Vatsani ahdistaa minua - Olen aina vetänyt vatsaa sisään
Olen 22 vuotias perustervenainen. Olen suhteellisen urheilullinen ja aina ollut, joten ylipainoa minulla ei varsinaisesti ole, mutta minua ahdistaa vatsani ja tuntuu, ettei kenelläkään ole samaa ongelmaa. Olen siis ihan lapsesta saakka oppinut vetämään vatsaa sisään koko ajan, yksin ollessanikin, sillä jos päästän sen rennoksi, se näyttää aivan raskausvatsalta. Etenkin illalla. Ja raskaana siis en ole, tämä ongelma on ollut ihan aina. Vedän siis aina ja joka tilanteessa vatsaa sisään näyttääkseni hoikemmalta, se tulee ihan automaattisesti kun olen sitä aina tehnyt ja olen niin kateellinen kaikille, joilla on litteä vatsa, ilman että vetävät sitä sisään. Keskustelin aiheesta hyvän ystävänikin kanssa ja kysyin, vetääkö hän koskaan vatsaa sisään, ja ei kuulemma vedä, ja hänellä on aivan litteä vatsa. Ahdistaa niin paljon. Mulla on kyllä rasvaakin vatsassa, siellä se kaikki onkin, kun muutoin olen ihan normaalipainoisen näkönen.
Onko kellään samaa ongelmaa? Olen aloittanut taas pitkästä aikaa lenkkeilyn, ja pientä hoikistumista näkee kaikkialla muualla kuin vatsassa. Syön tavallista kotiruokaa, en käytä maitoa kuin kahvissa, välttelen herkkuja, syön hedelmiä ja marjoja (mutten älyttömästi). Ahdistaa niin paljon. Miksi MINULLA on tällainen vatsa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa muitakin mittoja kuin kilojanne, osaa vähän arvioida.
164cm, 60kg. 98-75-92, reisi 49.
Sama ongelma täällä. Muistan kuinka ihan pienestä asti olen vetänyt vatsaa sisään. Housut pitää korkeat (napaan asti) Ylävatsa on hoikka ja tasainen mutta navasta lähtee kunnon pömppis. Ja siis juoksen 2-3 kertaa viikossa ja käyn salilla. Vaikka mitä teen niin ei lähde ja lisäks turvotus. Ja välillä otan kunnon kuntokuurin, en syö mitään herkkuja ja liikun ja syön terveellisesti. Ei lähde ja muut alkaa huomauttaa että apua ootpa jo liian laiha. Posket lommolla ja jalat ihan hoikat mut vatsa ei lähde! :D en tiedä mitä vois enää tehdä ja inhotaa katsoa peiliin kun nään vaan sen vatsan. Bikineissä olo kauhistuttaa kun housut on matalat niin vatsa pömpöttää siinä päällä. Enkä ole edes synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ongelma :( Olen 165 cm nyt paino 61 kg joten on selvää että mulla on mahaa. Mutta vaikka painoin hoikimmillani 45 kg, mulla oli pömppis :( Elämä on epäreilua.
165 ja 61kg. Selvää että on mahaa? Eikö toi oo ihan hyvä paino, enemmän hoikka. Vaikka eihän paino aina kerro kaikkea mut silti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ongelma :( Olen 165 cm nyt paino 61 kg joten on selvää että mulla on mahaa. Mutta vaikka painoin hoikimmillani 45 kg, mulla oli pömppis :( Elämä on epäreilua.
165 ja 61kg. Selvää että on mahaa? Eikö toi oo ihan hyvä paino, enemmän hoikka. Vaikka eihän paino aina kerro kaikkea mut silti
Juu ihmisillä on ihme käsityksiä painoista, vaikka ulkonäöllähän enemmän sitä merkitystä on. Jollakulla on noissa mitoissa liikaa, toisilla ei. Mutta ei, foorumilla jauhetaan jotain pituus-110/115/120 -paskaa tajuamatta että esim. 165/61 voi olla täysin timmi.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ryhti sulla on? Jos ryhti on huono, vatsa pullottaa.
Jännä, että joillain on aamuisin parempi ryhti.
Minulla on turpoava vatsa, aamulla litteä, mutta turpoaa päivän aikana. 168 ja 60 kg. Varmasri myös rasvaa mahan alueella, mutta varsinainen pömppö tulee syömisestä kuten myöa syömättömyydestä päivän aikana.
Vanhemmat naiset joatain syystä tulevat aina kysymään, että milloin vauva syntyy. Eilenkin juuri eräs täti kysyi työpaikan seminaarin illallisella. En käsitä mikä tarve on v#ttuilla ihmisille niin, mutta olen alkanut vadtata pahoittelevaan sävyyn, että 'valitettavasti ilen vain näin hirveän lihava', joskus kysyjät osaavat hävetä sen jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä! Aamulla on littana, mutta jo aamupala saa vatsan pyöristymään. Illalla jo kunnon rumpu. Koko päivän kuljen vetäen vatsaa sisään. Vatsalihakset hyvässä kunnossa, mutta aikamoinen notko selässä on. Samoin ahteri on mallia törö. Olen nyt vuoden verran vahvistanut lihaksia, mutta eipä se ole kummoista apua tuonut vaikka selvää voimaa on tullut lisää reippaasti.
Syömisillä siihen pömppövatsaan voi vaikuttaa.
Syvät vatsalihakset ei ole kunnossa.
Luota muhun, mulla oli ennen ihan sama ongelma ja lisäksi ibs. Syvien vatsalihasten aktivoiminen ja treenaaminen vaatii harjoittelua ja työtä, mutta on sen arvoista. Vuoden treenailun jälkeen vatsani on litteä vaikka rasvaprosentti on edelleen sama kuin ennen. Myös ryhti parani huomattavasti ja käytän arjen askareissakin vatsalihaksia. Nyt on tiukka keskivartalo. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 171cm ja 54kg näkyvästi lihaksikkaalla kropalla ja luulin minun olevani hoikka?
Olen tehnyt tuota samaa ihan ensimmäisiltä luokilta saakka kun häpesin niin paljon. En edes osaa olla seisaalla ja jännittämättä vatsaani, eli en ole ihan varma miltä se edes näyttäisi täysin rentona, yritykset rentouttaa vatsa tuntuvat epämukavilta, miltei kivuliailta. Olen aina ollut keskivartalolihavuuteen taipuvainen ja mahani on aivan kivikova ja jotenkin suhteeton muuhun kroppaan nähden, vaikka olisin muuten hyvin hoikka. Toisaalta, en ole koskaan satuttanut selkääni tai mitään sellaista kun jännitän aina vatsaa ja asioiden nostelu ym. tulee luonnollisemmin oikealla tavalla, eli jaloilla, eikä selällä.
Laittakaa muitakin mittoja kuin kilojanne, osaa vähän arvioida.