Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1461/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet rasittava tosikko jolla ei ole huumorintajua

Ihan vinkki: kannattaa testata kuinka huumorintajuttomia tosikkoja esim omat työkaverit tai työnantaja on. Voit kokeilla vaikka tuolin vetämistä alta ja ruokalassa suolapurkin ojentamista kansi löysättynä, piimä kahvimaitopurkissa jne. Saat äkkiå kivasti lisää vapaa-aikaa kivojen kepposten tekemiseen kun työnantajasi vapauttaa sinut kilometritehtaalle. Sitten voit kokeilla samoja vaikka appiukkoosi, ai että. Veikkaan kyllä että hånkin osoittautuu mittapuulllasi huumorintajuttomaksi tosikoksi.

Tuolin vetäminen alta voi johtaa - ja on johtanutkin - melkoisiin korvausvelvollisuuksiin kun esim. häntäluun murtuminen on johtanut pitkäaikaiseen työkyvyttömyyteen.

Vierailija
1462/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut jättää sikaa vai nautitko masokismista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt näitä vitsinä pieriskelijöitä. Setäni oli tällainen vaimonsa naamalle läpällä pieriskelijä. Mä en pitänyt sitä lapsenakaan parin ekan kerran jälkeen hauskana. Jotenkin epäkunnioittavaa ja lapsellista.

Vierailija
1464/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

briteissähän on iso työväenkulttuuri. googlatkaa termi chav, niin näette sikäläisiä juntteja.

sama se on suomessakin. on juntteja ja sivistyneesti käyttäytyvämpiä

Erona tosiaan se, että Briteissä ovat työväenluokkaakin alhaisempia nuo chavit, kun taas täällä näitä urpoja löytyy joka asemasta ja sitä kautta käytös on paljon normiintuneempaa kuin silloin, kun huonoa käytöstä esiintyy vain tietyssä marginaalisessa alaluokassa.

Ei sillä ole mitään merkitystä mistä sosiaaliluokasta on kotoisin. Juntteja piisaa joka lähtöön ja pieruvitsejä heittää kaikki.

Tää esimerkki ei nyt ole mulqusta kumppanista kyse, mutta aika yleistä noin muuten ja kertoo huonosta sosiaalisesta käytöksestä. Eli, ipanaa koulusta hakiessa oltiin siellä isukit ja äitykit laumassa ulkona odottamassa. Vieressä seisoo eräs isäihminem ja alkaa vääntää jutuntynkää ja päätyy arvailemaan mistä olen kotoisin. Vastatessani että Suomesta, kysyy (tai lähinnä toteaa) että eikös siellä ole paljon geissiireitä. Vastaan että ei ole yhtään. Iskämies jatkaa että hän on kyllä ihan varma että on. Joojust, jankkaa siinä sitten. Exäni kuunteli siinä vieressä ja totesi minulle että olin vähän töykeä tätä miestä kohtaan ja että hän vain yritti jutella. Heh, ...

Jos täällä on tuommoisia ap:n kertoman kaltaisia tyyppejä tullut vastaan, niin ekana tulee mieleen että ei ole kaikki ruuvit tallella.

Suomessa tuntuu puuttuvan kommunikoinnin kyky, ei osata puhuta. Paljon ongelmia, ja persoonallisuushäiriöitä, yms.

Tsemppiä kaikille pelleihin kyllästyneille.

Vierailija
1465/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luolamies ajoista lähtien on ollut pellemiehiä 😅 Pelleilkää takaisin tai erotkaa!

Vierailija
1466/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te mammat neuvotte ihan tohkeissanne 4,5 vuotta vanhassa ketjussa? Tuskinpa se aloittaja enää näitä vastauksia lukee.

Tää on läskien yh-mammojen parasta iltapuhdetta.

Miksi läskit on yh-mammoja?

Vierailija
1467/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuvailemanne on persoonallisuushäiriöisen toimintaa. Tuo ei ole pelleilyä vaan kiusaamista ja henkistä väkivaltaa. Kyseinen "pelle" on ihminen joka on häiriönsä kanssa vielä ns. Murrosvaiheessa. Jotkut sitten eskaloituvat ihan oikeasti fyysisen ja raa'an väkivallan käyttäjiksi, toiset jäävät ikuisesti ns. Pelle tasolle. Väärin yhtä kaikki. Jokainen tajuaa että mieleltään normaali ei toistuvasti toimi noin varsinkin kun ympäristö reagoi negatiivisesti. Mutta kyse onkin siitä vallan ja alistamisen tunteesta mitä "pelle" saa eikä touhun ole ikinä tarkoitus olla hauskaa edes pellen itsensä mielestä joten hän kyllä ymmärtää ettei se uhristakaan välttämättä ole - sillä hauskuutta ei tässä haeta. Muutaman tällaisen pellen olen tavannut jotka ehdonalaista suorittaa, pelleily mennyt jossain kohtaa totaalisen liian pitkälle.

Vierailija
1468/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon naimisissa vammasen näsäviisastelijan kanssa.

Mikä vamma hänellä on?

Vierailija
1469/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe tuttua. Miehellä on keskittymishäiriö ja jos ei ole ollut riittävän aktiivinen purkautuu se kotona juuri tuollaisena ”hauskana” pikku kiusana. Mies tietää mitkä asiat minua ärsyttää ja usein härkkii minkä kerkiää näillä. Onneksi huumori on myös yhteistä ja usein huononakin päivänä saa nauramaan :) sitten on niitä päiviä kun ei jaksa yhtään, pitää sanoo aika tiukasti…

Vierailija
1470/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotan valmentajamies Don osoittautui melkoiseksi pelleksi Netflixin 16 huippua dokumentissa... Muut lähti pelastamaan vuorelle jäänyttä niin Don pakeni vuorelta. SItten kun pulaan jäänyt tuotiin takaisin basecampiin oli Don siellä jo farkut jalassa muka vakava ilme naamalla kokeilemassa pulssia. Dokumentissa Don myös kertoo että oli monta kertaa luovuttamassa jonkun vuoren valloitusta mutta nepalilainen oikea kiipeilijä sanoi että älä Don luovuta.

Onko Don se pullonkaula mikä estää Lottaa onnistumasta huiputtamisessa? Onko Don pelkuri?

Vierailija
1471/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto en kyllä kestäisi tuollaista ollenkaan. Niin ärsyttävää. 😩

Vierailija
1472/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kuvailemanne on persoonallisuushäiriöisen toimintaa. Tuo ei ole pelleilyä vaan kiusaamista ja henkistä väkivaltaa. Kyseinen "pelle" on ihminen joka on häiriönsä kanssa vielä ns. Murrosvaiheessa. Jotkut sitten eskaloituvat ihan oikeasti fyysisen ja raa'an väkivallan käyttäjiksi, toiset jäävät ikuisesti ns. Pelle tasolle. Väärin yhtä kaikki. Jokainen tajuaa että mieleltään normaali ei toistuvasti toimi noin varsinkin kun ympäristö reagoi negatiivisesti. Mutta kyse onkin siitä vallan ja alistamisen tunteesta mitä "pelle" saa eikä touhun ole ikinä tarkoitus olla hauskaa edes pellen itsensä mielestä joten hän kyllä ymmärtää ettei se uhristakaan välttämättä ole - sillä hauskuutta ei tässä haeta. Muutaman tällaisen pellen olen tavannut jotka ehdonalaista suorittaa, pelleily mennyt jossain kohtaa totaalisen liian pitkälle.

Tuo "pelleilyhän" on suomeksi sanottuna jatkuvaa v1ttu1lua. Todella epäkunnioittavaa ja alentavaa, just henkistä väkivaltaa.

Vierailija
1473/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi päivääkään tuollaista. 

Mies, 41

Vierailija
1474/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sama kuin se mies joka jatkuvasti kutitti vaimoaan. Hirveä sarjakutittaja. Samanlainen jotenkin kilahtanut ääliö. Jos ei parin kerran jälkeen usko kun toinen sanoo ettei ole hauskaa, on ihan nuija.

Mun ex poikaystävä teki tuota. Lisäksi usein tökkäsi sormensa kylkiluitteni väliin vaikka sanoin inhoavani sitä ylitse kaiken. Muutenkin sillä oli ihmeellistä ärsyttämistä koskettamisessa paljon, eikös kosketuksessa pitäisi yrittää miellyttää toista, eikä haeta jotain inhoreaktioita? Seksikin hänen kanssaan oli kamalaa.

En kyllä ymmärrä miksi minäkin peräti yli 3 vuotta katsoin sitä hyypiötä. Jotenkin vaan olin liian kiltti ja kokematon, lisäksi hän sai minut itsekin uskomaan, että minussa on kaikki vika ja olen liian tosikko jne. Kyllä tuossa tosiaan on jonkinlaisesta alistamisesta kyse muka leikin varjolla.

Vierailija
1475/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies enkä ole koskaan pierryt housut päällä, kyllä se homma kuuluu vessaan. Olen aina ihmetellyt, miksi naiset lankeavat noihin pelleihin, vakavampi mies on paljon parempi. Mut onhan se niinkin että vakalle samantyyppinen kansi. 

Vierailija
1476/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe tuttua. Miehellä on keskittymishäiriö ja jos ei ole ollut riittävän aktiivinen purkautuu se kotona juuri tuollaisena ”hauskana” pikku kiusana. Mies tietää mitkä asiat minua ärsyttää ja usein härkkii minkä kerkiää näillä. Onneksi huumori on myös yhteistä ja usein huononakin päivänä saa nauramaan :) sitten on niitä päiviä kun ei jaksa yhtään, pitää sanoo aika tiukasti…

Kuulostaa ihanalta parisuhteelta :)

Tietää, mikä puolisoa ärsyttää, ja tahallaan ärsyttää niillä asioilla ihan vaan vitsillä ❤️

Vierailija
1477/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa mikään muu auta kuin ero.

Suoraan sanoen on kyllä peiliin katsomisen paikka että on tuollaisen ihmisen kanssa mennyt naimisiin.

Tai sitten vain vedätte kaiken yhteisen tekemisen ja kommunikoinnin ihan minimiin. Et pyydä salaatinkastiketta pöydässä, et laita viestejä metsäreissuilta, pyrit olemaan mahdollisimman paljon eri puolella kotia.

Tuo jälkimmäinen olisi melkeinpä vain skipattavissa suoraan eroon.

Oma exäni ei pelleillyt, mutta jätti huomiotta kaikki synttärit, joulut yms. Eli ei antanut lahjoja, ei edes onnitteluja.

Ja "vitsillä" vähättelyjä erilaisissa tilanteissa.

Itse huomioin, ostin lahjoja, onnittelin, kannustin yms. Kun tarpeeksi kauan useista pyynnöistä ja riidoista huolimatta en saanut itse muuta kuin näitä vähättelyjä, niin aloin itsekin passiiviseksi. En antanut enää yhtäkään lahjaa, en huomioinut, en kannustanut, olin täysin välinpitämätön.

Ja se oli lopun alkua. Ex itse ilmeisesti vähän havahtui tässä vaiheessa, ja alkoi antamaan lahjoja merkkipäivinä. Mutta oli liian myöhäistä, oma kiinnostukseni ko. parisuhdetta kohtaan oli jo täysin mennyttä.

Lopulta ero tuli.

Ja elämä sinkkuna on oikein mukavaa, turha pelätä sitä eron jälkeistä elämää. Itsetuntoni paranee päivä päivältä, uutta parisuhdetta en kylläkään aio edes miettiä.

Vierailija
1478/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieru päivässä pitää mikroaggressiot loitolla!

-PC Principal

Vierailija
1479/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä kommentti tähän.

Pieni osa miehistä on todellisia älykääpiöitä. Siis kyse on nimenomaan älystä - tai sen puutteesta. Näkyy mm. seuraavasti:

Ei käytöstapoja, ala-arvoinen huumorintaju, letkautukset, väärät vitsit väärässä seurassa, alatyyliset jutut, totaalinen tilannetajun ja sosiaalisen pelisilmän puutostila, ei kykene älykkääseen keskusteluun... yms.yms. haisee, pieree, höröttää, kaljottelee, empatian puute, ostaa imurin joululahjaksi...

Aiheuttaa enimmäkseen suurta myötähäpeää kanssaihmisissä. 

Kehotan keskustelun aloittajaa ns. nostamaan kytkintä. Tuohon tautin kun ei ole parannuskeinoa.

Fiksujakin miehiä onneksi on.

Fiksuja miehiä ei riitä kuin hyville naisile.

laskekaa mammat 1+1 kun katsotte sitä pierevää sikaa siinä sohvalla

Mä olen kyllä myös tätä mieltä naisena. Ja koska mulla ei ole sellaisia naisellisia avuja, joilla saisin hyvän miehen, olen todellakin mieluummin yksin kuin ”tasoiseni” pierevän sian kanssa.

Harmittaahan se välillä, kun oikeasti olen tosi hauska ja kiva tyyppi, rahaakin on eikä mt tms ongelmia enää, niin aika kivan puolison joku mussa menettää❤️

Sama täällä. On se kyllä jännä kuitenkin, että esim. omalla kohdallani ylipaino ( ainoa "ongelma", ja ei, en tarvitse neuvoja, että no sehän on helppo ratkaista. Ei ole) tarkoittaisi sitä, että "oma taso" olisi just joku suunnilleen väkivaltainen kouluttamaton sinun sanoinesi pierevä sika.

Jeps, ei kiitos. Eihän se toisaalta minun menetys ole, mitä joku minussa puolisona menettää. Kunhan ei sitten itkettäisi niin paljon niiden hyvien naisten perään. Kun oikeasti kuitenkin tarkoitetaan vain hoikkaa naista, kaikki muu on toisarvoista.

Vierailija
1480/2500 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuuluu Ap? Yli 4 vuotta aloituksesta joku nostelee ketjua. Vieläkö olette naimisissa?

Ei kai tällä nyt enää ole mitään tekemistä varsinaisen aloituksen kanssa? Tämä vaan on ihan hiton mielenkiintoinen ketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan