Koiran omistaja, minkä takia et suostu ymmärtämään sitä, että jotkut ihan oikeasti pelkäävät koiria?
Jäät vaan jankkaamaan, että ei tää mitään tee, tää on ihan kiltti vaikka toinen on monta kertaa pyytänyt viemään koiran pois.
Kommentit (178)
Mä en pidä koirista. Mutta kun sitä ei saa sanoa ääneen. Heti koiratyypit hyökkää nilkkaan kiinni ja puree. Esitän pitkin hampain pitäväni.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pidä koirista. Mutta kun sitä ei saa sanoa ääneen. Heti koiratyypit hyökkää nilkkaan kiinni ja puree. Esitän pitkin hampain pitäväni.
Minäkään en pidä monestakaan asiasta, mutta en koe että mun tarvitsee sitä hokea kaiken aikaa ja kaikkialla. Mikset vaan ole pitämättä koirista ja sillä hyvä? Kukaan ei hyökkää kimppuun ja pure. Tai no joo, ehkä noita mainittuja koiratyyppejä voi verrata mammoihin, jotka hyökkää nilkkaan kiinni jos sanot ettet pidä lapsista. Etkä varsinkaan toteuta "pidä hetki tätä sylissä"-pyyntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihan oikeasti pelkään järjettömästi koiria.Saksanpaimenkoira repi teininä reiteni ja vatsani auki.olen miettinyt samaa kysymystä usein.
Ehkä kannattaisi hakea apua tuohon järjettömään pelkoon.
Miten on järjetöntä pelätä koiria, kun kerran koira on hyökännyt kimppuun? -ohis
Vierailija kirjoitti:
Koirien omistajat nyt ei yleensäkään ota ikinä muita ihmisiä huomioon, joten miksi tämäkään asia olisi poikkeus?
Vai niin. No sitten onkin ihan sama olla ottamatta huomioon. Tänään jää paskapussit kotiin ja paskatan koiraa mihin sattuu meille sopimaan. Olen tietty ovela ja teen tämän vähän piilossa katseilta.
Minäkin pelkään vieraita koiria, vaikka itselläni on koira. Kyllä se on pelottavaa jos vieras koira tulee iholle kiinni murisemaan tai haukkumaan. Yritän aina pitää koiraa niin ettei se pääse vieraiden ihmisten lähelle, mutta kaupungissa kun asutaan, niin välillä pakostakin tulee tilanne että kulman takaa tulee joku yhtäkkiä ja koira pääsee nuuskimaan. Mutta en pidä koiraa vapaana kaupungissa enkä _ikinä_ päästä sitä hyppimään vieraiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pidän koirista. Ongelma on omistajissa, jotka eivät ymmärrä, että koirat voivat myös herättää pelkoa, aiheuttaa vaaratilanteita jne. Olin ystäväni kanssa liikkeellä puistossa. Hän liikkuu erittäin huonosti kyynärsauvan kanssa. Jostain säntäsi iso koira, joka loikkasi ystävääni vasten. Koska hänellä on erittäin huono tasapaino, niin hän kaatui. Koiran omistaja vain naureskeli eikä pyytänyt edes anteeksi tai auttanut ystävääni nousemaan ylös...
Onpa ollut ääliö omistaja!
Itse olen allerginen koirille ja huvittavinta on nämä, jotka selittää että meidän koira ei aiheuta allergiaan ja ota ihmeessä koira siedätyshoidoksi. Mikä hitto siinä on, että niitä koiria pitää kaikille tuputtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanuskomatonta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävetkää kirjoitti:
Ette tekään sieltä välkyimmästä päästä ole. "Koiranomistajat eivät osaa ottaa ihmisiä huomioon" ja mitä muuta skeidaa täällä olikaan. Ihan täysin naurettavia syytteitä AIKUISILTA ihmisiltä. Te aivan 100% varmasti otatte kaikki muut huomioon, eikö vain?
Itselläni on koira, enkä ikimaailmassa pidä sitä vapaana muualla, kuin kotonamme tai koirapuistossa. En todellakaan anna koirani mennä vieraiden lähelle ITSENÄISESTI missään tilanteessa. Emme ole koskaan olleet teille hysteriaa lietsoville koirapelkääjille harmiksi, joten millä tavoin olen kaikkea tätä negatiivista yleistystä, mitä tässä todella lapsellisessa ketjussa saa lukea? Oletteko jotenkin taantuneita, kun ette ymmärrä, ettei kaikki koiranomistajat ole samanlaisia?
Taisi kalikka kuitenkin kalahtaa kun noin itseesi otit aloituksesta, joka omien sanojesi mukaan ei koske sinua ollenkaan ;)
Totta helvetissä suututtaa nämä teidän lapselliset aloitukset. En koskaan ole toiminut kuvaamallanne tavalla, eikä myöskään kukaan tutuistani. ERITTÄIN lapsellista yleistämistä, ihan tosissaan antaa teistä kyllä niin vähä-älyisen kuvan. Mutta sitähän sinä et älykkyydelläsi kye ymmärtämään, että perättömät syytökset saattavat suututtaa muita? En minäkään tee aloitusta jossa leimaan kaikki kissaihmiset tyhmiksi, muista välittämättömiksi, kun KAIKKI kissanomistajat antavat agressiivisten kissojensa juosta vapaasti?
Missä kohtaa Aloituksessa luki KAIKKI? Niinpä, eli pidäpä pääsi kii.
Keskustelun otsikkona on "Koiran omistaja, minkä takia et suostu ymmärtämään sitä, että jotkut ihan oikeasti pelkäävät koiria?" Niin eikös tuossa aikalailla yleisestetä että kaikki koiran omistajat on noin typeriä? Ei siinä kysytä niiltä jotka koiriaan irtijuoksuttaa vaan yleisesti koiran omistajilta. Niiltä kaikilta.
Siinä tarkoitetaa niitä koiran omistajia JOTKA EIVÄT YMMÄRRÄ. Oikeasti joskus ketuttaa kun ihmiset eivät osaa lukea ja silti tulevat pätemään. Jos otsikko on "sateenvarjon käyttäjä, miksi pidät varjosi auki sisätiloissa?" niin siinä ei tarkoiteta niitä jotka EIVÄT pidä, tietenkään. Jeesus mitä yksinkertaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirien omistajat nyt ei yleensäkään ota ikinä muita ihmisiä huomioon, joten miksi tämäkään asia olisi poikkeus?
Vai niin. No sitten onkin ihan sama olla ottamatta huomioon. Tänään jää paskapussit kotiin ja paskatan koiraa mihin sattuu meille sopimaan. Olen tietty ovela ja teen tämän vähän piilossa katseilta.
Joo hieno idea, niin ne ennakkoluulot muuttuu, toimimalla just niin huonosti kun ihmiset odottaakin. Siinäpä fiksu yksilö suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en pidä monestakaan asiasta, mutta en koe että mun tarvitsee sitä hokea kaiken aikaa ja kaikkialla. Mikset vaan ole pitämättä koirista ja sillä hyvä? Kukaan ei hyökkää kimppuun ja pure. Tai no joo, ehkä noita mainittuja koiratyyppejä voi verrata mammoihin, jotka hyökkää nilkkaan kiinni jos sanot ettet pidä lapsista. Etkä varsinkaan toteuta "pidä hetki tätä sylissä"-pyyntöä.
Tässäkin on ero jota yksinkertaiset ihmiset eivät vaan ymmärrä. Jos joku yleisesti sanoo ettei pidä lapsista, se on ok, mutta ei ole ok toisen lapsen nähdessään sanoa "hyi yäk mikä ällö mukula, nyt se kuolaa yh!!! Rumakin on vie pois ällötys!" sama koirien kanssa. Pelkääminen on ok ja sen kertominen tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Jäät vaan jankkaamaan, että ei tää mitään tee, tää on ihan kiltti vaikka toinen on monta kertaa pyytänyt viemään koiran pois.
Koska ei lapsellisetkaan vie niitä lapsiaan pois vaikka niistä ei kukaan pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihan oikeasti pelkään järjettömästi koiria.Saksanpaimenkoira repi teininä reiteni ja vatsani auki.olen miettinyt samaa kysymystä usein.
Ehkä kannattaisi hakea apua tuohon järjettömään pelkoon.
Miten on järjetöntä pelätä koiria, kun kerran koira on hyökännyt kimppuun? -ohis
No daa! Jos henkilö sanoo pelkäävänsä järjettömästi koiria, niin eikö silloin puhuta järjettömästä koirapelosta???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkin vielä liikut ihmisten ilmoilla vaikkei sinustakaan kukaan pidä. Sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tottelematon koira pitää olla kiinni ja hallinnassa paikoissa, jossa irti pitäminen ei ole sallittu (muut kuin koirapuistot tmv). Minusta on ihana katsoa kun joidenkin koirat ovat niin tottelevaisia, etteivät edes vilkuile muita koiria tai ihmisiä vaan lenkkeilevät omistajan rinnalla ilman hihnaakin. Sitten on taas nämä, jotka tulevat luokse kutsusta mutta omistaja antaa juosta ristiin rastiin puistoja ja kenttiä, joissa liikkuu muitakin ihmisiä. Kun yleisellä paikalla koiraa pitää irti, pitää pystyä varmistumaan, että se koira pysyy koko ajan kontrollissa, eikä lähene muita ihmisiä tai koiria.
Ja taas yksi joka ei ymmärrä että vaikka koira olisi kuinka hyvin koulutettu, se on pidettävä kiinni taajamassa. Aivan sama vaikka yleensä kulkee nätisti vierellä. Koira on eläin ja näin ollen myös hyvin arvaamaton, omistaja ei voi koskaan tietää mikä tilanne on odottamassa nurkan takana. Koiralla ei ole samoja oikeuksia kuin ihmisellä eli ei voi vedota puolustautumiseen koiran kohdalla. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin saan sitten alkaa käyttäytyä kuin pellossa ja lopettaa muiden ihmisten huomioonottamisen, jos sinä saat minun lapsettoman päälle antaa koirasi tulla hyppimään sen takia, kun et pidä lapsista. Tätä ei jaksa ymmärtää. "Mun koirani pitää saada hyppiä jokaisen vastaantulijan päälle ja kulkea irti, koska lapsetkin on irti". Edelleen, päälleni on koira hypännyt muutaman kerran, lapsi ei kertaakaan. Sekä nämä "ei se mitään tee" -tyypit huoh. Ei naapurinkaan koira tehnyt mitään ennen kuin puri ohikulkijaa ensimmäisen kerran.
Pidän koirani kytkettynä enkä päästä vieraiden luo ja koirani onkin tottelevainen. Koira saa kuitenkin hihnassa matkustaa bussilla ja junassa (lemmikkivaunussa), kävellä keskustassa ja joskus olla myös terassilla. Koirapelkoiset ja koiravihaajat saavat luvan sietää koirien läsnäoloa joissakin paikoissa, kunhan koirien omistajat hoitavat velvollisuutensa pitää koira kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanuskomatonta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävetkää kirjoitti:
Ette tekään sieltä välkyimmästä päästä ole. "Koiranomistajat eivät osaa ottaa ihmisiä huomioon" ja mitä muuta skeidaa täällä olikaan. Ihan täysin naurettavia syytteitä AIKUISILTA ihmisiltä. Te aivan 100% varmasti otatte kaikki muut huomioon, eikö vain?
Itselläni on koira, enkä ikimaailmassa pidä sitä vapaana muualla, kuin kotonamme tai koirapuistossa. En todellakaan anna koirani mennä vieraiden lähelle ITSENÄISESTI missään tilanteessa. Emme ole koskaan olleet teille hysteriaa lietsoville koirapelkääjille harmiksi, joten millä tavoin olen kaikkea tätä negatiivista yleistystä, mitä tässä todella lapsellisessa ketjussa saa lukea? Oletteko jotenkin taantuneita, kun ette ymmärrä, ettei kaikki koiranomistajat ole samanlaisia?
Taisi kalikka kuitenkin kalahtaa kun noin itseesi otit aloituksesta, joka omien sanojesi mukaan ei koske sinua ollenkaan ;)
Totta helvetissä suututtaa nämä teidän lapselliset aloitukset. En koskaan ole toiminut kuvaamallanne tavalla, eikä myöskään kukaan tutuistani. ERITTÄIN lapsellista yleistämistä, ihan tosissaan antaa teistä kyllä niin vähä-älyisen kuvan. Mutta sitähän sinä et älykkyydelläsi kye ymmärtämään, että perättömät syytökset saattavat suututtaa muita? En minäkään tee aloitusta jossa leimaan kaikki kissaihmiset tyhmiksi, muista välittämättömiksi, kun KAIKKI kissanomistajat antavat agressiivisten kissojensa juosta vapaasti?
Missä kohtaa Aloituksessa luki KAIKKI? Niinpä, eli pidäpä pääsi kii.
Keskustelun otsikkona on "Koiran omistaja, minkä takia et suostu ymmärtämään sitä, että jotkut ihan oikeasti pelkäävät koiria?" Niin eikös tuossa aikalailla yleisestetä että kaikki koiran omistajat on noin typeriä? Ei siinä kysytä niiltä jotka koiriaan irtijuoksuttaa vaan yleisesti koiran omistajilta. Niiltä kaikilta.
Siinä tarkoitetaa niitä koiran omistajia JOTKA EIVÄT YMMÄRRÄ. Oikeasti joskus ketuttaa kun ihmiset eivät osaa lukea ja silti tulevat pätemään. Jos otsikko on "sateenvarjon käyttäjä, miksi pidät varjosi auki sisätiloissa?" niin siinä ei tarkoiteta niitä jotka EIVÄT pidä, tietenkään. Jeesus mitä yksinkertaisia ihmisiä.
Kannattaa opetella kirjoittamaan niin olisi helpompi ymmärtää lukemaansa. Tuossa nimenomaan puhutaan koiran omistajista, ei vain niistä jotka eivät ymmärrä.
Minä en ymmärrä sitä, kun sanotaan "ei se mitään tee". Joo, eihän se koira raatele minua kuoliaaksi, mutta kuolaa, nuuskii märällä nenällään ja hyppii kuraisilla tassuillaan. Sekin on kyllä minusta ihan tarpeeksi ärsyttävää. En minä pitäisi siitäkään, että jonkun lapsi tulee pyyhkimään tahmaiset sormensa minun housuihini. Miksi koira "ei tee mitään", kun se tulee lähmimään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin vien, jos lapsi pyörii jonkun jaloissa, kuolaa ja hyppii.
Olen pahoillani koirasi puolesta. Et voi kuitenkaan tietää, millaisia traumoja kom naisella voi olla koirista. Esimerkiksi minua on purrut lapsena koira kasvoihin. Pelkään edelleen kaikkia koiria. Ei, en kilju, mutta ei paljon puutu.