Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun täällä on näköjään konsensus, että naamalle piereminen ei ole huumoria, niin olisiko sitten naamalle röyhtäiseminen. Eli kun mies on just syönyt pizzan, jossa oli valkosipulia, ja juonut sen kanssa kaljan, niin eikö olisi aika hauskaa, kun röyhtäisisi sitten vaimon naamalle?
Tuotakin voit kokeilla työpaikalla työkavereihin ja esimieheen. Sinä voit kokeilla siellä ihan mitä vaan päähäsi pälkähtävää asiaa, kyllä ne antaa suoraa palautetta.
Läheisten kanssa jotkut asiat ovat sosiaalisesti hyväksyttävämpiä, joten ei siitä voi vetään suoraan johtopäätöksiä.
Tietysti silläkin voi olla merkitystä, onko naamalle röyhtäisijällä laatikkoleuka vai suippoleuka.
Eli mielestäsi on sosiaalisesti hyväksyttävää että mies kiusaa vaimoaan. Enpä ihmettele että suomimiehet komeilee kärjessä Euroopan vaimonhakkaajien tilastossa.
Tilaston mukaan tosin Suomessa miehet ja naiset joutuvat suurin piirtein yhtä usein väkivallan kohteeksi parisuhteessa.
Juuri oli Hesarissa juttu jonka mukaan noin 75 % parisuhdeväkivallan uhreista on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun täällä on näköjään konsensus, että naamalle piereminen ei ole huumoria, niin olisiko sitten naamalle röyhtäiseminen. Eli kun mies on just syönyt pizzan, jossa oli valkosipulia, ja juonut sen kanssa kaljan, niin eikö olisi aika hauskaa, kun röyhtäisisi sitten vaimon naamalle?
Tuotakin voit kokeilla työpaikalla työkavereihin ja esimieheen. Sinä voit kokeilla siellä ihan mitä vaan päähäsi pälkähtävää asiaa, kyllä ne antaa suoraa palautetta.
Läheisten kanssa jotkut asiat ovat sosiaalisesti hyväksyttävämpiä, joten ei siitä voi vetään suoraan johtopäätöksiä.
Tietysti silläkin voi olla merkitystä, onko naamalle röyhtäisijällä laatikkoleuka vai suippoleuka.
Eli mielestäsi on sosiaalisesti hyväksyttävää että mies kiusaa vaimoaan. Enpä ihmettele että suomimiehet komeilee kärjessä Euroopan vaimonhakkaajien tilastossa.
Tilaston mukaan tosin Suomessa miehet ja naiset joutuvat suurin piirtein yhtä usein väkivallan kohteeksi parisuhteessa.
Juuri oli Hesarissa juttu jonka mukaan noin 75 % parisuhdeväkivallan uhreista on naisia.
Ja 2020 poliisin tietoihin tulleissa parisuhdeväkivaltatapauksissa 81 % tekijänä oli mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja 2020 poliisin tietoihin tulleissa parisuhdeväkivaltatapauksissa 81 % tekijänä oli mies.
Perhe- ja lähisuhdeväkivallan uhreista vajaat 8 500 oli aikuisia. Heistä hieman yli puolet oli 25–44-vuotiaita. Uhreista 75,2 prosenttia oli naisia. Naisten osuus on laskenut vuodesta 2009 vajaat 6 prosenttiyksikköä. Epäillyistä puolestaan 80,8 prosenttia oli miehiä. Miesepäiltyjen osuus on laskenut noin 5 prosenttiyksikköä vuodesta 2009. Joka kolmannessa tapauksissa, joissa uhri oli mies, myös epäilty oli mies. Sen sijaan tapauksissa, joissa uhri oli nainen, epäilty oli nainen vain vajaassa 4 prosentissa tapauksista
https://tilastokeskus.fi/til/rpk/2020/15/rpk_2020_15_2021-06-01_tie_001…
Tuolta voi lukea viralliset tilastot ettei tarvitse valehdella, että naiset ja miehet olisivat yhtä väkivaltaisia suhteessa.
Jos tuollainen ominaisuus miehessä vituttaa, miten tämän kanssa on päädytty naimisiin asti? Muuttuiko se ihminen tuollaiseksi siinä kohtaa, kun sanottiin "tahdon" vai mitä ihmettä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tilastoja pitemmältä ajalta:
Kumppani oli vähintään läimäissyt 1,9 % miehistä ja 2,1 % naisista vuonna 2015 (suomalaiset 15-74-vuotiaat) ja yhteensä väkivallan kohteeksi oli joutunut 2,6 % miehistä ja 5,0 % naisista. Suurin ero oli väkivallalla uhkaamisessa. Vakavammassa parisuhdeväkivallassa sukupuolieroja ei ollut.[22] Vuonna 2009 miehistä 5,6 % ja naisista 4,3 % on kokenut parisuhdeväkivaltaa. Koko silloisen suhteen ajalta luvut olivat 16 % ja 17 %.[23] Pelkoa kotona tapahtuvaa väkivaltaa kohtaan tuntee miehistä 4 % ja naisista 2 %.
Vierailija kirjoitti:
Stand up koomikoilla on se oma puoliso usein se vitsin kohde. Tiedän näitä useammasta maasta. Se on aina niiiin hauskaa, mitä varsinkin se vaimo tekee. Ja ihmiset nauraa hohottaa.
Kyllä.
Entinen puolinen oli stand-up koomikko, tai sellaiseksi haluava.
En voi sietää koko ilmiötä tai näitä harrastelijoita. Puhutaan hauskoja vitsejä ihmisistä, jotka eivät ole paikalla, ja joiden puolta tarinasta ei kerrota.
Exänikin on ollut on selittämässä jotain erokuvioita lavalla. Minun kertomukseni henkisen ja fyysisen väkivallan, vainoamisen jne. suhteen olisi voinut olla vähä totisempi. Se, että uhrin reaktioista väännetään vitsiä ja huomiohuorataan sillä, on ällöttävää.
Samoin kaikki väsynyt äiti / lapsiperheläpät on NIIN saatanan hauskoja, siitä miehestä, joka käy kaljakuppiloissa open mikkeihin siitä kertomasta. Ei siitä uupuneesta tulevasta ex-vaimosta, joka itkien hoitaa niitä lapsia kotona samaan aikaan. Itkien väsymyksestä ja epäoikeudenmukaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon voi vaikuttaa paljonkin se, että miehillä on suurempi kynnys ilmoittaa parisuhdeväkivallasta. Ja parisuhdeväkivallasta valittavaan mieheen saatetaan myös suhtautua vähetellen, ja luin tapauksesta, jossa hätäkeskuksen päivystäjä sanoi miehelle, että otatko siellä vaimoltasi pataan tms.
Enkä usko, että suomalaiset ovat parisuhteessa Euroopan väkivaltaisimpia, monissa muissa maissa väkivalta painetaan useammin villaisella, esim. Etelä-Euroopan ja varsinkin Itä-Euroopan maissa. Suomessa asioita ylipäätään tilastoidaan paljon tarkemmin kuin useimmissa muissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen kimpassa tosikon kanssa, joka istuu iltaisin nama totisena ja kuuntelee- tietenkin- vain asiaohjelmia. Ainoastaan vain typerät ja ällöttävät pieruvitsit naurattavat häntä. Vaihtaisin mieluusti rennonmpaan tyyppiin, joka saisi mut hymyilemään jekuillasn edes joskus
Minun mies on rento ja hyväntuulinen, jonka kanssa saa nauraa joka päivä. Hän ei ole jekkuillut ikinä paitsi suhteen alussa yritti kutittaa, mutta lopetti, kun kielsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon voi vaikuttaa paljonkin se, että miehillä on suurempi kynnys ilmoittaa parisuhdeväkivallasta. Ja parisuhdeväkivallasta valittavaan mieheen saatetaan myös suhtautua vähetellen, ja luin tapauksesta, jossa hätäkeskuksen päivystäjä sanoi miehelle, että otatko siellä vaimoltasi pataan tms.
Enkä usko, että suomalaiset ovat parisuhteessa Euroopan väkivaltaisimpia, monissa muissa maissa väkivalta painetaan useammin villaisella, esim. Etelä-Euroopan ja varsinkin Itä-Euroopan maissa. Suomessa asioita ylipäätään tilastoidaan paljon tarkemmin kuin useimmissa muissa maissa.
Tuo "otatsä pataan" taitaa olla parikymmentä vuotta sitten tapahtunut ja uskon, että koulutuksessa on tuo kitketty pois. Sen verran iso kohu siitä nousi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kaljanhuuruinen valkosipuliröyhtäys vaimon naamalle ja heti perään rikinkatkuinen pieru, se vasta olisi hauskaa. Huumorintajuisen miehen kanssa parisuhde-elämä ei käy tylsäksi.
Sano nyt suoraan, että sinä itse toivoisit vaimon piereskelevän ja röyhtäilevän päin sinun naamaa. Sen verran paljon noita hoet, että kyseessä on sinun oma toive.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi on ihan erikseen termi lähisuhdepelleily. Eikun se onkin lähisuhdeväkivalta...? Sitten ihan erikseen yleinen pelleily ja väkivalta.
Mies yllättää hassuilla kepposilla kuten kusemalla päälle kun olen sohvalla katsomassa teeveetä. Ei kyllä naurata. Sohva pilalla ja koko kämppä haisee!
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa itse pelleltä... Naiset usein ovat.
Onpa väsynyttä incel provoa. Käyttäisit aikasi mieluummin itsesi kehittämiseen täällä inisemisen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
"Voi luoja :D:D:D:D oma parisuhde kuulostaa koko ajan vain paremmalta ja paremmalta. Siis miten ällöttävää, en voi käsittää miksi joku nainen sietäisi tuollaista käytöstä. Pierkööt kavereidensa naamoille, mutta jos haluaa ikinä seksiä naiselta, niin mikä ihmeen logiikka tuossa käytöksessä on?? Ei voi kuin päätellä että mies yrittää rajata itseään seksuaalivalinnalla ulos geenialtaasta."
Siedän tällaista käytöstä koska mieheni on muuten kunnon mies, ei juo eikä tupakoi yms. Meillä on samat arvot. Tosin itse arvostan ehkä koulutusta enemmän kuin mieheni, ja haluan lapsia yrittää viimeistään 30-vuotiaana (olemme nyt 26 ja 27-vuotiaita miehen kanssa). Miehelläni ei ole juuri kavereita, ei ole kovin sosiaalinen. Hänen mielestään pierut ovat hauskoja ja osittain voi olla jotain epävarmuuttakin, koska itse olen esim. opiskellut korkeakoulussa kun taas miehellä on ammattikoulutausta. Olen myös itse sellaisesta lapsuudenperheestä että isäni oli alkoholisti eikä minulla ole koskaan ollut läheiset välit isääni. En tiedä tarkkaan miksi mieheni tykkää noista pierujutuista mutta aika harmitonta se minusta on.
Huomaatteko miten vaatimattomat toiveet suomalaisilla naisilla miesten suhteen on? Jos vain ei juo, polta eikä lyö, on jo mahtavaa kumppanimateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
minä sanoin heti pellelle. täällä ei kerrota vitsejä eikä pelleillä. tai ovi käy ja viimeisen kerran.
yritti muutaman kerran pelleillä. mutta näytin ovea ja lähde äläkä takaisin tule.
siihen loppui pelleilyt. kertoi että oli opettellut pelleilyn jo kouluaikoina. kun oli niin epävarma itsestään.
nyt aivan eri mies ja kiittänyt minua. kun kielsin heti pelleilyn.
kunnioittaa minua. kuulkaas mammat ne pelleukkonne eivät kunnioita teitä.
Tämä on niin jämptiä. Nainen opettaa ja laittaa miehelle rajat, koska muuten pelleillään. Oikeasti, ei aikuisella ihmisille pitäisi joutua opettamaan ja rajaamaan mitään. Tuollaiset pellet voi mennä sirkukseen pieremään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kaljanhuuruinen valkosipuliröyhtäys vaimon naamalle ja heti perään rikinkatkuinen pieru, se vasta olisi hauskaa. Huumorintajuisen miehen kanssa parisuhde-elämä ei käy tylsäksi.
Sano nyt suoraan, että sinä itse toivoisit vaimon piereskelevän ja röyhtäilevän päin sinun naamaa. Sen verran paljon noita hoet, että kyseessä on sinun oma toive.
En oikeastaan, mutta se, jos vaimo kakkaisi päälle esileikissä, voisi piristää seksielämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä sanoin heti pellelle. täällä ei kerrota vitsejä eikä pelleillä. tai ovi käy ja viimeisen kerran.
yritti muutaman kerran pelleillä. mutta näytin ovea ja lähde äläkä takaisin tule.
siihen loppui pelleilyt. kertoi että oli opettellut pelleilyn jo kouluaikoina. kun oli niin epävarma itsestään.
Tämä on niin jämptiä. Nainen opettaa ja laittaa miehelle rajat, koska muuten pelleillään. Oikeasti, ei aikuisella ihmisille pitäisi joutua opettamaan ja rajaamaan mitään. Tuollaiset pellet voi mennä sirkukseen pieremään.
Ehkä jollakin on rajojen laittaminen, jämpti keskustelu ja napakat komennot toimineet. Ehkä.
Olen itse joutunut pellejen tai muiden ikävien tyyppien kohdalla toteamaan, että jos joutuu keskustelemaan tai pyytämään jotain ihan tavallista ja normaalia asiaa, ei ole tekemisissä tavallisen ja normaalin tyypin kanssa.
Eikä sitä tavallista ja normaalia asiaa saa, vaikka keskustelisi tai pyytäisi miten tai millä tavalla hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jollakin on rajojen laittaminen, jämpti keskustelu ja napakat komennot toimineet. Ehkä.
Olen itse joutunut pellejen tai muiden ikävien tyyppien kohdalla toteamaan, että jos joutuu keskustelemaan tai pyytämään jotain ihan tavallista ja normaalia asiaa, ei ole tekemisissä tavallisen ja normaalin tyypin kanssa.
Eikä sitä tavallista ja normaalia asiaa saa, vaikka keskustelisi tai pyytäisi miten tai millä tavalla hyvänsä.
Kun vaimo pyytää ruokapyödässä miestä ojentamaan suolasirottimen: mies ottaa sen käteen, ojentaa sen vaimon suuntaan ja sanoo: ”Siinä, ole hyvä”, ja juuri sillä hetkellä, kun vaimo ottaa sen käteen, mies pieraisee. Eikö olisi hauska ruokapöytävitsi? :D