Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1441/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tulee vahingossa hauskuutettua huumorintajutonta naista pieraisemalla päin naamaa tai kaivamalla räkää nenästä.

Hauskuutusta on myös jättää nainen kävelemään ja itse kurvaa autolla pois paikalta tieämättömiin. Eksyttäminen on myös erittäin hauskaa hauskuuttamista.

Oikein meinaan tikahtua itkuun kun vain luen näitä hauskuutusjuttuja. Saati olisin itse naisena niissä tilanteissa.

Surullista jos joidenkin miesten nielestä nämä monet täällä kerrotut jutut ovat hauskuutusta.

Vierailija
1442/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hessu kirjoitti:

Toi on varmaan ihan yleistä ainakin siinä vaiheessa kun nainen ei ole enää entisensä, eli hoikka, naisellinen ja itsestään ja ulkonäöstään huolehtiva, vaan alkaa jotenkin muistuttamaan enemmän ja enemmän miehen omaa mutsia, eli kiukkunen valittava muija. Se on oikeasti vittumaista, miksi monista naisista tulee sellaisia eikä ne sitten edes tajua mistä tuo käytös johtuu, vaan ne automaattisesti ajattelee että mies on muuttunut, mutta voi voi... eihän sinussa tietään näitä vikoja ole eihän... eikä se sinusta johdu vaan muut ne vain ovat muuttuneet vittumaiksiksi eikö niin?

Hassuhessu, viiskymppinen kaljamahainen eltaantunut mieheksi kutsutun tekosyyn lahja maailmalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä meni juuri suihkuun ja laitoin hänen hiustenkuivaajaan vehnäjauhoja! Kohta pöllähtää 😅

Kieliopilliset kyvyt kertovat älykkyyden tasosta.

Vierailija
1444/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vielä olet tuommoisen idiootin kanssa.

Outoa todella.

Epänormaali suhde josta ei tule normaalia tekemälläkään.

Ajanhukkaa pilata elämänsä.

Mielestäni hänellä ei ole kaikki valot päällä🤔

Vierailija
1445/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä meni juuri suihkuun ja laitoin hänen hiustenkuivaajaan vehnäjauhoja! Kohta pöllähtää 😅

Kieliopilliset kyvyt kertovat älykkyyden tasosta.

Tämä on pras.

Vierailija
1446/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa mikään muu auta kuin ero.

Suoraan sanoen on kyllä peiliin katsomisen paikka että on tuollaisen ihmisen kanssa mennyt naimisiin.

Tai sitten vain vedätte kaiken yhteisen tekemisen ja kommunikoinnin ihan minimiin. Et pyydä salaatinkastiketta pöydässä, et laita viestejä metsäreissuilta, pyrit olemaan mahdollisimman paljon eri puolella kotia.

Aivoeroa on paras vaihto ehto.

Vierailija
1447/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu Ap? Yli 4 vuotta aloituksesta joku nostelee ketjua. Vieläkö olette naimisissa?

Vierailija
1448/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Sumupullo toimii näppärästi noihin ongelmiin.

On paljon parempi kuin vesipistooli ja kantavuuttakin riittää pidemmälle.

(super soaker olisi hiukan liikaa koulutuskäytössä)

Yes! I like this. Let's play! :))

Vierailija
1449/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua teitä ihmisiä.

Oma proseduurini:

1. Juttele asiasta puolison kanssa.

2. Juttele asiasta puolison kanssa uudelleen.

3. Kerro, että ero tulee, jos pelkkä juttelu ei tehoa.

4. Eroa. (Tai tietty, jos aiempi tepsii, niin ei tartte mennä tänne saakka.)

Ei tartte silloin keksiä mitään lapsellisia kostoja, vihjailuja tai elää pelkän vauva.fi:n neuvoilla paresuhteessa.

Vierailija
1450/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu mies kiusaa vaimoaan jättämällä suihkun jääkylmälle tahallaan toivoen,ettei vaimo huomaa sitä.

Vierailija
1451/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta sitten synnyttäneenä, ja lasta vielä imetin. Rinnat isot ja maidosta turvoksissa... ajettiin moottoriveneellä isossa aallokossa. Hänestä oli hauskaa ja kiva katella kun "hinkit" heiluu. 

Itkin kivusta, ja huusin lopettamaan ja hiljentämään. Ei kun tämä vaan nauroi ja jatkoi menoa. 

Rantaan päästyämme annoin kunnon ripityksen, ja oli vähällä, etten antanut airosta päähän.

No, kyllähän se katui, ja ei muka kuullut minun huutoa moottorin metelissä, eikä ymmärtänyt miten kivuliaat täydet rinnat on.

(tehtiin toinenkin lapsi tämän perseilijän kanssa)

Kamala tarina, mutta eihän se mies nyt sinänsä varmaan ymmärräkään miltä täydet rinnat tuntuu. Itsekään en vela-naisena tiedä. Minä, toisin kuin miehesi, kuitenkin uskon kun sanot että sattuu.

Vierailija
1452/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan näiltä pellemiesten vaimoiksi päätyneiltä vastausta siihen, miksi alun perin olette tämän pellemiehen kanssa parisuhteeseen ryhtyneet.

Itseäni on ärsyttänyt nuoresta asti ne oman sukupuoleni edustajat (siis naiset, tai kuten nykyään vissiin pitää sanoa, naisoletetut), jotka hekottaa mies(oletettujen)puolisten joka typerälle, kömpelölle ja hölmöyttä paistavalle vitsille. Älykäs ystävättäreni, jonka mielestä varmasti joku mauton juttu ei varmasti ole oikeasti mikään hauska, hymyilee ja naurahtaa kohteliaasti seurassa kun pellemies innostuu vetämään showtaan. Miksi näille idiooteille pitää naureskella, onko kyseessä sääli tyhmäparkaa kohtaan vai naisen tarve miellyttää ketä tahansa miestä?

Nainen tekee valintoja ja on ihan itse niistä vastuussa. Turha sitä on syyttää elämänkumppania idioottimaisuuksista, jos itse on ensin ollut niin idiootti, että on mokoman kanssa lyönyt hynttyynsä yhteen, ehkä vieläpä tehnyt lapsiakin.

Tämä on käsittämätön ilmiö, kuinka edelleen vuonna 2020 miehen käytöksestä sysätään vastuu perheen naisen harteille. Jos nainen käyttäytyy huonosti, vika on naisessa. Mutta jos mies käyttäytyy huonosti vaimoaan ja lapsiaan kohtaan, niin vika on edelleen naisessa, kun on ottanut sellaisen miehen ja tehnyt lapsiakin tämä kanssa. Missä miehen vastuu vaimoaan kohtaan, jonka hän on vapaaehtoisesti ottanut vaimokseen? Missä miehen vastuu lapsiaan kohtaan?

Jokainen voi kuitenkin valita sen miehen, kenen kanssa menee naimisiin ja muuttaa yhteen. Minä en tuollaista katselisi päivääkään ja olen ollut sinkku vuosia. Ei me naiset olla mitään tahdottomia nukkeja, jotka päätyy vaan suhteisiin, vaan voimme me itsekin päättää ja valita, kenen kanssa pariudumme.

Mitä jos tilanne on toisin päin? Jos se onkin nainen joka vähättelee lapsiaan ja ilkeilee miehelleen? Onko tällöin syyllinen mies, joka on päättänyt perustaa perheen tuollaisen naisen kanssa? Vai syytätkö tässäkin tilanteessa naista?

Syyllinen ja syyllinen. Puolin ja toisin, kumpikin on vastuussa omista valinnoistaan.

Niin se vaan täällä maailmassa on. Ja paras siihen on tottua, vaikka parisuhteen rakoillessa tai eron jo tapahtuessa onkin niin mukava vaan keskittyä vihamaan sitä vittumaista toista puolikasta, etsimään siitä virheitä ja syyttämään sitä toista oman elämänsä onnettomuudesta.

Me valitsemme elämässämme monta asiaa, ja toisen ihmisen kanssa eläminen on yksi niistä valinnoista. Emme ehkä voi valita sitä kuinka älykkäiksi synnymme, millainen huumorintaju meillä on tai miltä näytämme, mutta voimme joka päivä päättää, vieläkö jatkamme tämän tyypin kanssa elämistä. Ja siitä valinnasta kannamme vastuun ihan itse, sitä ei voi sälyttää sille puolisolle tai ex-puolisolle, vaikka miten mieli tekisi.

Tää viimeinen kommentti on niin totta.

Vierailija
1453/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te mammat neuvotte ihan tohkeissanne 4,5 vuotta vanhassa ketjussa? Tuskinpa se aloittaja enää näitä vastauksia lukee.

Vierailija
1454/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tirehtööriin tai toisen sirkuksen pelleen

Vierailija
1455/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon naimisissa vammasen näsäviisastelijan kanssa.

Vierailija
1456/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma proseduurini:

Ei tartte silloin keksiä mitään lapsellisia kostoja, vihjailuja tai elää pelkän vauva.fi:n neuvoilla paresuhteessa.

Erosin 3 vuoden avioliitosta. Uhkailin erolla jos ei ota mun juttuja tosissaan, eikä liittoa vakavasti. Sitähän se ei tehnyt vaan vetosi "heeeei, se oli vitsi, ootko sä ihan sekaisin, anteeks mä en muista, enkä kuullut, tai sit en ymmärtänyt". Toisinaan haukkui läskiksi muiden miesten ja randomien ihmisten edessä.

Jos huomaat että et jaksa enää, eikä teillä ole enää mitään yhteistä, niin kirjaat erohakemuksen yksin. Ei siinä miestä kaivata.

Vierailija
1457/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun perusteella tämmöinen sirkus pyörii aika monen lähipiirissä. Löytääköhän tiede vielä joskus pellegeenin, joka selittää tätä patologista pelleilytaipumusta? 

Jossain kohtaa tulevaisuudessa pystytään ehkä snippaamaan haitalliset dna-juosteen osat pois, ja saadaan tämä vitsaus pois ihmiskuntaa rasittamasta. Sitä päivää odotellessa.

t. pellen sisko

Vierailija
1458/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOLIBRI kirjoitti:

Jaa mikä on ap:n eli minun oma vastuu. Kertoa miehelle, että en tykkää moisesta käytöksestä. Kyllä! Kerrottu moneen kertaan, kuten aloituksessa kirjoitin, saan vaan syytökset huumorintajuttomuudesta. Jätä mies. Vahvassa harkinnassa ollut jo pitkään, mutta olen liian kiltti ja ajattelen liikaa lapsia ja heidän parastaan. Miksi olen alunperin ottanut tuollaisen miehen? Tuo on vain yksi piirre miehessä. Ehkä olen itse kasvanut ja kypsynyt ja viimeaikoina "herännyt" suojelemaan rajojani ja tajunnut asioita toiselta kantilta. Ehkä olen nyt vasta huomannut, että tässä suhteessa jokin mättää... moni asia on myös niin rivien välissä ja hienovaraista, että ei edes heti huomaa. Paha olla vaan, mutta ei ole ymmärtänyt ihan tarkalleen miksi. Tiedän että mies ei tee mitään ollakseen tahallaan ilkeä, hän ei vaan tajua. Ei edes sillon kun kerron asiat hänelle suoraan. Ei tämä enää kauan kestä, muutan pois, sen olen jo itselleni luvannut, ajankohta vaan on vielä auki.

Millainen on lapsille? Mitä mieltä lapset on tästä isän tavasta.

Vierailija
1459/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä vaimossakin kyllä syytä jos esimerkiksi antaa pellemiehensä kiusata lapsiaan.

Kun joku sanoi, ettei voi vaimoa syyttää jos mies pelleilee.

Ei vaimo todellakaan ole joku tahdoton oli, joka vain voivottelee ja vääntelee käsiään miehen temppujen edessä.

Jos itsestään ei välitä miten mies kohtelee niin pitäisi välittää lapsistaan ja puolustaa heitä. Ja jos mies ei muutu niin pitää erota ja suoda lapsille rauhallinen koti.

Onhan lapsillekin tuskallista ja ärsyttävää seurata miten isä kohtelee äitiä, puhumattakaa heistä itsestään.

Ihan ihmeellisen kuvan saavat myös naisen ja miehen suhteesta.

Vierailija
1460/2500 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervepätuloasairastamenoa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma proseduurini:

Erosin 3 vuoden avioliitosta. Uhkailin erolla jos ei ota mun juttuja tosissaan, eikä liittoa vakavasti. Sitähän se ei tehnyt vaan vetosi "heeeei, se oli vitsi, ootko sä ihan sekaisin, anteeks mä en muista, enkä kuullut, tai sit en ymmärtänyt". Toisinaan haukkui läskiksi muiden miesten ja randomien ihmisten edessä.

Jos huomaat että et jaksa enää, eikä teillä ole enää mitään yhteistä, niin kirjaat erohakemuksen yksin. Ei siinä miestä kaivata.

Mitäs jos laihduttaisit?  Ei kukaan oikein halua katsella lihavaa kumppania. 

Mene pois täältä, sinä pikku paska.