Oletko hankkinut koirallesi vakuutuksen?
Kuinka paljon maksoi ja mistä? Hyödytkö siitä?
Suunnittelen tässä omalle koiralle sellaista... kertokaa kokemuksia.. kannattaako sellaista ottaa?
Kommentit (27)
Koirallani on vakuutus Tapiolassa. Hinta n.300 euroa vuodessa.Siellä on käytössä myös monista eläinlääkäriasemilta suoraveloitus eli maksan vain omavastuun. Mielestäni kannattaa ottaa, myös eläinlääkärin mukaan määräämät lääkkeet korvataan. Pienikin leikkaus tai toimenpide maksaa yleensä useamman satasen ja silloin on vakuutus maksanut itsensä. Myös mahdollisessa kuolintapauksessa korvataan koiran arvo.
Molempia kokemuksia aiheesta kuulee kyllä. Meillä on kyllä vakuutus, maksaa vuodessa muistaakseni n. 180e. Ei olla vielä hyödytty kyllä siitä, vaikka eläinlääkärissä ollaankin ravailtu monista eri syistä. Tutkimuskäynnillä hinta jää niin alas, ettei ole vakuutuksen piirissä. Koiramme on 2v. Kyllä mä toisaalta mielummin maksan nyt kuin kadun sitten jos sitä vakuutusta tarvitseekin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Molempia kokemuksia aiheesta kuulee kyllä. Meillä on kyllä vakuutus, maksaa vuodessa muistaakseni n. 180e. Ei olla vielä hyödytty kyllä siitä, vaikka eläinlääkärissä ollaankin ravailtu monista eri syistä. Tutkimuskäynnillä hinta jää niin alas, ettei ole vakuutuksen piirissä. Koiramme on 2v. Kyllä mä toisaalta mielummin maksan nyt kuin kadun sitten jos sitä vakuutusta tarvitseekin joskus.
Nyt taisin kyllä huijata. Kyllä se varmaan on hiukan päälle 200e. OP:ssa meillä vakuutus, olen kuullut etenkin Tapiolasta huonoa.
Laskeskelin että ei kannata ottaa. Eläinlääkärikulut korvaava vakuutus on kallis, niissä on suuret omavastuut ja lopustakin maksetaan joku 20-30% itse, näiden lisäksi vuosittainen korvauskatto on matala ja yhtä sairautta/tapaturmaa korvataan maksimissaan vuosi.
Kulja pitää olla melko paljon vuositain, jotta vakuutuksesta olisi hyötyä. Jos on niin taparurma-altis ja sairas koira, niin ehkä se olisi parasta lopettaa.
Mielestäni Agria tarjosi parhaan vakuutuksen, mutta ei sitäkään kannattanut ottaa. Laskekaa mitä maksaa ja laskekaa mitä korvaa.
Mun koiran sterilisaatio maksoi 707 euroa, omavastuuksi jäi 220.Paikkakunta Vantaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun koiran sterilisaatio maksoi 707 euroa, omavastuuksi jäi 220.Paikkakunta Vantaa.
Mikä ihmeen vakuutus korvaa sterilisaation? Ja mitä sellainen vakuutus maksaa?
Meillä oli pohjolassa koiran vakuutus, hintaa saman verran kun ison okt:n kotivakuutus!!! Kilpailutettiin ja nyt on edullisempi vakuutus ifissä. Koira on kyllä ollu terve, 5v nyt...kerran käytettiin tuota kallista vakuutusta...
Vierailija kirjoitti:
Miten sterilisaation saa muka vakuutukseen? Eihän se ole sairaus, eikä tapaturma.
Vakuutuspetos?
Vierailija kirjoitti:
En usko. Ei mikään vakuutus korvaa tuollaista operaatiota.
Kastraatio ja sterilisaatio korvataan jos kyseessä on sairaus jonka hoito edellyttää sitä. Oman koirani kastraatio on korvattu: diagnoosina perianaaliadenooma eli parianal adenoma.
Koiranomistajat ovat jatkuva riesa! Opetelkaa vaikka ihan ensiksi järjestyslaki!
Lähi Tapiolasta meidän koiran vakuutus. 290€/vuosi. Eihän siitä vakuutuksesta mitään hyödy ennenkuin jotain tapahtuu. Ihan sama kuin vaikka kotivakuutuksen kanssa. Omalla koirallamme murtui jalka kahdesta kohtaa. Todellakin olin hyvillään, että vakuutus oli kunnossa. Jotkut koirat eivät joudu eläissään käymään eläinlääkärissä kuin rokotuksilla, mutta vakuutuksen ideahan on se, että et voi mitenkään tietää mitä juuri sinun koirallesi tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Koiranomistajat ovat jatkuva riesa! Opetelkaa vaikka ihan ensiksi järjestyslaki!
Kyllä kaikki koiranomistajat tietävät ettei koiria saa pitää taajamissa irrallaan ja paskat pitää kerätä hoidetuilta alueilta. Jotkut vaan sitten viis veisaavat asiasta. Turhaa sinä yleistät koskemaan kaikkia koiranomistajia.
Jos mietitään että koira eläisi vaikka 12-vuotiaaksi ja vakuutus olisi 300 vuodessa. Tekee 3600e koiran eliniän aikana (monet koirat elää vanhemmaksikin). Voikohan sairaudesta /tapaturmasta johtuvia el kuluja todella tulla näin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitään että koira eläisi vaikka 12-vuotiaaksi ja vakuutus olisi 300 vuodessa. Tekee 3600e koiran eliniän aikana (monet koirat elää vanhemmaksikin). Voikohan sairaudesta /tapaturmasta johtuvia el kuluja todella tulla näin paljon?
Eiköhän kaikissa vakuutuksissa ole ehtona joku maksimi ikäraja hurtalle. Esimerkiksi kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Laskeskelin että ei kannata ottaa. Eläinlääkärikulut korvaava vakuutus on kallis, niissä on suuret omavastuut ja lopustakin maksetaan joku 20-30% itse, näiden lisäksi vuosittainen korvauskatto on matala ja yhtä sairautta/tapaturmaa korvataan maksimissaan vuosi.
Kulja pitää olla melko paljon vuositain, jotta vakuutuksesta olisi hyötyä. Jos on niin taparurma-altis ja sairas koira, niin ehkä se olisi parasta lopettaa.
No ei kannata.
Jos sairastuu niin kuti ei paljon maksa.
Vierailija kirjoitti:
Yksittäinen leikkaus voi helposti olla jo puolet tuosta, jopa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voi!
Koirani sairastaa parantumatonta tautia, joka hyvällä hoidolla pysyy kurissa, eikä alenna koiran elämänlaatua.
Säännölliset käynnit eläinlääkärillä + lääkkeet ovat kustantaneet tähän mennessä n. 5000 euroa, vakuutusmaksun ollessa n. 200 euroa vuodessa. Koira saattaa elää vielä viitisenkin vuotta, joten tuo summa ainakin tuplaantuu.
Maksan mukisematta siis vakuutusmaksuni!
Leikkaukset on melko hintavia jollei vakuutuksia ole.