Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta sitten synnyttäneenä, ja lasta vielä imetin. Rinnat isot ja maidosta turvoksissa... ajettiin moottoriveneellä isossa aallokossa. Hänestä oli hauskaa ja kiva katella kun "hinkit" heiluu.
Itkin kivusta, ja huusin lopettamaan ja hiljentämään. Ei kun tämä vaan nauroi ja jatkoi menoa.
Rantaan päästyämme annoin kunnon ripityksen, ja oli vähällä, etten antanut airosta päähän.
No, kyllähän se katui, ja ei muka kuullut minun huutoa moottorin metelissä, eikä ymmärtänyt miten kivuliaat täydet rinnat on.
(tehtiin toinenkin lapsi tämän perseilijän kanssa)
Pakko ihmetellä vikaa lausetta, että miksi?
Juuri näin, itsekin ihmettelin että miksi. Missä on naisten itsearvostus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kuukautta sitten synnyttäneenä, ja lasta vielä imetin. Rinnat isot ja maidosta turvoksissa... ajettiin moottoriveneellä isossa aallokossa. Hänestä oli hauskaa ja kiva katella kun "hinkit" heiluu.
Itkin kivusta, ja huusin lopettamaan ja hiljentämään. Ei kun tämä vaan nauroi ja jatkoi menoa.
Rantaan päästyämme annoin kunnon ripityksen, ja oli vähällä, etten antanut airosta päähän.
No, kyllähän se katui, ja ei muka kuullut minun huutoa moottorin metelissä, eikä ymmärtänyt miten kivuliaat täydet rinnat on.
Jos vaikka haluaa lapselle sisaruksen. Homma menee hankalammaksi, jos pitää etsiä ensin uusi mies ja sitten katsoa, voiko hänen kanssaan saada lapsen.
Huumori on vaikea laji, suurin osa ihmisistä ei osaa olla hauska. Työkaverikin yrittää kertoa hauskoja juttuja mutta omasta mielestäni on seksistisiä tai rasistisia, sitten kädet koukkuun ja heiluttelee niitä spdemäisesti suu vinossa ihmeellisesti ääntäen. Kyllä on hauskuus kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä meni juuri suihkuun ja laitoin hänen hiustenkuivaajaan vehnäjauhoja! Kohta pöllähtää 😅
Hyvä jäynä! Itse laitoin kerran vaimon puolityhjään vagisan tuubiin menthoolin raikasta hammastahnaa... Oli muuten raikas yö ja seuraava päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka haluaa lapselle sisaruksen. Homma menee hankalammaksi, jos pitää etsiä ensin uusi mies ja sitten katsoa, voiko hänen kanssaan saada lapsen.
Ja seuraavan kohdalla kohteli kunnioittavasti, ei lainkaan perseillyt tms?
Nyt vasta huomasin että oma vaimohan se täällä kirjoittelee! Minkäs teet kun olen niin hauska ja toinen on tosikko. Moni muu nainen olisi tämmöisestä rempseästä huumor miehestä onnellinen ja iloinen! Elämäniloa pitää olla, hei!? Suomalaiset on aina niin synkkiä. Ottamaa mallia muusta maailmasta. Sen näkee jo esim. TV sarjoista miten siellä huumori on ihan eri tavalla läsnä arjessa. Arjen pienenä suolana. Esim Frendit niminen TV sarja aikoinaan. Koko ajan pientä vitsailua ja huuomoria. Ja aivan ihanaa<3
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta huomasin että oma vaimohan se täällä kirjoittelee! Minkäs teet kun olen niin hauska ja toinen on tosikko. Moni muu nainen olisi tämmöisestä rempseästä huumor miehestä onnellinen ja iloinen! Elämäniloa pitää olla, hei!? Suomalaiset on aina niin synkkiä. Ottamaa mallia muusta maailmasta. Sen näkee jo esim. TV sarjoista miten siellä huumori on ihan eri tavalla läsnä arjessa. Arjen pienenä suolana. Esim Frendit niminen TV sarja aikoinaan. Koko ajan pientä vitsailua ja huuomoria. Ja aivan ihanaa<3
Miksi siis mennä yhteen tosikon kanssa sen sijaan, että etsisi puolison joka tekisi niin ikään samanlaisia hassunhauskoja piloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli enemmän hyviä puolia, kuin näitä mukamas hauskoja. Ei ollut tahallaan ilkeä, eikä koskaan väkivaltainen, ehkä joskus ajattelematon. Lapsille hyvä isä ja muutenkin hyvä mies.
Ja, en jättänyt sitä sikaa.
Eikös tässä ketjussa ollut tarkoitus kertoa rasittavista ajattelemattomista pelleistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli enemmän hyviä puolia, kuin näitä mukamas hauskoja. Ei ollut tahallaan ilkeä, eikä koskaan väkivaltainen, ehkä joskus ajattelematon. Lapsille hyvä isä ja muutenkin hyvä mies.
Ja, en jättänyt sitä sikaa.
Eikös tässä ketjussa ollut tarkoitus kertoa rasittavista ajattelemattomista pelleistä?
No miksi halusit sitten kertoa tässä keskustelussa miehestäsi, jos koet ettei hän kuulu tähän ketjun aiheeseen?
Omasta näkökulmastani, hyvä mies ei aiheuta puolisolleen tahallaan kipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ihmettä!? Eikö naiset muka ollenkaan mieti, millaiset geenit ne haluaa lapselleen? Kuka haluaa rankaista omaa lastaan tuollaisilla pelleilijän geeneillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavat meijerit! Haluaisin ruiskia spermat niille tänään!
Et ehkä haluaisi, nykyään tissit roikkuu jo hieman navan yläpuolella.
Eikä miehenikään varmaan tykkäisi tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Frendithän kertoo juuri niistä epäonnistuneista kommunikaatioyrityksistä, missä hommat menee pieleen.
Oma isäni hoki muuten aina tuota "moni muu nainen" äidilleni. Missä ne monet muut naiset olivat, eipä näkynyt ja ainakin itse sain aina häntä hävetä. Hänestä oli todella hauskaa vaikka vitsailla näyttävästä tarjoilijasta pomolleen, että kyllä näkee, miksi tämä tyttö on saanut töitä jne. Jumalauta että sai hävetä silmät päästään. Ihmiset myös pitivät häntä juttujensa perusteella aivan sikana. Kun reissasin hänen kanssaan, ihmiset ajattelivat, että olen hänen uusi vaimonsa, kun juttujensa perusteella hän oli niin nuorten naisten perään.
Ei toki oikeasti ollut, kuin jutuissa "huumorilla vaan", mutta sitähän ne vähemmän tuntevat eivät tienneet. Edelleen ottaa päähän äitini puolesta. Isäni aina ihmetteli, miksi vaimo ei hänestä tykkää. Olisi vissiin pitänyt nauhoittaa kasettimankalle niitä juttujaan, että kuuntelepa tuosta.
Minä olin avoliitossa pellen kanssa. Kas, eipä kestänyt pelle kun aloin myös kujeilla mutta silti oli sitä mieltä että hän saa pelleillä kanssani. Lähdin. Myöhemmin kuulin, että oli murtanut uuden naisystävänsä häntäluun vetämällä tältä tuolin alla ja se suhde oli loppunut sitten siihen. Minä en onneksi itse ikinä fyysisesti vahingoittunut miehen "vitseistä".
Mies on nyt viisikymppinen ja varmaan vieläkin kierrättää naisia, jotka eivät ymmärrä hänen hauskuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ihmettä!? Eikö naiset muka ollenkaan mieti, millaiset geenit ne haluaa lapselleen? Kuka haluaa rankaista omaa lastaan tuollaisilla pelleilijän geeneillä?
Pelleily ei ole geeneissä, se on opittu tapa. lapset eivät peri pelleilijän tapoja, kun pitää lapset erossa isästään. Eihän lasten äiti voi olla varma, ovatko lapset turvassa isänsä luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä meni juuri suihkuun ja laitoin hänen hiustenkuivaajaan vehnäjauhoja! Kohta pöllähtää 😅
Hyvä jäynä! Itse laitoin kerran vaimon puolityhjään vagisan tuubiin menthoolin raikasta hammastahnaa... Oli muuten raikas yö ja seuraava päivä
Oletko varma, ettet ole koskaan pessyt hampaitasi vagisan-geelillä? Kysynpähän vaan.
Moni muukin varmaan kysynyt mutta kysynpä uudestaan.
Miten päädyit naimisiin asti tuon kanssa??
Vierailija kirjoitti:
Olet rasittava tosikko jolla ei ole huumorintajua
Ihan vinkki: kannattaa testata kuinka huumorintajuttomia tosikkoja esim omat työkaverit tai työnantaja on. Voit kokeilla vaikka tuolin vetämistä alta ja ruokalassa suolapurkin ojentamista kansi löysättynä, piimä kahvimaitopurkissa jne. Saat äkkiå kivasti lisää vapaa-aikaa kivojen kepposten tekemiseen kun työnantajasi vapauttaa sinut kilometritehtaalle. Sitten voit kokeilla samoja vaikka appiukkoosi, ai että. Veikkaan kyllä että hånkin osoittautuu mittapuulllasi huumorintajuttomaksi tosikoksi.
Siis onko mies muuttunut avioliiton aikana tuollaiseksi vai ajattelitko voivasi nalkuttaa hänet toisenlaiseksi? Meillä on tuota lievempänä puolin ja toisin, enkä voi käsittää miksi kukaan menisi tällaisen ihmisen kanssa naimisiin jos tämä piirre ärsyttää. Jokaisella on oikeus etsiä kumppania jolle kelpaa omana itsenään - myös meillä rasittavilla huonon huumorin viljelijöillä.
Terapeuttinen ketju, kiitos tästä!
Minun mieheni (ei onneksi olla naimisissa eikä asuta yhdessä) on samantyylinen pelle kuin täällä kuvatut. Ehkä vielä pelleistä pahin - ilkeä pelle.
Pelleksi taantuminen alkoi, kun kävi ilmi että hän oli touhunnut selkäni takana ja valehdellut minulle jo pitkään. Haukuin hänet alimpaan *elvettiin ja katkaisin välit.
Ajan kanssa välimme paranivat, mutta tuntemani miehen tilanne oli tullut melkoisen vastenmielinen pelle. Pelle on paikalla vielä tänä päivänäkin, mutta vain minun kanssani. Muiden seurassa on täysin asiallinen. Muussa tapauksessa epäilisinkin jonkinlaista äkillisesti syntynyttä aivovauriota.
Pellen touhuja:
- Piereskelee missä ja milloin vain. Oikein kaasuttelee. Ei merkitystä vaikka olisimme syömässä. Inhoan syvästi tätä tapaa ja huomautan asiasta lähes joka kerta. Ei vaikutusta.
- Kuseskelee oven eteen. Olen kieltänyt tekemästä näin. Ei vaikutusta.
- Kaivaa nenäänsä ja syö räkäänsä.
- Kuvaa vessareissujaan.
-Vääntelee naamaansa kuin joku pahemman kohtauksen saanut.
- Muuntelee sanoja ja nimiä puhuessaan. Saa käyttää mielikuvitusta mitä tarkoittaa.
- Puhuu muutenkin aivan käsittämättömiä juttuja. Väkivaltaisia ja sairaita asioita muka vitsillä.
Tuossa muutama esimerkki muuttuneesta käytöksestä. Tätä on jatkunut jo yli vuoden.
Jotain passiivis-aggressiivista käytöstä tämä on. Huomionhakua. Halveksunnan osoittamista. Henkistä väkivaltaa. Menee lukkoon ja heittäytyy vielä typerämmäksi jos kysyn, että mitä sinä oikein yrität ilmaista?
On hänessä monia hyviäkin puolia. Se onkin ainoa syy miksi vielä katselen häntä. Kieltämättä usein tekee mieli näyttää ovea.
Todella turhauttavaa ja omituista käytöstä aikuiselta mieheltä. Välillä tekisi mieli lyödä avarilla päähän, vaikken väkivaltainen olekaan.
Alan tekemään kuten ketjussa on neuvottu. En ole huomaavinaan typerää käytöstä. Ehkä se sillä loppuu kun ei saa haluamaansa huomiota.
Tämä asia on ollut vaikea käsitellä. On vaikea edes uskoa, että toinen todella käyttäytyy noin vaikka se tapahtuu silmieni edessä. Olen yrittänyt nätisti ja myös rumasti lopettaa pellen perseilyn. Ei vaikutusta. Ilmeisesti tämä ei sitten ole jokin ohimenevä vaihe, kuten olen toivonut.
Tsemppiä kaikille pellejen uhreille!
Vanha kommentti, mutta pakko ihmetellä, että kenen mielestä olisi hauskaa olla ketjussa kerrottujen juttujen kohteena?