Helsingissä esim. yli 10 vuotta asuneet:
Helsingissä esim. yli 10 vuotta asuneet: onko Helsinki muuttunut, ja jos on, niin hyvään vai huonoon suuntaan? Oletko ajatellut muuttaa, minne?
Kommentit (22)
Miksi sama aloitus kuin viime viikolla?
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin alkukesästä Helsingistä Lappeenrantaan, asuin Helsingissä elämäni ekat 23 vuotta. En halua pk seudulla perhettä perustaa. Syitä muutolle:
- asumisen hintataso. Maksetaan vähän yli 100 neliön omakotitaloa, hintaa muutama tonni alle 170 000 € , samalla rahalla saisi Helsingistä kaksion huonosta lähiöstä, ja lapset sitten joutuisi päiväkotiin ja kouluun joka tuskin kauhean hyvä
- pitkähköt välimatkat varsinkin ajallisesti, ruuhkat
- tietyistä maista tulevien ihmisten määrä lieveilmiöineen, jotka eivät edes halua integroitua yhteiskuntaan ja korostuvat esim -rikos ja työttömyystilastoissa
- en halua asua paikassa, saati lapsia kasvattaa, jossa suomalaiset vähemmistönä 10-20 vuoden päästä
- päihdeongelmaisia valitettavan paljon näkyy
- lähiluonnon vähäinen määrä ja senkin jatkuva tuhoaminen ankeiden kuutioiden tieltä
- segregaatio
- jengiytyminen yms ka
Sattuipa. Meillä muutto juuri päinvastoin itärajalta 12 vuotta sitten Helsinkiin. Viihdymme Helsingissä, se on riittävän laaja ja erilaisia alueita. Pikkukaupungissa jos vähänkin ongelmia, ne levittäytyvät kaikkialle.
En nyt muistakaan syistä enää halua asua idässä.
Helsinki on pikkukaupunki suurkaupungin ongelmilla.
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin alkukesästä Helsingistä Lappeenrantaan, asuin Helsingissä elämäni ekat 23 vuotta. En halua pk seudulla perhettä perustaa. Syitä muutolle:
- asumisen hintataso. Maksetaan vähän yli 100 neliön omakotitaloa, hintaa muutama tonni alle 170 000 € , samalla rahalla saisi Helsingistä kaksion huonosta lähiöstä, ja lapset sitten joutuisi päiväkotiin ja kouluun joka tuskin kauhean hyvä
- tietyistä maista tulevien ihmisten määrä lieveilmiöineen, jotka eivät edes halua integroitua yhteiskuntaan ja korostuvat esim -rikos ja työttömyystilastoissa
- en halua asua paikassa, saati lapsia kasvattaa, jossa suomalaiset vähemmistönä 10-20 vuoden päästä
- lähiluonnon vähäinen määrä ja senkin jatkuva tuhoaminen ankeiden kuutioiden tieltä
- segregaatio
- jengiytyminen yms ka
Mitäs huonoja puolia LPR verrattuna HKI
Olen asunut pääkaupunkiseudulla yli 40 vuotta. Ei elo juuri ole muuttunut. Spurguja ja sekakäyttäjiä on aina ollut. Ulkomaalaisia on vähän enemmän, muttei niistä mitään haittaa ole kuin korkeintaan itselleen.
Enemmän oli aikoinaan haittaa suomalaisista, kun asuin kaupungin vuokraasunnossa. Tässä nykyisessä omistustalossa ei ole ikinä ollut minkäänlaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ollut jo täällä?
Tämä on poistettukin jo kolme kertaa. Se ensimmäinen oli aika pitkä keskustelu, muut jäävät tyngiksi.
Vierailija kirjoitti:
Asumisen hinta on ainoa ongelma.
Tämähän se on. Muuten Helsinki on ihan ennallaan. Ja mitää tulee noihin ulkomaalaisiin, niin ei näy ainakaan minun elämässäni mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on. Muuten Helsinki on ihan ennallaan. Ja mitää tulee noihin ulkomaalaisiin, niin ei näy ainakaan minun elämässäni mitenkään.
Suurin osa syntyperäisistä helsinkiläisistä viihtyy täällä. Junantuomat sitten erikseen. Puhumattakaan maalaisista, joilla ei ole kokemusta Helsingissä asumisesta. Vain omia, vääristyneitä mielikuviaan.
Muutin Helsinkiin 2009. Viimeisen kolmen vuoden aikana on alkanut kypsyä ajatus pois muutosta. En tiedä onko kyse niinkään siitä, että Helsinki olisi muuttunut, vaan enemmänkin siitä että itse olen muuttunut, samoin tarpeeni. Kaipaan ympärilleni enemmän tilaa ja rauhaa. Rahalla toki sitäkin saa mutta ei ole suoraan sanottuna varaa.
Viime vuosina olen muutenkin ryhtynyt miettimään miksi asuisin Helsingissä. Toimiva julkinen liikenne ja työpaikkojen sijainti ovat olleet ne syyt. Jos löydän itselleni työn, jossa ei ole pakko olla toimistolla, niin olen valmis muuttamaan. Pikkukaupunki olisi varmaan oma vaihtoehto asuinpaikaksi.
Ei minusta ole juurikaan muuttunut. Asun Itä-Helsingissä. Aina täällä on ollut enemmän köyhää porukkaa, koska täällä on paljon sosiaalisesti tuettuja asuntoja.
Kaupunki on kehittynyt paljon ja hyvään suuntaan.
-Kalasatama
-Hermanni
-Jätkäsaari
-Otaniemen kampus
Koko Töölönlahden ympäristö sanomatalolta stadionille, aiemminhan tämä oli ihmisenpaskaa täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei näy ainakaan minun elämässä"
Niinpä. Eihän se yksinäisen bilettäjänuoren tai ikisinkun elämässä näy, mutta lapsiahan ei siellä sovi kasvattaa.
+ Muualta saa omakotitalon siihen hintaan mitä Helsingistä jonkun hikisen yksiön. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Eihän se yksinäisen bilettäjänuoren tai ikisinkun elämässä näy, mutta lapsiahan ei siellä sovi kasvattaa.
+ Muualta saa omakotitalon siihen hintaan mitä Helsingistä jonkun hikisen yksiön. :D
Tämä on totta. Haittapuolena on sitten se, että joutuu asumaan siellä muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii, mitä erityisesti kaipaisi Helsingistä, niin eipä sitä tule oikein mitään mieleen. Siinä mielessä on sama asua muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Helsingissä pitkästä aikaa töiden takia toissaviikolla ja olin yötä kaupungissa. Onhan Helsingissä paljon kaikenlaista ja tuli tehtyä joitain hankintojakin, mutta kyllä se tungos ja ihmisten jatkuva kiire tuntuivat stressaavilta. Luontoakin on niin vähän. Ratikat kulkevat keskustassa etananvauhtia, ja sen käytännössä yksilinjaisen metron reitti on suunniteltu niin hankalasti, ettei siitä ollut iloa ainakaan minulle. Berliinissä kulkeminen julkisilla on paljon helpompaa. En haluaisi asua Helsingissä pysyvästi. Asun pienellä paikkakunnalla sisä-Suomessa ja viihdyn oikein hyvin, kun kaikki tarvittava on vieressä ja puuttuvat tarvittavat aineelliset jutut saa verkkokaupoista.
- segregaatio
- jengiytyminen yms kasvava ongelma
- ongelmat muun muassa päivähoidossa
- lukemattomat kaupungin typerät päätökset
Täällä Lappeenrannassa ihmiset rennompia ja vähemmän kiireisiä. Luontoa paljon enemmän, ja välimatkat lyhyempiä. Turvallisempaa ja rauhallisempaa.