Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1481/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen kommentti. Jos nainen ei ole täysin kympin nainen, (lue laiha) niin silloin mies saa olla parisuhteessa vapaasti pierevä sika. Oli nainen muuten miten fiksu ja hyvä kumppani tahansa niin ei muka " ansaitse" hyvää miestä.

Miksi, oi miksi, miehet olette joko "hyville naisille hyviä miehiä" tai sitten ihan kammotuksia?

Kuka aikuinen mies haluaa tahallaan olla huonompi versio itsestään sen vuoksi jos vaimo ei ole ihan täydellinen?

Miksi edes sitten menette yhteen sen epätäydellisen naisen kanssa kun teilöä lisätaakkana on silloin myös täydellisen urpo oma käytös. Koska tämän logiikkanne mukaan epätäysdellinen vaimo pakottaa miehenkin olemaan jopa vieläkin epätäydellisempi.

En vain ymmärrä...

Vierailija
1482/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te mammat neuvotte ihan tohkeissanne 4,5 vuotta vanhassa ketjussa? Tuskinpa se aloittaja enää näitä vastauksia lukee.

Tämä ongelma näyttää koskevan tosi montaa muutakin, eikä näytä olevan vanhentunut aihe, ikävä kyllä.

Sinäkin viihdyt täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vetelee lapsilta housuja alas ja läpsii pyllylle, vaikka olen oikeasti 200 kertaa sanonut, että lopeta idiootti. Jatkaa vaan. Sitten, kun lapsi hermostuu ja esim. vääntää miestä päästä, niin suuttuu lapselle ihan oikeasti ja muuttuu yhtäkkiä hyvin vakavaksi ja syyllistäväksi ja ihmettelevällä ja vakavalla äänellä ohjeistaa: ’ei saa tuolla tavalla’. Sitten, kun puhun näistä asioista hänelle, että eikö näe, mihin hänen toiminta johtaa ja että se ei muutenkaan ole lapsille hyväksi, niin itkee silmät punaisena ja puolustautuu hyvin voimakkaasti, että sehän oli vain leikkiä. Joskus hermostuu ja lähtee ulos ovet paukkuen. Silti ei mitään opi eikä muista.

No et sinäkään kyllä mitään opi ja muista. Kun 200 kertaa muistutusta ei vieläkään riitä omaan ymmärrykseen.

Mies ei muuksi muutu, vaikka "on hän kyllä välillä aika ihana". Vai miten näitä pelle/kammotusmiehiä puolustellaan.

Tämä ei ole pelleilyä vaan henkistä väkivaltaa lapsia kohtaan.

En pystyisi tuota miestä ja toimintaa katsomaan saati ajattelemaan romanttisessa tai kunnioittavassa mielessä.

Aikuisen kiusaamisen jotenkin ymmärtäisin, sitäkään ei tarvitse ymmärtää eikä sitää, lapseen kohdistuvaa en millään.

Anteeksi suorasukaisuus, mutta nämä jotkut tapaukset vaan ovat aivan käsittämättömiä.

Ei ole yksin vika miehissä, on vikaa myös naisissa jotka näitä pellejä ja ilkimyksiä hyysäävät ja mahdollistavat moiset tavat

kysyppä mieheltä vakavasti että mitä lasten tulisi tehdä isompana kun joku mies repii heiltä housut alas ja alkaa läpsii pepulle? että lapset oppivat omalta isältään, että jos puolustautuvat tuollaista käytöstä vastaan niin saavat syyttämistä kieltäytymisestä ja omien rajojen vetämisestä? Tuollaistako isä haluaa todella opettaa lapsilleen?

Vierailija
1484/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän parisuhteessa pitää huumoria olla. Tosin sen tason pitäisi pysyä siedettävänä. Pelisilmäähän sekin vaatii ja kaikille sitä ei vaan ole annettu. Avaajallahan on se ongelma, ettei ole ehkä tutustunut tulevaan mieheensä riitävän hyvin ennen papin aamenta ja nyt valitetaan kun kritiikitön pelle on jo housuissa.

Vierailija
1485/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän parisuhteessa pitää huumoria olla. Tosin sen tason pitäisi pysyä siedettävänä. Pelisilmäähän sekin vaatii ja kaikille sitä ei vaan ole annettu. Avaajallahan on se ongelma, ettei ole ehkä tutustunut tulevaan mieheensä riitävän hyvin ennen papin aamenta ja nyt valitetaan kun kritiikitön pelle on jo housuissa.

Ei se ihan näinkään aina mene.

Mies(kin) käyttäytyy alkuun hyvin ja " huumori" voi olla oikein sopivalla tasolla.

Myöhemmin alkaa tuollainen käytös, jota täällä on kuvailtu. On tullut miehellekin mieleen ehkä jotain mikä vaivaa mutta ei saa sanottua ja sitten tämä ilmaisee sitä tuolla pelleilyllä .

Jokainen vastaa itse omasta käytöksestään.

Vierailija
1486/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan näinkään aina mene.

Mies(kin) käyttäytyy alkuun hyvin ja " huumori" voi olla oikein sopivalla tasolla.

Myöhemmin alkaa tuollainen käytös, jota täällä on kuvailtu. On tullut miehellekin mieleen ehkä jotain mikä vaivaa mutta ei saa sanottua ja sitten tämä ilmaisee sitä tuolla pelleilyllä .

Jokainen vastaa itse omasta käytöksestään.

Joo, siis ei kukaan mene esim. naimisiin sen väkivaltaisen kumppanin kanssa, vaan väkivalta ujutetaan parisuhteeseen pikkuhiljaa, kun ajat sitten mentiin jo naimisiin. Niinhän tuokin "pelle" on väkivaltainen ja on vaan ajan kysymys, milloin se "pelleily" hyppää fyysisen puolelle.

Monen ihmisen on vaikea käsittää, että parisuhteessa pitää suojautua toisen hyökkäyksiltä, aivan kuin kyseessä olisi joku valtapeli. Sitä se kuitenkin on psyykkisesti häiriintyneelle. Ei voi antaa puolison rentoutua ja tuntea turvaa, koska yhtä hyvin voi kiusata ja kiduttaa ja tunte henkistä tyydytystä tai tyydyttymättömyyttä siitä toisen alistamisesta. 

Näistä suhteista pitää lähteä pois.

Vierailija
1487/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olet naimisissa henkisesti jälkeenjääneen kanssa. Miksi edes kattelet tuollaista? Huumorinsa kullakin, mutta jos tuo on päivittäistä, niin en jaksaisi.

Vierailija
1488/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että aloittajan selvästi pahasti mielenterveysongelmaista miestä kutsutaan kiertoilmauksella pelle.

Vierailija
1489/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tota miestyyppiä koko sydämestäni. Yksi ystäni on naimisissa vastaavanlaisen kanssa ja meidän välit on kärsineet siitä, että mä en jaksa tätä tän miehen superpaskaa huumoria ja jekkuilua. Mutta mun ystävä nauttii siitä, joten kiva juttu heille.

Näen nykyään ystävääni vain ilman hänen miestään (käydään silloin tällöin kahvilla vaihtamassa kuulumiset), mutta en ole enää vuosiin käynyt heillä kylässä. 

Vierailija
1490/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luokittelen tuollaisen ap:n kokeman ainaisen jekkuilun kiusaamiseksi, jopa henkiseksi väkivallaksi.

Ja tuollainen jekuttaja on hengenlahjoiltaan täysin lapsen tasolla.

En kertakaikkiaan sietäisi tuollaista.  Aikuisen mielen on oltava älykäs ja fiksukäytöksinen.

Toki huumoria on suhteessa oltava paljon, mutta sellaista, ettei se loukkaa toista.

Vierailija
1491/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun tapailin tollaista miestä, niin meillä oli kauheen hauskaa yhdessä. Tosin hän ei sitten halunnut mitään vakavaa kanssani.

Vierailija
1492/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä kommentti tähän.

Pieni osa miehistä on todellisia älykääpiöitä. Siis kyse on nimenomaan älystä - tai sen puutteesta. Näkyy mm. seuraavasti:

Ei käytöstapoja, ala-arvoinen huumorintaju, letkautukset, väärät vitsit väärässä seurassa, alatyyliset jutut, totaalinen tilannetajun ja sosiaalisen pelisilmän puutostila, ei kykene älykkääseen keskusteluun... yms.yms. haisee, pieree, höröttää, kaljottelee, empatian puute, ostaa imurin joululahjaksi...

Aiheuttaa enimmäkseen suurta myötähäpeää kanssaihmisissä. 

Kehotan keskustelun aloittajaa ns. nostamaan kytkintä. Tuohon tautin kun ei ole parannuskeinoa.

Fiksujakin miehiä onneksi on.

Fiksuja miehiä ei riitä kuin hyville naisile.

laskekaa mammat 1+1 kun katsotte sitä pierevää sikaa siinä sohvalla

Mä olen kyllä myös tätä mieltä naisena. Ja koska mulla ei ole sellaisia naisellisia avuja, joilla saisin hyvän miehen, olen todellakin mieluummin yksin kuin ”tasoiseni” pierevän sian kanssa.

Harmittaahan se välillä, kun oikeasti olen tosi hauska ja kiva tyyppi, rahaakin on eikä mt tms ongelmia enää, niin aika kivan puolison joku mussa menettää❤️

Sama täällä. On se kyllä jännä kuitenkin, että esim. omalla kohdallani ylipaino ( ainoa "ongelma", ja ei, en tarvitse neuvoja, että no sehän on helppo ratkaista. Ei ole) tarkoittaisi sitä, että "oma taso" olisi just joku suunnilleen väkivaltainen kouluttamaton sinun sanoinesi pierevä sika.

Jeps, ei kiitos. Eihän se toisaalta minun menetys ole, mitä joku minussa puolisona menettää. Kunhan ei sitten itkettäisi niin paljon niiden hyvien naisten perään. Kun oikeasti kuitenkin tarkoitetaan vain hoikkaa naista, kaikki muu on toisarvoista.

Juu, ei kitos keho positiivisille.

Vierailija
1493/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pelle parikymppiseksi asti. Sekä vanhemmissani että isovanhemmissani on narsistisia piirteitä, ja minua on lapsena haukuttu, alistettu ja vähätelty parhaimmillaan koko porukalla kerralla ja naurettu räkäisesti päälle. Positiivista huomiota en juuri saanut, ja omia tunteita ei saanut näyttää kun äidillä oli huono päivä.

Sukulaisten seurassa olin hissukka, mutta muualla sitten vapauduin ja pelle pääsi irti. Enimmäkseen se oli varmasti huomion hakua, mutta siihen liittyi myös halu olla lapsi luonnollisena itsenään. Harrastin myös tuollaista inhottavaa toisten vähättelyä päin ja haukkumista päin naamaa ja ihmettelin kun minulla ei ollut kavereita. Muistaakseni aidosti yritin olla hauska eikä tarkoitus ollut loukata, mutta tuo oli se käsitys huumorista, minkä olin oppinut perheessä.

Mihin pelleily sitten loppui? Erään kerran työkaveri antoi julkisesti aivan kunnolla takaisin ja iski herkimpään kohtaan. Silloin olisin halunnut vajota maan alle loppuiäksi. Pelleilyn loppumiseen vaikutti varmasti myös se, että samoihin aikoihin sain elämääni ihmisiä, joiden seurassa tunsin itseni hyväksytksi (ilman huomion kerjäämistä pelleilyllä).

Teini-ikä tunnetusti on hankalaa aikaa ja itsellä pelleily loppui jonkin aikaa sen jälkeen. Paha sanoa, mikä on ennuste jos tuollainen käytös jatkuu pitkälle aikuisuuteen. Näitä juttuja lukiessa olen miettinyt, että pitäisi lähettää kiitoskortti sille, joka pisti minut ojennukseen.

-M32

Vierailija
1494/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä kommentti tähän.

Pieni osa miehistä on todellisia älykääpiöitä. Siis kyse on nimenomaan älystä - tai sen puutteesta. Näkyy mm. seuraavasti:

Ei käytöstapoja, ala-arvoinen huumorintaju, letkautukset, väärät vitsit väärässä seurassa, alatyyliset jutut, totaalinen tilannetajun ja sosiaalisen pelisilmän puutostila, ei kykene älykkääseen keskusteluun... yms.yms. haisee, pieree, höröttää, kaljottelee, empatian puute, ostaa imurin joululahjaksi...

Kehotan keskustelun aloittajaa ns. nostamaan kytkintä. Tuohon tautin kun ei ole parannuskeinoa.

Mä olen kyllä myös tätä mieltä naisena. Ja koska mulla ei ole sellaisia naisellisia avuja, joilla saisin hyvän miehen, olen todellakin mieluummin yksin kuin ”tasoiseni” pierevän sian kanssa.

Harmittaahan se välillä, kun oikeasti olen tosi hauska ja kiva tyyppi, rahaakin on eikä mt tms ongelmia enää, niin aika kivan puolison joku mussa menettää❤️

Sama täällä. On se kyllä jännä kuitenkin, että esim. omalla kohdallani ylipaino ( ainoa "ongelma", ja ei, en tarvitse neuvoja, että no sehän on helppo ratkaista. Ei ole) tarkoittaisi sitä, että "oma taso" olisi just joku suunnilleen väkivaltainen kouluttamaton sinun sanoinesi pierevä sika.

Jeps, ei kiitos. Eihän se toisaalta minun menetys ole, mitä joku minussa puolisona menettää. Kunhan ei sitten itkettäisi niin paljon niiden hyvien naisten perään. Kun oikeasti kuitenkin tarkoitetaan vain hoikkaa naista, kaikki muu on toisarvoista.

Kitos itsellesi, minulle on ei kiitos jos ei osaa yhdyssanoja jne.

1495/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnistunut naimaan 5-vuotiaan?

Erittäin erittäin harva 5 vuotias on noin idi.....

Vierailija
1496/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huumoria saa ja pitää olla. Mutta piloja ja jekutteluja en jaksaisi. Oma mieheni heittää typerähköä läppää aika paljon, mutta parempi sekin kuin täysi tosikko tai tuppisuu. Noi jekut kuuluu enemmän joihinkin tyhmiin youtube-pätkiin, ei parisuhteeseen.

Vierailija
1497/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä kommentti tähän.

Jos kirjoittaa kännykällä, se autocorrect korjaa kaikki yhdyssanat väärin, ei se ihminen tiedä niitä korjauksia ennen lähettämistä.

Vierailija
1498/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä kommentti tähän.

Jos kirjoittaa kännykällä, se autocorrect korjaa kaikki yhdyssanat väärin, ei se ihminen tiedä niitä korjauksia ennen lähettämistä.

Saivartelusta huolimatta asia varmaan tullut selväksi eli iman yhdys- sanoja, läskit älköön vaivautuko.

Vierailija
1499/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä kommentti tähän.

Sen kirjoittamansa tekstin voi kyllä lukea ja korjata virheet ennen lähettämistä.

Vierailija
1500/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset saa mallin tuollaisesta vallankäytöstä. Tytöt oppivat aliarvioimaan äitiään ja pojat oppivat samanlaiseksi kusipääksi kuin isä. Valitettavasti on kokemusta.

Tämä! Siis erittäin huonoa esimerkkiä lapsille. Jatkuvana toimintana ei voi olla vaikuttamatta lapsiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme