Oudoin/erikoisin asia jolle olet kuullut jonkun olevan allerginen?
Mä oon lukenut, että joku on oikeasti allerginen liikunnalle. Miten se on edes mahdollista. 😂
Kommentit (152)
Pölypunkki. Näitä ei edes esiinny enää (ainakaan Suomessa).
Voi kuulkaa, menkääpä päiväkotiin töihin kunnassa, missä ei vaadita lääkärintodistusta allergioista niin voitte hämmästyä mille kaikelle voikaan olla allerginen :D Kaikki ei vaivaudu edes ilmoittamaan mitään ainesosia, vaan ilmoittavat esim. että lapsi on allerginen juustonaksuille tai sitten lapsi on allerginen vaikka keitetylle porkkanalle (mutta ei raastetulle tai paistetulle). Voi pojat että on saanut useasti nauraa niille allergioille, ei tietenkään vanhempien kuullen.
Siinä sitten saa miettiä, että jos lapsi on taffelin juustonaksuille allerginen, niin saakohan se sitten syödä pirkan juustonaksuja ja entäs juustapallerot sitten? (ei ole siis juuri tuota allergiaa ollut, mutta vähän vastaavaa) ja että onkohan se jollekkin mausteelle oikeasti allerginen, uskaltaako antaa juustoa? Sitten kun asiasta kysyy, niin vastataan vaan, että kyllä se kotona eilen ainakin söi fetajuustoa.
Oivoi :D
Vierailija kirjoitti:
Erikoisin on varmaan, mistä luin, että joku on allerginen miehensä siemennesteelle.t
Täällä on kyllä paljon ihan tavallisia allergioita. Ei ruoka-allergiat ole sitä, ettei pidä ruuasta. Tiedän montakin, joita ne allergiat harmittaa, kun ei pysty syömään.
Itselläni näkyy olevan valikoiva soija-allergia, tai sitten joku herkkyys. Osasta soijatuotteita menee vasta älyttömän kipeäksi, esim. tofujäätelöstä, ja joistan purkkisoijista mutta esim. kikkoman-soijasta en saa mitään oireita ja kiinalaisessa ravintolassa en ainakaan muista vatsan tulleen kipeäksi. Eikö siellä ole soijaa helposti melko monessa?
tummassa soijakastikkeessa soijan proteiinit ovat (lähes) täysin hajonneet aminohapoiksi eli se ei ole allergiaa aiheuttavaa. Vaaleassa, vähemmän aikaa fermentoidussa soijakastikkeessa, proteiineja vielä on, eli soija-allergikko voi reagoida siihen.
Luin amerikkalaisesta pikkutytöstä, joka on allerginen vedelle .Äiti ostaa tyttärelle mitä tämä tahtoo, sillä ei halua lapsen itkevän. Pesut hoidetaan mahdollisemman harvoin & nopeasti.
Lisäaineallergia, vaikka onkin mielestäni luonnoton idea, että keinotekoiset aineetko pitäisi olla edes syötäviä..
Vierailija kirjoitti:
Musta väri. Ihan lääkärien keksimä diagnoosi.
Tarkoitatko mustaa hennatatuointiväriä? Kyllä muuten voi olla allerginen. Hiusväreilläkin pitäisi tehdä allergiatesti iholle ennen kuin alkaa värjätä. Muutenkin kosmetiikan ainekset voivat allergisoida.
Itselleni tulee aurinkoihottumaa, toissa talvena oli kylmäurtikaria.
Olen allerginen itselleni. Tarkemmin veressäni oleville vasta-aineille, tämän tarkemmin en ymmärtänyt vaikka lääkäri selitti asiaa tovin. Taisin olla liian järkyttynyt ottaakseni tietoa vastaan, pitäisi soittaa sinne kysellä lisää. Pääasia, että lääkkeet toimii jotenkuten.
Mä oon allerginen sille höyrylle, jota laitetaan ihoa pehmentämään kosmetologilla. Se sanoi, että se olis otsonia. Mulle tulee keuhkoputken tulehduksen tuntuinen pane rintaan ja paha olo. Pitää käyttää pelkkää vesihöyryä. Mikähän toi on?