Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
61/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan hakenut biologiaa? Ja jos on niin onko tullut tuloksia, ja mistä?

Minä hain bilsaa opiskelemaan useampaan kaupunkiin. Harmittaa, kun pääsykoe meni melko huonosti, osasin vain 3 kysymystä viidestä eli se mahdollisuus meni sinne.

Yhteen toiseen hakuvaihtoehtooni ei ollut pääsykoetta ollenkaan, joten sinne vielä mahdollisuus.

Joensuun metsätieteeseen olen nyt jollain 46. varasijalla ja siitä ei varmaan kauheasti kannata toivoa sisäänpääsyä :/ ellei useampi peruuta tai pääse ylempään hakutoiveeseen, kun tulokset tulevat ripotellen...

Vierailija
62/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahden muotoiluinstituutin tulokset olivat mulla opintopolussa. Sisällä ollaan! Uskomatonta, en uskotut pääseväni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut jo DI-valinnan tuloksia (siis pääsykokeissa ollut)?

Vierailija
64/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hain bilsaa opiskelemaan useampaan kaupunkiin. Harmittaa, kun pääsykoe meni melko huonosti, osasin vain 3 kysymystä viidestä eli se mahdollisuus meni sinne.

Yhteen toiseen hakuvaihtoehtooni ei ollut pääsykoetta ollenkaan, joten sinne vielä mahdollisuus.

Joensuun metsätieteeseen olen nyt jollain 46. varasijalla ja siitä ei varmaan kauheasti kannata toivoa sisäänpääsyä :/ ellei useampi peruuta tai pääse ylempään hakutoiveeseen, kun tulokset tulevat ripotellen...

Joo minustakin se koe oli paljon vaikeampi verrattuna aiempien vuosien kokeisiin (en siis ennen ole yrittänyt bilsaa, mutta mitä nyt olen vanhoja kokeita selannut läpi)! Etenkin matemaattiset osuudet yllättivät täysin.

Haet siis lisäksi UEF:n ympäristö- ja biotieteisiin? Niihinhän ei tänä vuonna enää koetta ollut.

Vierailija
65/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahden muotoiluinstituutin tulokset olivat mulla opintopolussa. Sisällä ollaan! Uskomatonta, en uskotut pääseväni...

Onnee!! :)

Vierailija
66/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo minustakin se koe oli paljon vaikeampi verrattuna aiempien vuosien kokeisiin (en siis ennen ole yrittänyt bilsaa, mutta mitä nyt olen vanhoja kokeita selannut läpi)! Etenkin matemaattiset osuudet yllättivät täysin.

Haet siis lisäksi UEF:n ympäristö- ja biotieteisiin? Niihinhän ei tänä vuonna enää koetta ollut.

Sinneppä sinne. 

Joo toi bilsa kyllä jäi harmittamaan, viime vuonna olin myös ja silloin lähinnä katselemassa kun oli suunnitelmat vähän avoinna. Ärsyttää, kun taas oli risteytystehtävä. Viime vuonnakin oli ja en edelleenkään osaa. Noh, ehkä onni potkaisee ja pääsen tonne ympäristö- ja biotieteisiin, viime vuonna olisi jäänyt pisteestä kiinni.

Vierailija
67/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin OKL:ään, eli opiskelemaan luokanopettajaksi. :) Hain maisterikiintiössä, olen jo aineenopettaja. Mut jee, luulin, etten ikinä pääse, kun Turun soveltuvuuskokeissa on niin paljon matikkaa, mikä ei oo vahvinta alaa...

Bilsaa lukemaan on kyl vaikea päästä, sinnekin itse aikoinaan pääsin.

Onnea kaikille opiskelemaan päässeille! ☺

Vierailija
68/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin niin kovasti päästä kouluun, ekaa kertaa tänään kävin tsekkaamassa onko tulokset tulleet ja sydän pamppaili hulluna..vielä oli valinnat kesken. Tsemppiä kaikille kouluun hakeneille!

Vierailija
69/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnee!! :)

Kiitos paljon! Hain ensimmäistä kertaa, ja olin jo valmistautunut hakemaan ensi vuonna ja sitä seuraavana jne... mutta ei tarvitse! Oi autuus!

Onnea muillekin paikan saaneille ja tsemppiä odottajille

Vierailija
70/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko psykologian tulokset on tullu?

Vierailija
71/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa Tampereella on saanut jo vastauksia. Tampereella YAMK ilmoitti tulokset  jo reilu viikko sitten. Viime viikolla tuli informaatiotieteen vastaukset.

Hain TaY informaatiotutkimukseen, ja näyttää että on vielä valinnat kesken. Tosiaanko on jo tietoa tullut jollekin?

Vierailija
72/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kukasm hakenut tradenomin monimuotototeutuksiin pääkaupunkiseudulle?

Vierailija
73/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku jo saanut tietoja Karelia-amk:n valinnoista?

En kyllä usko pääseväni sisään, kun en viime vuonnakaan päässyt. Pessimisti ei pety :D

Vierailija
74/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinneppä sinne. 

Joo toi bilsa kyllä jäi harmittamaan, viime vuonna olin myös ja silloin lähinnä katselemassa kun oli suunnitelmat vähän avoinna. Ärsyttää, kun taas oli risteytystehtävä. Viime vuonnakin oli ja en edelleenkään osaa. Noh, ehkä onni potkaisee ja pääsen tonne ympäristö- ja biotieteisiin, viime vuonna olisi jäänyt pisteestä kiinni.

Toivotaan, että paikka aukeaa ympäristö- ja biotieteistä! Risteytystehtävät osaavat kyllä olla kinkkisiä, mutta jos idean hoksaa ovat ne hyvin mekaanisia.

Vierailija
75/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko terveydenhoitajaksi pääkaupunkiseudulle hakeneita? Miten pääsykokeet meni, oliko vaikeat? Itse hain Metropoliaan, Laureaan ja Diakiin. Kokeen tein Metropoliassa. Mitä mieltä muut metropolian kokeesta?

Vierailija
76/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin OKL:ään, eli opiskelemaan luokanopettajaksi. :) Hain maisterikiintiössä, olen jo aineenopettaja. Mut jee, luulin, etten ikinä pääse, kun Turun soveltuvuuskokeissa on niin paljon matikkaa, mikä ei oo vahvinta alaa...

Hei onnea tosi paljon paikasta!

Ja tosiaan bilsaan on kyllä paljon hakijoita eikä paikkojakaan tolkuttomasti. Saanko kysyä, että missä olet opiskellut bilsaa ja tykkäsitkö?

Vierailija
77/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörityty täällä

Vierailija
78/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei onnea tosi paljon paikasta!

Ja tosiaan bilsaan on kyllä paljon hakijoita eikä paikkojakaan tolkuttomasti. Saanko kysyä, että missä olet opiskellut bilsaa ja tykkäsitkö?

Opiskelin Turun yliopistossa tosiaan biologian aineenopettajaksi, sivuaineina mantsa ja terveystieto. Tykkäsin kyllä, mulla oli pääaineena ekologia, niin paljon mielenkiintosia kursseja. Varsinkin kaikki kenttäkurssit todella kivoja ja opettavaisia. Harmillisesti vaan biologien ja bilsanopettajien työtilanne ei ole kovin kaksinen... Opettaminen on kuitenkin se mitä haluun tehä, tutkijan ura ois ollu liian stressaavaa mulle.

Vierailija
79/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkuun biokemiaa opiskelee syksyllä! <33

Eikös biokemia ole tuolla nimellä jo lopetuttu Turun yliopistossa ja Åbo Akademissa. Sehän sulautettiin johonkin toiseen ja nimi muuttui?

Vierailija
80/1077 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut tietoa Lapin yliopiston tuloksista? Hain yhteiskuntatieteelliseen sosiologiaa ja politiikkatieteitä lukemaan.

Kyllä on, pääsin yhteiskuntatieteelliseen Lapin yliopistoon, eri pääaine tosin kuin sinulla hakukohteissa. Tänään tuli tieto. En muualle hakenutkaan. Jee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan