Miksi joku pesee kerrostalossa pyykkejä maanantai aamuna kello 7?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs välissä ne sitten pitäis laittaa jos töistä on kotona vaikka klo 21 niin eihän se kone ehdi pysähtyä ennenkuin hiljaisuus alkaa. Vain eläkeläiset ja sossupummit voi pestä pyykkiä arkisin keskellä päivää.
Oletko ikinä kuullut vuorotyöstä?
Olen, mutta miten se tähän liittyy? Olisiko pitänyt siis lisätä listalle että vuorotyöläinen voi myös pestä pyykkinsä päivällä? Kiitos huomautuksesta. Pointtina oli kuitenkin se että jos pääsee töistä myöhään illalla, ei voi pestä pyykkiä alkuillasta. Ainut vaihtoehto on siis aamulla.
Pakko pestä aamun aikainen, jotta saa illaksi puhtaat vaatteet töihin.
aina ei edellis päivänä muista tai kerkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs välissä ne sitten pitäis laittaa jos töistä on kotona vaikka klo 21 niin eihän se kone ehdi pysähtyä ennenkuin hiljaisuus alkaa. Vain eläkeläiset ja sossupummit voi pestä pyykkiä arkisin keskellä päivää.
Olen, mutta miten se tähän liittyy? Olisiko pitänyt siis lisätä listalle että vuorotyöläinen voi myös pestä pyykkinsä päivällä? Kiitos huomautuksesta. Pointtina oli kuitenkin se että jos pääsee töistä myöhään illalla, ei voi pestä pyykkiä alkuillasta. Ainut vaihtoehto on siis aamulla.
Kirjoitit, että vain eläkeläiset ja sossupummit voi pestä pyykkiä arkisin keskellä päivää. Mitä siitä olisi pitänyt päätellä? Suomessa on kuitenkin paljon vuorotyöntekijöitä (itse mukaanlukien), jotka ovat viikonloppuisin töissä ja arkena vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku pesee pyykkiä kerrostalossa maanantaiaamuna klo 7?
1) Ehkä hiljaisuus päättyy järjestyssääntöjen mukaan klo 7?
2) Ehkä lapsi/lapset ovat oksentaneet yöllä sänkyyn, eikä oksennuksisia lakanoita ole kehdattu laittaa koneeseen keskellä yötä?
3) Ehkä pesijä haluaa ehtiä pesemään koneellisen pyykkiä ennen kuin lähtee töihin/lomamatkalle/...?
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku pesee kerrostalossa pyykkejä maanantai aamuna kello 7?
Ei parempaa aikaa ole löytänyt?
Miksi ei pesisi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ihan tavan päivätöistä, jolloin töistä päästään neljältä tai viideltä? Ja jos oot kotona vasta klo 21 niin heräätkö tosiaan aamuseiskaan pesemään pyykkiä? Oot menny töihinkin sen verran myöhään, ettei sitä pyykkiä ole pakko herätä pesemään aamuseiskalta, kun sen voi hyvin tehä vaikka yheksänkin jälkee.
Minä olen tänään pessyt pyykkiä päivälläkin, mutta pesin aamullakin, koska pieni kone ei vedä isoa määrää kerralla ja alakerran pesutupa on käyttökiellossa. Muuton takia pestään kaikki ja uusi kone on jo uudessa asunnossa, mutta sinne on matkaa ja haluan saada lakanat kaappeihin. Ihan kesälomalla olen nyt. Opiskelijatkin voivat pyykätä keskellä päivää, nykyään noita luentoja on ihan miten sattuu. Pojalla on saattanut olla aamupäivä vapaata ja koko iltapäivä ja ilta luentoja, opeilla on sitten ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö tai sitten päivällä ennen töihin lähtöä? Jos oot päässyt töistä klo 21 niin heräätkö tosiaan pesemään pyykkiä klo 7? Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku pesee pyykkiä kerrostalossa maanantaiaamuna klo 7?
1) Ehkä hiljaisuus päättyy järjestyssääntöjen mukaan klo 7?
2) Ehkä lapsi/lapset ovat oksentaneet yöllä sänkyyn, eikä oksennuksisia lakanoita ole kehdattu laittaa koneeseen keskellä yötä?
3) Ehkä pesijä haluaa ehtiä pesemään koneellisen pyykkiä ennen kuin lähtee töihin/lomamatkalle/...?
Mulla on saatava pestyä kaikki lakanat, ennen muuttoa ja ennen kuin viemäriremppa tulee asuntomme linjan kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö tai sitten päivällä ennen töihin lähtöä? Jos oot päässyt töistä klo 21 niin heräätkö tosiaan pesemään pyykkiä klo 7? Huhhuh.
Mitä ihmeellistä tossa on? Hyvin ehtii nukkumaan vaikka klo 10 ja jos herää klo 7 on ehtinyt nukkua yhdeksän tuntia. Minäkin herään yleensä puoli kuudelta, ennen herätyksen soimista, vaikka olen kotona usein harrastusten jälkeen yhdeksältä tai myöhemminkin. Yleensä odottelen, että kello tulee sen vähän yli 7 ennen kuin alan kotitöitä tehdä, viikonloppuisin annan mennä yhdeksään. Arkena ei oikein yli kahden tunnin ohjelmia ehdi kuin yhden ja en todellakaan jätä pesukonetta yksinään. Kaverilla on syttynyt tulipalo pesukoneesta, onneksi oli paikalla.
Normaaleja elämän ääniä. Muuta ok-taloon, jos et kestä...
Mä laitan usein lauantaiaamuisin pesukoneen automaattikäynnistyksellä alkamaan klo 8. Sitten kun itse herään vähän yhdeksän jälkeen, saan puhtaat pyykit suoraan kuivuriin ja toiset koneeseen. Kätevää kuin mikä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pyykit pyörii koneessa lähes aina iltakymmenen jälkeen pikaohjelmalla tai ajastuksella aamukolmen ja kuuden välillä. Toi aamu on erityisen hyvä, sillä ohjelmat kestää niin kauan, että en muuten ehtisi ikinä pestä pyykkiä ja noin ehdin pyörittää ne kuivausrummussa ennen töihin lähtöä. Otaksun, että asia tuskin on häirinnyt naapureita, kun kukaan ei ole valittanut, me ei itsekään siihen suljetun vessan oven takaa herätä ja me ei häiriinnytä muiden linkouksista vaikka ne ainakin kylppäriin kuuluukin.
Kannattaa vaan pitää huoli että palovaroitin on kunnossa ja oikeassa paikassa, nimittäin yöllä jos kone syttyy, ei ole ketään sitä huomaamassa...
Tietysti palovaroitin pitää olla kunnossa. Mikä tahansa kone voi syttyä yöllä palmaan, vaikka ei olisikaan ollut käynnissä, sehän voi vikaantua niin että joku lämmitin napsahtaa päälle omia aikojaan.
Melkeinpä vaikkaisin että paloääniin havahtuu paremmin yöllä nukkusessa kuin päivällä jolloin kuuluu kaikenlaista muutakin ääntä ympäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne just ole päivällä kotona joiden päivä loppuu klo 21?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesu ja kuivaus voi viedä noin 4h ja siihen työmatka päälle. Jos hiljaisuus alkaa klo 22, niin pitäisi olla kotona jo klo 18 jotta ehtii pestä ja kuivata koneellisen. Mutta jos on menossa vaikka klo 12 töihin, niin aamulla ehtii hienosti pestä ja kuivata koneellisen ennen kuin tarvii lähteä töihin, kun käynnistää koneen klo 7.
Kiitos kun taas muistutitte miten ihanaa on asua omakotitalossa :)
Ehkä siellä on ollu yöllä oksennustautia ja parempi pestä ne heti pois haisemasta. Tarkista taloyhtiön säännöt. Turha marista, jos hiljaisuus loppuu klo 7.
Ei tuolloin enää hiljaisuus ole. Jotkut isot lapsiperheet pyörittää pyykkiä monta koneellista päivässä.
Kuka sitä nyt koko päivän makaa? Klo 7 on aamu. Hiljaisuusaika loppunut ja toki pyykkiä saa pestä.
On teillä paskat äänieristeet. Ottakaa puheeksi seuraavassa taloyhtiön kokouksessa ja korjauttakaa huoneistonne.