Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku pesee kerrostalossa pyykkejä maanantai aamuna kello 7?

Vierailija
12.06.2017 |

Ei parempaa aikaa ole löytänyt?

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim minä, kun olet vauvan kanssa klo 05 herännyt niin aivan taatusti laitan seitsemältä koneen päälle jos on tarve. Pitäisikö Ap:n muuttaa omakotitaloon, silloin päätät itse äänistäsi!

Ole vaikka dildon kanssa herännyt, se ei kuitenkaan oikeuta sinua käyttäytymään omien sääntöjesi mukaan. Katsos kun kerrostaloissa on yhteiset järjestyssäännöt, joiden mukaan on elettävä. Pitäisikö sinun kotiisi soittaa poliisit, kun häiritset muiden asukkaiden kotirauhaa. Muutappa kuule ihan itse sinne omakotitaloon ja hanki vaikka 10 dildoa. Siellä voit pitää bileitä vaikka joka päivä kun et pysty selvästikkään asumaan kerrostalossa.

Mikäli hiljaisuus päättyy klo 7, silloin on ihan ok laittaa pesukone päälle. Ei se ole mitään omien sääntöjen mukaan käyttäytymistä.

Vierailija
42/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella yökastelua ja pyykit koneeseen heti aamulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuunnellut tässä jo kaksi tuntia ja kymmenen minuuttia poraamista ja naputusta ja nyt alkaa vaikuttaa että homma alkaa olla ohi. Sitä ei sitten mitenkään voinut aloittaa vaikka nyt ysiltä, hemmetin hienoa herätä ekana kesälomapäivänä ennen kukon pieraisua siihen kun yht'äkkiä alkaa naapurissa pora laulamaan.

Vierailija
44/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi yökastelija. Vahinko keskimäärin 5 krt/vk. Lakanat pestävä ennen töihin lähtöä. Olen pahoillani, mutta pakko pestä. Ei ole useampia täkkejä ym. Pakko saada kuivaksi iltaan mennessä ja iltaisin pestään lapsiperheessä muuta pyykkiä.

Vierailija
45/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim minä, kun olet vauvan kanssa klo 05 herännyt niin aivan taatusti laitan seitsemältä koneen päälle jos on tarve. Pitäisikö Ap:n muuttaa omakotitaloon, silloin päätät itse äänistäsi!

Ole vaikka dildon kanssa herännyt, se ei kuitenkaan oikeuta sinua käyttäytymään omien sääntöjesi mukaan. Katsos kun kerrostaloissa on yhteiset järjestyssäännöt, joiden mukaan on elettävä. Pitäisikö sinun kotiisi soittaa poliisit, kun häiritset muiden asukkaiden kotirauhaa. Muutappa kuule ihan itse sinne omakotitaloon ja hanki vaikka 10 dildoa. Siellä voit pitää bileitä vaikka joka päivä kun et pysty selvästikkään asumaan kerrostalossa.

No arvon kirjoittaja vie sitten yhtiökokukseen hyväksyttäväksi ne säännöt, jotka hänelle sopivat. Tee esitys, että pesukonetta saa käyttää vain keskiviikkoisin klo 15-18, paitsi ei silloin jos joku teillä on kipeä ja nukkuu. Olen hyvä. Tässä talossa pesukoneen käyttäminen klo 7 ei ole oma sääntö, vaan taloyhtiön sääntö. Pesutuvassakin on varauskirja ajoille 7-22 ja sunnuntaisin siellä on pesu kielletty. 

Vierailija
46/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä edes pitää selitellä, jos pesee pyykkejä silloin, kun taloyhtiössä ei enää ole hiljaisuus? Aina on aika, milloin joku nukkuu tai tekee jotain, että se häiritsee. Jos tuo on liian aikaisin, niin sitten pitää muuttamaan sääntöjä. Jokaisella on vapaus tehdä yhtiökokoukselle esityksiä asialistalle. 

Vierailija
47/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi yökastelija. Vahinko keskimäärin 5 krt/vk. Lakanat pestävä ennen töihin lähtöä. Olen pahoillani, mutta pakko pestä. Ei ole useampia täkkejä ym. Pakko saada kuivaksi iltaan mennessä ja iltaisin pestään lapsiperheessä muuta pyykkiä.

Miksi lapsella ei ole vaippoja? Onko vaippa loukkaus lapsen iän vuoksi tms.?

Onko teillä sängyn suojana muovilakana, joka estää patjan kastumisen?

Vierailija
48/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on tokaluokkalainen. Vaipat käytössä vain reissussa. Patjan suojus on, mutta siksipä pissa juuri imeytyy petivaatteisiin esim. täkkikin aina märkä. Lääkärissä on käyty. Kypsymistä tapahtuu hiljalleen. Nyt sentään nuo noin kaksi kuivaa yötä viikossa. Hälytinpatja ei auttanut:(

Vierailija
49/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriinnyn helposti äänistä, minkä lisäksi talossamme on todella huono äänieristys, ja sen vuoksi nukunkin korvatulpat korvissa. Suosittelen aloittajalle samaa. Hiljaisuuden aikaan ei ole sopivaa pestä pyykkiä, mutta kello seitsemältä siinä ei ole kyllä mitään pahaa. On se kumma, että nämä aamu-uniset aina vikisevät kun jostain kuuluu ääniä hiljaisuuden päättymisen jälkeen, mutta iltauniset eivät ikinä valita siitä, että joku pesee pyykkiä yhdeksältä illalla, eli ennen hiljaisuuden alkamista.

Vierailija
50/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on tokaluokkalainen. Vaipat käytössä vain reissussa. Patjan suojus on, mutta siksipä pissa juuri imeytyy petivaatteisiin esim. täkkikin aina märkä. Lääkärissä on käyty. Kypsymistä tapahtuu hiljalleen. Nyt sentään nuo noin kaksi kuivaa yötä viikossa. Hälytinpatja ei auttanut:(

Kiitos tiedosta.

Yökastelu-sivulla mainittiin hormoni, jota voi antaa lapselle. Te olette varmaan kokeilleet kyseistä ainetta.

Harmillinen tapa ja erityisen harmillinen lapsen omalta kannalta.

Vierailija
51/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooooh, onko tämä "typerimmät valituksen aiheet" -ketju? Tänne voinkin siis valittaa siitä, että menen nukkumaan yhdeksältä illalla, mutta se s**tanan JÄÄTELÖAUTO tulee klo 21:15 kailottamaan lauluaan ikkunani alle! Ja se tekee sen ainakin kerran kuussa!! Aaaaargh.

Vierailija
52/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooooh, onko tämä "typerimmät valituksen aiheet" -ketju? Tänne voinkin siis valittaa siitä, että menen nukkumaan yhdeksältä illalla, mutta se s**tanan JÄÄTELÖAUTO tulee klo 21:15 kailottamaan lauluaan ikkunani alle! Ja se tekee sen ainakin kerran kuussa!! Aaaaargh.

Menetpä sinä aikaisin nukkumaan. Oma tottumus vai aikaisen töihinmenon aiheuttama tapa?

Vierailija
53/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun kerrostalossa eikä tulis mieleenkään pestä pyykkiä aamulla. Päältä täytettävä kone tärisee ja hytkyy sen verran paljon ja pitää ääntä, kumitassuista huolimatta. Säälin naapureita jo ihan päiväsaikaan, vaikka monet on vakuuttaneet että toi on ihan normiääntä pesukoneelle. Pesin jo jonkun aikaa vaan 800 linkouksella kun 1000 mikä on maksimi tärisee ihan älyttömästi, mutta pyykit ei kuivuneet edes aamuun mennessä niin nyt pistän aina maksimille. Vaikka itse herään joka päivä kl 6 miehen lähtiessä töihin, niin ymmärrän sen että naapureista löytyy niin eläkeläisiä, lapsiperheitä sekä muuten vain kotona olevia, jotka saattaa hyvin haluta nukkua vähintään kahdeksaan aamuisin, niin varmaan itsekin tekisin jos ei herätys olisi valmiiksi kuudelta. Yllätyin siitä että lähes kaikkien mielestä se on ihan ok ja että on naapurien oma ongelma jos häiriintyy. En myöskään imuroi aamuisin, tiedän että äänieristys ei ole riittävä peittämään mitään ääniä.

Vaihda uuteen moderniin koneeseen tuo ikivanha pyykkikoneesi. Ei tärise eikä metelöi. Ei edes 1600 linkouksella.

Vierailija
54/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan kieltää hissillä kulkemisen taloyhtiössä hiljaisuuden aikana. Se hissin ääni kuuluu meille niin selvästi. Me emme koko hissiä edes tarvitse, 1 kerros nääs. Haluan myös kieltää lasten leikkipaikalla leikkimisen silloin kun olen kotona, ärsyttää kun leikkipaikalta näkee meille suoraan, niin että on oltava verhot ikkunassa. Haluan myös kieltää naapurin koiran, joka haukkuu joskus. Haluan kieltää rappukäytävässä juoruilevat mummot.

Eiku..en haluakaan. Nämä on normaaleja elämisen ääniä. Tällaisia aikuisia tulee kai niistä, joiden vaunujen vieressä vauva-aikaan ole saanut nenäliinakaan pudota, ettei vauva herää. 

Vierailija
55/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetpä sinä aikaisin nukkumaan. Oma tottumus vai aikaisen töihinmenon aiheuttama tapa?

Olen eläkkeellä ja olen aamuihminen, joten menen mielelläni aikaisin nukkumaan.

Oikeasti tuo jäätelöauton myöhäinen toitotus kyllä vain naurattaa, mutta aloittajan valituksen aihe oli niin pöhkö, että päätin minäkin valittaa tuosta.

Vierailija
56/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä näkee taas, et suomalaiset noudattaa kirjaimellisesti kaikkia sääntöjä ja lakeja välittämättä kohteliaisuudesta tai muista ihmisistä tippaakaan. Kello 7.01 voi siis hyvin aloittaa vaikka kylppärin piikkauksen, koska hiljaisuus loppuu silloin, turha tulla valittamaan. Tosin me raksalla ajatellaan, et kerrostalossa asuu muitakin ja aloitetaan hiljaisemmilla töillä aamulla ja tehdään kovaäänisempiä myöhemmin, aina kun mahollista.

Ja pesukoneen linkous on sellanen ääni mikä huonosti eristetyssä kerrostalossa raikaa kaikkiin naapurikämppiin, yläkerran pesukone tuntuu linkouksen aikaan tulevan katosta läpi. Sen sijaan, että käy tekemään niitä meluisimpia hommia heti seiskalta vois vähän miettii omaa napaansa pidemmälle. Vaikka on miten perheellinen niin sen pyykin VOI pestä inhimillisempään aikaankin.

Vierailija
57/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on hyvä aika pestä pyykkiä. Mä lakkasin ajattelemasta naapureita sen jälkeen kun joku biletti aamulla puoli kuuteen enkä tiedä mihin aikaan lopetti, me vaan itse lähdettiin silloin reissuun. Nukkumatta silmäystäkään. Ja muutenkin kun meidänkin talossa joku kokee oikeudekseen kolistella hiljaisuusajan aikana niin toden totta siivoan ja pesen pyykkiä silloin kun se on täysin sallittua. Koko aloitus on aivan älytön.

Vierailija
58/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Ap saisi todellista siedätyshoitoa oktalo-alueella lukuisten naapurien taholta, sillä aina joukosta löytyy joku, jolla on joku kone päällä. Siimaleikkuri, ruohonleikkuri, haketusta, halonhakkuuta, rakennusjuttuja, auto tuo sitä, auto vie tätä, myöhäiset grillibileet, poreammehuutajat, trampoliini useammalla ilmansuunnalla, motorisoidut lasten leikkivehkeet, tikkakerho, musaa, musaa ja karaokee, moottoripyöräharrastus, ja ne mopot, ah ne mopot :) ja mitä muuta kivaa, nämä nyt vain aluksi.

Sopeutuisikohan ap tällaiseen vai oisko tuo klo 7:00 starttaava pyykkikone kuitenkin harmittomampi vaihtoehto? Onkohan provo vai löytyykö noin tyhmänitsekäs, ja järjestysäännöistä (jota naapurinsa noudattaa)piittaamaton uikuttaja jostain?  :O

Vierailija
59/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä näkee taas, et suomalaiset noudattaa kirjaimellisesti kaikkia sääntöjä ja lakeja välittämättä kohteliaisuudesta tai muista ihmisistä tippaakaan. Kello 7.01 voi siis hyvin aloittaa vaikka kylppärin piikkauksen, koska hiljaisuus loppuu silloin, turha tulla valittamaan. Tosin me raksalla ajatellaan, et kerrostalossa asuu muitakin ja aloitetaan hiljaisemmilla töillä aamulla ja tehdään kovaäänisempiä myöhemmin, aina kun mahollista.

Joo niin varmaan. Ilmeisesti se hiljaisemmilla töillä aloittaminen on sitten mahdollista noin yhdellä kerralla tuhannesta.

Vierailija
60/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen aivan kohteliaisuuttani odottanut, että kello lyö 7 ja laittanut vasta sitten koneen pyörimään <3 koska hiljaisuus <3