Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä olet hankkinut kissasi?

Vierailija
10.06.2017 |

Olen käynyt kissataloilla ja tori.fissä, mutta mistä muualta saisin ehkä hankittua oman maukujan?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi:stä 9v kodinvaihtaja. Oli elänyt koko elämänsä maalla leikkaamattomana ja vapaasti ulkoilevana, jatkuvien kiimojen ja "pahaluontoisuuden" takia omistajat olivat laittamassa piikille. Pelastettiin tänne pk-seudulle, leikkautettiin, kaikki ongelmat loppuivat siihen ja kävi ilmi, että kissalla oli ollut krooninen kohtutulehdus ja oli tehnyt ainakin yhdet pennut :( tuli minulle vuosi sitten sijaiskodista, on osoittautunut mitä ihanimmaksi ja hyväkäytöksisimmäksi kissaksi, juuri paras mulle <3

Vierailija
22/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytötarhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset antako (tai ottako) kissanpentuja ilmaiseksi! Jos pennulle laitetaan vaikka edes viidenkympin hinta, karsii hinta ainakin jonkin verran pois sellaisia ihmisiä, jotka ottavat kissanpennun vain hetken mielijohteesta tai lapsen painostuksesta. Antaessasi pennun ilmaiseksi, lisäät sitä todennäköisyyttä, että kissasta luovutaan heti, kun siihen kyllästytään tai siitä tulee taloudellisia kustannuksia (esim. eläinlääkärikuluja). Kissanpennusta voi jopa tulla kesäkissa, joka hylätään syksyn tullen luonnon armoille. Tätä eläinsuojelurikosta tapahtuu valitettavasti nykyisinkin.

Vierailija
24/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi täältä löytyy kodittomia kissoja:

http://www.kissojensuojelu.fi/kissat/

Vierailija
25/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisu ry:n kautta otin kaksi loukutettua populaatio kissaa. Alun arkailun jälkeen niistä kuoriutui mitä parhaimpia kissoja.

Vierailija
26/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkipaikkakunnalta paikalliselta yrittäjältä. Vanhemmat kävi ostamassa tarvikkeita sieltä, ja samalla reissulla olivat nähneet pentuja. Olin siis jo aikuinen ja omillani asuva, mutta olin myös pitkään puhunut kissan hankinnasta. Äiti laittoi kuvan yhdestä ja kertoi että on pennuista viimeinen ja jos sille ei nopeasti koti löydy niin joutuu piikille. Kuvassa se oli maailman söpöin ja sanoinkin äidille että se on tervetullut meille, ja meille se sitten tulikin.

Nykyään yli viiden vuoden jälkeen en mistään hinnasta luopuisi tuosta kainaloisesta <3 Tuntuu silti pahalta että se tuli meille aivan liian pienenä ja tuomitsen tämän yrittäjäpariskunnan jotka olisivat sen (sisaruksineen) vieneet piikille tai jättäneet mahdollisesti heitteille vaan koska eivät itse vaivautuneet leikkauttamaan omaa kissaansa. Ei ollut edes ensimmäinen pentue, mutta näköjään joillekin on liian vaikeaa ymmärtää että ulkokissa lisääntyy jos sitä ei leikata.

Vierailija
27/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöeläintalosta tai kasvattajalta. Torista tai muualta kyllä EN hankkisi. Rotukissaa hankkiessa kannattaa olla oikeasti tarrkana, keneltä kissan hankit. Rotuyhdostysten sivuilta löydät suurella todennäköisyydellä hyvän kasvattajan, tori.fi:stä taas tuskin saat oikeaa rotukissaa, vaan sairaan ykailön pentutehtaalta.

Vierailija
28/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluyhdistykseltä, netin kautta (aikuinen kissa), maalaistalosta (en suosittele muille), kaverilta ja itse kasvattaen eli pentuja teettäen.

29/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimman sain silloisen työkaverin sukulaisen vahinkopentueesta.

Toisen sain tori.fi kautta vanhalta mummolta.

Kolmas on myös tori.fi kautta.

Neljäs saatu eräältä maatilalta.

Vierailija
30/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen tori.fi kautta kun olin 18 ja juuri muuttanut kotoa, kissa oli pari vuotta vanha ja omistaja jätti kertomatta että on ollut vapaasti ulkoileva.... No jäätävää ulos mouruamista ja vääriin paikkoihin kuseskelua siedin sitten vuoden verran kunnes kissa tottui että ulkoilu tapahtuu vain valjaissa ja verkotetulla parvekkeella. Ja kyllä, kissa käytettiin eläinlääkärillä selvittämässä että syy kuseskeluun ei ollut muualla kun korvien välissä. Itse pääsin kuitenkin vielä vähällä sillä kaverini torista ostama kissa lopetettiin 3 vuotiaana kun kärsi sydänviasta, suoliston ongelmista ja maksavaurioista,olisiko vielä muutakin vikaa ollut, ehti kaverilla olla alle vuoden. Eli toria en suosittele! Toisen kissani ottaessa olin muutaman vuoden vanhempi ja aiemmasta viisastuneena otin kissan eläinsuojeluyhdistyksen kautta, sain terveen kissan jolla ei käytösongelmia ja on eläinlääkärin tarkastama, leikattu ja rokotettu. Suosittelen!

Vierailija
31/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan kissa oli pyöräyttänyt yllätyspennut ja meillä oli sopivasti paikka avoinna. Toinen kissa tuli monen mutkan kautta löytöeläintalosta. Ihan maatiaiskissoja ovat.

Vierailija
32/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuttavalta. Olisin ottanut kaksi, koska niistä olisi seuraa toisilleen, mutta sain vain yhden. Kissa on ihan tavallinen maatiaiskissa mutta sinänsä velmun näköinen koska sillä on harvinaisen pitkät korvat. Rokotukset, mikrosiru, passi ja sterilisointi kunnossa. Joudun pitämään kahta hiekkalaatikkoa, muuten se pissii kylpyhuoneen lattialle. Tykkää leikkiä muovihiirellä jonka sisällä on raksuja ja jahdata kaikkea mikä liikkuu.

Vierailija
33/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa näkyy aika paljon pentutehtailijoiden ilmoituksia. Kannattaa olla varovainen niiden suhteen. Jos rotukissan pentuja myydään epäilyttävän edullisesti/ilman papereita/ns. rotumixeinä (väitetään vahinkopentueeksi) ei kannata ostaa tai tukee todennäköisesti pentutehtailua.

Omat kissat on Kissaliittoon kuuluvalta kaavattajalta. Voisin ottaa myös rescuekissan joltain eläinsuojelujärjestöltä tai vastaavalta.

Vierailija
34/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani löytyi facebookin Kissanpentuja ja aikuisia MYYDÄÄN/OSTETAAN/ANNETAAN ryhmästä. 

Vierailija
35/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa oli ilmoitus maatiaispennuista pari vuotta sitten. Rakastan tuota höppänää:) Maatiaispentu ja 12-viikkoisena haettiin maalla asuvalta perheeltä. Pennut olivat hyvässä hoidossa siellä.

En ymmärrä, mikset Torin kautta voisi pentua ottaa? Rotukissat asia erikseen sitten.

Vierailija
36/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöeläintalosta, kaupan ilmoitustaululta, tori.fi:sta ja sukulaiselta ovat kotoisin omat kissani.

Vierailija
37/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattajalta, löytyi rotuyhdistyksen kautta.

Vierailija
38/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kissan otin tutun tutulta, oli syntynyt vahinkopentue. Muut olivat saaneet kodin paitsi tämä omapäinen neiti. Uhkasivat lopettaa kissanpennun ellei se saa kotia. Ei tarvinnut kauaa miettiä.

Toisen 4v kissan otettiin löytöeläintalosta.

Kolmas kissa (1v) otettiin löytöeläintalosta.

Suosittelen tutustumaan löytöeläintalojen kissoihin. Siellä on monta surullista kissakohtaloa jotka ansaitsisivat hyvän kodin.

Kaikki kissani ovat luonteeltaan ihania, yksi hieman omapäinen mutta silti rakas.

Kissat <3

Vierailija
39/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oli hevostallilta ja puoliksi vissiin villikissa. Oli ihan karmea tapaus, todella agressiivinen ja pisti pentuaikana silloisen asuntoni täysin remonttiin. Ihan hirmuisen rakas kuitenkin minulle. 

Toinen oli sitten edesmenneen Keltaisen pörssin ilmoituksen kautta. Aivan käsittämättömän ihana pieni poika, jonka tyly omistajaperhe halusi pois vaivoistaan vain 9 viikkoisena. Minä sitten en pystynyt pysymään kovana vaan otin poikasen itselleni ja pienestä 800 g kirpusta kasvoi 8 kg komea kollinkoltiainen.

Nyt on seuranani parisen viikkoa ollut Torin kautta otettu 14 viikkoinen poika. Hyvin lemmekäs ja ihana pieni kissu, joka on tuloillastaan asti nukkunut mun rinnan päällä, syö ihan kaikkea, tekee tarpeensa siististi laatikkoon ja juttelee koko ajan kovasti. Ensimmäisellä rokotuskäynnillä ei lääkäri ainakaan havainnut mitään poikkeavaa eli uskon ja toivon, että on terve.

Vierailija
40/42 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa valitsi meidät eli tuli kulkukissana pihaan. Kissasta tuli ns. navettakissa, koska on edelleen niin arka, ettei anna edes koskea. Monta vuotta on jo viihtynyt meillä, ruokimme ja madotamme, mutta eipä sitten paljon muuta kanssakäymistä olekaan.