Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein vierailisit katsomassa palvelutalossa/hoitokodissa olevaa vanhempaasi?

Vierailija
09.06.2017 |

Oletetaan että vanhempasi olisi palvelutalossa/laitoshoidossa muistisairauden vuoksi, välimatkaa n.30-50km, itselläsi pienet lapset eikä läheskään aina autoa käytössä ja julkisilla pelkät matkat veisivät jo pari-kolme tuntia yhteensä huonojen yhteyksien vuoksi. Kuinka usein ihan oikeasti uskot että pystyisit/ehtisit/jaksaisit pitkän ajan kuluessa tuolla käydä (eli unohdetaan nyt ne totta kai omaa vanhempaa käydään joka päivä katsomassa olosuhteista riippumatta-hurskastelu vastaukset )? Ja tuntisitko huonoa omaatuntoa jos esim. lomilla lähtisitte parinkin viikon reissuille etkä pääsisi useampaan viikkoon käymään, vai jättäisitkö kaikki matkat ym. tekemättä jotta voisit säännöllisesti ja jatkuvasti vierailla vanhemman luona.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioita isääsi ja äitiäsi jotta saisit elää pitkän ja terveen elämän.

Kunnioita tytärtäsi ja poikaasi että välisi heihin säilyisivät hyvinä eikä sinua elämistänsä kuuhun potkaistaisi. 

Tai hoitokotiin.

Vierailija
2/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn parin viikon välein, mutta aika erilainen tilanne - matka 75km ja mulla auto käytössä, mulla on vaan koira ja mies enkä ole työelämässä. Muistisairauskaan ei ole vielä kovin paha. Toisaalta muistisairas ei välttämättä muista ootko käynyt/soittanut ja syyllistää anyway vaikka kävisit useinkin.

Jos ollaan vaikka parin viikon reissussa niin soittelen pari kertaa kuulumiset ja käyn ennen ja jälkeen reissun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ehtinyt olla kuin muutaman kuukauden hoitokodissa ennen menehtymistään. Kävin joka viikonloppu vähintään lauantaina tai sunnuntaina, usein molempina. En käynyt viikolla, koska välimatkaa oli 200 km ja olin työelämässä (ja perhekin hoidettavana). Silti podin huonoa omatuntoa koko ajan, kun en käynyt useammin. Olin ihan poikki tästä jokaviikonloppuisesta reissaamisesta ja loppuajan stressaamisesta.

Vierailija
4/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa. Välimatkaa 100km, olen työelämässä ja alaikäisiä huollettavia. Useammin ei jaksa.

Vierailija
5/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on jo kuollut, isää en menisi katsomaan lainkaan, jos joutuisi palvelutaloon tai muuhun hoitokotiin.

Vierailija
6/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon välein paitsi jos asuisin eri paikkakunnalla. Silloin varmaan parin kuukauden välein.

En ymmärrä, miksi jotkut kuvittelevat saavansa lapsistaan jonkin seuralaistakuun vanhoilla päivillään. Vanhempani ovat hyviä tyyppejä, mutta minulla on oma elämäni elettävänäni. En nytkään tapaa vanhempiani useammin kuin kerran, pari kuussa.

Vierailija
7/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa on mielestäni ok. Nytkin tapaan harvemmin :D

Vierailija
8/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita omaisia suurimmalla osalla juuri näy. Jouluisin ja äitienpäivinä tuodaan pikavisiitillä joku kukkapuska ja kiireellä pois. T. hoitaja dementiakodissa.

Vierailija
9/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never, vanhuxet sux, haisee lääkeleijoille.

Vierailija
10/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran viikossa, luulisin. Tämän verran siellä on käytännössä myös pakko käydä, koska ruoka loppuu, lääkkeet loppuu, puhtaat vaatteet loppuu, jotain loppuu. Mun mummo on ollut palvelukodissa vuosia ja kun äiti lähtee työmatkalle, sovitaan erikseen, että joku mu käy varmistamasa, että mummolla on mitä pitää olla. Näin oletan olevan joskus sitten, kun pma äitini on palvelukodissa. (Miehet ei meidän suvussa ole koskaan selvinneet sinne asti)

Vierailija
11/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kerran viikossa, luulisin. Tämän verran siellä on käytännössä myös pakko käydä, koska ruoka loppuu, lääkkeet loppuu, puhtaat vaatteet loppuu, jotain loppuu. Mun mummo on ollut palvelukodissa vuosia ja kun äiti lähtee työmatkalle, sovitaan erikseen, että joku mu käy varmistamasa, että mummolla on mitä pitää olla. Näin oletan olevan joskus sitten, kun pma äitini on palvelukodissa. (Miehet ei meidän suvussa ole koskaan selvinneet sinne asti)

?? Missä näin? Mun äidin hoitokotiin toimitetaan lääkkeet apteekista, on pesulapalvelu, ruokaa enemmän ja useammin kuin jaksaa syödä. Rahaa laitan käteiskassaan että saavat ostella hedelmiä/karkkia tai jotain kosmetiikkajuttuja tai lähteä hoitajan kanssa kaupoille jos tarvitsee jotain vaatetta, tai on joku vaikka teatterireissu.

Vierailija
12/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isäni asui kotona ja tarvitsi apua, kävin kaksi kertaa viikossa, ja kun joutui sairaalan kuntoutusosastolle, kävin n. joka toinen päivä. Mutta välimatkaa oli vain n. viisi kilometriä. Kertomasi kaltaisessa tilanteessa kävisin n. kerran viikossa.

Vierailija
13/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan laita rakasta isääni hoidettavaksi näihin hoitopaikkoihin. T. Vanhuspuolen hoitaja.

Vierailija
14/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn 1-4 kertaa viikossa oman tilanteen mukaan. Äiti on tosin hoidossa noin 3 kilometrin päässä eli vieraileminen on todella helppoa. Voi vain piipahtaa moikkaamassa.

Vierailija
15/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä noin kerran viikossa yrittäisin nähdä, viikolla soittaisin.

Vierailija
16/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä kävisin katsomassa ja auttamassa vaikka päivittäin. Isä on mulle nyt jo kuollut vaikka valitettavasti elää vielä.

Vierailija
17/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairas äitini asuu 400 kilometrin päässä. Käymme noin kolmesti vuodessa. Valitettavasti omatunto ei kolkuta, sillä soittaessani äidilleni ei hän aina edes muista, kuka olen.

Vierailija
18/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan laita rakasta isääni mihinkään "hoivapaikkaan". T. Vanhustenhoitaja dementikkojen yksityisestä "hoivakodista". Viestini poistettiin, ei ollut yllätys.

Vierailija
19/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytännössä ihan sama tilanne, hetken jo mietin että minäkö tämän aloituksen olen tehnyt :-) Äitini ei ole vuosiin tunnistanut minua, ei puhu eikä ymmärrä puhetta emmekä koskaan ole olleet erityisen läheisiä plus käsittelen hänen aiheuttamiaan traumoja terapiassa edelleen nyt nelikymppisenä, joten eipä tule kauheasti käytyä. Pari kertaa vuodessa ehkä. Välillä tunnen siitä huonoa omatuntoa, mutta olen päättänyt antaa energiani ja aikani omille lapsilleni ja miehelleni.

Vierailija
20/25 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käytännössä ihan sama tilanne, hetken jo mietin että minäkö tämän aloituksen olen tehnyt :-) Äitini ei ole vuosiin tunnistanut minua, ei puhu eikä ymmärrä puhetta emmekä koskaan ole olleet erityisen läheisiä plus käsittelen hänen aiheuttamiaan traumoja terapiassa edelleen nyt nelikymppisenä, joten eipä tule kauheasti käytyä. Pari kertaa vuodessa ehkä. Välillä tunnen siitä huonoa omatuntoa, mutta olen päättänyt antaa energiani ja aikani omille lapsilleni ja miehelleni.

Mulla täysin sama tilanne. Jos isä joutuu hoitolaitokseen, niin häntä aion käydä katsomassa useinkin.