Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies ei ole valmis..

Vierailija
11.06.2017 |

Mihinkään ainakaan seuraavaan 5 vuoteen, mitä minun pitäisi tehdä?

Luulin todella että olemme miehen kanssa samalla linjalla kaikesta tulevaisuuteen liittyvässä. Muutimme nopeasti yhteen ja häistä olemme paljon puhuneet. Kuitenkin olen huomannut että mies ottaa monet asiat vitsillä enkä saa mitään kunnollista vastausta. Kyllä sanoo että "sä olet se kenen kanssa tulevaisuuden", mutta mitään aikamääritelmiä en saa.

No nyt, kun olemme olleet muutamia vuosia yhdessä - kilahdin ja vaadin miestä avautumaan että mitä on mieltä tulevaisuudesta ja mies totesi ettei ole mikään kiire mihinkään ja noin viiden vuoden päästä voimme miettiä omaa asuntoa tai esimerkiksi koiraa. Nyt riittää hyvin että avaamme yhteiseisen taloustilin..

Ei tässä muuta, mutta mä henkilökohtaisesti olen valmis nopeammalla tahdilla. En halua 5 vuotta odottaa että se elämä ns. alkaa! Siinä vaiheessa olen 35v ja äh... lapsia siis emme halua, siinä onneksi ollaan samalla linjalla, mutta kaikki muut... oma koti, häät... koiraa olen halunnut jo vuosia ja kohta luulen että sille olisi enemmän aikaa ja tilaa :/

Mitä tekisitte tilanteessani? Odottaisitte kiltisti jos ja kun? Vai siirrytte eteenpäin?

Kokemuksia, vertaistukea! En edes ymmärrä miksi tämä kaikki häiritsee niin paljon. Rakastan tuota kovasti joten eikä pelkkä parisuhde ole tarpeeksi? Apua!

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sä olet se kenen kanssa haluan tulevaisuuden"

Sori pilkkujen vähyys! Kännykällä on ärsyttävä kirjoittaa :)

Onkohan se mun x, samat sanat. 10v meni hukkaan, mitään ei saanu ja kaikki meni. Mies piti sivusuhteita ja panoja ympäriinsä ja lopulta jätti kun paljastui. Mikäs ollessa kun palvelu pelas. Älä tee samaa virhettä, lähde!

Vierailija
142/147 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sama. Ekana vuonna jatkuvasti puhui häistä ja suunnitelmista, sitten se loppui ja nyt se on siirtynyt sinne hamaan tulevaisuuteen ja mitään ei voi suunnitella tai tehdä. Jotain tuo odottaa, en vaan tiedä mitä[/quote]

Minulle on yksi mies joskus sanonut, että tuo unelmasta puhuminen on keino saada nainen suhteeseen, vaikka tietää, ettei ole valmis vielä pitkään aikaan.[/quote]

Voi ei, niin tuttua. Nimikirjaimet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisiinmeno ei ole kaikille enää tänä päivänä niin tärkeä asia.Kyllä ihan ilman sitä yhtä paperia ja sormustakin voidaan olla yhdessä.Yleensä naiset vouhkaa toin naimisiinmenon tärkeyttä. Olen itse nainen enkä halua naimisiin. Ymmärrän miestäsi.

Myöskään oma omistusasunto ei ole enää mikään " the thing".Jos kerran yhdessä asutte nyt ja muut asiat hyvin,niin anna olla.Älä turhaan riitele miehesi kanssa turhista ja yhdentekevistä asioista.

Mä en halua tuhlata rahoja vuokraan. Haluaisin kerryttää omaisuutta pikkuhiljaa kun sijoittaa en saa. Asuntokaupat on oikeastaan ainut keino. Ja haluaisin jotain pysyvää jo tässä iässä. Kaipaan varmuutta ja pysyvyyttä.

Ap

Edelleenkään varmuus ja pysyvyys ei ole kiinni omistusasunnosta ja naimisiinmenosta.

Ei ole niin, mutta ne ovat konkreettisia käytännön asioita, jotka kertovat sitoutumisesta yhteiseen elämään. Sanoa voi mitä tahansa, yhteinen tulevaisuus ja blaablaa, mutta nimmari asuntolainapaperissa vaatii toimintaa.

Mikä helvetin "velvollisuus" miehellä on parantaa naisen taloutta? Kyse ei ole teidän yhteisestä halusta, vaan sinun halustasi saada parempi elintaso ja taloudellinen turva itsellesi miehen avustamana, vieläpä sinun määrittelemillä ehdoilla.

Huh teitä naisia, rakkaus rahaan aina vahvempi kuin toiseen ihmiseen.

Mistä on peräisin käsitys, että miehellä olisi aina parempi elintaso / enemmän omaisuutta kuin naisella?

Ei mulla sellaista käsitystä ole, mutta suomessa maksaa asuminenkin niin vitusti, että näitä "parisuhteita" muodostuu, koska päästään taloudellisesti helpommalla kustannuksista.  Eikä minua haittais jos mulla ois nainen, joka tienais paremmin, kunhan ei käytettäis minään "aseena"

Mä teen urakkahommia ja tienaan kyllä ihan kivasti. Raha on silti mulle jotenkin toisarvoinen seikka elämässä. Kun on ruokaa ja asunto, niin kaikki on ihan jees.

Vierailija
144/147 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus teini-ikäisenä riittää hyvään parisuhteeseen se, että rakastaa ja yhdessä olo on mukavaa.

Miten niin "joskus teini-ikäisenä"? Ihan hyvin tuo riittää kolmikymppisenäkin.

Vierailija
145/147 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin provo.

Miten ihmeessä? Eihän tässä ole mitään sen kummallisempaa?

Mä en oikeasti käsitä tätä hiton provo huutelua!

Miksi tekisin klo 7 aamulla provon tälläisestä?

En ymmärrä

-

Ap

No tämä viimeistään paljastaa provoksi...

Vierailija
146/147 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisiinmeno ei ole kaikille enää tänä päivänä niin tärkeä asia.Kyllä ihan ilman sitä yhtä paperia ja sormustakin voidaan olla yhdessä.Yleensä naiset vouhkaa toin naimisiinmenon tärkeyttä. Olen itse nainen enkä halua naimisiin. Ymmärrän miestäsi.

Myöskään oma omistusasunto ei ole enää mikään " the thing".Jos kerran yhdessä asutte nyt ja muut asiat hyvin,niin anna olla.Älä turhaan riitele miehesi kanssa turhista ja yhdentekevistä asioista.

Mä en halua tuhlata rahoja vuokraan. Haluaisin kerryttää omaisuutta pikkuhiljaa kun sijoittaa en saa. Asuntokaupat on oikeastaan ainut keino. Ja haluaisin jotain pysyvää jo tässä iässä. Kaipaan varmuutta ja pysyvyyttä.

Ap

Minä tunnistan tuon taudinkuvan todella hyvin! Kysymys ei pohjimmiltaan olekaan tästä miehestä, vaan siitä että ä*mä haluaa rahaa, nostaa statustaan miehen kustantamana! Ne jotka haluavat suhteessa edetä nopeasti, heillä on itsessään jotain rikki, jota he haluavat nopeasti suhteella paikata, ei vaan onnistu, menee se suhdekin siinä koohatessa rikki! En yhtään ihmettele jos miehesi ei halua sitäkään vähää sitoutua sinuun! En minäkään sitoutuisi! Nyt on sinulla näytön paikka, pystytkö sinä rakastamaan sitä miestä, sellaisena kuin hän on, ja niissä olosuhteissa, joissa NYT olet, vaikka ikinä et taloja ym. saisi? Siitä se selviää, mistä puusta sinun rakkaus on tehty? Jos pystyisin, antaisin miehellesi seuraavan vinkin! ÄLÄ OSTA MITÄÄN MITÄ NAISESI HALUAA!!! Katso haluaako hän sinua, vai tavaraa ja rahaa/statusta! Vasta sitten jos naisesi on ollut 100% tyytyväinen nykyiseen elämään ja todella pitkään, jos itse halua, voi näitä asioita harkita. Jollei hän ole tyytyväinen sinuun nyt, ei tule olemaan sitä tulevaisuudessakaan, ei missään olosuhteissa! Vaarallinen nainen sanon minä!

Mitä hittoa? Minä tienaan enemmän kuin mies.

Työnpuolesta en saa harjoittaa sijoittamista joten asuntosijoittaminen on ainut keino minulla tehdä omaisuutta. Mitä minulla on enemmän kuin miehellä muutenkin.

Ap

OT, mutta ei kai missään ammatissa nyt kaikkea sijoittamista kielletä 😮 Vaikka olisit finanssivalvoja niin kyllähän sitä nyt jotain kautta johonkin indeksiin rahoja saisi tuikattua.

Vierailija
147/147 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä tunnistan tuon taudinkuvan todella hyvin! Kysymys ei pohjimmiltaan olekaan tästä miehestä, vaan siitä että ä*mä haluaa rahaa, nostaa statustaan miehen kustantamana! Ne jotka haluavat suhteessa edetä nopeasti, heillä on itsessään jotain rikki, jota he haluavat nopeasti suhteella paikata, ei vaan onnistu, menee se suhdekin siinä koohatessa rikki! En yhtään ihmettele jos miehesi ei halua sitäkään vähää sitoutua sinuun! En minäkään sitoutuisi! Nyt on sinulla näytön paikka, pystytkö sinä rakastamaan sitä miestä, sellaisena kuin hän on, ja niissä olosuhteissa, joissa NYT olet, vaikka ikinä et taloja ym. saisi? Siitä se selviää, mistä puusta sinun rakkaus on tehty? Jos pystyisin, antaisin miehellesi seuraavan vinkin! ÄLÄ OSTA MITÄÄN MITÄ NAISESI HALUAA!!! Katso haluaako hän sinua, vai tavaraa ja rahaa/statusta! Vasta sitten jos naisesi on ollut 100% tyytyväinen nykyiseen elämään ja todella pitkään, jos itse halua, voi näitä asioita harkita. Jollei hän ole tyytyväinen sinuun nyt, ei tule olemaan sitä tulevaisuudessakaan, ei missään olosuhteissa! Vaarallinen nainen sanon minä!

Mitä hittoa? Minä tienaan enemmän kuin mies.

Työnpuolesta en saa harjoittaa sijoittamista joten asuntosijoittaminen on ainut keino minulla tehdä omaisuutta. Mitä minulla on enemmän kuin miehellä muutenkin.

Ap

OT, mutta ei kai missään ammatissa nyt kaikkea sijoittamista kielletä 😮 Vaikka olisit finanssivalvoja niin kyllähän sitä nyt jotain kautta johonkin indeksiin rahoja saisi tuikattua.

Ei sitä kielletä täysin - tai no jos olen sijoittanut euronkin johonkin suomalaiseen yritykseen, en voi tehdä töitä sen parissa. Ja se on iso haitta minun ammatissani. Ulkomaiset sijoituskohteet ovat sallittuja, samoinne yritykset jotka eivät kuulu työpaikkani asiakkaisiin. Miehenikään ei saa sijoittaa niihin yrityksiin joissa olen osallisena. En jaksa jatkuvasti lähettää sijoitustietojani, joten on vain helpompaa sijoittaa ulkomaille tai esim asuntoihin, mutta sekin on haastavaa, kun moni as oy ja koy kuuluvat meille myös.. :)