Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teillä auttanut hyttysten puremiin kutinaan?

Vierailija
10.06.2017 |

Kiitos etukäteen :)))

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloe Vera geeli

Vierailija
2/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thea treetä voi käyttää. En ole itse kokeillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hydrocortisonvoide. Ei tarvita kuin pikku tippa ja kutina loppuu.

Vierailija
4/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpalloa painaminen ja Etono-puikko.

Vierailija
5/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikeribalsami

Vierailija
6/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etono-puikko. Apteekista.

Vierailija
7/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosilillä on sellanen tosi näppärä pieni roll on-putkilo, mitä voi levitellä hyttysenpistoihin, viilentää ja vähentää nopeasti kutinaa. Ja aloe-geeli kuulemma myös toimii. Olen joskus laittanut kylmägeeliä (ice power) kun hyttysenpistämiä oli tosi paljon jaloissa, se tehosi hyvin myös. Hydrokortisoni lievittöä kans kutinaa, mutta itselleni se ei kovin tehokkaasti toimi. Sitten on se apteekin etono-puikko myös.

Vierailija
8/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antihistamiini suun kautta ja kortisonivoide puremakohtaan.

Vierailija
9/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiinihengitettynä taikka morfiini pistoksena.

Vierailija
10/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyttyskarkotteet etukäteen käytettynä ja antihistamiini tabletteina nautittuna. Mikään muu ei auta. Jos kuurin on aloittanut ennen ensimmäistä hyttysenpistosta niin paukamat ei nouse ja kutina lakkaa noin puolen tunnin kuluessa pistoksesta.

Itselläni tavallinen setiritsiini eli Histec tai Heinix ei väsytä joten alan syömään sitä kesäkuun alkupuolella. Jos sen teho hiipuu ennen hyttyskauden loppua niin vaihdan toiseen antihistamiiniin, joka mulla on Tuulix. Näitä saa apteekista käsikauppatavarana mutta reseptillä ovat huokeampia.

Etono-puikon tehokkain osa hyttystenpuremien hoitoon on sen kova reuna, jolla puremia voi raapia. Muuten siitä ei meillä ollut mitään apua.

Lisään vielä. Mulla hyttysenpuremista tulee noin 7 senttiä halkaisijaiset kutisevat punaiset läiskät puremakohdan ympärille ilman antihistamiinia. Itse näppylä on noin sentin halkaisijaltaan. Histec tai Tuulix on siis pakollinen juttu.

Vierailija
11/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa allergialääke tablettina ja lisäksi hydrokortisonia tai pantysonia tai jotain vastaavaa voiteena. Mut usein voidetta ei välttis edes tarvi tabletin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi