Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoin/erikoisin asia jolle olet kuullut jonkun olevan allerginen?

Vierailija
13.06.2017 |

Mä oon lukenut, että joku on oikeasti allerginen liikunnalle. Miten se on edes mahdollista. 😂

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sininen väri.Siis tekstiineissä. En tiedä vitsailiko tämä henkilö vai oliki tärähtänyt. Miten se voisi ollamahdollista?!?

Mulle on useampi tullut vastaan. Se on se joku tietty ainesosa jota käytetään sinisessä. Usein muun värisissääkin vaatteissa on sininen pohjavärinä ja vaate värjätään joten oireet voi tulla myös punaisesta vaikka olisi sininen allergia.

Vierailija
42/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen allerginen mm. kardemummalle ja lihaliemikuutioille (monen muun asian ohessa). Testattu allergiasairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kaveria jotka kuulemma ovat allergisia suomalaisille naisille. Huonoja seurustelukokemuksia taitaa tuossa olla takana. Todella hyvin ovat kyllä sanansa pitäneet eikä kumpikaan ole tietääkseni enää vuosiin seurustellut suomalaisen kanssa. Ymmärrän kyllä hyvin miksi sillä heidän nykyiset tyttöystävät ovat hyvin kauniita ja mukavia.

Olen kyllä vähän kateellinen kun oma vaimo on tuollainen mitätön harmaavarpunen vaikka suomalaiseksi onkin ihan kaunis.

Vierailija
44/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen allerginen hikoilulle :) Piirtopaukamointi on tauti, eikä siihen ole oikein hoitoa. Hikoilu saa aikaan sen että koko kroppaan nousee isoja vesikellon tapaisia paukamia, jotka kutisevat ja sattuat todella paljon :(

Vierailija
45/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä ohis, mutta olen kuullut koirasta, joka oli allerginen ihmiselle.

Vierailija
46/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sininen väri.Siis tekstiineissä. En tiedä vitsailiko tämä henkilö vai oliki tärähtänyt. Miten se voisi ollamahdollista?!?

Mun sisko oli pienenä allerginen punaiselle värille. Ei voinut käyttää juuri mitään punaisia tai ruskeita vaatteita kun niistä tuli iho-oireita.

Vierailija
47/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa allergioista hoituu siedätyksellä. Harvoin vaan ihmiset edes koittaa vaan karsii kaiken pois mikä allergisoi.

Vierailija
48/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni voi syödä ketsuppia, muttei tuoreita tomaatteja. Suu nousee heti rakoille.

Usein käsitellyt (keitetty, paistettupaistettu, eines) ruuat tekee oireita vähemmän kuin tuoreet. Kaupan piltti sopii monesti allergioista kärsiville lapselle paremmin kuin itse tehty.

Vierailija
49/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3948 kirjoitti:

Oon allerginen "järvivedelle" eli paremmin allerginen jollekkin tietylle aineelle, mutta sitä ei ole pystytty selvittämään testien avulla. Mistään muusta ei tule vastaavia oireita. Jos käyn uimassa vaikka ihan 10 minuuttia alkaa illalla nousemaan näppylöitä ympäri kehoa. Menee aina pahemaksi jos käy useammin uimassa. Oireet alkoi ala-asteella yhtenä kesänä ja sen jälkeen oon joutunu rasvailemaan kortisonilla jne. Oireet kestää 3-4 päivästä viikkoon yhden uintikerran jälkeen. Nykyään saatan kerran pari kesässä käydä uimassa. Ikävänä puolena se, että nykyään iho on mennyt ohuemmaksi ja palan aurigossa helposti.:/

Täällä toinen samanlainen , merivesi ei aiheuta näppyjä eikä uimahallin vesi. Onko sinulla heinä allergiaa ? Järviheinä voi olla yksi mahdollinen aiheuttaja.

Lisäksi tulee järjetön kutina aloevera tuotteista sekä minttutee aiheuttaa nuhaa. Kreikkalaisesta ouzo viinasta lähtee ääni.

Vierailija
50/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki? Mutta peruna.

Vierailija
51/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa liikunnalle allerginen saa vaikka ihottumaa hiestä?

Eräs tuttava väittää olevansa allerginen kasviksille. Keski-ikäinen mies, jonka ruokavalio koostuu lähinnä makkarasta ja kaljasta.

Tunnen molempia. Yksi saa allergisia oireita hikoilusta ja toinen kasvisten syönnistä. Darwinismilla voisi olla asiasta sanottavaa...

Vierailija
52/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi kaveria jotka kuulemma ovat allergisia suomalaisille naisille. Huonoja seurustelukokemuksia taitaa tuossa olla takana. Todella hyvin ovat kyllä sanansa pitäneet eikä kumpikaan ole tietääkseni enää vuosiin seurustellut suomalaisen kanssa. Ymmärrän kyllä hyvin miksi sillä heidän nykyiset tyttöystävät ovat hyvin kauniita ja mukavia.

Olen kyllä vähän kateellinen kun oma vaimo on tuollainen mitätön harmaavarpunen vaikka suomalaiseksi onkin ihan kaunis.

Omien kehittymättömien ihmissuhdetaitojen projisoiminen "allergiaksi" tiettyä ihmisryhmää kohti on vain ja ainoastaan merkki omasta typeryydestä. Eli sinunkin kannattaa katsoa kunnolla peiliin ja miettiä noita sanomisiasi ihan ajan kanssa.

Vierailija
53/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa allergioista hoituu siedätyksellä. Harvoin vaan ihmiset edes koittaa vaan karsii kaiken pois mikä allergisoi.

Totta, mutta ennen kuin lähtee siedättämään omatoimisesti itseään kannattaa asiasta keskustella asiantuntevan lääkärin kanssa. Vakavammissa allergioissa voi muuten tulla vakaviakin komplikaatiota, jos siedätystä ei toteuta hallitusti.

Vierailija
54/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oli lapsena allerginen sinisille vaatteille. Ihoon nousi pieniä punaisia ja kutiavia näppylöitä.

Vierailija
55/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen allerginen omalle poikaystävälleni, ihan oikeesti siis. Hänen ihollaan elää aivan normaali, yleinen hiivakanta, joka aiheuttaa mulle silmätulehdusta, nokkosihottumaa, näppyjä ja muuta allergista oireilua. Hän joutuu säännöllisesti pesytymään lääkeshampoolla, jotta en saa noita oireita. Oon nykyistä poikaystävääni aiemminkin saanut välillä joistain miehistä noita oireita, mut silloin kuvittelin, että oireet tulivat vain sattumalta samaan aikaan, kun olin näiden miesten kanssa. Onneksi saimme nykyisen poikaystäväni kanssa selville, mistä on kyse, sillä oireet olivat niin kovia, ettemme muuten olisi voineet jatkaa suhdetta.

Vierailija
56/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia päiviä sitten Hesarissa oli laajahko artikkeli home-, kemikaali- ja sähköallergikoista. Jutussa esiteltiin erityisesti erään muusikkonaisen (en valitettavasti muista nimeä) itselleen rakennuttamaa kotia, jossa oli huomioitu materiaaleissa ym. järjestelyissä nämä yliherkkyydet. Kuulosti aika vaivalloiselta ja hyvä toki, että ko. henkilö on nyt saanut helpotusta tilaansa. Se jäi jutussa tosin ihmetyttämään, että nainen kertoi joutuvansa pesemään hiuksiaan monta kertaa päivässä ja vierailijat pitivät muovipussia päässään, koska hiuksiin tarttuu niin paljon erilaisia hajusteita, hiukkasia ym. Tästä huolimatta nainen kertoi pystyvänsä itse käyttämään vaalentavia hiusvärejä! What?? Luulisi, että nimenomaan ne vetyperoksidit ja ammoniakit ovat siitä hurjimmasta päästä haisevia tököttejä! Eli aika valikoiva yliherkkyys ilmeisesti...

Vierailija
57/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilli. Olin järjestämässä tilausruokailua ja lounaalla oli lohta tillipedillä. Keittiöön paukahti eräs rouva, joka kertoi olevansa tillille allerginen, eikä pystyisi syömään kyseistä ruokaa - eikä mikään tarjottu ruoka kelvannut tilalle...

Vierailija
58/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa liikunnalle allerginen saa vaikka ihottumaa hiestä?

Eräs tuttava väittää olevansa allerginen kasviksille. Keski-ikäinen mies, jonka ruokavalio koostuu lähinnä makkarasta ja kaljasta.

Tunnen molempia. Yksi saa allergisia oireita hikoilusta ja toinen kasvisten syönnistä. Darwinismilla voisi olla asiasta sanottavaa...

Mikä se sanottava sinun mielestäsi on? Näiden yksilöiden pitäisi kuolla pois, koska he eivät ole ideaalilla tavalla "elinkelpoisia", vai?

Jos näin, niin se on aika vaarallinen tie lähteä määrittelemään, että kuka meistä onkaan loppupeleissä "tarpeeksi" terve ja normaali, kenellä on oikeus saada hoitoa jne. 

Vierailija
59/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli nuorena. Sain ihottumaa. Jos nojasin poikaystäväni sinistä paitaa vasten, niin poskeen tuli ihottumaa.

Tästä on aikaa 30 vuotta. Ehkä 10 vuotta kartoin tumman sinistä. En tiedä missä vaiheessa se hävisi. Tummansiniatä tyynyliinaa en kuitenkaan suostu ostamaan, vaikka mitään ei ole sittemmin ollut.

Vierailija
60/152 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen allerginen raa'alle kalalle, en voi ollenkaan koskea siihen paljain käsin, alkaa hirveä kirvely ja kutina. Melko iäkäs työterveyslääkäri ei ollut ikinä kuullut vastaavasta. Välttely on erittäin helppoa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi