***ELOkuiset keskellä viikkoa***
Kommentit (26)
Meillä tyttö syntyi 3 viikkoa ennen aikaisena ja paino lähti heti huimaan laskuun eikä oikein noussut millään joutui tehoyksikön puolelle nenä maha letkuun ja muutenkin tutkittiin kovasti mistä kaikki johtuu.
Kokeita tehtiin hirveesti, ultrattiin sydän ym. Paljon tehtiin kokeita mutta en muista puoliakaan. Se aika on aika sumuinen omassa mielessä. Sen muistan että puolitoista viikkoa oli tehoyksikön puolella. Kunnes bilirupiini(keltaisuus) arvo oli niin korkea että joutui/pääsi valohoitoon. Siitä stten reipastui ja painorupesi nousemaan ja päästiin muutama päivä sen jälkeen kotiin.
tyttö oli 2 viikkoa tehoyksikön puolella hoidossa ja maksettiin siitä 7*25 euroa mikä on muutenkin maksu kun on yötä sairaalassa. Tai ainakin k-hks:ssä maksu on tämän verran.
Juttelin silloisella reissulla yhden äidin kanssa. Heidän lapsensa oli ollut jo kuukauden tehoyksikön puolella hoidossa ja joutui vielä jäämään kun me lähdettiin niin heiltä oli mennyt maksuna myös vain tämä 7 päivästä. Näin on ollut käytäntö ainakin vuonna -99. Erikois tuttelia tämä kyseinan lapsi söi myös ja senkin suurimmaksi osaksi korvasi kela.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 19+6
Kävin sitten ostamassa Instrusta tukisukkiksia, mutta tätsypä totesi siellä minulle, että tukisukkahousuista ei ole näin pahassa suonikohjussa paljon apua, joten nyt sitä sitten kuljetaan hoitosukissa, jotka ulottuu reiden yläosaan. Jippii,(melko latteasti kiljaistuna).Hinta oli melkoisen suolainen, 77e pari ja toisetkin piti ostaa, kun yksillä ei pärjää koko raskautta. Toiset tosin tilattiin tehtaalta mittojen mukaan. Eli reissu maksoi parkkirahoineen ja kahveineen melkein 180e. Ei naurattanut, ei.
Pinossa on ollut tänään aika hiljaista verrattuna viimeaikaisiin megapinoihin. Ilma on varmaan latistanut kaikkien mieltä. Se kun ei ole tänään ollut mikään ruusuinen.
Minulla on edelleen ne toiset äippähousut hankkimatta. On varmaan pakko roudata itsensä uudelleen kaupungille. Inhottaa koko ajatus, kun miettii kuinka täytyy tukkia itsensä sinne sovituskoppiin...Voi kun ne housut vain ilmestyisivät jostain...
Mintulle tsemppiä ultran odottamiseen!!!!!!
Pantteri:Kuinkas miehesi voi? Joko alkaa olla tolpillaan? Toivottavasti et ole itse aivan puhki, kun yksin olet puurtanut.
Jatkanpa myöhemmin juttua, illalla tai huomenna. Ihanaa iltaa kaikille massukoille!
Opemamma ja sen vimpula
Yhyy,
Mulla on todettu emätintulehdus, alkoi supistelemaan eilen ja tänään ja muutenkin tulehtunut olo vaikka yrittänyt käyttää maitohappojuttuja siellä.
Onneks kävin lääkärillä, tosi ikävää jos olisi päässyt pahemmaksi eli alkanut enemmän supistelemaan tms.
Kannattaa siis teidänkin käydä, jos epäilette tulehdusta ja alkaa tulla suppareita pikkasen normaalia enemmän vaikka ei välttämättä kipeitä.
No kivaa kun asia selvisi niin ei tarvi enää murehtia sitä sitten :)
Tuli syötyä mignon munakin mun lemppari pääsiäisherkku niin nyt on taas parempi mieli!
Pia
Enpä ole paljon ehtinyt palstailla, kun on ollut mahdoton työputki menossa. Vielä pari viikkoa ja sitten EHKÄ loppuu kiire....
Kerratkaa siis missä tapaaminen ja koska!
Muuten kuuluu hyvää, rv 21+1 jo menossa, ja mahakin alkaa olla ainakin sen kokoinen. Huh, mitähän siitä vielä tulee. Painoa en ole mittailut mutta tällä ruokahalulla varmaan enemmän kuin esikoista odottaessa tähän aikaan. Rakenneultrassa kaikki ok, ilmoittauduttiin Haikaranpesään synnyttämään, joten Kätilöopistolle sitten jos ei mutkia tule matkaan.
hohoo no nyt en ole sitten aikaan kirjoitellut. Totuuden nimissä ei nytkään ole aikaa mutta kirjoitan kumminkin. masu on pullea kuin voi pulla. Vointi hmm menettelee kun ei valita. Joku tuolla kohdun mittojaan ihmetteli ja niiden suuruuksia minä vetäsin neuvolassa oikein urakka lukemat 24cm joten hoho. neuvvola tätskä kauhuissaan kun ei ole mitään aivan hirveitä vatsan peitteitäkään, ihmetteli kovasti mistä moinen mitta. No tiedä häntä mistä moinen mitta. Vaavi olli ultrassa ainakin ihan oikean kokoinen, viikkoille jotka silloin oli.
Mutta tällästä tää on kaikkien raskaus ja kasvut jne ovat niin yksilöllisiä. Hmm mä olen muuten laitellut sitten työn suhteen pillit pussiin joten kotona ollaan jo oltu jokunen päivä. Ainakin toistaiseksi aika on kulunnut ihan ok. Onhan tässä nyt pitkä aika odotella kun äippälomakin alakaa vasta kesäkuun loppupuolella.
Eipä muuta kuin pinoillaan taas kun joudetaan.
Tekkuin Domi 22+2
Huomasin kyseleväni semmoisia, mitä muut olivat juuri kommentoineet, että näin pitkä se muisti sitten oli...
Tänään on ollut kummallisia vatsakipuja, kohdun yläpuolella, vai olikohan se sittenkin nälkä, joka tuntuu oleva kokoajan :D aina nälkä ja kokoajan jano.
Opemamma: mulla puutuu myös kädet, tuolta olkavarsista enämpi ja tuntuu, ettei mikään nukkuma-asento auta. Vatsallaan ei pysty, vasemmalla kyljellä ei voi kun se puutuu, selällään ei voi kun alkaa supistelemaan, oikealla kyljellä puutuu olkavarret.
Jokupa se ehdottikin, että hinaat ittesi taljoilla kattoon niin eipä puudu paikat makaamisesta ;D
sellastapa
eri & taateli ja rv. olikin 19+6 eikä 19+5 :)