Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko tekemään työtä jossa joudut menemään töihin joka lauantai?

Vierailija
12.06.2017 |

Tai jos teet jo sellaista työtä niin kerro menetkö mielelläsi vai harmittaako se sinua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mielelläni. Ahdistaa liian pitkät viikonloput

Vierailija
2/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, ei harmittanut. Nykyään saan määritellä työaikani itse, ja melko usein huomaan tekeväni keskittymistä vaativia hommia viikonloppuisin. Tulee vähemmän keskeytyksiä, kun suuri osa ihmisistä on vapailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt tuollaista työtä, mutta mikä ettei se kävisi, lauantai on päivä siinä missä joku muukin. Saisinpa sitten jonkun muun päivän vapaaksi. Joskus voisi harmittaa, kun erinäisiä tapahtumia usein järjestetään lauantaina jo päivällä, enkä niihin ehtisi osallistua, mutta toisaalta minulla on kyllä muuten tekemistä ihan tarpeeksi.

Vierailija
4/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jo ja joskus harmittaa, varsinkin iltavuorot. Ja se, että joutuu olla lähes kaikki juhlapyhät töissä. Ja se, että vuorotyöläisenä en pysty suunnitella elämääni 3 vkoa pidemmälle. Ja nekin harvinaiset vapaat mitä on ärsyttää tuhlata joihinkin kissanristiäisiin. Joskus on pakko toivoa jokin tietty päivä vapaaksi. Työ on rankkaa, joten haluaisin käyttää harvinaiset viikonloppuvapaani hyviin keikkoihin ja minilomiin, omaan rentoutumiseeni.

Vierailija
5/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä ärsytti viikonlopputyöt, vaikka ei sitä ihan joka lauantai ollutkaan. Ehkä siinä enemmän ärsytti se, että joku muu on päättänyt puolestani saanko nauttia viikonlopusta muiden ihmisten tapaan. 

Voisin tehdä lauantaina töitä, jos maanantai olisi vakiona vapaa. 

Vierailija
6/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä joka lauantai ilta. Se harmittaa joskus jos en saa vapaata kun olisi jotain tärkeää menoa. Todella nihkeästi antavat vapaata tuolle päivälle. Muina päivinä saisi vapaata helpommin. Olen töissä myös joka sunnuntai. Viikolla on kaksi vapaapäivää.

Vierailija
7/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muusikkona olen usein lauantait töissä. Joskus ärsyttää, kun kaikki featarit ja tapahtunat menee sivu suun ja sitten viikolla yrität kysellä kavereita bailaamaan ja tulee juoppo olo, kun käy maanantaina alkossa.

Vierailija
8/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi ellei korvaus oli  suuri.

Vierailija
9/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt tuollaista työtä, mutta mikä ettei se kävisi, lauantai on päivä siinä missä joku muukin. Saisinpa sitten jonkun muun päivän vapaaksi. Joskus voisi harmittaa, kun erinäisiä tapahtumia usein järjestetään lauantaina jo päivällä, enkä niihin ehtisi osallistua, mutta toisaalta minulla on kyllä muuten tekemistä ihan tarpeeksi.

Minkä muun päivän? Sunnuntainko? Tässä puhutaan nyt 6-päiväisestä työviikosta.

Vierailija
10/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä muun päivän? Sunnuntainko? Tässä puhutaan nyt 6-päiväisestä työviikosta.

Ei aloituksessa ollut mitään mainintaa 6-päiväisestä työviikoista, ainoastaan lauantaitöistä.

Vierailija
11/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on kymmeniä vuosia aina lauantaisin ja sunnuntaisinkin töitä, kyllä on helppoon totuttu jos koko uran saa tehdä vain matiketope. Monilla myös iltatyö, joka on vaikeaa, tai vuorotyö.

Vierailija
12/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai säännöllisenä työpäivänä on parempi kuin ei töitä lainkaan. Mutta vastustan ajatusta, johon nyt kun kauppojen aukioloajat on vapautettu lähes täysin, niin seuraava askeleena ollaan siirtymässä. Tosin sanoeen 24/7 rytmiin. Ajatus siitä ettei työnajankohdalla tai aluksi vain työpäivällä olla mitään merkitystä. Kyllä sillä on. Eikä vain siksi, että pyhäpäivälisät sunnuntai lisät ilta ja yötyölisät merkitsevät palkkapussissa. (- Mtä pienempi palkka/ yleinen toimeentulo niin sitä enemmän). 

Mutta myös siksi, että arjen suunnittelu, kuten lasten hoidolliset kuviot ja samanaikainen lomailu / vapaapäivein vietto on huomattavsti helpompaa, jos ja kun tietää etukäteen milloin on määrä tulla töihin ja milloin ei sekä loma että yksittäiset vapaa -päivät (, kuten Joulu, juhannus, pääsiäinen)  ovat suunnilleen samana päivänä /ajankohtana kuin kaikilla muilla läheisillä ja on mahdollisuus -ei pakko- viettää niitä heidän kanssa.  Jollei se ole mahdollista, niin saa siitä asiallsen korvauksen.   

Vierailija
13/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen päiväkodilla sijaisuuksia ja vuoroina usein juuri ilta ja/tai viikonlopputyöt. Välillä kyllä sunnuntai-iltana puoli kymmeneltä tuntuu että eikö tää päivä lopu ikinä, kun viikonloppuisin ja iltaisin on huomattavasti vähemmän lapsia ja siten myös vähemmän perushoitoa. Toisaalta kiva kun ehtii keskittyä niihin muutamaan ja vaikka leikkiä tai taiteilla oikein ajan kanssa. Mutta pääsääntöisesti teen viikonloppuja ennemmin kuin ma-pe-vuoroja. Ensinnäkin se näkyy palkassa ja tosiaan ehtii töissä tehdä asioita joita "ruuhka-aikaan" ei aina ehdi ja vielä se, että tykkään vapaapäivinäkin herätä kohtuu aikaisin ja käydä rauhassa kaupassa, asioilla, kirjastossa, kahvilla tai missä ikinä kun useimmat ovat siihen aikaan töissä. Toki varjopuolena usein on vapaapäivät eri aikaan ystävien ja sukulaisten kanssa, joten välttämättä ei ole seuraa vaikka tapahtumiin tai muuhun, vaan saatan viettää koko päivän yksin(mikä aina ole huono asia, viihdyn hyvin myös yksin). Ja tietysti monet tapahtumat painottuu viikonlopuille, joten menevät helposti sivu suun.

Vierailija
14/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein melkein 3 vuotta säännöllistä työviikkoa tiistaista lauantaihin. Pidin kovasti. Kesäaamuisin työpaikalle fillarointi melkein nukkuvassa kaupungissa oli ylellistä. Ja ne vapaat maanantait, kun kampaajat ja hammaslääkärit yms. saattoi sopia vaikka klo 10:ksi tai 13:ksi.

Vierailija
15/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjänä ärsytti viikonlopputyöt, vaikka ei sitä ihan joka lauantai ollutkaan. Ehkä siinä enemmän ärsytti se, että joku muu on päättänyt puolestani saanko nauttia viikonlopusta muiden ihmisten tapaan. 

Voisin tehdä lauantaina töitä, jos maanantai olisi vakiona vapaa. 

Joku muu on päättänyt puolestasi?? Itsehän sinä olet kyseiseen työhön kai kuitenkin hakenut ja näin ollen päättänyt itse, että sinulle sopii lauantaityöt. Tottakai esimiehen on laadittava työvuorolista, ei hän siinä puolestasi mitään päätä.

Itse teen töitä keskimäärin joka toinen lauantai, välillä useamminkin. Vapaat viikonloput perheen kesken olisi tervetulleita, mutta arjen sujumisen vuoksi minun on tehtävä lauantaitöitä ja se on ihan ok.

Vierailija
16/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kai tiivistetysti kuuluu, että kuka meistä on valmis menemään töihin lauantaina ilman mitään ehtoja. Vai kuinka moni pitää lauantaita sellisena päivänä, että jos silloin menee töihin, niin siitä on saatava erillinen kompensaatio, eli tavallisimmin maksettava enempi palkkaa. - Itse huomaan, että tähän vaikuttaa varasti myös oma elämäntilanne. On lapsettomana poikamiehenä helpompi olla viikonloppuja ja pyhiä töissä kuin jos eläisin lapsiperheessä, joko yhdessä kumppanin kanssa ja puhumattakaan jos vastaisin lasten hoidosta aivan yksin.  

Vierailija
17/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön syistä olisi ikävää, koska mulla on tapana käydä usein toisella paikkakunnalla saunassa tietyllä porukalla perjantai-iltaisin, ja sieltä olisi vaikea päästä lauantaiksi töihin, ellei sitten vuoro alkaisi vähän myöhemmin. Muuten sopisi hyvinkin. Ja en kieltäytyisi tässä tilanteessa mistään työstä.

Vierailija
18/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on töitä ainoastaan lauantait.

Vierailija
19/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
20/22 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein lauantait töissä, eikä se haittaa millään lailla. Tykkään jopa enemmän siitä, että vapaat on viikolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän