Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin/erikoisin asia jolle olet kuullut jonkun olevan allerginen?

Vierailija
13.06.2017 |

Mä oon lukenut, että joku on oikeasti allerginen liikunnalle. Miten se on edes mahdollista. 😂

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa liikunnalle allerginen saa vaikka ihottumaa hiestä?

Eräs tuttava väittää olevansa allerginen kasviksille. Keski-ikäinen mies, jonka ruokavalio koostuu lähinnä makkarasta ja kaljasta.

Vierailija
2/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenmaito

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköallergia ja kylmäallergia. Niin ja se yks brittityttö on allerginen vedelle.

Vierailija
4/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteyliherkkyys ja silti röökiä vedetään kaksin käsin. Että mä sanon.

Vierailija
5/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäallergia on aika yleinen, harva vaan saa pahoja oireita. Itse kannan varmuuden vuoksi epipeniä mukana, muutaman kerran oireet ovat pelästyttäneet.

Vierailija
6/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa liikunnalle allerginen saa vaikka ihottumaa hiestä?

Eräs tuttava väittää olevansa allerginen kasviksille. Keski-ikäinen mies, jonka ruokavalio koostuu lähinnä makkarasta ja kaljasta.

Kyllä mä olen allerginen joillekin kasviksille kuten porkkanalle ja perunalle. Siis raakana. Pitää olla hanskat kädessä kun kuorii yms. eikä voi napostella raakaa porkkanaa.

Vierailija
7/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringon valolle. Tai sille säteilylle. En tunne henk.kohtaisesti ketään tällaista henkilöä, mutta pari dokkaria aiheesta olen nähnyt.

Vierailija
8/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumi ja sähkö.

Vierailija
9/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringon valolle. Tai sille säteilylle. En tunne henk.kohtaisesti ketään tällaista henkilöä, mutta pari dokkaria aiheesta olen nähnyt.

Mun sisko saa auringonvalosta aina jotain ihme aurinkonäppyjä.

Vierailija
10/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni ei koskaan uskonut minun olevan taatelille allerginen. Kuulemma mun kamalat vatsakivut johtui vaan ennakkoluuloista. Pakotti syömään taateleita ja sitten podin kipuja ja jopa oksennan taateleista. Syytäkin olla exä.

Vierailija
11/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha.

Googlettelen perusteella tosin on mahdollista.

Vierailija
12/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt allergiasairaalassa vaikka mihin. Itselleni tuo oma hiki ja vesi tuntuvat hankalimmilta välttää.

Vierailija
13/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poitsu, 17v, on allerginen suurinpiirtein kaikelle raaalle kasvikselle, vain kurkkua ja salaattia voi syödä. Lisäksi hedelmät, ei voi syödä esim päärynää, omenaa, kiiwiä, appelsiinia, satsumia jne. Vesimeloni aiheuttaa myös huulien ja suun turpoamista.

Keitettynä, paistettuna yms voi syödä ihan kaikkea mille on raakana allerginen.

Kotimaisille marjoille ei tiettävästi ole allerginen.

Vierailija
14/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen väri.Siis tekstiineissä. En tiedä vitsailiko tämä henkilö vai oliki tärähtänyt. Miten se voisi ollamahdollista?!?

Vierailija
15/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköallergia. 

Vierailija
16/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena allerginen kiwi-hedelmälle. Aina oli suun ympärys punainen ja kutiseva kun sitä söi.

17/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto. Kyseinen henkilö väitti, että hän ei ole allerginen herneille kaikissa muodoissaan, vaan ainoastaan niiden ollessa keitossa.

Sitten eräs kalaruokia inhoava mies väitti kiven kovaan, että jonkun ruoan inhoaminen on sama kuin allergia. Hän siis tosissaan väitti, että hän saa kalasta samanlaisia oireita kuin allerginen henkilö saa, koska ei pidä kalasta. On minullakin omat inhokkiruokani, mutta en minä niistä sentään mitään allergiaoireita sentään saa.

18/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on histamiiniallergia. Se tarkoittaa ettei hän käytännössä voi syödä eikä juoda lähestulkoon mitään. Kesällä tilanne on pahin ristikkäisallergioiden takia. Lista kielletyistä aineista on tosi pitkä, ja sallittujakin saa syödä vain erittäin tuoreena. Ja kaikki nautintoaineet, karkit ja kofeiini on kieltolistalla. Ei käy kateeksi. :/ Onneks hänellä on asenne kohdillaan ja näin hyvä ystävä joka jaksaa käyttää aikaa siihen että on murkinaa hänellekin. ;)

Vierailija
19/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedelle.

Vesiallergia on harvinainen sairaus. Vesi (ja hiki ja kyyneleet) siis aiheuttaa iholla kivuliasta ihottumaa. Vesiallergisen on vaikea peseytyä. Veden juomiseen ei kuole, mutta epämiellyttävää saattaa olla...

20/152 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ja värit.

Tiedän yhden, joka ei voi syödä mitään punaista tai käyttää punaisia vaatteita. On ollut tuon takia allergiasairaalassa osastolla ja tutkimuksissa.

Vesiallergiasta olen jostain lukenut mutta en tunne ketään vedelle allergista henk.koht.