Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
841/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloskirje olikin tullut tänään! Miten voi olla, että ensikertalaisten pisterajat oli korkeammat kuin muiden? Voisi kuvitella sen menevän juuri toisin päin.

Ensin otettiin sisään ensikertalaiset ja sen jälkeen valitaan kaikista loput. Noissa lopuissa ei ollut niin paljon ei-ensikertalaisia, jotka olisivat nostaneet pisterajan korkeammalle kuin ensikertalaisten kiintiön pisteraja. Siten se on jäänyt matalammalle. Se viimeinen hyväksyttykin voi olla ensikertalainen, mutta hänet on kuitenkin valittu avoimessa kiintiössä, josta myös ei-ensikertalaisten oli mahdollista päästä sisään.

Vierailija
842/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laurea laittanut pdf tiedostona tuloskirjeen, mahtaako olla sama mikä tulee myöhemmin postissa paperiversiona.

Mitää, miksi mulle ei ole tullut vaikka paikan otin vastaankin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et saanut opiskelupaikkaa. Et osallistunut valintakokeeseen."

Mitähä vi?)("#&¤a?

Vierailija
844/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloskirje olikin tullut tänään! Miten voi olla, että ensikertalaisten pisterajat oli korkeammat kuin muiden? Voisi kuvitella sen menevän juuri toisin päin.

Ensin otettiin sisään ensikertalaiset ja sen jälkeen valitaan kaikista loput. Noissa lopuissa ei ollut niin paljon ei-ensikertalaisia, jotka olisivat nostaneet pisterajan korkeammalle kuin ensikertalaisten kiintiön pisteraja. Siten se on jäänyt matalammalle. Se viimeinen hyväksyttykin voi olla ensikertalainen, mutta hänet on kuitenkin valittu avoimessa kiintiössä, josta myös ei-ensikertalaisten oli mahdollista päästä sisään.

Kiitos, näinhän sen täytyy olla :)

Vierailija
845/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut vielä Tampereen journalistiikan ja viestinnän tutkinto-ohjelman tuloksia? Pahaenteiseltä tuntuu, kun mitään ei ole vielä kuulunut. Toisaalta Tampereelta näyttää tuloksia melko vähän vielä putoilleen... Plaah, taidan heittää pyyhkeen alustavasti kehään.

Mä odotan tänne kans tietoa ja ei oo tullu viel mitää. UTA:n omilla sivuillakaan ei oo viel yhtäkään hyväksyttyä nimeä joten toivoa on. :D

Täällä kans yks odottelija! Tänään oli tullu Englannin kielen tutkinto-ohjelmasta tulokset mut muualta ei oo yliopistolta tullu.

Oletteko journalistiikan odottajat kuulleet vielä mitään? Itse en. :P

T. Lainausketjun ensimmäinen

Itsekin odotan Tampereen journalismin tuloksia. Kumminkin tulee vasta perjantaina niin kuin viime vuonna... :/

Minulle tuli tänään tulos ja pääsin sisään! Mitenkäs muilla?

Vierailija
846/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma etten pääse, mutta näköjäs syksyllä alkaakin opinnot! 😎

Vierailija
847/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laurea laittanut pdf tiedostona tuloskirjeen, mahtaako olla sama mikä tulee myöhemmin postissa paperiversiona.

Mitää, miksi mulle ei ole tullut vaikka paikan otin vastaankin :(

Opintopolun etusivulla mulla näkyi

Vierailija
848/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kouluun jee 👌👌👌

Vierailija
849/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut vielä Tampereen journalistiikan ja viestinnän tutkinto-ohjelman tuloksia? Pahaenteiseltä tuntuu, kun mitään ei ole vielä kuulunut. Toisaalta Tampereelta näyttää tuloksia melko vähän vielä putoilleen... Plaah, taidan heittää pyyhkeen alustavasti kehään.

Mä odotan tänne kans tietoa ja ei oo tullu viel mitää. UTA:n omilla sivuillakaan ei oo viel yhtäkään hyväksyttyä nimeä joten toivoa on. :D

Täällä kans yks odottelija! Tänään oli tullu Englannin kielen tutkinto-ohjelmasta tulokset mut muualta ei oo yliopistolta tullu.

Itsekin odotan Tampereen journalismin tuloksia. Kumminkin tulee vasta perjantaina niin kuin viime vuonna... :/

Mulla sama juttu: sisällä ollaan!

Vierailija
850/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, vaikka jäikin paska fiilis kokeen jälkeen, en sentään aatellut, että koe hylättäisiin..?! Ei mennyt kuin yli puolen vuoden opiskelut suoraan vaan opiskelupaikan hylkäämiseen. Masentaa, en osaa ajatella tällä hetkellä oikein mitään... Pakko käydä katsomassa heti alkuviikosta itse yliopistolla oma koe ja nähdä omin silmin, että mikä siellä sitten kusi noin pahasti :'-(

t. aikaisemmin lainattu

Vierailija
851/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, vaikka jäikin paska fiilis kokeen jälkeen, en sentään aatellut, että koe hylättäisiin..?! Ei mennyt kuin yli puolen vuoden opiskelut suoraan vaan opiskelupaikan hylkäämiseen. Masentaa, en osaa ajatella tällä hetkellä oikein mitään... Pakko käydä katsomassa heti alkuviikosta itse yliopistolla oma koe ja nähdä omin silmin, että mikä siellä sitten kusi noin pahasti :'-(

t. aikaisemmin lainattu

Voisiko kyseessä olla virhe?

Tsemppiä, yritä selvittää asiaa mahdollisimman pian!

Vierailija
852/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. aikaisemmin lainattu

Voi ei! Nyt ei varmaan tsemppisanat lohduta, mutta ei auta kuin suunnata kohti uusia haasteita. Kannattaa tosiaan käydä katsomassa sitä omaa koetta. Jos ei mitään virhettä ole tullut, niin ainakin saat siitä vinkkiä ensi vuodelle, missä voisi parantaa. 

Vierailija
853/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tuloskirje tuolla pdf:nä (Jyu). Enpä tosin siitä mitään kostunut, kun maisteriohjelman haussa ei ollut koetta vaan "hakemuskirje", ei pisteitä merkattuna. 5. varasija. Pitää ihan mielenkiinnosta viimeistään ensi viikolla pirauttaa ja kysellä, että miten tuollaiset oikein pisteytetään... Onko ihan mielivaltainen homma kuka pääsee ja kuka ei.

Vierailija
854/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, koulussani alin pistemäärä oli 94. Sain kokeesta 92 pistettä, ja olen varasijalla 2... voinko silti päästä varasijalta kouluun vaikka pisteeni eivät riitä tuohon 94 pisteeseen?

Pienestä kiinni :/

Vierailija
855/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko kukaan sanoa, että kuinka todennäköistä on päästä yliopistoon sisään 1. varasijalta? Kun kyseessä on vielä melko suosittu hakukohde, että kauankohan tässä joutuu vielä elämään epätietoisuudessa...

jos lääkis tai oikkis niin ei pääse varasijalta. 

Vierailija
856/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko kukaan sanoa, että kuinka todennäköistä on päästä yliopistoon sisään 1. varasijalta? Kun kyseessä on vielä melko suosittu hakukohde, että kauankohan tässä joutuu vielä elämään epätietoisuudessa...

Osa saattaa hakea ihan vain huvikseenkin ja peruuttaa lopulta paikan. Esimerkiksi jos on suorittamassa jo toista tutkintoa ja miettii, että ottaako paikan vastaan vai jatkaako nykyistä tutkintoa ja tulee siihen tulokseen, että jatkaa. 

Vierailija
857/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalle jäin, ja vielä hyvin pienellä piste-erolla. :(

Toivuttuani kuitenkin hieman ensipettymyksestä päätin ajatella positiivisesti ja päätin, että ensi vuonna sitten uudestaan. Ehkä se pieni piste-ero tarkoittaa että olisi kuitenkin mahdollista sinne unelmakouluuni lopulta päästä. Tsemiä muillekin jotka eivät pääseet, hakekaa ihmeessä uudestaan jos johonkin kouluun todella haluatte ja onnea opiskelupaikan saaneille! :)

Vierailija
858/1077 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin Helsingin oikikseen!! Toinen hakukerta, viime vuonna pisteen päähän ja tänä vuonna kirkkaasti sisään. Maistuu entistä makeammalta, kun vihdoin pääsi😍

Vierailija
859/1077 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa saattaa hakea ihan vain huvikseenkin ja peruuttaa lopulta paikan. Esimerkiksi jos on suorittamassa jo toista tutkintoa ja miettii, että ottaako paikan vastaan vai jatkaako nykyistä tutkintoa ja tulee siihen tulokseen, että jatkaa. 

Mene älyvuotoon. Lääkiksen eteen joutuu todella tekemään työtä. Fykebi. Onnistuuko huvikseen? Ei.

Vierailija
860/1077 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hän tulee tieto onko päässyt viimeistään ja varasijat myöhemmin. Viim 15.7.