Ensimmäiset muutamat treffit ja drinkkien maksu
Pakko kysyä, mietityttääkö tämä asia muita naisia. Suomessa kun olen kasvanut, niin en ole koskaan ottanut itsestäänselvyytenä että mies maksaisi ekoilla (jopa parilla) treffeillä juomat/ruuat ravintolassa.
Mulle tulee aina ihan supervaivautunut olo kun tulee drinkkienmaksun aika. Yleensä en halua edes mennä syömään ekoilla treffeillä, varsinkin jos jännitän vähänkin niin ei ruoka maistu. Useimmiten kaivankin rahapussia esiin, ihan vain eleenä siitä etten oleta että mies on se joka maksaa.
Voiko tuollaista tilannetta hoitaa mitenkään fiksusti? Vinkkejä?
Kommentit (67)
Palatessani Suomeen kaukaiselta mantereelta meni yökerhoon, viereeni käveli heti kaunis blondi joka kysyi nimeä ja mistä tulen. Sanoin että suuresta maailmasta ja hän veti minut tiskille kehoittaen näyttämään miten siellä suuressa maailmassa tilataan drinkkejä. Otin kädestä kiinni ja sanoin "näin, hyvää illan jatkoa.".
Maailmassa ihmiset ansaitsevat toisensa yllättävän usein. Pappa betalar poika tai muu poika/miehenalku/miespuolinen joka omaa maksukykyä voi todellakin tarjota juomat, leffat, ravintolaillalliset. Ja hän odottaa rahalle vastinetta. Tarjoilua odottava tyttö/naisenalku/naispuolinen taas automaattisesti olettaa jo olemassa olollaan ansaitsevan vähintään cosmon ja paikalla pysymisellä illallisen.
Vähän kauempana lumimyrskystä naisen treffeille suostuminen on jo iso juttu ja hieman lupauksiin sitova, siksi mies joka rahaa on säästänyt uskaltaa laittaa kaikki peliin, sähkölasku tulee viikon päästä mutta nainen huomenna. Nainen taas tietää suostuessaan että mihin mies on ryhtynyt, jos ei toimi niin mies säästää taas puolivuotta treffeihin.
Respektiä herättää itsellä nainen joka maksaa oikeasti laskunsa, eikä vain eleenä esitä laukkua/lompakkoa. Meillä treffataan muutenkin rennosti ja kallista on jos etsii tosirakkautta miehenä....Kiihoittavaa on kyllä miehenä ollut kun nainen tarjoaakin juomat.
Välillä opiskelijana raha on ollut vähissä - eikä sen takia ole halunnut edes vaivautua kysymään treffeille kiinnostavaa naista. Pk seudulla - mutta muuallakin - naiset osittain mittaavat (välillä kokonaan) miestä euroissa per kilo. Jos Suomessa hyvännäköinen mies saa naisen tulemaan drinkin tarpeessa kylkeen, niin isommassa maailmassa saa naisen kylkeen tarjoamaan sen juoman. Kerran eräs kaunis nainen tosin halusi maksaa kaikki juomat ja ruuat treffeillä kun tulee kaupunkiin, ja tekikin niin hetken ennenkuin stoppasin. Perusjannu maksaa tuopin, drinkin, pitsan, lounaan, viinin, illallisen jotta saa pesää. Itse en tarjoa uusille tuttavuuksille 99% varmasti ensimmäisellä kerralla. Suhteissa ostan yllätyslahjoja ja kukkia kerran kuussa.
Amen. Mutta killer aihe avoimelle keskustelulle :D Jokainen meillä tajuaa millainen poika/tyyö/mies/nainen haluaa olla maksaja/maksettu. Päälle ihmiset joilla on takana 2 x aurinkomatkojan matkaa kertoo miten maailmalla oikeasti homma toimii.
Maailmalla homma toimii niin että naisella ei ole rahaa, ei saa olla rahaa, eikä treffeille saa lähteä. Jos saa,niin mies maksaa ja nainen on jo suostunut olemaan "ihastunut"miehestä. Mies taas on säästänyt rahaa pitkään treffeille - ei kyseistä naista varten vaan hetkeä - ja naisen suostumus on iso syy sijoittaa rahat hyvin. Kreikan lomalla heikkisheikki toki tarjoaa, serkun baarista verottoman 2 juomaa, veljen raflasta ilmanen steakki ja päälle kaveri ovella diskoon "vippinä" :D Asuessa aikoinaan suomalaisten suosimassa paikassa alkoi ensin naurattamaan ja lopulta vttamaan kaveri joka joka vko -uuden fresh meat lentokoneen tuodessa suomalaisia ja ruotsalaisia tyttöjä - lomalle ja aina toka iltana sama baari sama pöytä sama käsimerkki sama ruusu pakkasesta sama biisi ja sama rinkki kuin isompikin lordi. 6 päivää viikossa kaveri olikin sitten salilla ja altailla tuomassa mulle vissyä ja pyykeitä(mitä palvelua en tarvinnut) ja pyysi nettikahvilassa auttamaan s-postien kanssa. Kun näin sen määrän lukiotyttöjä suomesta ja ruotsista vastaamaassa välitunnilla niin kerroin että autan ruotsiksi ja kirjoitin mitä oikeasti tapahtuu yhdelle ainoalle jonka muistin.
Tarjoajia ja tarjoamista tarvitsevia löytyy aina ja kaikkialta. Jokainen voi silti käyttää omaa arvostelukykyä ja miettiä......Rikkaimmat ja komeimmat miehet tarjoaa yhtä vähän kuin kauneimmat ja varakkaimmat naiset sitä odottaa. Rikas mies ja kaunis nainen voi toisinaan olla erilainen yhtälö, mutta paras mies ja ihanin nainen ei mittaa mitään tarjotuilla asioilla eikä kumpikaan halua ostaa/olla ostettavana.
Riippuu ihan naisen arvomaailmasta. Mä sanon aina treffeillä et mä hoidan. No osa tähän tyytyy, osa sanoo et ei tarvi. Niin yksinkertaista.
Olen treffailut paljon ja minä menen varttia ennen kahvilaan, tilaan kahvin ja vesikannu etukäteen ja maksan ne. Ei mitään ongelmaa.
Yhden ainoan kerran on käynyt tilanne, jolloin sokkotreffeillä mies halusi viedä minut liian kalliiseen paikkaan. Kerroin minulla ei ole tänne varaa.
Treffit olivat järkytys, mies joi itsensä humalaan, käyttäytyi kuin porsas jne. Kun tuli lasku, mies sanoi laitetaan lasku puoliksi. Olin itse tilannut salaatin ja juonut vettä, lasku oli muistaakseen 200 e. Yhteensä , ei minun.
Kun tarjoilija tuli, kysyin häneltä miten hänen mielestä lasku pitäisi jakaa. Minä ilmoitin , ettei minulla ole varaa ja hän lupasi maksaa. Nyt istumme täällä, mies sanoo minun pitäisi maksaa puolet ja hän on aiheuttanut laskun suurimmalta osin.
Tarjoilija laittoi laskun miehen eteen ja sanoi pidä lupauksesta kiinni. Minä sanoin miehelle älä ota minuun ikinä mitään yhteyttä.
Normaalitilanteessa olisin maksanut itse oman osuuteni. Syön ja juon vain mihin minulla on varaa.
Vierailija kirjoitti:
imakemyownmoney kirjoitti:
Vihaan tapaa, että muutaman euron ostokset (esim. kahvit tai kaljat) maksetaan erikseen. Sen takia maksan treffeillä molemmat, jos seura yrittää puolittaa laskua. Olen siis nainen ja tuntuu, että monella miehellä on jäänyt suu auki ja ottanut egon päälle ensitreffeillä, kun nainen vastaa, että eikun pistä samasta, mä voin tarjota.
Noin kuohitaan mies.
Sulle ei kelpaa, että nainen maksaa laskun, mutta et myöskään halua tarjota naiselle mitään. Vaikeaa tuo sinun treffeillä käyminen tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Olen treffailut paljon ja minä menen varttia ennen kahvilaan, tilaan kahvin ja vesikannu etukäteen ja maksan ne. Ei mitään ongelmaa.
Yhden ainoan kerran on käynyt tilanne, jolloin sokkotreffeillä mies halusi viedä minut liian kalliiseen paikkaan. Kerroin minulla ei ole tänne varaa.
Treffit olivat järkytys, mies joi itsensä humalaan, käyttäytyi kuin porsas jne. Kun tuli lasku, mies sanoi laitetaan lasku puoliksi. Olin itse tilannut salaatin ja juonut vettä, lasku oli muistaakseen 200 e. Yhteensä , ei minun.
Kun tarjoilija tuli, kysyin häneltä miten hänen mielestä lasku pitäisi jakaa. Minä ilmoitin , ettei minulla ole varaa ja hän lupasi maksaa. Nyt istumme täällä, mies sanoo minun pitäisi maksaa puolet ja hän on aiheuttanut laskun suurimmalta osin.
Tarjoilija laittoi laskun miehen eteen ja sanoi pidä lupauksesta kiinni. Minä sanoin miehelle älä ota minuun ikinä mitään yhteyttä.Normaalitilanteessa olisin maksanut itse oman osuuteni. Syön ja juon vain mihin minulla on varaa.
Olipas keksitty tarina.
Onko sinulla muita outoja pakkomielteitä? Maksatko myös kaupassa perässäsi tulevan ostokset jos niitä on vähän?