Huhtimasut ym. huolia?
Terve! Odotan ensimmäistä lastamme ja mielessäni olisi muutama kysymys. Netin laskureiden mukaan laskettu aika olisi 24.4.2007 ja nyt menossa rv. 5+6. Tämä voi olla hölmö kysymys, mutta tietämättömänä kysyn onko minulla siis nyt menossa kuudes vai viides raskausviikko ja alkaako huomenna siis kuudes vai seitsemäs raskausviikko? Olisin iloinen jos joku osaisi neuvoa hölmöä tietämätöntä:)
Tämä on siis ensimmäinen raskauteni ja huoli siitä, onko kaikki hyvin on kova. Olisi kiva kuulla onko teillä muilla pelkoja keskenmenosta, tuulimunasta tai kohdunulkoisesta raskaudesta?
Tekisi kovasti mieli mennä yksityiselle tarkistuttamaan tilanne, niin ehkä mieli hieman rauhoittuisi jos kaikki olisi hyvin. Olen kysellyt täällä Tampereella milloin alkuraskauden ultraan voisi mennä ja täytyy kuulemma olla seitsemän, joissan paikoissa yhdeksän viikkoa täynnä.
Tuntuu pahalta kun en uskalla vielä täysin nauttia tästä raskaudesta, jota olen kovasti odottanut. Kertokaa muutkin kokemuksianne, ehkä asioiden puiminen yhdessä helpottaa:)
Kommentit (8)
Minulla on tuon vauvan laskurin mukaan ihan sama la elikäs 24.4. Ja viikkoja on omien laskujeni mukaan 6+6 eli huomenna alkaa viikko 7.
Odotan myös itse ensimmäistä vauvaa ja monenlaiset tunnelmat myllertävät mielessä. Meillä kun tätä odotusta on takana jo kauan niin ehkä siksikin tosi varovaisin mielin olen onnellinen.
Jostain syystä minä olen saanut nukuttua tosi huonosti viimeiset 3 yötä vaikka väsynyt olenkin ollut. Ehkä juuri alitajunnassa mietin mikä kaikki voikaan mennä pieleen... Mutta olen yrittänyt hiljalleen totutella siihen ihanaan ajatukseen, että masussa on elämää. =) Kenellekään ei olla vielä kerrottu raskaudesta. Vasta sitten kun on neuvolassa käyty ja viikkoja enemmän takana päin.
Auringon säteitä ja onnellista oloa, iida-linnea
Kiitos sulle tiedosta ja rohkaisusta:). Yritän olla liikaa huolehtimatta ja saa nähdä menemmekö sinne ultraan. Toisaalta haluaisin kyllä odottaa np-ultraan. Onnea sinunkin odotukseen:).
...että täällä on toinen samalla lasketulla ajalla. Mulla oli myös viikon ajan niin, etten saanut juuri nukuttua. Luultavasti alitajunnassa huolehdin. Nyt olen pari yötä nukkunut jo paremmin. Me kerroimme viikonloppuna tuleville isovanhemmille, mutta muille haluaisimme kertoa vasta kun suurin keskenmeno riski on takana. Toivottavasti meillä kaikilla sujuisi asiat hyvin:).
Varatessani aikaa ultraan hoitaja sanoi, että viikkoja pitää olla vähintään 7 ja sen kyllä ymmärsi kun näki sen ultralaitteen, oli meinaan aikasta vanha :)
Kaikki oli kuitenkin ihan ok masussa, sydän sykki :) Mittoja se lääkäri ei vaan muistanut ottaa. Tulostetusta kuvasta yritti niitä sitten kattoa, mutta kuva oli kuulemma liian suttuinen ja ne " mittaristitkin" väärässä paikassa..
En kuitenkaan uskalla iloita vieläkään tästä vauvasta, vaan vieläkin huolettaa, mutta eiköhän tämä ajan mittaan helpota (jos nyt vaan kaikki sujuis hyvin..).
Eemeli rv 8+4
Meilläkin on sama la eli 24.4.! :)
Tämä on jo meidän kolmas, mutta silti taas huolettaa. Menään tänään illalla ultraan katsomaan, että siellä joku on ja oikeassa paikassa kasvamassa.
Suurin ongelma tällä hetkellä on ihan ylitsepääsemätön väsymys ja pahoinvointi. :( Olo on tosi kurja ja saikulle jäin töistä kun ei tuo opettaminen oikein luonnistu näin kehnolla ololla. Toivottavasti illan ultra antaisi voimia jaksaa, kun aiemmissa raskauksissa pahoinvointi kesti 15 viikolle asti ja sinne on vielä niiiiiiin pitkä matka...
Jaksamista teille muillekin!
Ite ootan toista lasta, jonka la on samoihin aikoihin ku sulla! " Juttelinkin" tästä aiheesta jo iida-linnean, kismet 79:n ja julia2006:n kanssa. Huolettaa, kun ei oo ollu just mitään oireita. Että onko siellä mahassa kuitenkaan ketään... En minä esikoisesta tämmöisiä miettinut, en edes koskaan pelännyt et kesken menisi mut nyt huolestun heti! Viime päivinä on ollu vähän pahaa oloa ja se on jotenkin lohduttanut. Mutta mietin ite kans tuota ultraa et pitäiskö käyvä kattomassa et onko siellä kaikki hyvin... Neuvola " vasta" ens viikolla eikä sielläkään vielä mitään oikeesti selviä, lääkäriajan saan ja toivon et paikallisessa lääkärissä kattoisivat ultralla, kuten ekassakin raskaudessa. En nyt ihan pessimistinen ole mut oon kuullu tuulimunista ja keskenmenoista niin monelta tutulta viime aikoiha ja tuo tuulimuna varsinkin on niin epäreilu!!! Jotenkin vaan nuo jäi mieleen kummittelemaan ja alkoi vähän pelottaa. Ihanaahan se on jos huhtikuun lopussa pienen nyytin taas syliin saan!!! Onnellista odotusta sulle ja meille muille!
Minä varasin jo alkuraskauden ultran kun huolettaa kanssa toi tuulimuna ja mahdollinen kohdun ulkoinen raskaus. Lisäksi on alavatsalla usein kipua. haluan siis vaan tarkistuttaa että on oikeassa paikassa. Mennään miehen kanssa ultraan perjantai iltana.
Meillä on siis kanssa tämä eka odotuksessa. Milestänä oli laskenut viikot ihan oikein. sen 5+6. Tämä on aikasta vaikeeta. Meillä la oli jonkun laskurin mukaan 19.4, mutta löysin jostakin vauva lehden vanhan raskauskiekon ja siin sanoisi että 18.4, no päivän heitto ei haittaa. Siinä paikkeilla kuitenkin. Viimeistään niskaturvotuksessa se sitten tarkentuu. Eivät kutenkaan vissiin muuta laskettua aikaa jos ei ole viikon verran heittoa?
Kaikenlaista uutta tässä ihmetellään ja no koetaan. Ärsyttävintä on ainainen nälkä tai sitten vaihtoehtoisesti pahoinvointi. Iltaisin janottaa ja just kun olet päässyt sänkyyn ja nukahtamaisillasi niin tietysti tulee pissahätä. Tissitkin on kauheen kipeet.
No tulipa valitettua ja paljon. Lipsuin vähän aiheesta.
Hei!
Kun rv on 5+6 on menossa 6.raskausviikko. Huomenna alkaa siis seitsemäs.
On ihan normaalia olla huolissaan vauvan puolesta ja omasta puolestaankin. Näihin raskaana olemisiin liittyy niin paljon erilaisia riskejä. Raskautesi on kuitenkin niin alussa, että asiat menevät omalla painollaan siihen suuntaan kuin ovat mennäkseen. Itse et niille juuri mitään mahda. Ultrassa käyminen saattaa tietty rauhoittaa mieltä ja monet haluavatkin käydä alkuraskaudessa kurkistamassa, onko kaikki hyvin. Pianhan sinne jo pääsisitkin. Itse en ole ultrassa käynyt kuin vasta rv 13 tienoilla esikoisen aikana ja niin varmaan nytkin. Tämä sillä logiikalla, että kaikki on ok, kunnes toisin todistetaan.
Ehdit kyllä vielä nauttia raskaudesta, kun aikaa kuluu enemmän. Eihän se aluksi edes niin konkreettiselta tunnu kuin sitten, kun vauva alkaa liikkumaan ja masu kasvaa kunnolla.
Tsemppiä!
A.A. rv 7+4