Hain logopediaa opiskelemaan Turkuun.
Tarkoitatko, että sait 5 pistettä enemmän kuin huonoin _ensikertalainen_ etkä päässyt opiskelemaan, koska et itse ollut ensikertalainen?