Miksi ei synnytyksessä vaan voi alkaa riehumaan? Ihan vakavissani kysyn
Siis olen lukenut näitä "kikkelis kokkelis etpäs saakkaan kivunlievitystä vaikka luvattiin" -tarinoita, ja ensimmäinen joka minulle tulee mieleen, on että silloin alkaisi paikat hajoilemaan tai minä lähden kadulle ja synnytän sitten pakkaseen. Pari ikkunaa rikki tuolilla jne.
Jos haluaa alkaa vallankäyttäjäksi niin saa mielestäni kestää seuraukset.
Kommentit (56)
Voi toki alkaa riehumaan. Voit alkaa riehumaan myös töissä, ongella, poliisin puhallutusratsiassa, pankissa tai ristipistoja tehdessä.
Tule kertomaan meille, miten kävi missäkin.
Kyllä yli vuorokauden aikana ehtii jo antamaan puudutteitakin, vaikka olisi hoidettavana myös hätä- ja kiireellisiäsektioita!
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt jo, jos te ette kivunlievitystä saa se ei johdu kätilöstä. Joko anestesialääkäri tai gynekologi ei pääse, sikiön sydänäänissä on häikkää jonka vuoksi kipulääkettä ei voida antaa tai synnytys on yksinkertaisesti niin pitkällä, ettei puudutuksia ennätä laittaa.
Kukaan tuntemani kätilö ei nauti kenenkään kivun katselusta. Edes nykypäivänkään kivunlievityksillä alatiesynnytys ei voi olla täysin tunnoton.T. Kätilö synnytyssalista
Ei se synnyttäjä voi itse kutsua halutessaan anestesialääkäriä tai gynekologia paikalle. Jos kätilö ei suostu anestesialääkäriä paikalle kutsumaan, synnyttäjä ei voi esim. epiduraalia saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olen lukenut näitä "kikkelis kokkelis etpäs saakkaan kivunlievitystä vaikka luvattiin" -tarinoita, ja ensimmäinen joka minulle tulee mieleen, on että silloin alkaisi paikat hajoilemaan tai minä lähden kadulle ja synnytän sitten pakkaseen. Pari ikkunaa rikki tuolilla jne.
Ensinnäkin, voisithan sä teoriassa alkaa riehumaan, mutta miten sä luulet, että se parantaisi tilannetta sun kannalta? Ei riehuminen mitenkään lisäisi, vaan päinvastoin vähentäisi sun mahdollisuuksia saada kivunlievitystä - mistä ikinä huono kivunlievitystilanne sitten johtuisikaan.
Toisenakin synnytyskivun kaltainen kova kipu on yleensä aika vammauttavaa. Kipu vie voimat ja kouristaa lihakset. Toisin sanoen, et sinä siinä edes pysty riehumaan. Sä et pääse ehkä edes kävelemään, puhumattakaan, että heittelisit tavaroita.
No, lamaa kenet lamaa. Minun oli vaikea olla riehumatta. Ravasin sitten edestakaisin ja karjuin, kunnes sain puudutteet. Synnytyskin eteni vain puudutusten aikana.
On aihetta valittaa, jos joutuu odottamaan tolkuttoman kauan kovissa kivuissa!
Jee!! Sain epin vaikkein ois oikein halunnut ja pökkäsin sekopäisenä vauvan ulos yhdellä työnnöllä kun ei tuntunut missään. Olin niin sekaisin että luulin vauvan olevan parikiloinen ja kuollut.. Itkin kuin hullu ja olin ihan paniikissa. Oli hyvä piikki!!!!
Vierailija kirjoitti:
Voi toki alkaa riehumaan. Voit alkaa riehumaan myös töissä, ongella, poliisin puhallutusratsiassa, pankissa tai ristipistoja tehdessä.
Miksi noissa asioissa pitäisi riehua? Millä tavalla on minulle tehty luottamuksellinen lupaus niissä petetty? Anteeksi jos kaikki eivät ole kaltaisiasi kynnysmattoja ja lapasia :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, voisithan sä teoriassa alkaa riehumaan, mutta miten sä luulet, että se parantaisi tilannetta sun kannalta? Ei riehuminen mitenkään lisäisi, vaan päinvastoin vähentäisi sun mahdollisuuksia saada kivunlievitystä - mistä ikinä huono kivunlievitystilanne sitten johtuisikaan.
Toisenakin synnytyskivun kaltainen kova kipu on yleensä aika vammauttavaa. Kipu vie voimat ja kouristaa lihakset. Toisin sanoen, et sinä siinä edes pysty riehumaan. Sä et pääse ehkä edes kävelemään, puhumattakaan, että heittelisit tavaroita.
No, lamaa kenet lamaa. Minun oli vaikea olla riehumatta. Ravasin sitten edestakaisin ja karjuin, kunnes sain puudutteet. Synnytyskin eteni vain puudutusten aikana.
No ei kai se etene, jos ravaat ja karjut kroppa ja mieli jännityksessä. Rentoutuisit niin synnytys etenisi luonnollisesti. Mindfullnessia seuraavaan kertaan!
Mä en saanut epiduraalia siksi, että ensin oli liian aikaista ja sitten liian myöhäistä. Eli avauduin ilmeisesti liian nopeasti? Tällaisissako synnytyksissä ei sitten ole tarjolla mitään lievitystä kipuihin? Pelottaa todellakin, jos joskus vielä synnytän ja sama helvetti edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noissa asioissa pitäisi riehua? Millä tavalla on minulle tehty luottamuksellinen lupaus niissä petetty? Anteeksi jos kaikki eivät ole kaltaisiasi kynnysmattoja ja lapasia :))
En ole tuo kelle vsstasit. Oletko oikeasti sitä mieltä, että asioita voi hoitaa vain riehumalla tsi muuten on kynnysmatto ja lapanen? Oletko 2-vuotias?
Kun jossain ei anneta palvelua, niin palkataan vartijat hoitamaan kiukuttelijat.
Eli jos jossain partioi vartijat, tietää, että palvelu on surkeaa. (Esim päivystys tai työttömien palvelut)
Teki kyllä mieli riehua kun olin 2.lasta synnyttämässä. Kemiat ei yhtään kohdanneet kätilön kanssa ja hän ei kuunnellut yhtään mitä sanoin. Ihan piti vaatimalla vaatia ja jopa suuttua ennenkuin meni perille.
Ilokaasu oli rikki ja meni puoli tuntia ennenkuin kätilö suostui uskomaan sen ja sain toimivan ilokaasun.
Sama kun halusin puudutuksen välilihaan niin ei millään olisi sitä laittanut. Tiesin jo että repeän kun repesin ekassa synnytyksessäkin vaikka vauva oli pieni. Kätilö sanoi että hänellä ei ole tapana puuduttaa välilihaa. Aha! Mutta oma on perseeni joten sanoin lopuksi että ihan sama mitä sinulla on tapana mutta nyt laitat sen puudutuspiikin perkele. Ei tarvinnut edes kätilön persettä nostaa penkistä kun otti puudutteen viereisestä kaapista ja hoito homman. Omasta mielestäni en kyllä pyytänyt liikaa...vain toimivan ilokaasun ja puudutuspiikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo kelle vsstasit. Oletko oikeasti sitä mieltä, että asioita voi hoitaa vain riehumalla tsi muuten on kynnysmatto ja lapanen? Oletko 2-vuotias?
En keksi montaakaan tilannetta, ei. Mutta synnytys, joka on tilanne jossa sinulla ei ole mitään keinoa saada sitä kivunlievitystä, jos joku puolestasi päättää toisin. Jälkikäteen asiaa ei voi enää hoitaa, tilanne on ohi. Normaalitilanteessa yritän neuvotella, sitten teen valituksen ja sen jälkeen virallisen valituksen. Mutta synnytys on siitä "hauska" juttu, että jälkikäteen ketään ei kiinnosta kipusi tai ongelmasi. Lapsi on siinä, mitä valitat?
Joten kyllä, ainut keino jolla sadistisiin kätilöihin voisi saada järkeä, on antaa heidän vähän maistaa omaa lääkettään. Ei tarvitse antaa kivunlievitystä ja pitää lupausta, ei minunkaan tarvitse pitää lupausta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Teki kyllä mieli riehua kun olin 2.lasta synnyttämässä. Kemiat ei yhtään kohdanneet kätilön kanssa ja hän ei kuunnellut yhtään mitä sanoin. Ihan piti vaatimalla vaatia ja jopa suuttua ennenkuin meni perille.
Ilokaasu oli rikki ja meni puoli tuntia ennenkuin kätilö suostui uskomaan sen ja sain toimivan ilokaasun.
Sama kun halusin puudutuksen välilihaan niin ei millään olisi sitä laittanut. Tiesin jo että repeän kun repesin ekassa synnytyksessäkin vaikka vauva oli pieni. Kätilö sanoi että hänellä ei ole tapana puuduttaa välilihaa. Aha! Mutta oma on perseeni joten sanoin lopuksi että ihan sama mitä sinulla on tapana mutta nyt laitat sen puudutuspiikin perkele. Ei tarvinnut edes kätilön persettä nostaa penkistä kun otti puudutteen viereisestä kaapista ja hoito homman. Omasta mielestäni en kyllä pyytänyt liikaa...vain toimivan ilokaasun ja puudutuspiikin.
Oikeasti??? Ihan hirveä kätilö!!! Miksi tollaset saa olla töissä prkl!!
Vierailija kirjoitti:
Jee!! Sain epin vaikkein ois oikein halunnut ja pökkäsin sekopäisenä vauvan ulos yhdellä työnnöllä kun ei tuntunut missään. Olin niin sekaisin että luulin vauvan olevan parikiloinen ja kuollut.. Itkin kuin hullu ja olin ihan paniikissa. Oli hyvä piikki!!!!
... Ja voin lisätä että ihme että olin toimituksesta selvinnyt kolme kertaa ilman mokomaa piikkiä. Tays.sissa se tungetaan vaikka ei haluaisi ja oli eka ja vika kerta.
En ikinä halua enää vapaaehtoisesti olla niin sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kun jossain ei anneta palvelua, niin palkataan vartijat hoitamaan kiukuttelijat.
Eli jos jossain partioi vartijat, tietää, että palvelu on surkeaa. (Esim päivystys tai työttömien palvelut)
Kiukuttelijat ja riehujat käyttävät väkivaltaa, jota saa tuta koko ajan kasvava joukko terveydenhuollon ammattilaisista. Vartijat turvaavat henkilökunnan turvallisuutta. Kannattaa käydä joskus vilkasemassa astaloarsenaali, jonka sairaalan vartijat ovat työssään takavarikoineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Ja voin lisätä että ihme että olin toimituksesta selvinnyt kolme kertaa ilman mokomaa piikkiä. Tays.sissa se tungetaan vaikka ei haluaisi ja oli eka ja vika kerta.
En ikinä halua enää vapaaehtoisesti olla niin sekaisin.
Ei epiduraali nouse päähän. Toi kuulostaa enemmän psykoosille.
Tuskin näet vauvaasi enää synnytyksen jälkeen...
Minä en saanut kivunlievitystä, koska synnytyssalissa ei ollut tilaa. Vapaana oli kuulemma vain syöksysynnytyksille varattu tila. Hyvä ettei vauva syntynyt synnytysvastaanoton suihkuun.