Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin selittämätön viha meitä vanhempia kohtaan. Olen niin surullinen :'(

Vierailija
13.06.2017 |

En enää tiedä, onko tämä normaalia teini-ikää vai ei, hän on esikoisemme. Koko ikänsä aikaisemmin ollut oikea kullanmuru, lapsi, josta vanhemmat saivat olla kokoajan ylpeitä. Menee hänellä yhä koulu hyvin, mutta käytöksensä meitä vanhempia kohtaan on ihan luokatonta nykyään. Ei mene päivääkään, ettei hän kertoisi vihaavansa meitä. Vielä 10- ja 11-vuotiaanakin tahtoi halailla päivittäin ja vastasi rakkaudentunnustuksiimme myös rakastavansa meitä. Nykyään 13-vuotiaana hän on ihan mahdoton suustaan. Ei välit yhtään vaikka saa esimerkiksi minut, äitinsä ja mumminsa itkemään ikävistä sanoistaan.

Viimeksi kun kehuttiin hänen hyvää todistustaan, niin siitäkin hän raivosi, ettei ole opiskellut meitä varten, vaan siksi että pääsee nopeasti pois meidän luota. Hän siis tahtoisi muuttaa mahdollisimman pian pois ja uskoo voivansa muuttaa viimeistään lukioon mennessään. Mitä ihmettä tuon tytön raivo oikein on, mistä se tulee? Paheneeko tämä tästä vaan?

Hän on ainokaisemme ja emme kestä jos hän todella tulee ulkoistamaan meidät elämästään täysin muutettuaan pois kotoa. Etenkin ilman syytä. Emme ole mitään alkoholisteja tai muuta, vaan ihan normaali perhe. Hänellä ei pitäisi olla mitään syytä vihata meitä, mutta niin vaan näyttää olevan. Itkettää edes kirjoittaa tästä. Olemmeko sittenkin epäonnistuneet huomaamattamme vanhempina ja onko mitään enää tehtävissä? :'(

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mama61 kirjoitti:

Minä olen samassa tilanteessa ja kun huomenna on vielä äitien päivä...... olen surullinen.

Minut ainut lapseni on poika joka täyttää muutaman päivän päästä 22v enkä voi kertoa että nuoruuden kailkivoipaisuus ja itsenäisyyden tarve olisi muuttunut mihinkään.

Hän tosin ilmoitti kauniisti 17 vuotiaana että meidän tiemme eroavat että minä olen vapaa lähtemään minne haluan mutta hän ei seuraa (tai pidä yhteyttä).

En ehkä enää kuole ikävään mutta kyyneleet valuvat välillä ilman syytä.

En tunne enää lastani. En tiedä kuka minun ainokaiseni on....... mutta tiedän varmasti etten minä ole syyllinen tilanteeseen eikä keskustelut todellakaan auta 😂 ihan koska nämä lapset eivät itsekään tiedä mitä on tapahtunut tai mitä he läpikäyvät.

Jaksamista kaikille äideille samassa tilanteessa.

Mun äiti hylkäs mut jo 14 vuotiaana

kävin kotona vaan istumassa omassa huoneessa.

a.kan perään en itke..ne itkut on jo itketty

Vierailija
142/145 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään etten kykene tuntemaan enää mitään muuta kuin tuskaa ja pelkään etten näe ulospääsyä. Rikkinäinen perhe, huono maine, kiusaaminen, sairaudet, väkivaltaiset miehet, köyhyys... Mä en osaa mitään muuta kuin vesittää elämääni ja samaan aikaan olen ihmisenä voimakastahtoinen mutta en silti pärjää elämässä, enkä saa lapsena tehtyjä virheitä anteeksi! Samaan aikaan mietin että ei minun kaltaiset kohtalot lopu niin kauan kun on empatiakyvyttömiä ihmisiä olemassa, en tuhonnut pelkästään itse itseäni vaan muilla ihmisillä on myös osansa siinä kun laittoivat minut pohjalle. En näe elämässä enää mitään ihanaa ja hyvää, kaikki on mustaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään etten kykene tuntemaan enää mitään muuta kuin tuskaa ja pelkään etten näe ulospääsyä. Rikkinäinen perhe, huono maine, kiusaaminen, sairaudet, väkivaltaiset miehet, köyhyys... Mä en osaa mitään muuta kuin vesittää elämääni ja samaan aikaan olen ihmisenä voimakastahtoinen mutta en silti pärjää elämässä, enkä saa lapsena tehtyjä virheitä anteeksi! Samaan aikaan mietin että ei minun kaltaiset kohtalot lopu niin kauan kun on empatiakyvyttömiä ihmisiä olemassa, en tuhonnut pelkästään itse itseäni vaan muilla ihmisillä on myös osansa siinä kun laittoivat minut pohjalle. En näe elämässä enää mitään ihanaa ja hyvää, kaikki on mustaa...

Voi sinua raukkaa..no onko nyt hyvä?

Vierailija
144/145 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias tyttäreni on jo päättänyt, että joulu on pilalla. Löytyy epäkohtia, joista valittaa jatkuvasti. Hermot alkavat olla kireällä kaikilla ja jouluaattona tämä eskaloituu taas varmasti hirvittäväksi riidaksi. Enää runsas neljä vuotta, niin osoitan ovea, jos käytös ei olennaisesti muutu. Kysymys ei lle vain murrosiästä, vaan lapsi on ollut haastava aina, en jaksa enää.

Vierailija
145/145 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini haukkuu vain minua, isänsä saa olla rauhassa. Mitään mitä teen ei ole hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi