Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
701/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun amk:uun sosionomiksi ekalla yrittämällä (tosin ikää ja työvuosia takana senkin edestä).

Vierailija
702/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten varasijat lasetaan?? Jos 40 otetaan ja varasija on 44 niin pitääkö 4 perua että pääsen vai 44?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtsikan tulokset Helsinkiin tullut, en päässyt. Kiitos uudistusten, nyt melkein yhtä vaikea päästä kuin oikikseen ja muihin huippusuosittuihin aloille. Ei tullut paikkaa, 900 hakijaa ja 60 aloituspaikkaa. Oliko muita yhteiskunnalliseen muutokseen hakijoita? Melkoinen ero pääsykokeissa kun alat on yhdistetty, itselläni kirjallisuuskysymykset menivät hyvin, aineistokokeet taas huonosti.

Mulla lukee valtsikan kohdalla kesken! Tarkoittaakohan että pääsin... :O

Vierailija
704/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiaq kirjoitti:

Miten varasijat lasetaan?? Jos 40 otetaan ja varasija on 44 niin pitääkö 4 perua että pääsen vai 44?

44 pitää perua.

Vierailija
705/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiaq kirjoitti:

Et oo tosissas?! Unohda koko koulu, jos et tota edes tajua...

Vierailija
706/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiaq kirjoitti:

44:n pitää perua tmv, että pääsisit sisään.

Vierailija
707/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtsikan tulokset Helsinkiin tullut, en päässyt. Kiitos uudistusten, nyt melkein yhtä vaikea päästä kuin oikikseen ja muihin huippusuosittuihin aloille. Ei tullut paikkaa, 900 hakijaa ja 60 aloituspaikkaa. Oliko muita yhteiskunnalliseen muutokseen hakijoita? Melkoinen ero pääsykokeissa kun alat on yhdistetty, itselläni kirjallisuuskysymykset menivät hyvin, aineistokokeet taas huonosti.

Mulla lukee valtsikan kohdalla kesken! Tarkoittaakohan että pääsin... :O

Minullakin lukee opintopolussa kesken, s-postiin tuli kieltävä vastaus.

Vierailija
708/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te varasijoja miettivät, itse olin kaks vuotta sitten Helsingin yliopistossa kasvatustieteellisessä varasijalla 4 ja nousin sieltä sisään tosi myöhään, siis heinäkuun lopulla vasta. En kyllä sitten tiedä miten yleistä tämmönen on mutta mahdollista.

Nyt odottelen Helsingin sosiaalitieteistä tuloksia, kuumottelee melkeinpä enemmän kuin pari vuotta sitten vaikka opiskelupaikka onkin jo alla ja silleen tiedän että valmistauduin liian vähän koska hakijamäärät oli todella suuria.

Nyt varmaan on aika paljon pienempi liikkuvuus noitten varasijojen kanssa kun jokaiselle lopun viimein tarjotaan vain yksi paikka (siis jos pääset paikkoihin 1,2 ja 5 niin voit valita vain sen numero 1n. ) mutta niin kauan kuin kaikkien paikkojen tuloksia ei ole julkaistu voi se oma varasija nousta paljonkin, jos moni edellä ollut pääseekin johonkin myöhemmin selviävään ykköshakukohteeseensa. Toki joku ehkä jättäytyy välivuodelle eikä ota vastaan sitä vaihtoehto 3sen paikkaansa ettei menetä ensisijaisuuspisteitänsä?

Itseasiassa tää uudistus oli just sillon ekaa vuotta voimassa kun viimeksi hain, muistan että menetin sen takia jo toivon etten tule pääsemään.

Ei auennut edes jonopaikka sosiaalitieteistä, yhteispisteet lähempänä 50 mutta aineistokoe hylätty. No, ehkä kahden maisterin tekeminen samaa aikaan olisikin ollut liian kuluttavaa. Pystyn kuitenki sosiaalityön lukemaan sivuaineena ja myöhemmin hakea uudestaan. Onnea kaikille jotka pääsitte sisälle,kova on ollut kilpailu!

Vierailija
709/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aikaisin nukkumaan ihan vaan ettei tarvitse enää stressata ja pääsen huomenna aamulla katsomaan toivottavasti päivittynyttä varasijaa!

Vierailija
710/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti sosionomi ei-ensikertalainen varasijalla 53 ei taida onnistaa .Harmi.

Vierailija
711/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Helsingissä haeta nykyään nimenomaan sosiaalitieteisiin, joista sitten opintojen edetessä valitaan pääaine, mm. sosiaalityö? Muualla Suomessa sosiaalityö on oma oppiaineensa myös kandivaiheessa.

Ei. Ei. Ja ei.

Vierailija
712/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin jamkiin (2.hakutoive) mutta ilmoittaa silti että opiskelijavalinta kesken enkä voi ottaa paikkaa vastaan, mistäköhän johtuu? 1.toiveeseen olen varasijalla ja mielelläni ottaisin tuon jamkin paikan vastaan.

Vierailija
713/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin jamkiin (2.hakutoive) mutta ilmoittaa silti että opiskelijavalinta kesken enkä voi ottaa paikkaa vastaan, mistäköhän johtuu? 1.toiveeseen olen varasijalla ja mielelläni ottaisin tuon jamkin paikan vastaan.

Vain 1. hakukohteen voi ottaa vastaan ennen 30.6., muulla sijalla olevan paikan voi ottaa vastaan vasta 30.6..

Vierailija
714/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun amk:uun sosionomiksi ekalla yrittämällä (tosin ikää ja työvuosia takana senkin edestä).

Minä myös pääsin sinne ensimmäisellä yrityksellä. Ikää on mutta työvuosia ei niinkään...

Vierailija
715/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jos pääsisitkin 1. Toiveeseen varasijan kautta niin joutuisit automaattisesti ottamaan sen tai olla ottamatta mitään. Eli kun selviää että pääsit/et päässyt 1. Toiveeseen voit ottaa 2. Vaihtoehdon.

716/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ei-ensikertalainen ja terveydenhoitajaksi varasijoilla 49. ja 50. Vaikuttaako ensikertalaiskiintiö siihen että jäin noin huonoille varasijoille? Minusta pääsykokeet menivät hyvin.

Vierailija
717/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla sujuu odotus? Itse odotan varasijalle liikkumista... olen varasijalla 2. onkohan kulttuurialalla mitään mahdollisuutta päästä 2. varasijalta?

Vierailija
718/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4469 kirjoitti:

Minäkin ei-ensikertalainen ja terveydenhoitajaksi varasijoilla 49. ja 50. Vaikuttaako ensikertalaiskiintiö siihen että jäin noin huonoille varasijoille? Minusta pääsykokeet menivät hyvin.

Kannattaisko vaikka soittaa ja kysyä? Mehän ei täältä kristallipallolla voida nähdä kuinka monta ensikertalaista otetaan ja mitkä sun pisteet oli vrt. pisteraja vrt. ensikertalaisten pisteet.

Ihmetyttää muutenkin kuinka korkeakouluihin edes viitsivät hakea ne, joiden älyllinen kapasiteetti on luokkaa "Hei voitteko mitään minusta tai hakukohteestani tietämättä kertoa minulle pääsenkö 257. varasijalta hakukohteeseeni?" tai "Tarkoittaako 8. varasija sitä että olin kokeessa 8. paras?" tai "Opintopolussa lukee 'Hylätty', mitkä mahdollisuudet mulla on päästä sisään?". AARGGGHHH!!!

Joo sori, vähän hajottaa tämä varasijalla ties kuinka monetta päivää roikkuminen, antakaa anteeksi :D

Vierailija
719/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muilla sujuu odotus? Itse odotan varasijalle liikkumista... olen varasijalla 2. onkohan kulttuurialalla mitään mahdollisuutta päästä 2. varasijalta?

Varmasti on mahdollisuus!

Vierailija
720/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on mahdollisuus!

Toivottavasti... sisään otetaan vain 20-22 ja ala on hyvin suosittu. Parina viimevuonna alin hyväksytty pistemäärä on ollut 93 ja 94, ja tietenkin sain vain 92! Hieman harmittaa jos jää näin pienestä kiinni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän