Tulin raskaaksi, tule lukemaan mieheni reaktio!
Kyseessä esikoinen ja miehelleni tietysti asiasta ensimmäisenä kerroin. Hän katsoi minua kuin idioottia ja ensimmäinen lause oli: Voi saatana, kortsuko mennyt rikki.. Katsoin häntä takaisin ja sanoin, että vaikkemme lasta ole yrittäneetkään niin mies silti on tietoinen, että haluan lapsia jossain vaiheessa ja tällä hetkellä tilanne muutoinkin hyvä; meillä työpaikat ja kiva asunto jne. Sanoi, ettei halua mitään sellaista kiljuvaa pikkuvauvaa meidän kotiin ja että saisin tehdä hänen puolestaan abortin. Olin järkyttynyt ja kysyin onko hänellä minkäänlaista käsitystä siitä miten puhuu vaimolleen, rakkaalleen ja ihmiselle, jonka kanssa on josksu perhekeskusteluissa sanonut, että perhe olisi jossain vaiheessa hänestäkin kiva. Vastaukseksi sain ettei nyt ole "se vaihe vielä". Hermostuin ja lähdin kävelylle. Takaisin tultuani mies ilmoitti, että jos pidän lapsen saan kasvattaa sen myös yksin. Mies ei ole ikinä ollut tuollainen! Itkettää.
Kommentit (125)
En minäkään tuollaisena miehenä haluaisi geenieni periytyvän kenellekään. Typeryys on surullista.
Olen pahoillani, ap.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ollaan oltu naimisissa nyt 4v. Seurustelu 8v. Joten kyllä luulin mieheni tuntevani ja en pitänyt "mokana" harrastaa aviopuolisoni kanssa seksiä. Miksi täällä ollaan näin kärkkäitä?
Ap
Anonyymi nettikirjoittelu tarkoittaa aika lailla sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kauheita nämä kommentit pidä lapsi, heivaa ukko. Kyseessä on sen lapsen tulevaisuus. Miettiikö kukaan sitä lasta joka joutuu elämään isättömänä, miltä se hänestä tuntuu?
Tässä pönkitetään vaihteeksi vaan naista: elämäsi paras päätös, kyllä pärjäät yms yms
Varmaan niinkin mutta lapsen paras se ei ole syntyä jo valmiiksi vihamieliseen maailmaan ilman minkäänlaista isää.
Yhyy :D itse olen naimissa, mutta kasvanut ilman isää ja iha normi ihminen minusta tullut. Korkeastikoulutettu muunmuuassa. Minä ainakin myös pitäisin lapsen, halusi mies sitä tai ei. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% muuta kuin vasektomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kondomi pysyisi ehjänä niin se ei siltikään suojaa raskaudelta (eikä taudeilta) täysin sataprosenttisesti. 98% taisi olla tarkka luku ja tämä siis vain siinä tapauksessa että kondomia on käytetty ohjeiden mukaisesti eikä siinä ollut valmisvirheitä.
Ja pienetkin käyttö -ja valmistusvirheet laskevat kondomin ehkäisytehoa merkittävästi.Turha se on mitään faktoja kertoa näille kertoa. Kumin pettäminen on aina naisen vika. Aina. Vaikka nainen ei siihen edes koskisi. Ehkäisyn pettäminen yleensäkin on aina naisen vika. Kierukkaakin nainen käyttää jotenkin väärin. Jotenkin kieroilemalla nainen saa ihan kaikki ehkäisyt pettämään. Kaikki.
Voi miesparat :(
Jos mies ei lasta halua, niin se on sitten naisen ihan oma voivoi.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies pelästyi ja mieli muuttuu tai mies ei oikeasti (vielä?) halua lasta koska ei ole vielä siinä vaiheessa että haluaisi lasta "pilaamaan" elämäänne. Sinä et sitä päätöstä tee mitä mies haluaa vaikka itse haluat perheen nyt vaikka vahingossa.
Jos minulle, 32v kävisi noin saisi mies mennä jos ei hyväksy lasta ja pitäisin lapsen.
Mutta elarit kuitenkin maistuu makialle, eikös vaan?
Eikö sinulle opetettu kotona ja koulussa, että seksin vuoksi syntyy lapsia?
Eikö kukaan kertonut, että ehkäisy voi pettää?
On varmasti raskasta olla noin tietämätön ja heikkolahjainen.
ohis
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mies pelästyi ja mieli muuttuu tai mies ei oikeasti (vielä?) halua lasta koska ei ole vielä siinä vaiheessa että haluaisi lasta "pilaamaan" elämäänne. Sinä et sitä päätöstä tee mitä mies haluaa vaikka itse haluat perheen nyt vaikka vahingossa.
Jos minulle, 32v kävisi noin saisi mies mennä jos ei hyväksy lasta ja pitäisin lapsen.
Ihan itse elättäisin itseni ja lapsen. Minulla on hyvät tulot. Onneksi kuitenkin mieheni haluaa lapsia ja meillä on jo niitä yksi.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin minimielarit, kuin elämää käärmeen kanssa.
Oliko sun yksipuolinen päätös hankkiutua raskaaksi nyt? Jos oli, niin ymmärrän miehen tuohtumuksen. Tuollaista päätöstä ei tehdä yksin ja asiasta keskustelematta. Vahinko on vahinko ja kyllä, seksistä voi ehkäisyä käyttäenkin raskaaksi tulla, mutta se on eri asia kuin tietoinen valinta. Jossain vaiheessa ei ole sama kuin nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta voitko pakottaa miehen olemaan suhteessa? Sepä sen alkuperäisen viestin tarkoitus oli. On väärin että vain nainen saa päättää lapsesta ja pakottaa miehen isäksi vasten tämän tahtoa.
Onpa vastenmielisiä kommentteja täällä.
Pitäisin lapsen ja junailisin elarit ihan maksimiin. Hanki hyvä juristi.
Sitä paitsi voi olla, että alkushokkinsa jälkeen mies tottuu ajatukseen, niin käy useimmille normaalilla järjellä ja omatunnolla varustetuille miehille.
Onko miehesi idiootti vai luuleko että ehkäisy on 100 % tae siitä ettei nainen tule raskaaksi?
Miehesi on vastuuton pelle.
Vierailija kirjoitti:
Onpa vastenmielisiä kommentteja täällä.
Pitäisin lapsen ja junailisin elarit ihan maksimiin. Hanki hyvä juristi.
Sitä paitsi voi olla, että alkushokkinsa jälkeen mies tottuu ajatukseen, niin käy useimmille normaalilla järjellä ja omatunnolla varustetuille miehille.
Opettaisitko lapsesikin kusettajaksi, kiristäjäksi ja loiseksi?
Olisit vuosisadan äiti.
Vierailija kirjoitti:
Kauheita nämä kommentit pidä lapsi, heivaa ukko. Kyseessä on sen lapsen tulevaisuus. Miettiikö kukaan sitä lasta joka joutuu elämään isättömänä, miltä se hänestä tuntuu?
Tässä pönkitetään vaihteeksi vaan naista: elämäsi paras päätös, kyllä pärjäät yms yms
Varmaan niinkin mutta lapsen paras se ei ole syntyä jo valmiiksi vihamieliseen maailmaan ilman minkäänlaista isää.
Isättömyys ei ole niin suuri tragedia, että sen takia kannattais tehdä abortti. Suurin osa isättömistä lapsista selviää siitä oikein mainiosti, hyvin harvalle se on suuri trauma. Kysy vaikka isättömiltä, suurin osa heistä ei olisi halunnut äitinsä tekevän aborttia. Miksi siis tehdä abortti tuon takia, kun lapsi mitä todennäköisimmin on oikein onnellinen ja rakastettu vaikka biologista isää ei kuvioissa olekaan. Elämän lopettaminen pelkän mutuilun takia on hölmöä. Yhtä hyvin voi miettiä, että mitä jos se abortoitu lapsi oliskin ollut hyvin onnellinen ihminen. Eikö silloin abortin suositteleminenkin ole yhtä väärin.
On turha tehdä asioista liian vaikeita. Elämä kun ei muutenkaan anna mitään takeita mistään. Lapsen isä voi kuolla jo ennen tämän syntymää tai heti pian sen jälkeen. Pitääkö siis olla tekemättä lapsia ollenkaan, jotta heistä ei vaan tule onnettomia. Elämä on arpapeliä, silti meistä suurin osa selviää siitä ihan ok ja on jopa suht onnellisia. Vaikka meiltä puuttuu vanhempia, sisaruksia, vaikka perhe ei ole varakas jne.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin sovittu miehen kanssa, että ei käytetä muuta ehkäisyä kuin kortsuja. Minä en todellakaan olisi mennyt rikkomaan kondomia salaa, jotta tulisin raskaaksi. Joten kyllä se on mennyt ihan oikeasti sitten rikki.
Ap
Tai sitten joulupukin tontut ovat neulalla tökkineet ostamaane kortsupakettia ja iheuttivat tuon "ilouutisen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta voitko pakottaa miehen olemaan suhteessa? Sepä sen alkuperäisen viestin tarkoitus oli. On väärin että vain nainen saa päättää lapsesta ja pakottaa miehen isäksi vasten tämän tahtoa.
Niin,miehen pitäis saada pakottaa nainen aborttiin. Se ei varmaan olis ollenkaan väärin. Tai vähintään miehen pitäis päästä elareista. Vastuu seksistä on vaan naisella. Miehillä ei ole vastuusta mistään. Voi panna vaikka paljaalla ja vastuu on naisen.
Ihmettelen myös kärkkäitä kommentteja ja hatusta vedettyä epäilyä, että ap ois rikkonut kortsun. Tiedoksi: kortsuja ihan oikeasti rikkoutuu eikä mikään ehkäisy ole 100% varma.
Ap:lle. Miehesi on kusipää. Eroa nyt ainakin. Mieti sitten, pidätkö lapsen vai et.
Ja kokemuksesta puhun. Minulla oli samanlainen. Mies ITSE ehdotti lasta ja painosti ainakin pari vuotta, itse olisin halunnut odottaa vielä. Kun sitten plussa tuli, reaktio oli AIVAN omituinen. Antoi ymmärtää, että minä olen nyt yksin vastuussa sitten, hän ei olekaan ikään kuin mukana. En tajunnut ollenkaan. Vähän päästä mies järjesti kauhean riidan ja huusi, että tee abortti ja hän ei ota mitenkään osaa.
Lapsi syntyi. Erosin turvakodin kautta pari vuotta siitä. Mies järjesti kauheat oikeustaistot lapsen huoltajuudesta. Elatusta ei ole kuitenkaan maksanut senttiäkään kahdeksan vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan niinkin mutta lapsen paras se ei ole syntyä jo valmiiksi vihamieliseen maailmaan ilman minkäänlaista isää.Yhyy :D itse olen naimissa, mutta kasvanut ilman isää ja iha normi ihminen minusta tullut. Korkeastikoulutettu muunmuuassa. Minä ainakin myös pitäisin lapsen, halusi mies sitä tai ei. Mikään ehkäisykeino ei ole 100% muuta kuin vasektomia.
Ilman isää kasvaminen on aivan eri asia kuin vihamielisesti käyttäytyvän isän kanssa kasvaminen.
Se on se lapsi joka toinen viikonloppu menee vihamieliseen isän kotiin koska lastenvalvoja sanoo että lapsella on oikeus isään, olkoonkin minkälainen.
Tuo mies ei lasta halua. Aplle vakuutetaan että mies muuttaa mielensä. Ja jos ei niin pärjäät 👍
Ja sitten se on se lapsi joka kärsii mutta lojaalisuuttaan äitiä kohtaan, ei sitä koskaan kerro ennen kuin tosi aikuisena.
Jos kondomi on rikkoutunut vahingossa, niin siitä ei voi ap:ta syyttää, mutta tuosta aloituksesta jotenkin huokuu se, että raskaus ei ole ap:lle katastrofi vaan pikemminkin toive. Mies taas on sitä mieltä, että palataan tähän perheen perustamiseen myöhemmin. Asiat kannattaisi keskustella etukäteen, vaikka se tässä tilanteessa nyt myöhäistä onkin. Esim. minä en ole lapsia vastaan, mutta tämä ei ole mulle se oikea hetki lapsen yrittämiselle ja mies tietää tämän.