Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iankaikkinen kidutus ja Jumalan hyvyys

Vierailija
07.06.2017 |

Jotkut kyseenalaistavat Jumalan täydellisen hyvyyden, koska hän tuomitsee ihmisiä ikuiseen kidutukseen helvetissä, mutta asiaan on muitakin näkökulmia:

* Ehkä Jumala juuri hyvyytensä takia antaakin saatanan toteuttaa epäuskoisten rankaisemisen ikuisilla tulenlieskoilla ja hiilihangoilla. Jumala siis itse ei tee pahaa vaan langenneen enkelin, Samaelin eli Sielunvihollisen on tehtävä paha hänen puolestaan.

* Helvettiinhän joutuvat vain he, jotka ovat torjuneet Jumalan. Jumala kyllä tarjoaa jokaiselle ikuista autuutta Kristuksen kautta, mutta moni ihminen itse tekee tietoisen valinnan eikä suostu uskomaan Jeesuksen ylösnousemukseen. Siksi hän on totisesti ansainnut ikuisen riutumisen helvetin liekeissä. Kyse ei siis välttämättä oikeastaan olekaan pahasta vaan hyvästä, sillä jokaisenhan tulee saada ansionsa mukaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen hyvä.

Jos et tee niin kuin pyydän, en minä sinua rankaise, vaan jätän vain estämättä tuota hullua verenhimoista koiraa käymästä kimppuusi. Vaikka pyytöni olisi mielestäsi kuinka älytön, saat täysin ansiosi mukaan kituessasi, jos minua vastustat. Kunhan omat käteni pysyvät puhtaina, olen hyvä.

Vierailija
2/3 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jokainen joka pääsee Taivaaseen, pääsee sinne ainoastaan armosta – jokainen helvettiin joutuva joutuu sinne oikeudenmukaisesti. Vääryyttä Jumala ei tee kenellekään.

Jumala ei halua kenenkään joutuvan helvettiin, vaan Hänen tahtonsa on, että kaikki pelastuisivat (1. Tim. 2:4).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kyseenalaistavat Jumalan täydellisen hyvyyden, koska hän tuomitsee ihmisiä ikuiseen kidutukseen helvetissä, mutta asiaan on muitakin näkökulmia:

* Ehkä Jumala juuri hyvyytensä takia antaakin saatanan toteuttaa epäuskoisten rankaisemisen ikuisilla tulenlieskoilla ja hiilihangoilla. Jumala siis itse ei tee pahaa vaan langenneen enkelin, Samaelin eli Sielunvihollisen on tehtävä paha hänen puolestaan.

* Helvettiinhän joutuvat vain he, jotka ovat torjuneet Jumalan. Jumala kyllä tarjoaa jokaiselle ikuista autuutta Kristuksen kautta, mutta moni ihminen itse tekee tietoisen valinnan eikä suostu uskomaan Jeesuksen ylösnousemukseen. Siksi hän on totisesti ansainnut ikuisen riutumisen helvetin liekeissä. Kyse ei siis välttämättä oikeastaan olekaan pahasta vaan hyvästä, sillä jokaisenhan tulee saada ansionsa mukaan.

Mistäs se juttu tulee, että Jumala rakastaa ehdoitta kaikkia ihmisiä? Jumala on tuhonnut ja hävittänyt väärintekijöitä, maailman alkuhämäristä asti vaikka kuinka, ja on jokaiselle väärintekijälle luvannut kuoleman tekosistaan palkaksi. Siinähän se Jumalan hyvyys juuri tulee ilmi, että hän ei voi sallia vääryyttä, jos sallisi, olisi Jumalassakin vääryyttä. Jumala ei itse asiassa ole ikinä antanut yhtään syntiä, eli väärintekemistä anteeksi! Ne väärintekemiset on sovitettu, ei annettu anteeksi! Jeesus kärsi rangaistuksen ihmisten puolesta, niin se joka tämän uskoo, saa synneilleen sovituksen. Mutta sekään ei ole niin yksinkertaista, se että sovituksen saa, pitää Jeesus tunnustaa omaksi kuninkaaksi, ja alkaa elää sitä elämää, mitä uusi kuningas haluaa sinun elävän. Jos sitä jatkaa vääryydessä elämistä, ei edellinen mitään hyödytä. Jeesus lupasi seuraajilleen että kaita on se tie, ja ahdas on portti, joka elämään vie, ja harvat ovat ne jotka sen löytävät! Monen ahdistuksen ja kiusauksen kautta kulkee se tie, joka elämään vie. Tätä ei hihhulien kuule koskaan saarnaavan, mutta sekin pitäisi kertoa, niille jotka uskon asioita kiinnostuvat!