Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoin/erikoisin asia jolle olet kuullut jonkun olevan allerginen?

Vierailija
13.06.2017 |

Mä oon lukenut, että joku on oikeasti allerginen liikunnalle. Miten se on edes mahdollista. 😂

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehtivihreelle.

henkilö tosin ymmärsi tahallaa vääri et saa elää donitseilla ja läskisoosilla.

Vierailija
62/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen allerginen omalle poikaystävälleni, ihan oikeesti siis. Hänen ihollaan elää aivan normaali, yleinen hiivakanta, joka aiheuttaa mulle silmätulehdusta, nokkosihottumaa, näppyjä ja muuta allergista oireilua. Hän joutuu säännöllisesti pesytymään lääkeshampoolla, jotta en saa noita oireita. Oon nykyistä poikaystävääni aiemminkin saanut välillä joistain miehistä noita oireita, mut silloin kuvittelin, että oireet tulivat vain sattumalta samaan aikaan, kun olin näiden miesten kanssa. Onneksi saimme nykyisen poikaystäväni kanssa selville, mistä on kyse, sillä oireet olivat niin kovia, ettemme muuten olisi voineet jatkaa suhdetta.

Mä tiedän ihmisen, joka on allerginen sille omalle ihohiivalleen. Tai sanotaanko niin, että on yliherkkä, ja hänellä on kroonisia iho-ongelmia. Mutta syy on tuo hiiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliherkkä tällaiselle junttien tavalle sekoittaa yliherkkyyksiä ja allergioita. Allergia tarkoittaa melkein aina proteeini allergiaa. Ylipäätään kohteessa tulee olla proteiini joka ei imeydy.

Vierailija
64/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen allerginen hallituksen suorittamalle valehtelulle.

Vierailija
65/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen allerginen omalle poikaystävälleni, ihan oikeesti siis. Hänen ihollaan elää aivan normaali, yleinen hiivakanta, joka aiheuttaa mulle silmätulehdusta, nokkosihottumaa, näppyjä ja muuta allergista oireilua. Hän joutuu säännöllisesti pesytymään lääkeshampoolla, jotta en saa noita oireita. Oon nykyistä poikaystävääni aiemminkin saanut välillä joistain miehistä noita oireita, mut silloin kuvittelin, että oireet tulivat vain sattumalta samaan aikaan, kun olin näiden miesten kanssa. Onneksi saimme nykyisen poikaystäväni kanssa selville, mistä on kyse, sillä oireet olivat niin kovia, ettemme muuten olisi voineet jatkaa suhdetta.

Mä tiedän ihmisen, joka on allerginen sille omalle ihohiivalleen. Tai sanotaanko niin, että on yliherkkä, ja hänellä on kroonisia iho-ongelmia. Mutta syy on tuo hiiva.

Se on taas atopiaa ei allergiaa. Autoimmuuni sairauksia. Eikä sillä ole allegian kanssa tekemistä muuten olisi kaikkien ihojen hiivojen proteiineille allerginen

Vierailija
66/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain oireita mustasta hiusväristä, en ole uskaltanut sen jälkeen värjätä millään tummalla värillä. Ppd aiheuttajana luultavasti. Missä muualla tätä voi olla?

Kumihanskoista sain myös pahaa ihottumaa, ainoa vain että ne ei sisältäneet edes lateksia, nitriilihanskat sopivat. Mikähän tän aiheuttaja voisi olla kun ei lateksi kerran ole?

Vierailija
67/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen allerginen raa'alle kalalle, en voi ollenkaan koskea siihen paljain käsin, alkaa hirveä kirvely ja kutina. Melko iäkäs työterveyslääkäri ei ollut ikinä kuullut vastaavasta. Välttely on erittäin helppoa :D

Tuo raaka kala ei ehkä ole niin paha, mutta yksi tuttavani kärsi lapsena niin pahasta allergiasta ettei voinut olla samassa huoneessa, jossa leijaili kypsennetyn kalan aromeja ilmassa. Muuten vaarana oli anafylaktinen reaktio. Nyt ilmeisesti aikuisena helpottanut aika paljon.

Vierailija
68/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on taas atopiaa ei allergiaa. Autoimmuuni sairauksia. Eikä sillä ole allegian kanssa tekemistä muuten olisi kaikkien ihojen hiivojen proteiineille allerginen

Kaikki ihon hiivat eivät ole koostumukseltaan identtisiä, eli voi ihminen voi olla herkistynyt yhdelle ja sietää toisia. Esim. tässä ketjussa joku kirjoitti olevansa allerginen tutkitusti nimenomaan poikaystävänsä iholla esiintyvälle hiivalle.

Vierailija
69/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen allerginen raa'alle kalalle, en voi ollenkaan koskea siihen paljain käsin, alkaa hirveä kirvely ja kutina. Melko iäkäs työterveyslääkäri ei ollut ikinä kuullut vastaavasta. Välttely on erittäin helppoa :D

Tuo raaka kala ei ehkä ole niin paha, mutta yksi tuttavani kärsi lapsena niin pahasta allergiasta ettei voinut olla samassa huoneessa, jossa leijaili kypsennetyn kalan aromeja ilmassa. Muuten vaarana oli anafylaktinen reaktio. Nyt ilmeisesti aikuisena helpottanut aika paljon.

Meillä oli ala-asteella kans yks tollanen. Jos oli ruokana kalaa niin hän ei voinut tulla lainkaan ruokalaan vaan söi eri kerroksessa.

Vierailija
70/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lukenut, että joku on oikeasti allerginen liikunnalle. Miten se on edes mahdollista. 😂

Ruoka-allergia. Usein on syynä ettei henkilö tykkää ko. ruoasta.

Vierailija
71/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäjä-11339 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumi ja sähkö.

Enpä itsekään osannut ajatella, että kumille voi olla allerginen... Ihan muun vaivan yhteydessä ihotautilääkäri huomasi tutkituttaa se. Tutkimuksissa se rinnastettiin pähkinäallergiaan vakavuudeltaan. Minulla testitulos oli lievä positiivinen, ja silti se näkyy aina potilastiedoissani ensimmäisinä toisin kuin tietyt ruoka-aineet.

Lievän reaktion vuoksi en ymmärtänyt edes varoa, pidin jostain syystä normaalina, että kumihanskojen käytön jälkeen kädet vähän punoittaa, kun kutinaa ei tullut, kuten ruoka-aineallergioissa. Vähän kuin juoksulenkillä voi saada hien pintaan. Vaatteita joissa kuminauha on suoraan ihoa vasten en ollut koskaan tykännyt käyttää "puristamisen" ja siitä seuraavan punoituksen takia.

Kun se todettiin, sen varominen on varmaan allergioista helpoimmasta päästä. Siitä ei tarvitse mainita koskaan kylään mennessä. Tyypillisissä päivittäistuotteissa löytyy liki aina marketissa lateksittomiksi erikseen kerrottuja vaihtoehtoja tavallisten rinnalla, mm. kortsut, "kumihanskat" jne. joten kai se melko yleinen on, kun tuskin marketeissa on laajan tuntuista tarjontaa tuotteista jotka jää hyllyille pölyä keräämään.

Mun läheinen sukulainen on allerginen kumille. Hän kertoi, ettei pysty käyttämään ollenkaan kondomeja, heillä kuulemma ainut toimiva ehkäisykeino on yhdynnänkeskeytys.

Vierailija
72/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka-allergia. Usein on syynä ettei henkilö tykkää ko. ruoasta.

Ööööh mitä?

Vierailija
73/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käyttäjä-11339 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumi ja sähkö.

Enpä itsekään osannut ajatella, että kumille voi olla allerginen... Ihan muun vaivan yhteydessä ihotautilääkäri huomasi tutkituttaa se. Tutkimuksissa se rinnastettiin pähkinäallergiaan vakavuudeltaan. Minulla testitulos oli lievä positiivinen, ja silti se näkyy aina potilastiedoissani ensimmäisinä toisin kuin tietyt ruoka-aineet.

Lievän reaktion vuoksi en ymmärtänyt edes varoa, pidin jostain syystä normaalina, että kumihanskojen käytön jälkeen kädet vähän punoittaa, kun kutinaa ei tullut, kuten ruoka-aineallergioissa. Vähän kuin juoksulenkillä voi saada hien pintaan. Vaatteita joissa kuminauha on suoraan ihoa vasten en ollut koskaan tykännyt käyttää "puristamisen" ja siitä seuraavan punoituksen takia.

Kun se todettiin, sen varominen on varmaan allergioista helpoimmasta päästä. Siitä ei tarvitse mainita koskaan kylään mennessä. Tyypillisissä päivittäistuotteissa löytyy liki aina marketissa lateksittomiksi erikseen kerrottuja vaihtoehtoja tavallisten rinnalla, mm. kortsut, "kumihanskat" jne. joten kai se melko yleinen on, kun tuskin marketeissa on laajan tuntuista tarjontaa tuotteista jotka jää hyllyille pölyä keräämään.

Mun läheinen sukulainen on allerginen kumille. Hän kertoi, ettei pysty käyttämään ollenkaan kondomeja, heillä kuulemma ainut toimiva ehkäisykeino on yhdynnänkeskeytys.

Kuulostaakin tosi luotettavalta puuhalta, tuolla menolla saadaan vain niitä epätoivottuja raskauksia, ja sitten "pitääkin" hankkia abortti "ehkäisykeinona". Aikamoisia satuja ihmiset itselleen kertovat. Eipä sukulaisesi ole sitten esim. ehkäisykapseleista ja -pillereistä, kierukoista tai ihan steriloinnista? 

Vierailija
74/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköallergia on mullakin se oudoin.

Vierailija
75/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikoni

Vierailija
76/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisin on varmaan, mistä luin, että joku on allerginen miehensä siemennesteelle.t

Täällä on kyllä paljon ihan tavallisia allergioita. Ei ruoka-allergiat ole sitä, ettei pidä ruuasta.  Tiedän montakin, joita ne allergiat harmittaa, kun ei pysty syömään. 

Itselläni näkyy olevan valikoiva soija-allergia, tai sitten joku herkkyys. Osasta soijatuotteita menee vasta älyttömän kipeäksi, esim. tofujäätelöstä, ja joistan purkkisoijista mutta esim. kikkoman-soijasta en saa mitään oireita ja kiinalaisessa ravintolassa en ainakaan muista vatsan tulleen kipeäksi. Eikö siellä ole soijaa helposti melko monessa? 

Vierailija
77/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ihmisallergia.

Vierailija
78/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei vau, kerro lisää!

Mä oon nimittäin kärsinyt nyt pitkään kaikenmaailman nokkoihottumista/hiivatulehduksista/kutinasta.. Oikeastaan sen ajan kun miehen kanssa ollaan oltu..

Vierailija
79/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajusteyliherkkyys ja silti röökiä vedetään kaksin käsin. Että mä sanon.

No sano. Mä poltin ja olen hajusteyliherkkä. Luuletko että siinä saa valita mille herkistyy? Ei siinä joka hajuun reagoida eikä siihen vaikuta hajun voimakkuus.

Sanonko minä mitä tyhmät.

Vierailija
80/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloe vera täälläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä