Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku pesee kerrostalossa pyykkejä maanantai aamuna kello 7?

Vierailija
12.06.2017 |

Ei parempaa aikaa ole löytänyt?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä yövuorolaisia. Vuorokaudessa on 24 h , töissä ollaan, yleensä, 8 h, sitten työmatkat. Ainoa aika pestä pyykkiä, kun muut nukkuu ? Aina päivisin on kaupungilla, hoitamassa asioita. Vuonna 2017.

Itse tein vuorotyötä opiskelijana, pesin pyykkiä aina lauantaisin klo 8.30.

Koska minulla oli ajastin. Heräsin kun heräsin ja ripustin pyykit. Tämä oli yli 10 v sitten.

Meitä on 3, pesen pyykkiä max 2 x vkossa, yleensä kerran. Silloin 3 koneellista.

Luuletko, että sinun tapasi on ainoa oikea?

Vierailija
22/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asia vaivaa? Kerrostaloissa hiljaisuus yleensä klo 22.00 - 07.00 eli mikä itseäsi riivaa. Jos pyykkiä on, se pestään. Itsekin menen kohta laittamaan koneen päälle.

No on hieman kusipäistä laittaa kone linkoamaan noin aikaiseen aamulla, kun hyvin tietää että kukaan ei nuku talossa sen jälkeen. Vois vähän ajatella naapureita, vaikka totta on että 7 jälkeen aamulla loppuukin hiljaisuus.

Naapureiden ajattelu taphatuu jo jos konetta ei laitettu pyörimään ennen seitsemään. Saa sen koneen pistää päälle ennenkin seitsemää jos siihen on tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kerrostalossa eikä tulis mieleenkään pestä pyykkiä aamulla. Päältä täytettävä kone tärisee ja hytkyy sen verran paljon ja pitää ääntä, kumitassuista huolimatta. Säälin naapureita jo ihan päiväsaikaan, vaikka monet on vakuuttaneet että toi on ihan normiääntä pesukoneelle. Pesin jo jonkun aikaa vaan 800 linkouksella kun 1000 mikä on maksimi tärisee ihan älyttömästi, mutta pyykit ei kuivuneet edes aamuun mennessä niin nyt pistän aina maksimille. Vaikka itse herään joka päivä kl 6 miehen lähtiessä töihin, niin ymmärrän sen että naapureista löytyy niin eläkeläisiä, lapsiperheitä sekä muuten vain kotona olevia, jotka saattaa hyvin haluta nukkua vähintään kahdeksaan aamuisin, niin varmaan itsekin tekisin jos ei herätys olisi valmiiksi kuudelta. Yllätyin siitä että lähes kaikkien mielestä se on ihan ok ja että on naapurien oma ongelma jos häiriintyy. En myöskään imuroi aamuisin, tiedän että äänieristys ei ole riittävä peittämään mitään ääniä.

Vierailija
24/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin lapsi, paheksuttiin yleisönosastoilla niitä, jotka käyttivät äänekkäitä kodinkoneita sunnuntaisin. Silloin muuten moni oli töissä jo seitsemältä maanantaiaamuna. Milloinkahan pyykit pestiin?

Vierailija
25/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki laitoin vähän seiskan jälkee pyykit pyörimään ku heräsin. En jaksanu enää illalla pestä. Why not...?

Vierailija
26/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerrostalossa oli remontti joku remppamies porasi aina 7.05 yhden pitkän porauksen seinään ja sitten ei kuulunut mitään koko päivänä. Monena aamuna sama juttu.

Vierailija
27/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä yövuorolaisia. Vuorokaudessa on 24 h , töissä ollaan, yleensä, 8 h, sitten työmatkat. Ainoa aika pestä pyykkiä, kun muut nukkuu ? Aina päivisin on kaupungilla, hoitamassa asioita. Vuonna 2017.

Koska minulla oli ajastin. Heräsin kun heräsin ja ripustin pyykit. Tämä oli yli 10 v sitten.

Meitä on 3, pesen pyykkiä max 2 x vkossa, yleensä kerran. Silloin 3 koneellista.

Entä jos se naapurisi haluaa nukkua yhdeksään?

Työmatkoja on erilaisia, kuten työaikojakin. Mulla oli muutaman vuoden ajan työ niin kaukana, että tulin perjantaina 22.30 ja sunnuntaina lähtö 12.50, koska julkisia ei enää sen jälkeen mennyt niin että olisi maanantaiaamuksi töihin ehtinyt. Työpaikkakunnalla vaatimaton asunto ilman pesukonetta. Sen jälkeen kun ostin auton, helpottui ja ehdin jo perjantaina pyykkäämään. Mutta av:n mukaan sekin on väärä aika, perjantai-ilta siis. 

Vierailija
28/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asia vaivaa? Kerrostaloissa hiljaisuus yleensä klo 22.00 - 07.00 eli mikä itseäsi riivaa. Jos pyykkiä on, se pestään. Itsekin menen kohta laittamaan koneen päälle.

No on hieman kusipäistä laittaa kone linkoamaan noin aikaiseen aamulla, kun hyvin tietää että kukaan ei nuku talossa sen jälkeen. Vois vähän ajatella naapureita, vaikka totta on että 7 jälkeen aamulla loppuukin hiljaisuus.

Vähän sama kuin mä valittaisin "vois vähän miettiä muita ihmisiä" kun joku kolisee alaovella ja käytävässä ja myöhemmin viettää jotain "normaalia" yöelämää puolenyön aikaan vaikka mun pitäis nukkua. Mun alkuyön unet  kärsii siitä, mut niin kauan kuin se meteli on elämään kuuluvaa eikä mitään tarkoituksellista yörauhan rikkomista sen kanssa on vaan selvittävä. Laittaa ne korvatulpat jos niitä tarvitsee tai ottaa rauhoittavaa jos ei muuten kestä. Se on kuitenkin ihan eri asia kuitenkin että pitäis aamuyön jatkot ja valvottaisi naapureitaan.

En pese pyykkiä maanantai-aamuna klo 7 koska oon jo siinä vaiheessa töissä. Mä oon se, joka menee suihkuun 5.30 ja yrittää olla häiritsemättä naapureita turhaan omilla jutuillaan. 

Vierailija
29/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nyt on saatava kaikki lakanat ja vaatteet pestyä, koska huomenna lähden reissuun heti aamulta. Se, joka toisessa ketjussa kyseli asiaa. Talossa on viemäriremontti ja viikon päästä ei saa tiedotteen mukaan pariin viikkoon käyttää viemäreitä tässä asunnossa. Tosin nuo remppamiehetkin ovat pitäneet meteliä jo puoli kahdeksasta alkaen, ovat eri linjaa tekemässä nyt. 

Vierailija
30/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta missä ihmeessä te asutte? Mä oon sen jälkeen kun lapsuudenkodista muutin pois asunut kolmessa kerrostaloasunnossa. Koskaan missään näistä ei ole kuulunut naapureiden kodinkoneiden ääniä. Tai suihkun?! Jotkut valittaa suihkunkin äänestä! Ootteko te korva seinässä koko ajan?

Kyllä naapurista välillä jotain lastenhuutoa kuuluu tai musiikkia, mutta ikinä en ole kuullut pesukonetta tai muuta vastaavaa :D vai onko mulla sitten käynyt niinkin hyvä tuuri et oon ollu aina poissa ku naapurit pyykkää ja imuroi :D

Itse olen pessyt pyykit aina siihen aikaan kun itselleni käy, eikä ole kukaan koskaan valittanut.

Vierailija
31/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten sinä saat kolistella ja kilistellä iltaisin kun tulet kapakasta? Jos täällä kaikki eläis kuin te kotona koko päivän nukkuvat, illalla heräävät juopot, niin ei täällä kohta olisi kellään mahdollisuus jäädä kotiin. Jonkun pitää teidätkin näköjään elättää.

Menkää töihin, niin on sisältöä elämässä muutakin kuin nukkuminen ja normaaleista pyykinpesuista hermostuminen.

Vierailija
32/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että sinun tapasi on ainoa oikea?

On helppoa ajatella olevansa oikeassa ja tietävänsä kaikesta kaiken kun on riittävän kapea näkökulma ja tyhjä kalenteri :)

Vierailija
33/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerrostalossa oli remontti joku remppamies porasi aina 7.05 yhden pitkän porauksen seinään ja sitten ei kuulunut mitään koko päivänä. Monena aamuna sama juttu.

Raksarepet eivät ole mitään penalin terävimpiä kyniä. Joku katkeroitunut reppana jonka elämän huippuhetkiä on se että voi tehdä vähän kiusaa muille. Voitte kuvitella minkälaisella ammattiylpeydellä tekee työnsä. Pyrkii tekemään niin paskaa kuin mahdolista että jollakin tulee sitäkin joskus tulevaisuudessa paha mieli.

Vierailija
34/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt, täytyy lähteä töihin klo 10.15. Just tuon ensimmäisen pesutupavuoron ehdin käyttää eli pesen pyykkiä klo 7-10. Sä saat käyttää pesutupaa sitten loppupäivän, ole hyvä vaan.

Vierailija
35/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta missä ihmeessä te asutte? Mä oon sen jälkeen kun lapsuudenkodista muutin pois asunut kolmessa kerrostaloasunnossa. Koskaan missään näistä ei ole kuulunut naapureiden kodinkoneiden ääniä. Tai suihkun?! Jotkut valittaa suihkunkin äänestä! Ootteko te korva seinässä koko ajan?

Kyllä naapurista välillä jotain lastenhuutoa kuuluu tai musiikkia, mutta ikinä en ole kuullut pesukonetta tai muuta vastaavaa :D vai onko mulla sitten käynyt niinkin hyvä tuuri et oon ollu aina poissa ku naapurit pyykkää ja imuroi :D

Itse olen pessyt pyykit aina siihen aikaan kun itselleni käy, eikä ole kukaan koskaan valittanut.

Sulla on käynyt hyvä onni talojen kanssa Mä kuulin aikanaan naapurin tiskauskolinat 1920-luvulla rakennetussa kerrostalossa.

Asuin pienessä yksiössä ja keittiökomero oli parven vieressä, avoin pieni tila koko asunto ja naapurin vesipiste ilmeisesti ihan siinä vieressä. Jostain syystä naapuri tiskasi (tai mun näkökulmasta kolisteli niitä likaisia astioitaan enemmän kuin inhimillisesti mahdollista ;)) jokaikinen päivä varhain aamulla. Mä opiskelin ja tein iltatöitä ja olin aina ihan loppu, aamulla v-käyrä huipussa kun se naapuri aloitti sen tiskaamisensa. Nyt naurattaa, silloin itketti. Mut se ei ollut sen naapurin vika. Ihan normaaleja asumisen ääniä kerrostalossa.

Vierailija
36/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen vaan viikonloppuisin päivällä, arkena harvoin muistan/ehdin/jaksan odottaa 3h koneen pesemistä. Kuivaustilatkin on rajalliset, ei jaksa väkertää suihkutiloihin kuivaustelineitä tukkimaan paikkoja. Käsin oon pessy kiireelliset. Asun rivarissa ja välttelen kyllä ääniä/mölyä aamu/ilta-aikoihin.

Vierailija
37/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten sinä saat kolistella ja kilistellä iltaisin kun tulet kapakasta? Jos täällä kaikki eläis kuin te kotona koko päivän nukkuvat, illalla heräävät juopot, niin ei täällä kohta olisi kellään mahdollisuus jäädä kotiin. Jonkun pitää teidätkin näköjään elättää.

Menkää töihin, niin on sisältöä elämässä muutakin kuin nukkuminen ja normaaleista pyykinpesuista hermostuminen.

Kesäloma vitjn pässi

Vierailija
38/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykkiä aina sunnuntaiaamuisin klo 7 alkaen. Minulla on yhtälainen oikeus pestä pyykkiä tuolloin kuin naapureilla kolistella, huutaa ja paiskoa ovia joka ilta.

Vierailija
39/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oon monilta kuullut että just tässä talossa olis hyvä äänieristys, niin kuulen kun yksi seinänaapuri puhuu ihan normi äänenvoimakkuudella, samoin kuin yläkerran naapurin vessanvetäminen kuuluu, sekä kylppärin seinänaapurin piereskelyt. Nämä on perus ääniä joihin nyt ei hirveästi voi lähteä vaikuttamaan, mutta kummastelisin jos joku laittais pesukoneen päälle aamulla ilman että se on ihan välttämätöntä, sen ymmärrän jos se ihan oikeasti on ainoa sopiva ajankohta. Pesutupa on meillä kellarissa ja ensimmäinen aika kl 7 eteenpäin, mutta sieltä tulevat äänet tuskin ketään häiritsee ja koneet myöskin tulevampia ja hiljaisempia :)

Vierailija
40/135 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa pyykätä taloyhtiön hiljaisuuden aikana eli klo 22-8.

Ihmisillä on tietenkin hyvin erilaisia taustoja eikä osa oikeasti käsitä, että he voivat häiritä naapureita pyykkäämällä.

Monet oppivat lukemaankin vasta koulussa, mitä pidän mielenkiintoisena. Ei kaikissa kodeissa lueta lapsille.