Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtsikan tulokset Helsinkiin tullut, en päässyt. Kiitos uudistusten, nyt melkein yhtä vaikea päästä kuin oikikseen ja muihin huippusuosittuihin aloille. Ei tullut paikkaa, 900 hakijaa ja 60 aloituspaikkaa. Oliko muita yhteiskunnalliseen muutokseen hakijoita? Melkoinen ero pääsykokeissa kun alat on yhdistetty, itselläni kirjallisuuskysymykset menivät hyvin, aineistokokeet taas huonosti.
Mulla lukee valtsikan kohdalla kesken! Tarkoittaakohan että pääsin... :O
Kyllä se sisäänpääsyä enteili! Tänään nimittäin tuli pisteet sähköpostilla ja opintopolkuun ilmoitus että opiskelupaikka viestintään myönnetty!! Voi tätä onnea :)
Kadunlakaisijan erikoistutkinto? :)
Pahoittelut jos nyt pilaan päiväsi, mutta olen työskennellyt viestinnän asiantuntijahommissa AMK-pohjalta jo monta vuotta ja nyt lähden vain täydentämään osaamistani yliopiston puolelle. Siistiä sisähommaa tämä on ollut eikä mitään kadunlakaisua.
Turha purkaa pettymystä muihin jos itse et saanut opiskelupaikkaa.
Sain muutama vuosi sitten opiskelupaikan varasijalta 6 koulutukseen, jossa aloituspaikkoja oli 20. Tämä tapahtui elokuun puolivälissä. Riippuu niin monesta asiasta, voiko päästä ja miltä varasijalta.
Ymmärrän hyvin turhautumisen. Itsekin olen jo keski-ikäinen pitkäaikaistyötön. Kurssitovereilla avoimessa yliopistossa oli lähes kaikilla hyvät oman alan työpaikat ja monet saivat vielä koulutuspaikatkin. Itse jäin taas tässäkin asiassa lehdelle soittelemaan vaikka opintomenestys oli hyvä. Tasan ei vain käy onnenlahjat. Olisipa edes joku työpaikka :/
Minä hain Rovaniemelle Lapin yliopistoon politiikkatieteitä... oon varasijalla 2. ja nyt jännitän miten käy!
Hitsinvitsi kirjoitti:
Minä hain Rovaniemelle Lapin yliopistoon politiikkatieteitä... oon varasijalla 2. ja nyt jännitän miten käy!
Tsemppiä, toivottavasti 2 peruu tai pääsee ylempään hakutoiveeseen! 👍Minäkin hain sinne ja pääsin 🙂
Hitsinvitsi kirjoitti:
Edellinen jatkaa: mitä muuten olit mieltä pääsykokeesta? Minusta se 3. tehtävä tuntui tosi vaikealta 🤐
Milloin ja miten ne pisteet saa tietää? Ilmestyykö ne opintopolkuun huomenna vai tulevatko ne kirjeitse kotiin? Opiskelupaikan olen siis saanut ja vastaanottanut, mutta kovasti odotan, että saisin tietää omat pääsykoepisteeni!
tuloskirje opintopolussa! siellä näkyy pisteet ja pisterajat
Ei minulla ollut tuloskirjettä tai tietoa pisterajoista Opintopolussa? Vain tieto siitä, että on hyväksytty opiskelemaan.
Opiskelupaikan olen vastaanottanut.
Laurea laittanut pdf tiedostona tuloskirjeen, mahtaako olla sama mikä tulee myöhemmin postissa paperiversiona.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän meinaa, kun Opintopolkuun ilmestyi suorilta teksti "Peruuntunut. Aloituspaikat täynnä" ilman, että siellä on mitään varasijoja missään vaiheessa näkynytkään? Tietääkö joku?
Mä olettaisin, että hyväksytyt ovat ottaneet paikkansa sitovasti vastaan, eli aloituspaikat on tulleet täyteen = ei varasijoja.
Ja ihmisille jotka kyselee mistä näkee pisteensä ym., niin se asia selvinnee parhaiten oman opinahjon nettisivuja lukemalla, koska riippuu ihan koulusta. Itse esimerkiksi joudun soittamaan ja kysymään omia pisteitäni.
Tuloskirje olikin tullut tänään! Miten voi olla, että ensikertalaisten pisterajat oli korkeammat kuin muiden? Voisi kuvitella sen menevän juuri toisin päin.
Tervetuloa Jyväskylään uudet opiskelijat!:)
T: Viime vuoden fuksi
Vierailija kirjoitti:
Tuloskirje olikin tullut tänään! Miten voi olla, että ensikertalaisten pisterajat oli korkeammat kuin muiden? Voisi kuvitella sen menevän juuri toisin päin.
Esim. koepistejonossa alin hyväksytty ensikertalainen 24 pistettä ja "koepisteet-kaikki" alin hyväksytty 21,5 pistettä. Voisiko se selittää, että kokeesta oli saatava 20 pistettä ja moni ensikertalainen jäänyt sen alle? Muuten en ymmärrä. Ensikertalaisuuskiintiö oli 25/35.
Mulle on ilmaantunut tuloskirje opintopolkuun. Olen 2. varasijalla, mutta ihmettelen miksi silti sanotaan, että opiskelijavalinta on kesken.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin turhautumisen. Itsekin olen jo keski-ikäinen pitkäaikaistyötön. Kurssitovereilla avoimessa yliopistossa oli lähes kaikilla hyvät oman alan työpaikat ja monet saivat vielä koulutuspaikatkin. Itse jäin taas tässäkin asiassa lehdelle soittelemaan vaikka opintomenestys oli hyvä. Tasan ei vain käy onnenlahjat. Olisipa edes joku työpaikka :/
Sittenhän sulla on hyvät saumat päästä maisterivalinnassa, jos arvosanat on hyvät. Tai avoimen väylän. Tsempit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. koepistejonossa alin hyväksytty ensikertalainen 24 pistettä ja "koepisteet-kaikki" alin hyväksytty 21,5 pistettä. Voisiko se selittää, että kokeesta oli saatava 20 pistettä ja moni ensikertalainen jäänyt sen alle? Muuten en ymmärrä. Ensikertalaisuuskiintiö oli 25/35.
Onko ollut niin, että sitten kun ensikertalaiskiintiöstä on kaikki otettu sisään, loput ovat olleet samalla viivalla? Eli heidän kohdallaan ei ole enää katsottu, monettako tutkintoa pyrkii opiskelemaan. Joten se 21,5 pistettä saanut on voinut myös olla ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ilmaantunut tuloskirje opintopolkuun. Olen 2. varasijalla, mutta ihmettelen miksi silti sanotaan, että opiskelijavalinta on kesken.
Kyllähän se on sinun osaltasi kesken. Kaikki eivät ole vielä ottaneet vastaan paikkaa, joten voit päästä vielä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sulla on hyvät saumat päästä maisterivalinnassa, jos arvosanat on hyvät. Tai avoimen väylän. Tsempit!
Kiitos :) Hainkin maisterivalinnassa, mutta aina on muita parempia.
Jos et tiedä mitä yliopistoon hakeminen on tämä päivänä niin suosittelisin pitämään suun ummessa. Minä lopetin työni ja suljeuduin lähestulkoon koko sosiaaliselta elämältä lukemaan kotiini neljäksi kuukaudeksi. Tämä oli suuri uhraus itselleni, joten todellakin alkaa pikkuhiljaa mielenterveys oikkuilla, kun saa vielä odotella että oliko se kaikki turhan takia vai ei.