Mikä ihmeen ongelma joillekin naisille on se että mies pissaa istualtaan?
Kerroin eilen ystävilleni, että uusi miestuttavuuteni on ihana ja komea ja fiksu ja tähän saakka kaikki oli hyvin, mutta kun sanoin, että on niin siisti, että pissaakin istualtaan, ystäväni räjähtivät nauruun. Okei, alkoholilla oli ehkä osuutta asiaan reaktioon, mutta loukkaannuin mieheni puolesta ivallisesta suhtautumisesta. Mikä miehinen ilmeisesti opettamisen ja palkitsemisen arvoinen kunnia-asia on kusta seisaaltaan?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että se kikkelin pää osuu siihen veteen. Ei kuuellemma tunnu kivalta kun on vesi niin kylmää. Jep jep.
Mulle tuli heti mieleen, että jos se pönttö nyt ei aina ole niin kovin hyvin pesty tai jäänyt kuitenkin babteereja siihen veteen, niin ei tunnu järin terveelliseltä lilluttaa sitä kikkeliä siinä vedessä.
Ja totta on sekin, että jollain osuu siihen posliiniin, ainakin jos on hiukan kookkaampi vehje.
Jos kerran istuallaan pissaamisessa ei ole mitään ihmeelllistä, niin miksi sitten kuitenkin kotona istuallaan pissivät miehet pissivät kuitenkin muualla kuin kotona seisaaltaan? Kuten jotkut täällä ovat kertoneet.
Joku istuu liian lähellä etureunaa... tai sitten joskus kerran istunut ja jäänyt traumat.
Istuva M27
J
Vierailija kirjoitti:
Olisin mäkin nauranut :D Miehen kuuluu seistä pissatessaan.Se opetetaan jo lapsena.Ei siihen tarvita edes mitään perusteluja.
Toivottavasti et tasa arvo asioita aja
onko kaikilla palstan miehillä 30cm lepo tilassa vai miten se muka sinne pöntöm veteen osuu xD
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että se kikkelin pää osuu siihen veteen. Ei kuuellemma tunnu kivalta kun on vesi niin kylmää. Jep jep.
Mulle tuli heti mieleen, että jos se pönttö nyt ei aina ole niin kovin hyvin pesty tai jäänyt kuitenkin babteereja siihen veteen, niin ei tunnu järin terveelliseltä lilluttaa sitä kikkeliä siinä vedessä.
Ja totta on sekin, että jollain osuu siihen posliiniin, ainakin jos on hiukan kookkaampi vehje.
Jos kerran istuallaan pissaamisessa ei ole mitään ihmeelllistä, niin miksi sitten kuitenkin kotona istuallaan pissivät miehet pissivät kuitenkin muualla kuin kotona seisaaltaan? Kuten jotkut täällä ovat kertoneet.
Näin naisenakin voin vastata siihen miksi kodin ulkopuolella kuitenkin kustaan seisten vaikka kotona istualteen. Kotona se pönttö on todennäköisesti puhtaampi kuin jossain julkisessa vessassa. En minäkään halua siihen likaiselle istuimelle istua julkisella paikalla, joten minäkin pissaan ns. seisten, jos kodin ulkopuolella olen.
Lähtökohtahan on se, että WC-istuimella tehdään tarpeet istualtaan. Seisten tehtäviä tarpeita varten on kehitetty erilainen kaluste. Se on sijoitettukin huomattavasti korkeammalle.
Itseäni häiritsee, jos omassa WC ssäni kustaan seisaaltaan. Itse olen 190cm pitkä, enkä todellakaan kuse seisten kenekään pönttöön, koska on se on mahdotonta toimittaa absoluuttisen siististi, poikkeuksena jotkin julkisten tilojen kusiset käymälät.
En pysty käsittämään, miksi tällaisiin käytännönasioihin pitää sotkea jotakin miehisyyttä mittaavia näkökohtia?
M40
Mulla ei oo mitään ongelmaa kenenkään vessa-asentojen kanssa, mutta olisin voinut ehkä vähän vaivautuneesti hörähtää, jos joutuisin kuuntelemaan juttua jonkun tuntemattoman kusiasioista. Etenkin, jos se olisi ekoja juttuja joita tyypistä kuulen.
Kyllä miehen pitää kusta seisaaltaan, miehen kusi osuu pönttöön jos on Isot Munat, pieni pippeli miesten kusi lorisee lattialla tai jää puolitiehen putoaa pöntön eteen
Itse pissaan istualteen väsyneenä, esim. yöllä herätessäni. Muuten seisoalreen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain håmåneidit pissaa istualtaan. Muille se on sallittua ainoastaan paskomisen yhteydessä.
Räyh!
M
Miksi miehet ei ole opetelleet paskomaan seisaallaan?
Toi tyyppi kusee ja paskoo housuihinsa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisenakin voin vastata siihen miksi kodin ulkopuolella kuitenkin kustaan seisten vaikka kotona istualteen. Kotona se pönttö on todennäköisesti puhtaampi kuin jossain julkisessa vessassa. En minäkään halua sii
Seisotko naisena aina muuallakin, kuin kotona wc:ssä "pissiessä"? Olenki ihmetellyt, miksi yleiset naisten wc-tilat lainettivat "pissista".
Siis sori vaan, mutta fiksut miehet kusee istualtaan. Isäni muisteli, että reservinupseerikoulussa ja kadettikoulussa aikoinaan opetettiin käytöstapoja yms., ja yksi oli, että mies pissii istualtaan.
Kyllä nämä seisaaltaan loristelijat on ikävä kyllä nähty. Roiskeita siellä täällä, lorina kuuluu parin huoneen päähän. Mulle oli aikoinaan kynnyskysymys. Pahin oli sellainen, joka meni nurkalle kuselle. Olin ihan, että kyllä meillä on vessakin olemassa, tarvitse ulkona nurkkiin kuseksia...
Nykyinen mies kusee istualtaan, ja mulle se oli heti merkki, että miehelle on aikoinaan opetettu käytöstapoja.
Jos alkaa stondaa toimituksen aikana niin se voi karata istuinrenkaan alla olevan raon kautta pytyn jalkaa pitkin lattialle, muodostaen lätäkön suoraan pytyn eteen. Pahimmillaan myös kastelee housut. Kokemusta on. Eli tässä tilanteessa voisi olla siistimpää kusta seisaaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin mäkin nauranut :D Miehen kuuluu seistä pissatessaan.Se opetetaan jo lapsena.Ei siihen tarvita edes mitään perusteluja.
Yök niitä ympäriinsä kuseskelijoita.
Sitten samat nauravat naiset kiroaa kun miehet seistessään roiskivat kuset seinille ja lattioille.
No naiset alkakaapa sitten tekin kuseksia seisaaltaan myöskin. Kyllä se teidän pissi jonnekkin pöntön ja lattian välillä päätyy vaikka tähtäys onkin tuuri peliä.
Veski on aina hajuton, roiskeeton ja siisti. Olen tyytyväinen kun mies on noin järkevä eli siis istuu aina.
Urinaaliin kusen seisten, eriössä useimmiten istualtaan, kun siellä saatan sitten paskoakin samalla.
Mutta miksi ihmeessä edes vaivaudun tätä tänne kirjoittelemaan...?
Tein aikoinani kotisiivouksia, opiskeluja rahoittaakseni, ja sen vaan sanon, että kyllä sai oksennustaan pidätellä siitä kusenhajusta, mitä joidenkin vessoissa haisi. Ja ihan olivat kunnollista ja koulutettua väkeä, työssäkäyvää, varakasta. (Samoin oli usein paskatkin vetämättä, terveyssiteitäkin pytyssä ja roskikset pursuili, ei peitetty mitenkään)...
Perheet, joissa useampi poikalapsi, voi luoja :( Eikä voinut enää tehdä mitään, kun oli lattialaattojen saumat imeneet sen löyhkän.
Yksikin hieno rouva eleli siinä hajussa, mutta enpä ihmettele, kun menin keittiöön, olivat kissalle tarjotut silkatkin mädäntyneet lattiaan kiinni. Ja erittäin korkeasti koulutettu, ylin johtaja heidän firmassaan. Makuuhuoneessaan 5 sentin pölykerros sängyn alla. Siellä likaisia pikkareita...
Meillä on kotona jopa kaksi vessaa, jo varmuuden vuoksi, ja mies siivoaa omansa. Ja ei, ei muuten tee seisaaltaan mitään tarpeitaan pyttyyn. On taatusti huomannut itsekin miten ällöttävää on kusipisarat pitkin pyttyä ja lattioita.
Miehekäs mies, ei vähennä hänen miehisyyttään millään tavalla. Arvostan. En minäkään kuseksi lattioille.
Ihan hyvä jos pissaa pöntöllä istualtaan, varsinkin jos sattuu olemaan hujoppi. Sitä en osaa sanoa olisko outoa jos metikössä pissaisi istualtaan.