Mikä on epäterveellisin tapasi, josta et voi luopua?
Olen koukussa omenansiemeniin ja ne ovat myrkyllisiä. En voi olla syömättä niitä aina kun syön omenan. Minusta ne maistuvat hyvälle. Tiedän kyllä, että niissä on arseenia :/.
Kommentit (99)
Salmiakki! Pelkkä ajatuskin nostaa veden kielelle :)
Ei hyvä kun on korkea verenpaine. Mutta kerran viikossa on pakko syödä.
Kaikesta muusta pystyisin tarvittaessa luopumaan mutta punaviinistä haluaisin pitää kiinni. Raskausaika on ainoa jolloin olen ollut aivan täysin tipaton, mutta nykyisin viini maistuisi vähän liiankin hyvin...ei siis mikään kännäily, mutta kyllä sitä kertyy kun viikonloppuisin juo sekä ruuan kanssa 1-2 lasia, siivotessa (inspiraatioksi 1 lasi) että iltaisin muutama lasi lapsen mentyä nukkumaan, elokuvaa katsellessa tai lukiessa. Baareissa en käy koskaan enkä juo viiniä väkevämpiä. Mutta ah sitä makua ja myös oloa ekan lasin jälkeen...
Ihmisille avautuminen. Tuottaa vastareaktioita ja sitä myöten verenpaine nousee. En voi vedota edes alkoholiin. Ikävää.
Jatkuva puuhastelu tietokoneen ja/tai puhelimen kanssa sekä epäsosiaalisuus.
Energiajuomien juominen. En juo kahvia, mutta jostain sitä kofeiinia on saatava sellaisina hetkinä, jolloin en halua nukahtaa kesken kaiken. Minä en pysty menemään nukkumaan kuin joskus puolen yön jälkeen yöllä enkä saa arkena nukuttua tarpeeksi, minkä vuoksi saatan nukahtaa yllättäen vaikka töissä, jota estän juomalla kofeiinipitoista energiajuomaa. Joku ehkä ihmettelee, että miksi en vain mene nukkumaan aikaisemmin, niin se on hyödytöntä, koska en kuitenkaan nukahda kuin aikaisintaan puoli yhdeltä.
Alkoholin ihan liian runsas käyttö. Riippuvuus.
Kännit silloin tällöin. Mut eipä se pahaa tee :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ksylitolipurkan pureminen.
Mitä epäterveellistä tuossa on?
Ehkä silloin jos käyttää sitä aamusin ja iltasin kunnon hammaspesun sijasta.
Lähes jokapäiväinen sipsien syönti. Mikään muu herkku ei aiheuta samanlaista addiktiota.
Juon lähes joka päivä 1-2 pulloa viiniä. Olen tehnyt näin 15 vuotta ja silti maksa-arvot ovat normaalin kirjoissa eikä muitakaan oireita ole. Suvussamme tuntuu olevan kestävä maksa ainakin naisten puolella, isoäiti harrasti samaa, eli 87-vuotiaaksi, isotäti myös ja kuoli muun syyn takia 77-vuotiaana.
Sen sijaan tupakointia en uskaltaisi edes aloittaa, koska moni sukulainen kuollut keuhkosyöpään, nuorenakin.
Niin sanotut oikeat herkut, eli siis sellaiset, joissa on käytetty valkoista sokeria, vehnäjauhoja, runsaasti kermaa ja voita. Olisihan sitä nykyään leivonnaisiinkin melkein kaikkiin joku terveysversio, mutta silloin kun haluan leipoa jotain hyvää, niin teen ne kyllä noilla perinteisemmillä aineilla. Myös jos haluan suklaata, niin ostan ihan sitä normi maitosuklaata tai tummaa suklaata (tämä kai vähän parempi kuin maitosuklaa), en raakasuklaata. Myös jäätelön ostan ihan oikeana jäätelönä, ei mulle silloin riitä soseutetut jäiset hedelmät, jos jäätelöä tekee mieli.
Herkut. Ostan kaupasta useimmiten hedelmäkarkkeja tai suklaata, jäätelökin maistuu varsinkin kesällä. Tykkään myös nuggeteista ja valmisruoista. Olen yrittänyt asettaa itselleni rajoja sokerin kanssa, koska olen ollut sairaalloisen ylipainoinen. Nyt painoindeksini on merkittävän lihavuuden rajoissa, mutta se on ollut työn ja tuskan takana, koska sokeria tekee mieli koko ajan, joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Aihe vapaan lukeminen on kyllä ihan kaikkein epäterveellisin tapani, ja tästä on tosi vaikeaa luopua! Yrittänyt olen kyllä, mutta aina palaan takaisin :(
Siis tämä on niin totta! Olen lopettanut tupakoinnin (nyt 3v polttamatta, jee!) mutta aaveelta ei noin vain lähdetäkään! Paljon iisimpää lopettaa tupakan poltto kuin palstailu!
Nuuska. Tai siis nikotiini. Noh, pienempi paha entä tupakki.
Vierailija kirjoitti:
Juon lähes joka päivä 1-2 pulloa viiniä. Olen tehnyt näin 15 vuotta ja silti maksa-arvot ovat normaalin kirjoissa eikä muitakaan oireita ole. Suvussamme tuntuu olevan kestävä maksa ainakin naisten puolella, isoäiti harrasti samaa, eli 87-vuotiaaksi, isotäti myös ja kuoli muun syyn takia 77-vuotiaana.
Sen sijaan tupakointia en uskaltaisi edes aloittaa, koska moni sukulainen kuollut keuhkosyöpään, nuorenakin.
Luulen, että jos lopettaisit, tajuaisit aika pian, miten alkoholi on tosiasiassa vaikuttanut monella tavalla terveyteesi ja rajoittanut elämääsi. Maksa-arvot eivät todellakaan ole ainoa asia. Tämä ei siis kritiikkinä vaan ihan vain omaan kokemukseen perustuvana huomiona.
Syön karkkia jokaisen ruoan päätteeksi :( on vaan pakko saada sokeria.
Mun epäterveellisin tapa on se kun menen jonnekin missä on paljon feministejä ja kysyn niiltä että; "Mitäs tytöt, tuliks pi**ut mukaan." Toinen on kysyä lihavalta parrakkaalta motoristilta et "eiks täti oo käynyt parturissa."
Siis nää on ainakin TOP5 joukossa.
Ei vissy tee hampaille yhtään mitään. Niissä on vain hiilihappoa, joka ei tepsi kiilteisiin. Limsoissa on fosforihappoa, joka on väkevämpää, ja se on se, mistä hammaslääkärit varoittelevat.