Mistä olet hankkinut kissasi?
Olen käynyt kissataloilla ja tori.fissä, mutta mistä muualta saisin ehkä hankittua oman maukujan?
Kommentit (42)
Mä hommasin aikanaan kaupan ilmoitustaululta. Niitä ilmoja ei enää kyllä näy.
Toin fillarilla kotiin ja eleltiin 17 vuotta saman täkin alla.
Oletko harkinnu tarkkaan? Mä olin miettinyt pitkäänkin ja kissa tuli koiran kaveriksi. Koira myöhemmin kuoli mutta kissat elävät yleensä vanhemmiksi kuin koirat. Vanhin tuntemani kuoli 24 vuotiaana.
Mummon tutulla asui kissaperhe heinäladossa ja siitä pentueesta saatiin söpö poika.
Vanhemman kisun sain tuttavalta ihan ilmaiseksi muutama vuosi sitten ja nyt tämän uudemman ostin apulan kautta ja oli n100e plus matkat.
Kisumme oli ainoa pentu ja jos ei olisi ottettu sitä se olisi lopetettu. Kaksi vuotta se on ollut meillä ja on maailman ihanin, hupsuin ja omapäisin kissa. Vaikka tuli vähän puuntakaa meille ei ole tarvinnut katua. Voi sitä hyvänmielen ja rakkauden määrää mitä kissa levittää ympärilleen.
Vanhin on kaverin lahjoittama ongelmatapaus. Keskimmäinen on yhdeltä maajussilta haettu. Nuorin on kasvattajalta rahalla ostettu, oikeen paperit ja tittelit ja kaikkee.
Mistä näitä kasvattajia löytää? Kuinka tiedän, että kissan tiedot ovat totuudellisia ja kasvattaja ei ole huijari?
Ap
Maalta lehti-ilmoituksen perusteella. Tulevien kissojen kohdalla en tosin enää aio tukea tätä maaseudun kissaongelmaa, jota en sillon nuorempana tunnistanut. Tulevaisuudessa tulen ottamaan kissat löytöeläinkodeista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä kasvattajia löytää? Kuinka tiedän, että kissan tiedot ovat totuudellisia ja kasvattaja ei ole huijari?
Ap
Usein rotuyhdistysten sivuilla on linkkejä ja yhteystietoja kyseisten rotujen kasvattajiin.
Älä ota alle 12 viikkoista pentua!
Suomen rotukissayhdistyksen sivuilla on kasvattajista tietoja, löytyy myös tietoa eri roduista :) Kasvattajalla jolla on kunnon sivut, myy rotukissapentua oikeaan hintaan (ei 100 eurolla), kissa on rekisteröity, madotettu yms ja luovutetaan aikaisintaan 12 viikkoisena on luottettava. Kasvattajat myös joskus laittavat ilmoituksia esim toriin ja ilmoitusoppaaseen. Meillä on kaksi Ragdoll poikaa ja ovat ihania kissoja! Toki olivat kalliita, mutta kasvattajalta sai hyvät ohjeet, ruuat mukaan, leluja, ovat rekisteröityjä yms!
Ostin tori.fi:sta terveen tyttökissan, sain sairaan poikakissan (maatiainen). Hoidatin sairaan pojan eläinlääkärillä kuntoon ja nyt ollaan oltu parhaita kavereita pian kymmenen vuotta. 🐈
Ekan paikallisessa lehdessä olleen ilmoituksen kautta. Vanhalla pariskunnalla oli kissanpentuja.
Toisen kissan Apulan kautta.
Naapurissa asu pariskunta, ja se kissa oli sen naisen. Sit ne eros ja kissa oli ulkokissa joten jäi sen miehen luo ettei tarvinnu vaihtaa reviiriä. Se kissa tuli aina mun luokse, asuin vielä vanhemmilla, ja se nukku aina mun vieressä yöt ja päivisin kävi syömässä jotain oravia ja juoksentelemassa ulkosalla.
Sit joskus se mies tuli tuomaan sen kissan paperit sun muut, mis luki rokotukset ja nimet jne. ja sano et kissa taitaa asua teillä nykyään.
Olin tätä ennen toivonu vanhemmilta kissaa, kun aikasempi oli kuollut, mutta ne sano ettei jaksa ny hoitaa lemmikkejä. Mut sitten se kissa muutti meille ite ja siellä se asuu mun vanhempien luona vielä tänäkin päivänä ja nukku ulkona ikkunalaudalla aurinkoa ottamassa kun äsken kävin siellä.
aika ilonen tarina
Minä ja veljeni olemme hommanneet kaikki kissamme paikallisesta löytöeläinkodista. Todella mukavia eläimiä ja tarjoamalla kodittomalle eläimelle rakastavan kodin koko sen loppuelämäksi on tapamme auttaa tätä yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No menet vaikka Suomen kissaliiton sivuille, josta katselet sinua mahdollisesti kiinnostavat rodut. Sitten etsit kasvattajan esimerkiksi kyseisen rodun liiton sivuilta, josta löytyy usein pennut ja muut myytävät/sijoitettavat kissat.
Eli jos minua kiinnostaisi ostaa vaikkapa Maine Coon rotuinen kissa, hakeutuisin http://www.mainecoon.fi/pennut/
Kasvattajalta.