Mieheni oli nuorena 170cm/ 60 kg ja nyt 40 vuotiaana 170cm/80kg. Ahdistaa. Voiko tuo olla jo vaarallista??
Useinhan puhutaan, että ylipaino lisää rajusti riskiä sydänsairauksiin, syöpiin ja muihin verenkiertosairauksiin..
Kommentit (13)
Aika tavallinen painon kehitys. Noinhan se tuppaa vähän kaikilla menemään, että vuoksi ja kilo lisää.
Aika samaan tahtiin on mennyt. Tosin liikun aika paljon, ja mielestäni olen hyvässä kunnossa. Huvittaisi olla 60kg hippiäinen, pikkupoikien paino.
Mieheni painonkehitys on ollut täsmälleen sama. Näyttää nuoruuskuvissa tosi laihalta. Jokusen kilon yrittää nyt tiputtaa. Lähinnä vaatteiden istuvuuden vuoksi. Kun pituuden puolesta pitäisi valita S-koko ja painon puolesta L, niin ei löydy sopivia vaatteita.
Minä olin nuorena 175 /60 ja nyt 40 vuotiaana 175 / 100. Nimenomaan kireys on se mihin pyritään. M40
Miesten paino on kovin suhteellista, jos miehelläsi on lihasta, niin tuohan on oikein normaali paino (vaikka vähän olisi sitä mahaakin). Jos taas miehesi ei harrasta mitään liikuntaa eikä ole luonnostaan "raamikas", eli kaikki on pelkkää hyllyvää, niin eihän se kivaa ole. Mutta ei nyt itkunkaan aihe, kaikilla meillä on omat vikamme.
Laitappa kuvia omasta kropastasi, niin katsotaan ketä ahdistaa.
eiks hää oo yhtää pituutta kasvanu? on se aika vaarallista. mun mies on jo kohta kolmemetrinen.
ja kymppikilo tulee miehelle kuikeloisista armeija-ajoista ihan normaalisti. miehen vartalosta näkee nopiaan onko vaarallista pömppää eli sisäelinten ympärillä olevaa rasvaa.
jos "nuorena" oli viime vuonna ja kymppikilo saavutettu nyt niin olisin huolissani.
huolehtiiko hän myös sinusta näin kovin että palstailee esim murobbsissa? romanttista.
mun kaveri oli nuorempana vähän päälle viiskytkiloa. nyt se on sellainen yleisurheilija-uimari, painaa 82 kiloa. terveydenhoitajan vaaka kuulemma huutaa aina hoosiannaa mutta testiaseman rasvamittari näyttää alle kymppiä. ilo on kuule kävellä hänen vierellä, semmonen raamikas uros että!
No ei tuo nyt mikään raju ylipaino ole, ja jos on vielä mahdollisesti lihasmassaa niin en vielä hirveästi huolestuisi. Enempää tosin ei kyllä lihoakkaan kannata.
21v
179cm/66kg
43v
181cm/90kg
Farkut 21v 28"
43v 32"
Hiukka voisin vatsaa saada pienemmaksi. on isompi farkkuvyotaron ylapuolella, mutta sixpack nakyy hennosti rasvan lapi.
Ap: Ei tuo vielä ole paha, mutta mikä on suunta. Pysyykö tuossa vai nouseeko joka vuosi.
Näkee kuvista, kun nuorena t paidat olivat roikkuvia säkkejä ja nykyään kaikki paidat kireitä.