Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Vierailija kirjoitti:
Pelle-mies ei ap:n tapauksessa kuulosta ilkeältä tai fyysisesti väkivaltaiselta, mikä on plussaa. Rasittava pelleily on, ja saa kaiketi kumppanin tuntemaan olonsa yksinäiseksi ja perheen ainoaksi aikuiseksi.
Ilmeisesti mies ei osaa, uskalla tai halua altistaa itseään suoralle kommunikoinnille, sillä siinä on näytettävä tunteensa, kuunneltava maltillisesti toista ja muutenkin oltava aikuismainen.
Jotain hän kenties peittää itsestään tällaiseen pelleilyn kaapuun., tai se on vaan huono tapa, joka on jäänyt päälle.
Yleensä itsensä paljastaminen toiselle vaatii rohkeutta.
Lisäksi tällainen pelleily ei ole edes kovin nokkelaa tai älykästä. Viime kädessä hän ei halua hauskuuttaa toista, tai ainakaan ei osaa sitä tehdä. Onko hänelle tehty selväksi, miten ärsyttävää ja lapsellista toimintansa on? Entä mitä hän viime kädessä pelkää, jos uskaltaa heittää pelleilyn nurkkaan ja toimia vaan riisutun asiallisesti. Toki voi sopia, että esim. kaksi pelleilyä päivässä saa tehdä. Ei enempää tai joutuu kylmään suihkuun.
Tuollaisia sopimuksia tehdään lasten kanssa. Jos on erehtynyt tuollaisen kanssa parisuhteeseen, niin viimeistään tuossa tilanteessa kannattaa päästää pelle kasvamaan aikuiseksi jossain muualla.
Toivottavasti jätit sen jo 4 vuotta sitten.
Olet rasittava tosikko jolla ei ole huumorintajua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kuvitellut että tuollainen on suht normaalia. Siis millaisia jähmeitä jököttäjiä miehet sitten yleensä kotioloissa on? Ja haluaako joku oikeasti itselleen umpitylsän ja ennalta-arvattavan robottimiehen? Ilmeisesti kai sitten.
T. Pelleilevä mies
Ihan kuin umpitylsä olis ainoa vaihtoehto kotipellen jälkeen. Pellet saa mun puolestani jäädä sirkukseen. On olemassa myös normaalilla huumorintajulla varustettuja miehiä 😄.
Onneksi miehelläni on todella omituinen huumorintaju. En jaksaisi mitään persoonatonta ja ennalta-arvattavaa tavismattia sekuntiakaan.
Minusta tuo ap:n tarina on miehen puolelta puhtaasti ilkeyttä, tai pikemminkin henkistä väkivaltaa. Se että se on naamioitu pelleilyksi ei tee siitä huumoria. Oma huumorintajuni menee monelle mutkalle ja ymmärrän mustempaakin huumoria, mutta tuossa ap:n miehen touhussa on jo sadismin sävyjä eikä tosiaankaan mitään hauskaa. Tuohon pitäisi laittaa heti stoppi.
Kotipelle on ihan ok. Mulla on semmonen ja ostaa aina kaikkea uutta teknologiaa, jotain jota on ihan pakko saada ja kuluttaa. Kaikki ne uudet jutut menee aina varastoon 1 -2 kk. jälkeen ja taas uutta pukkaa. Rahaa kuluu, aikaa asennukseen ja pois asennukseen, siivoukseen. En jaksa murehtia enää, romunkeräys toimii täällä päin ja vie itse sinne ne härpäkkeet ja maksaa.
Riitely sen sijaan pellen kanssa olisi pois minun hyvinvoinnista. Ja hänen
Kokeile heittää hänen punainen muovinenä roskiin.
Samantyyppinen mies,matkii myös usein puhettani ja pelleily tuntuu usein pilkalta jolloin huomautan siitä. On johtanut siihen,ettei paljoa jutella,olen mieluiten toisessa huoneessa hiljaa.
Onneksi oon sinkku kun näitä juttuja lukee 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kuvitellut että tuollainen on suht normaalia. Siis millaisia jähmeitä jököttäjiä miehet sitten yleensä kotioloissa on? Ja haluaako joku oikeasti itselleen umpitylsän ja ennalta-arvattavan robottimiehen? Ilmeisesti kai sitten.
T. Pelleilevä mies
Ihan kuin umpitylsä olis ainoa vaihtoehto kotipellen jälkeen. Pellet saa mun puolestani jäädä sirkukseen. On olemassa myös normaalilla huumorintajulla varustettuja miehiä 😄.
Onneksi miehelläni on todella omituinen huumorintaju. En jaksaisi mitään persoonatonta ja ennalta-arvattavaa tavismattia sekuntiakaan.
Normaali huumorintaju ei oo synonyymi persoonattomalle 😊
Tämä on sama kuin se mies joka jatkuvasti kutitti vaimoaan. Hirveä sarjakutittaja. Samanlainen jotenkin kilahtanut ääliö. Jos ei parin kerran jälkeen usko kun toinen sanoo ettei ole hauskaa, on ihan nuija.
Vierailija kirjoitti:
Kotipelle on ihan ok. Mulla on semmonen ja ostaa aina kaikkea uutta teknologiaa, jotain jota on ihan pakko saada ja kuluttaa. Kaikki ne uudet jutut menee aina varastoon 1 -2 kk. jälkeen ja taas uutta pukkaa. Rahaa kuluu, aikaa asennukseen ja pois asennukseen, siivoukseen. En jaksa murehtia enää, romunkeräys toimii täällä päin ja vie itse sinne ne härpäkkeet ja maksaa.
Riitely sen sijaan pellen kanssa olisi pois minun hyvinvoinnista. Ja hänen
No ei siitä tarvitse riidellä mutta ei ole ihan tervettä tollanen kaman hoardaus.
Kiinnostaisi kuulla miten ap ratkaisi asian.
Kuulostaa ihan etelä- pohojalaaselle pelkälle. Lähetä se takas Jalaasjärvelle tai Kurikkahan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä totta, että monilla adhd-piirteisillä on vastaavaa käytöstä. Omalla miehellänikin on (add) ja on samantyyppinen. Onneksi ei kuitenkaan yhtä paha ja osaa myös pyytää anteeksi jos huomaa loukanneensa. Mitään naamalle piereskelyä ei harrasta. Siinä ylittyisi jo raja ja pahasti.
Vstalause. Meillä perheessä melkein kaikilla adhd, ja tuollaista käytöstä ei ole ikinä ollut eikä myöskään suvaittaisi. Lapsetkin osaavat käyttäytyä kunnioittavasti, jos heitä kohtaan käyttäydytään niin.
En koskaan väittänytkään että kaikki adhd:t olisivat tuollaisia. Sanoin, että monilla on vastaavanlaista käytöstä. Ei nyt tarvitse lähteä vääntelemään sanoja ja loukkaantumaan loukkaantumisen ilosta. Sitä paitsi millaisia ne "luokan pellet" on yleensä koulussa? Niitä jotka ei pysty keskittymään ja istumaan aloillaan.
Ystäväpiiristä iso osa on ADHD-ihmisiä eikä kukaan ole tuollainen. En tiedä miksi sinulla on käsitys että monet ADHD-ihmiset olisivat lapsellisia pelleilijöitä ja muiden kiusaajia, mutta ei ainakaan omaan kokemukseen täsmää ollenkaan. Ehkäpä miehesi on vain epäkypsä.
Tyttöystävä meni juuri suihkuun ja laitoin hänen hiustenkuivaajaan vehnäjauhoja! Kohta pöllähtää 😅
Hyvänlaatuinen huumori ei perustu toisen mollaamiseen. Mutta huonot yksilöt kokee kaiken kilpailuna, eivätkä kykene tasaveroiseen ajatteluun vaan pitää koko ajan nokitella ja naamioida pahuus
huumorilla. He ovat glitterillä päällystettyä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä meni juuri suihkuun ja laitoin hänen hiustenkuivaajaan vehnäjauhoja! Kohta pöllähtää 😅
Tosi hyvä vastine tyttikseltä olisi laittaa sokeria autosi bensatankkiin.
Minusta tuo ap:n kuvailema tyyppi - laita pää väliin niin kolautan - kaapinovea avatessa tai auton vierellä juoksuttaminen tai tavaroiden annan - en anna - annan - enpäs annakaan -pelleily on henkistä väkivaltaa, toisen nolaamista ja alentamista, siitä on hyvin lyhyt matka fyysiseen.
Muunlainen vitsailu ja huumori jopa suotavaa ja arkea piristävää, mutta pitää olla varma että toinenkin nauttii.