Prismassa käyneet, suositteletteko matkaa sinne?
Ajateltiin varata perhematka tänä kesänä sinne, kannattaako mennä? Hyviä vinkkejä Prismaan liittyen olisi myös kiva saada
Kommentit (71)
Ruotsin kuninkaalliset ovat ilmeisesti myös valinneet Prisman lomakohteekseen, sekä alkuasukkaat ilmeisesti fanittavat heitä, koska Prismassa on niin paljon kuvia heistä.
Mutta jos Kaarle Kustaa tykkää Prismasta niin kyl miekii!!!
Joku taisi miettiä pidempää reissua. Itse menisin matkailuautolla, ympäristö on tasaista ja öisin on rauhallista. Päivisin on kyllä ruuhkia.
Siellä on muuten taxfreekojukin, erityisesti venäläisten suosiossa. Sen olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismoissa on parasta se, että perheen Toyotan saa halliin parkkiin (esim Jyväskylän Seppälässä) mikä on kesäkuumalla mukavaa. Siellä on myös pankkiautomaatti, josta saa lisää pätäkkää, jos lomareissulla käteisen puute yllättää. Huvipuistomaisuus hoituu julmetun pitkillä autokärryillä, joihin tenavat pakataan tappelemaan ja kuntoiluosuus automaattisesti hoituu sillä, kun äiti taistelee kärryä pitkin käytäviä. Maalaistunnelmaan pääsee, kun osa asiakkaista tuoksahtaa navetalta, festaritunnelmaan taas siitä, kun toinen puoli haiskahtaa vanhalta viinalta. Pihalta ostetaan tuokkoset mansikoita ja saunavihta. Sitten voikin jo ajaa kilsan päähän kotiin rivariinsa.
Oi, tää kuulostaa ihanalta:)
Mun täytyy kyllä pestä ja puunata auto, kattoa rengaspaineet, nesteet ja varmaan muutenkin käyttää huollossa. Eväätkin kannattaa tehdä, kun on edessä hurja ajomatka : 2,5 km. Mietin vaan, jaksaako tuon yhden pysähdyksen taktiikalla vai pitääkö varata yösija jostain?
Huollossa kannattaa käydä, mutta siellä voi myös pestä ja tarkistaa rengaspaineet paikan päällä monin paikoin. On sen verran edistyksellinen paikka. Polttoainepisteet on lähes joka Prismassa, joten ei tarvitse tankata täyteen. Tähän aikaan vuodesta on hyvä käydä, siellä on puutarhaosasto, missä voi ihailla kaikenlaisia kasveja. Sitä ei yleensä talvisin pidetä auki.
Pärjääkö jos ottaa yhden vaatekerran? Tarviiko takkia, kun menee illalla syömään (esim. paikalliseen Hesburgeriin)? Millaiset jalkineet kannattaa laittaa?
Ymmärrän että siellä joutuu kävelemään paljon, mutta jotenkin silti haluaisi laittaa jotkut nätit kengät, kun kerran Prismaan asti menee. Ei sinne ihan joka päivä mennä.
Minä aloin haaveilla että jos pääsisi joskus tuonne mistä oli se ohjelma eilen, olikos se Helsingissä? Olen hesassa kerran käynyt, vuonna -89 mutten prismaan ehtinyt kun olin vain parin tunnin ajan. Tai oliko niitä edes silloin.
Lähimmässä prismassa olen käynyt joskus jokunen vuosi sitten, mutta se oli semmoinen läpikävelyjuttu, vaikka tapaushan se sinällään on kun sellaiseen on matkaa.
Täytän pian 50, joten sopisiko tuo sellaiseksi matkaksi, "en juhli, menen prismaan"?
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin haaveilla että jos pääsisi joskus tuonne mistä oli se ohjelma eilen, olikos se Helsingissä? Olen hesassa kerran käynyt, vuonna -89 mutten prismaan ehtinyt kun olin vain parin tunnin ajan. Tai oliko niitä edes silloin.
Lähimmässä prismassa olen käynyt joskus jokunen vuosi sitten, mutta se oli semmoinen läpikävelyjuttu, vaikka tapaushan se sinällään on kun sellaiseen on matkaa.
Täytän pian 50, joten sopisiko tuo sellaiseksi matkaksi, "en juhli, menen prismaan"?
Joo se eilinen juhlalähetys tuli Helsingistä Kannelmäestä Kaaren kauppakeskuksen Prismasta. Ymmärrän kyllä että Prisman kassan kassahihnaa kuvataan kaikkien nähtäväksi, onhan se ihan selvä että ihmisiä kiinnostaa. Mut fakta on se että nyt Prismaan tulee entistä enemmän ryysistä, varsinkin just Kareen kun kaikki haluaa käydä suositun striimin kuvauspaikalla. :/ Siis tottakai Prismaan saa tulla kuka vaan, mutta melkein Prisman naapurissa asuvana hiukan kyllä joskus ärsyttää se väenpaljous ja liikenne.
Mutta joo, jos olet viimeksi käynyt Prismassa -89, mun on kyllä pakko suositella sulle uusintavisiittiä. Paljon on muuttunut. Siellä on nykyään esim. semmoisia ostoskoreja joita voi myös työntäää tai vetää; niissä on semmoinen ylösnostettava pidempi kahva joka toimii "aisana". Ja se tuotevalikoima; tuut kyllä olemaan ihan "mind blown" kun näet mitä kaikkea uutta on tullut! Rohkeasti vaan nappaat sit myyjän hihasta ja kysyt kaikista uusista tuotteista että mitä niilä tehdään ja miten niitä käytetään. :) Mielellään kertovat!
Prisma on kiva perhekohde ja myös sateenkaariväen suosiossa. Meidän ei tule kovin usein sinne reissattua, kun emme ekologisista syistä oikein harrasta kaukomatkailua. Itse kun olen vela, en oikein tykkää siitä perhekeskeisyyden mainostamisesta, aina on kohteessa ollut huonosti kasvatettuja suomalaislapsia.
Tykkään hiukan eksoottisemmasta Lidlistä, siellä ei joka toinen vastaantulija puhu suomea. Meillä oli tapana käydä siellä jo ennen kuin tuli paljon suomalaistuotteita, ostoskorit ja pitkät kassapöydät. Vähän alkuperäinen viehätys on kärsinyt omaleimaisuuden vähetessä. Edullisuus ja yllätyksellisyys kuitenkin saavat tulemaan uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Pärjääkö jos ottaa yhden vaatekerran? Tarviiko takkia, kun menee illalla syömään (esim. paikalliseen Hesburgeriin)? Millaiset jalkineet kannattaa laittaa?
Ymmärrän että siellä joutuu kävelemään paljon, mutta jotenkin silti haluaisi laittaa jotkut nätit kengät, kun kerran Prismaan asti menee. Ei sinne ihan joka päivä mennä.
Kannattaa ottaa joku kevyt takki mukaan, osalla alueella pohjoisesta virtaa kylmää ilmaa aamusta iltaan ja jos siellä viettää aikaa pidemmän aikaa tulee helposti vilu. Suosittelen mukavia tennareita, korkokengissä ei kannata lähteä koettamaan onneaan, koska kävelyä on todella paljon. Onneksi maasto on kuitenkin helppokulkuista eikä mukulakiviä ole. Prisma on sen verran tuore kohde, ettei sieltä valitettavasti löydy ns.vanhan kaupungin aluetta, joten ei kannata odottaa mitään kovin kummoista arkkitehtuuria. Positiivista on se, ettei siellä ikinä sada (paitsi, jos joku muu turisti on keksinyt leikkiä tulen kanssa niin spriklerijärjestelmä laukeaa eli on myös turvallinen kohde) eikä jonoja suurimpiin nähtävyyksiin synny kuin ruuhka-aikoina. Välttäisinkin kohdetta välillä 16-19 ja viikonloppuisin keskellä päivää. Jos ajat parkkihalliin niin varaudu hyvin hermoin, koska jostain syystä muilla turisteilla ei ole tapoja, vaan tukkivat liukukäytävän niin, ettei ohi pääse, joten siinä menee aikaa, kun joutuu seisoskelemaan ja odottelemaan, että pääsee perille asti. Tästä pitäisi saada kyltit usealla eri kielellä, että "Jos et kävele liukukäytävällä eteenpäin niin seiso oikealla, että takaa tulevat pääsevät ohi". Tuosta harmittavasta asiasta huolimatta Prisma toimii matkakohteena ihan kohtalaisesti. Monissa muissa kohteissa voit kulkea vaikkapa olutlasi kädessä maisemia ihastellen, mutta valitettavasti Prismassa se ei ole mahdollista, sitä katsotaan jopa pahalla ja pahimmassa tapauksessa joudut karkotetuksi. Onneksi noista ei tule maahantulokieltoa, joten olet kyllä tervetullut uudestaankin.
Suosittelen käyntiä. S-pankin kortti tai S-etukortti mukaan.
Täytyy tänä vuonna tyytyä Prisman-reissuun kun korona pienensi budjettia.
Urheiluosastolta kannattaa ottaa polkupyörä ja kruisailla sillä pitkin Prisman käytäviä. Pyörätiet ovat tasaisia, mutta välillä voi olla ahtaita kujia.