Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö ruokavaliolla hoidettavaa terveyttä huuhaana?

Vierailija
09.06.2017 |

?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan.

Harmi, kun en itse löydä siihen selkärankaa.

Vierailija
2/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Ruokavaliolla sairauksien hoitaminen sen sijaan on ihan huttua - syöpä ei parane porkkanaa puremalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Pidän huuhaana diabeteslääkkeitä ,verenpainelääkkeitä, kolesterolilääkkeitä , mielialalääkkeitä, atopian hoito kortisonilla.

Kaikki oikealla ravinnolla hoidettavia.

Väärä ruokavalio aiheuttaa myös masennusta ja ahdistuneisuutta.

Viljat, sokeri , maidon juonti ja teolliset rasvat eli margariinit pois niin johan olo paranee .

Itsekin osasta näistä kärsineenä en voi kuin uskoa.

Vierailija
4/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Ruokavaliolla sairauksien hoitaminen sen sijaan on ihan huttua - syöpä ei parane porkkanaa puremalla.

Saattaapa parantua,katso vaikka Max Gerson therapy.Lääketeollisuus ei tutki mitään mitä ei voi patentoida,tämä kannattaisi muistaa.

Vierailija
5/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Pidän huuhaana diabeteslääkkeitä ,verenpainelääkkeitä, kolesterolilääkkeitä , mielialalääkkeitä, atopian hoito kortisonilla.

Viljat, sokeri , maidon juonti ja teolliset rasvat eli margariinit pois niin johan olo paranee .

Enpä oikein jaksa uskoa sinun kärsineen moisista vaivoista, paitsi jos omat ruokailutottumuksesi olleet päin P:tä.

"Oikea ravinto" ei todellakaan yksin hoida kaikkia noita vaivoja.

Hyvä lisä lääkkeiden lisäksi kylläkin. Voi jopa vähentää lääkkeiden tarvetta, harvemmin kuitenkaan poistaa.

Vierailija
6/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhuttukaan sairauksista.

Vierailija
7/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaapa parantua,katso vaikka Max Gerson therapy.Lääketeollisuus ei tutki mitään mitä ei voi patentoida,tämä kannattaisi muistaa.

Ja melanomaan tehoaa hivenainehoito.Näitä "yksittäistapauksia" on kymmeniä joten en usko että ne ovat pelkkää sattumaa,lääkehoitohan siinä on vain huono vitsi.Eläinkokeissa on saatu tuloksia jotka tukevat näitä ihmistapauksia.

Vierailija
8/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puhuttukaan sairauksista.

Mistä sitten puhuttiin? Koska terveys on sairauden puutetta.

Vierailija
9/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyttä on helppo ja hyvä hoitaa oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla. Niin sanoo kaikki terveyssuositukset.

Sairauksista vain keliakian ja ruoka-aineallergioiden hoito toimii ja hoituu ruokavaliolla. Ja tietty ylipaino, jos sen haluaa lukea sairaudeksi.

Joissakin sairauksissa ruokavalion merkitys on suurempi kuin toisissa. Ei ole varmaan mitään sairautta, jonka yhteydessä hyvät ja terveelliset ravintotottumukset eivät auttaisi.

Mutta varsinaisten sairauksien hoitoon ei ruoka yksin riitä. Tueksi kyllä. Osaksi kokonaisuutta.

Vierailija
10/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä margariinin tilalla pitäisi käyttää? Voitako? Mutta voihan tehdään maidosta, ja maito taas on pahasta...?

Vierailija
11/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikein jaksa uskoa sinun kärsineen moisista vaivoista, paitsi jos omat ruokailutottumuksesi olleet päin P:tä.

"Oikea ravinto" ei todellakaan yksin hoida kaikkia noita vaivoja.

Hyvä lisä lääkkeiden lisäksi kylläkin. Voi jopa vähentää lääkkeiden tarvetta, harvemmin kuitenkaan poistaa.

Jos se sun 'oikea ruokavalio' tarkoittaa suomalaisia ruokavaliosuosituksia , niin ei hoidakkaan.

Vierailija
12/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 'ravitsemussuosituksia'

Vierailija
13/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää teistä muista tiiä, mutta oman kokemuksen mukaan gluteeniviljatuotteet pierettää ja turvottaa, kiusaa niveliä ja aiheuttaa aivosumua ja tolkutonta väsymystä. Ihan mielelläni olen ilman gluteenia ja noita luettelemiani vaivoja. Olkoon sitten vaikka huuhaata, aivan sama mulle. Hyvin suoritettu sisäinen rasvaus elukkaperäisellä rasvalla on myös helpottanut oloa monin eri tavoin, toisin kuin sipaisumargariinit ja härskiintyneet siemenöljyt.

Vierailija
14/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä margariinin tilalla pitäisi käyttää? Voitako? Mutta voihan tehdään maidosta, ja maito taas on pahasta...?

Margariinihan ei ole ihmisravintoa. Miksi se pitäisi korvata jollain?

Vierailija
15/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Monipuolisen, herkullisen ruoan syöminen on terveystekijä, sekä fyysisesti että henkisesti. Lisäksi kohtuus on tärkeää: ei kiireessä ahmimista, ei syömistä ähkyyn asti, ei jatkuvaa mässytystä. Aikuinen tietää kyllä koska hänellä on nälkä ja koska hän on kylläinen. 

Monipuolisella tarkoitan, että syödään lihaa, kalaa, maito- ja viljatuotteita, kasviksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja ja että syödään vuodenaikojen mukaan. Olen havainnut, että diabeetikkojen ruokavalio on aika fiksu ohjenuora, myös meille ei-diabeetikoille (kts. diabetes.fi). Itse syön kasvispainotteisesti, mutta en ole kasvissyöjä. Kartan lisäainepitoisia, prosessoituja, yhdentekevän makuisia, hyvin rasvaisia, makeita tai suolaisia ruokia.

Olen normaalipainoinen ja terve, vatsani toimii ja nukun hyvin. Taisin viimeksi olla kipeänä runsaat kaksi vuotta sitten (joku flunssa). Olen 48-vuotias. 

Vierailija
16/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Monipuolisen, herkullisen ruoan syöminen on terveystekijä, sekä fyysisesti että henkisesti. Lisäksi kohtuus on tärkeää: ei kiireessä ahmimista, ei syömistä ähkyyn asti, ei jatkuvaa mässytystä. Aikuinen tietää kyllä koska hänellä on nälkä ja koska hän on kylläinen. 

Monipuolisella tarkoitan, että syödään lihaa, kalaa, maito- ja viljatuotteita, kasviksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja ja että syödään vuodenaikojen mukaan. Olen havainnut, että diabeetikkojen ruokavalio on aika fiksu ohjenuora, myös meille ei-diabeetikoille (kts. diabetes.fi). Itse syön kasvispainotteisesti, mutta en ole kasvissyöjä. Kartan lisäainepitoisia, prosessoituja, yhdentekevän makuisia, hyvin rasvaisia, makeita tai suolaisia ruokia.

Olen normaalipainoinen ja terve, vatsani toimii ja nukun hyvin. Taisin viimeksi olla kipeänä runsaat kaksi vuotta sitten (joku flunssa). Olen 48-vuotias. 

Vierailija
17/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Diabeettikkojen "suositusruoka" ei todellakaan sovi kakkoselle.

Vierailija
18/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän huuhaana sitä, että esim. av:lla joka vaivaan tyrkytetään hoidoksi "maito, viljat ja margariini pois". Tälle ei ole MITÄÄN tutkimusperäistä näyttöä.

Sen sijaan terveellinen ruokavalio kuuluu olennaisena osana terveyden edistämiseen siinä missä liikunta ja riittävä unikin. Näistä on apua myös useimpien sairauksien oireiden hallinnassa, vaikka eivät sairauksia parannakaan.

Vierailija
19/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän huuhaana sitä, että esim. av:lla joka vaivaan tyrkytetään hoidoksi "maito, viljat ja margariini pois". Tälle ei ole MITÄÄN tutkimusperäistä näyttöä.

Sen sijaan terveellinen ruokavalio kuuluu olennaisena osana terveyden edistämiseen siinä missä liikunta ja riittävä unikin. Näistä on apua myös useimpien sairauksien oireiden hallinnassa, vaikka eivät sairauksia parannakaan.

Terveellinen ruoka on kaikille hyväksi. Se terveellinen ei kaikille tarkoita samaa.

Vierailija
20/52 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Diabeettikkojen "suositusruoka" ei todellakaan sovi kakkoselle.

Aha. Ei sitten. 

Kävin katsomassa kakkosen kommentin ja hän ironisoi syövän hoitamista porkkanoilla. Otsikossa puhuttiin terveyden, ei sairauksien hoitamisesta. Jos sairastun syöpään, annan hoitoni spesialistien käsiin ja noudatan heidän antamiaan ohjeita.

Nyt olen kuitenkin terve ja uskon, että yksi syy siihen on monipuolinen ruoka ja siitä nauttiminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä