Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt Vaaka kerää taaperokasseja Venäjälle!

Vierailija
29.03.2006 |

kaikki mukaan auttamaan. Harmi kun ei saa linkitettyä heidän nettisivuaan:(

Katsokaa vaaka org taaperokassi. Vaaka ja org sanan väliin tulee piste ja orgin jälkeen kauttaviiva.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistyksen mukana. Näkee itse minkälaista siellä on, ja että meneekö apu perille.

Vierailija
2/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi kolmen tavallisen äidin aloitteesta. Alkoivat järjestellä keräystä, mutta eivät yhtään tajunneet, miten valtava kampanja tästä syntyi, kun äitejä tuli joukolla mukaan.

Entä muistatteko uutista (olikohan se Hesarissa), jossa kerrottiin miten nämä äidit olivat olleet mukana viemässä ensimmäisiä kasseja? En koskaan unohda sitä, miten eräs äideistä oli sairaalassa imettänyt äiditöntä vastasyntynyttä. Oli halunnut tarjota lapselle edes kerran kallisarvoisen äidinmaidon.

Nyyh. Vieläkin alkaa itkettää... Maailman surullisin ja kaunein tarina. Mutta siis totta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten avustustavaraa täynnä ollut bussi oli ihan vittuillessaan pysäytetty ja oli muka papereissa ollut epäselvyyttä eikä voitu matkaa jatkaa... Että näin kaunista käytöstä siellä rajan takana, oman maan köyhiä avuntarvitsijoita ja avustajia kohtaan.

Vierailija
4/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua se silloin aikoinaan liikutti varmaan senkin vuoksi niin mahdottoman kovasti, kun olin itse juuri saanut esikoisvauvani.

Vierailija
5/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Venäjän valtion pitäisi tarjota kaikille perusturva, kyllä.

Mitkään faktat ja tekosyyt eivät kuitenkaan auta niitä lukemattomia hylättyjä tai huostaanotettuja lapsia Karjalassa, jotka eivät saa tarpeeksi ruokaa, puhdasta vettä tai mitään muutakaan. Jos joku haluaa heitä auttaa, niin hyvähän se vaan on.

Aina voi keksiä tuhat ja yksi syytä, miksi ei itse viitsi. Auttaminen vaatii sen, että on hyväsydäminen ihminen. Se on monille vieras piirre.

Vierailija
6/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole hienoa, että joku auttaa sotaveteraaneja, joku Karjalan lapsia, joku molempia.

Miksi pitää tästäkin asiasta mennä kiistelemään? Kyllä nämä kaikki ryhmät ovat apunsa ansainneet!

Vierailija
7/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat pitäois pakata kangaskassiin....

Vierailija
8/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi joillakin oli sellaisessa kankaisessa ostoskassissa vaatteita mitä myydään mm. stockalla.

Vierailija
9/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon koko sisältö mahtuu. Ompele vaan kahvat ja kassi on valmis!

Vierailija
10/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pakkasin kamat citymarketin ekokassiin, on jonkun verran tavallista kankaista ostoskassia isompi.

Laitoin neljä kassia itse, lisäksi annoin vielä laatikon sekalaista kamaa likkakaverille joka oman seurakunnan äitiporukan kanssa kokoaa kasseja talkootyönä eri lahjoittajien tavaroista. Kyseisellä paikkakunnalla eri yritykset ovat lahjoittaneet näitä oheismateriaaleja eli piirrustusvälineitä, hammasharjoja jne.

Vierailija
11/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait minulle ihan kylmät väreet kun luin viestisi :) Olin itse asiassa aika häkeltynyt silloin reissun jälkeen kun tajusin että se imetysjuttu oli tullut Hesariin. Tilanne ei ollut mitenkään lavastettu vaan aika yksityinen hetki ja kaksi meistä äideistä imetti.

Hylätyt lapset koskettavat varmasti jokaista äidin sydäntä, minulle jäi siltä matkalta tärkeitä muistoja jotka ovat kantaneet pitkään. Se oli vuonna 2000 eli ei kovin kauan sitten.

Liittykää ihmeessä hyvät naiset mukaan Vaakaan jos yhtään toimintamme kiinnostaa, meillä on aina meneillään monenlaisia kampanjoita joista osa on kaikille avoimia ja osa vain jäsenille (käytännön syistä kuten kuljetusten järjestämisestä).

Itse olen nyt vastuussa Villasukkavillityksestä jolla kerätään jatkuvasti uusia villasukkia ja niitä on toimitettu Venäjän Karjalan lisäksi myös palestiinalaispakolaisten leireille. Sitten olemme järjestäneet esimerkiksi myös kotimaassa erilaisia projekteja kuten Kirjakassin ja lelukeräyksiä.

Kaikki toimivat täysin vapaaehtoisesti, meillä ei kukaan saa senttiäkään palkkaa ja jokaisen innostukselle ja kiinnostuksen sekä osaamisen kohteille löytyy tilaa.

Lisää tietoa ajankohtaisista ja tulevista projekteista löytyy netistä.

Lämpimin terveisin

Saana :)

Vierailija
12/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassin sisältö on seuraava:

- kolme sisävaatekertaa (ei lyhytlahkeisia tai -hihaisia)

- lämmin ulkovaatekerta talvikäyttöön (toppahaalari tai takki ja housut)

- villasukat, talvipäähine ja lapaset/rukkaset

- kolme paria sukkia tai sukkahousuja

- kaksi palaa hajustamatonta saippuaa

- lasten hammasharja ja lasten hammastahna

- kylpypyyhe

- piirustusvihko ja värikynäpaketti

Kangaskassiin pakataan 80-90 cm tai 92-100 cm vaatteita. Sukkien ja muiden asusteiden tulee olla kooltaan yhteensopivia muiden kassiin pakattavien vaatteiden kanssa.

Vaatteet ja pyyhe saavat olla käytettyhä mutta niiden tulee olla puhtaita ja ehjiä. Hygieniatuotteiden ja piirustusvälineiden tulee olla käyttämättömiä. Tässä keräyksessä kassiin ei saa laittaa mitään ylimääräistä.

Taaperokassi on lahja suomalaisilta karjalaisille lapsiperheille.

Vierailija
13/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että ihan valikoidaan millä heitä saa avustaa!!!

no siinä on sitten valmiit paketit sitten myytäväksi...

Vierailija
14/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojille laitetaan sininen naru kassin ympärille ja tytölle punainen niin jakajat tietävät kenelle antavat.

Vierailija
15/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Organisointi helpompaa jos jaettava tavara ns. standardikamaa!

Hölmö! Ei oo pakko uskoa hyväntekeväisyyteen. Mutta mieti vaan hetki niitä Karjalan vähäosaisia ja köyhiä lapsia, niin luulis vähän sydämen pehmenevän. Ja sitä vielä kuinka lähellä ne on! Ei oo mikään toinen maailma kyseessä vaan noin 500 kilometrin ajomatka meiltä!

Vierailija
16/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet ovat tarkat siksi että taaperokassit ovat samanlaisia kaikille saajille. Olisi tosi hölmöä kun toinen taapero saisi vaikka sukkahousut ja t-paidan ja toinen 3 settiä sisävaatteita. Tai että joku saisi lämpimän talvipuvun ja toinen ei mitään...

Joten laajenna hieman perspektiiviäsi...

Vierailija
17/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäisitkö vaikka jostakin kirpparilta parilla eurolla kelvon toppapuvun pakettiin? Itsekin joudun ehkä osan kamoista hommaamaan jostakin.

Vierailija
18/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ai että ihan valikoidaan millä heitä saa avustaa!!!

no siinä on sitten valmiit paketit sitten myytäväksi...

Tietysti on muitakin kanavia lahjoittaa lastenvaatteita hyväntekeväisyyteen, jos sinulle ei sovi tämä taaperokassin systeemi.

Esim. osa seurakunnista (ainakin Pakilan seurakunta) kerää ja vie vaatteita Venäjän Karjalaan. Muitakin varmasti löytyy. Ja Pelastusarmeija on aina hyvä!!

Vierailija
19/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. miten ne asiat oikeasti menevät... olen vissiin liian lähellä kun ei ole valitettavasti tuota 500 km tuonne ihanaan itänaapuriin.

Mutta tehkää niinkuin haluatte!!!

Vierailija
20/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä taaperokassissa ole ideana se, että todella työlään vaatteiden lajittelutyön tekevät jo lahjoittajat? Sen vuoksi kootaan valmiiksi kullekin perheelle annettava paketti, jossa sopivasti kaikkea tarpeellista.

Vapaaehtoiset näitä keräyksiä tekevät. Muistetaan se!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme