Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
1021/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta saunakaljaa seinälle heitettynä mies tarvitsee, jotta oppii muuttamaan käytöstään? 1? 5? 50?

Ainakin meillä se oli se tasan yksi. Vuosia sitten, kuten jo ensimmäisestä viestistäni kävi ilmi.

Tuli muuten mieleen, että näillä, joiden mielestä mitään väkivaltaa ei sallita, niin entä jos kaupungilla/baarissa tms joku tulee puristamaan perseestä? Itselläni reaktio on tönäistä se käsi pois lujaa. Olisitteko itse hiljaa ja lähtisitte pois? Jotkut ovat, tiedän sen. Kyllä minäkin lähden pois, mutta ensiksi tönäisen ("lyön") käden pois persuksiltani. Se luetaan ihan normaaliksi reaktioksi minusta. Parisuhteessa sitä antaa enemmän anteeksi, ymmärrystä ja näkee idean asian puimiselle, mutta jossain kohtaa sitten se ns normaali reaktiokin tulee. Ja hyvä niin.

Minusta on pelottavaa ajatella tämän yhden jankkaajan elämää, jossa tuntuu olevan hyvin musta-valkoisesti "ota tai jätä näkemys ihmissuhteista. Että suht pienestäkin ärsytyksestä, joka tosiaan ei ole mitään alistamista vaan huonoa huumorintajua ja huonoja sosiaalisia taitoja, pitäisi vaan jättää koko suhde?

Millä perusteella normaalisti reagoiva ihminen on lyhytpinnainen ja ei varmasti jaksaisi lukea näitä "tyttö, näin opit elämään ilman vihaa"? Itse olen ainakin nimeomaan pitkäpinnainen, ja elän ilman vihaa. Hetkellinen suuttumus ei ole vihaa vaan normaalia tunne-elämää kun on nokkimisen kohteena. Tietenkään semmoinen ei ole parisuhteen hyvä puoli, mutta ainoana huonoutena ei nyt kovin paha. Ja hyvät puolet on myös tosi hyviä ja niitä on paljon.

"Suhteellisen pieni ärsytys" siis on saanut sinut suoraan toimintaan mm. vetämään täydet kilarit, huutamiseen, oluen heittämiseen seinään, lyömiseen, mykkäkouluun, tiuskimiseen, haistatteluun, haukkumiseen, karjumiseen, elukaksi ja apinaksi nimeämiseen. Ja syynä on miehen "huono huumorintaju ja huonot sosiaaliset taidot". Ja tämä on teidän suhteeenne ainut huono puoli.

Sinulle nuo asiat ovat normaalia käytöstä mutta minulle ei. Minä pystyn aggressiiviseen käytökseen mutta minä valitsen toisin. Sinulle on pelottavaa etten minä jäisi tuollaiseen parisuhteeseen, jossa kommunikointi menee tuohon pisteeseen. Minusta on pelottavaa, että minä pitäisin tuota käytöstä normaalina parisuhteessa ja jäisin.

Jos te pärjäätte keskenänne ja tilanne kehittyy parempaan vuorovaikutukseen ja kumpikin kehittyessään pystyy myös pitämään temperamenttinsa suhtkoht hallitussa paketissa niin mikäs siinä ( jatkakaa suhdettanne kaikin mokomin minun puolestani). Jos tilanne on edelleen säännöllisen vittumainen ja vuodet vaan kuluu niin suhteessa pysyminen on ajan ja energian hukkaa.

Mutta, mitä minä tekisin jos joku puristaa baarissa persettäni. No arvaat varmaan, että minä en lyö lujaa vaan keskustelen :D

Viimeksi nostin kyseisen herran käden perseeltäni ilmaan baarissa ja kysyin kovalla äänellä kaikilta siinä ympärillä että "Hei! Minä löysin perseeltäni tämmöisen käden, tunnistaako joku omansa, onko joku hukannut kätensä!!!"

Eli siis sen sijaan, että napakalla läpäytysellä hoitaisit asian, valitset julkisen nöyryytyksen? Jotta et vaan mitenkään olisi aggressiivinen, valitset passiivisaggressiivisesti nolata?

Näissä asioissa itse minäkin uskon nopeisiin, rehellisiin reaktioihin enemmän kuin passiivisaggressiiviseen pskaan, josta lopulta ei käy kunnolla edes tarkoitus selväksi.

Nimittäin ärhäkkä läpäys viestii "näpit irti" kuin taas sinun huutelusi voidaan tulkita huumoriksi (niin, sitä tulkitaan usein väärin) tai jopa flirtiksi (haluat huomiota itsellesi). 

Keskustelua tuollainen nyt ei missään tapauksessa ole. Jos keskustella haluaisit, kysyisit mieheltä, miksi hän laittoi käden persuuksillesi, mitä hän ajatteli sen tehdessään, miltä hänestä tuntuu torjuntasi (jos se on päämääräsi, siis, vähän epäselvästi kun ilmaiset). Epäilen, että mies ei tätä jää kanssasi tekemään, joten ei, et sinäkään näissä tilanteissa mitään tasa-arvoisia keskusteluja vedä.

Vierailija
1022/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä joku on pelle niin ketjun aloittaja: Sen sijaan että kävisi asiaa miehensä kanssa läpi ja täten ratkaisisi ongelman (jos se on ratkaistavissa), hän kailottaa täällä asiaa ventovieraille. Uusavuttomuutta vai mitä? Ihan sama kun ihmiset valittaa iltalehdistöön kun talon räystäällä roikkuu vaarallisia jääpuikkoja, sen sijaan että ilmoitettaisiin huoltoyhtiöön.... huoh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa kaikki! kirjoitti:

Jos tässä joku on pelle niin ketjun aloittaja: Sen sijaan että kävisi asiaa miehensä kanssa läpi ja täten ratkaisisi ongelman (jos se on ratkaistavissa), hän kailottaa täällä asiaa ventovieraille. Uusavuttomuutta vai mitä? Ihan sama kun ihmiset valittaa iltalehdistöön kun talon räystäällä roikkuu vaarallisia jääpuikkoja, sen sijaan että ilmoitettaisiin huoltoyhtiöön.... huoh!

Sinäki oot kyl yks saatanan pelle ku kirjotat johoki 3 vuotta vanhaa ketjuu jossa 52 sivua typeriä viestejä sen sijaa et tekisit jotai hyödyllistä perkele xDD

Vierailija
1024/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Ketju est. 2017

mene sinä perseesee se hästäkis kaa saatanan naamakirjapelle perkele

Vierailija
1025/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähipiirini pelle opetteli puhumaan erään eurooppalaisen maan kieltä - toisin sanoen mölskötti siansaksaa, joka (hänen mielestään) kuulosti tuolta kieleltä. Se oli hänestä hauskaa.

Ollessaan kesälomareissulla tuossa maassa pelle huuteli paikallisille lapsille iskulauseita keksimällään kielellä. Hänen matkaseuralaistaan hävetti. Pelle kertoi muille tätä tarinaa ylpeänä ja huvittuneena.

Tässä taas paljastuu pellejen todellinen luonto: he ovat juntteja ja kaiken lisäksi epäkunnioittavia ja ilkeitä.

Huomionarvoinen seikka on se, että pelle huuteli siansaksaansa lapsille, ei aikuisille. Aikuisethan olisivat pitäneet mökeltävää pelleä mielisairaana tai jälkeenjääneenä. Pelle siis pyrkii aina pilkkaamaan heikommassa asemassa olevia.

Just näin. Jatkuva " pelleily" ei kerro todellakaan siitä et ihminen olis hauska( paitsi omasta mielestään) vaan se on itsekeskeistä, vastuutonta ja usein passiivisaggressiivista omaa showta, jossa muille ei oo mitään sijaa. Ja sen takana tosiaan on pelkoa, vihaa, katkeruutta, halua kontrolloida muita. Pellen kanssa ei ole miyään mahdollisuuksia tasavertaiseen, läheiseen ihmissuhteeseen, koska hänellä on pääasiassa menossa tuo oma, itsekeskeinen show, hän ei halua kasvaa aikuiseksi eikä häntä kiinnosta muiden tunteet lainkaan. Tällainen kokrmus mulla, ihan omasta elämästä. Vuosien seurustelun jälkeen tajusin, ettei yhtään aamua mennyt kuten haaveilin: istuisimme rauhassa, yhdessä aamukahvilla, juttelisimme niitä näitä ja aloittaisimme yhteisen päivän lämpimissä ja läheisissä merkeissä. Kertaakaan en 7v aikana kokenut tällaista. Joka aamu oli joku show menossa, jos ei sitren ollut syvä masennus tai raivo tai stressi tai joku muu. Et tällä kokemuksella sanoisin et tuollainen " muka- kiva" pelleily voi todellakin kertoa aika isoista ongelmista.

Vierailija
1026/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa kaikki! kirjoitti:

Ehkäpä ap haki vertaistukea. Tai halusi muuten vaan jakaa, kyllähän se helpottaa. Ja sehän tuossa just ongelma on, ettei tuollaisen pellen kanssa ole välttämättämättä mahdollista käydä mitään normaalia keskustelua, joten asiat ei ratkea niin. Vaan tukea ja näkökulmaa tarvitsee muualta. Että huoh- onko se sulta pois jos ap tarvii tuekseen muiden ajatuksia ja niitä myös saa? Minusta tämä on myös mielenkiintoinen kysymys, että mukahauskan pelleilyn taakse voi kätkeytyä kaikenkaista ikävää. Joka aiheuttaa toiselle esim pahoinvointia parisuhteessa. Ap ei varmaan ole ainoa, joten hyödyllinen keskustelu.

Vierailija
1027/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähipiirini pelle opetteli puhumaan erään eurooppalaisen maan kieltä - toisin sanoen mölskötti siansaksaa, joka (hänen mielestään) kuulosti tuolta kieleltä. Se oli hänestä hauskaa.

Ollessaan kesälomareissulla tuossa maassa pelle huuteli paikallisille lapsille iskulauseita keksimällään kielellä. Hänen matkaseuralaistaan hävetti. Pelle kertoi muille tätä tarinaa ylpeänä ja huvittuneena.

Tässä taas paljastuu pellejen todellinen luonto: he ovat juntteja ja kaiken lisäksi epäkunnioittavia ja ilkeitä.

Huomionarvoinen seikka on se, että pelle huuteli siansaksaansa lapsille, ei aikuisille. Aikuisethan olisivat pitäneet mökeltävää pelleä mielisairaana tai jälkeenjääneenä. Pelle siis pyrkii aina pilkkaamaan heikommassa asemassa olevia.

Itse olen samanlainen. En tosin puhu mitään olemassaolevaa kieltä vaan siansaksaa, joku kutsuisi "kielilläpuhumista". Mukava seurata, kun sekä aikuiset ja lapset katsovat ihan homona, kun heille juttelen. Ja muka kyselen.

Vierailija
1028/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Ketju est. 2017

mene sinä perseesee se hästäkis kaa saatanan naamakirjapelle perkele

Mikäs sinua hiertää? Häiritseekö kun asioita kutsuu niiden oikeilla nimillä?

Näin se metookin vaikutti moneen sikailijaan

Vierailija
1029/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samanlainen. En tosin puhu mitään olemassaolevaa kieltä vaan siansaksaa, joku kutsuisi "kielilläpuhumista". Mukava seurata, kun sekä aikuiset ja lapset katsovat ihan homona, kun heille juttelen. Ja muka kyselen.

Olet yhtä hauska kuin se takavuosien "virolainen" hääpuhe. Vitsivitsi, et ole tippaakaan hauska. Todellisuudessa vain nolaat itsesi. Yrität ehkä kovasti nolata muita mutta nolaat vain ja ainoastaan itsesi.

P.S. hehehee höhöö prööt prööt!

Vierailija
1030/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies painaa myös aina saunaan juuri mentyämme jääkaappikylmän juomatölkin kylkeeni. Tuntuu niin kylmältä. Painaa sen aina monta kertaa eri paikkoihin kiinni.

Tuollaisen jälkeen saisi mun mies saunoa yksin tölkkiensä kanssa ainakin useamman viikon. Eikä tämä olisi ainut seuraus. Kun niin tykkää kylmästä saisi myös vaan kylmää ruokaa.

Mun mies joskus painaa kylmän oluttölkin kankkuuni kun kiivetään lauteelle. Oletteko vilkaisseet miehenne ilmettä? Minun mieheni katse on hellä ja ilkikurinen, pienet kultaiset hiput tanssii hänen ruskeissa silmissään. Minä sanon hui ja lauteilla hymyillään, suudellaan ja saunotaan. Minä sanoisin tuota elettä kontaktin hakemiseksi, kiusotteluksi, jolla ei mitään pahaa tarkoiteta. Pojat on poikia.

Nyt kyllä pärähti keskivaikeat myötähäpeät tämän tekstin luettuni. Piti ihan kiemurrella kiusaantuneena tässä tietokoneen äärellä. :D

Vierailija
1031/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Jatkuva " pelleily" ei kerro todellakaan siitä et ihminen olis hauska( paitsi omasta mielestään) vaan se on itsekeskeistä, vastuutonta ja usein passiivisaggressiivista omaa showta, jossa muille ei oo mitään sijaa. Ja sen takana tosiaan on pelkoa, vihaa, katkeruutta, halua kontrolloida muita. Pellen kanssa ei ole miyään mahdollisuuksia tasavertaiseen, läheiseen ihmissuhteeseen, koska hänellä on pääasiassa menossa tuo oma, itsekeskeinen show, hän ei halua kasvaa aikuiseksi eikä häntä kiinnosta muiden tunteet lainkaan. Tällainen kokrmus mulla, ihan omasta elämästä. Vuosien seurustelun jälkeen tajusin, ettei yhtään aamua mennyt kuten haaveilin: istuisimme rauhassa, yhdessä aamukahvilla, juttelisimme niitä näitä ja aloittaisimme yhteisen päivän lämpimissä ja läheisissä merkeissä. Kertaakaan en 7v aikana kokenut tällaista. Joka aamu oli joku show menossa, jos ei sitren ollut syvä masennus tai raivo tai stressi tai joku muu. Et tällä kokemuksella sanoisin et tuollainen " muka- kiva" pelleily voi todellakin kertoa aika isoista ongelmista.

Tämä keskustelu on todella valaiseva. Tuntemani pelle ei juurikaan vietä aikaa perheensä kanssa vaan elää ihan omaa elämäänsä sillä välin kun hänen puolisonsa hoitaa lapsen ja kodin. Pelle elää omassa kuplassaan, syö eri aikaan kun muut jne. Jotain vihan osoittamista kai sekin.

Vierailija
1032/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni oli naamalle pierijä. Lopetti vasta kun mulla oli antibioottien takia maha tosi sekaisin  ja päätin kostaa, menin sohvalla telkkaa katsovan miehen luokse ja pyllistin ja pieraisin suoraan miehen silmille. Juoksi yökkien parvekkeelle ja ihmetteli että kovaan ääneen että miksi noin teit, vastasin että olet tehnyt samaa mulle 10 vuotta.  Siihen loppui miehen käytännön pieruvitsit eikä tarvinnut erota.

Vierailija
1033/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Ketju est. 2017

mikä tässä on miesvihaa? Kun aikuinen mies käyttäytyy näin lapsellisesti kai siitä voidaan keskustella että mistä johtuu käytöksensä , tämä on keskustelupalsta jos et ole huomannut vai etkö osaa lukea? Nämä pellet pelleilee siksi että näiden tunnetaidot on lapsen tasolla ja luulevat että saavat kaikki anteeksi , yritä keskustella asiallisesti niin huomaat ettei nämä osaa vaan alkavat heti vetää jotain roolia. Sillä roolilla ne peittää oman huonon tunnetaito-osaamisensa , voi olla kotoa opittua.

Vierailija
1034/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli on tuollainen pelle.

Hän oli jo lapsena tuollainen öhö-öhö -tyyppinen "hauskuuttaja". Hän teki moponkaasutuseleitä, nosti jalkaa ja pieri, kun oltiin sukulaisen syntymäpäivillä. Isän äärimmäisen häpeän ilme on jäänyt mieleeni.

Vierailija
1035/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tältä jätkältä:

Jes!

Pakko myöntää, että tuon kaverin ulkonäkö muistuttaa aika paljon minua nuorena - samoin käytös. Joo, jouduin ensimmäisessä työpaikassani vaikeuksiinkin yli-iloisen (lue: pelleilevän) luonteeni takia.

Onneksi vanhemmiten olen vähän rauhoittunut. Vähän.

Vierailija
1036/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli on tuollainen pelle.

Hän oli jo lapsena tuollainen öhö-öhö -tyyppinen "hauskuuttaja". Hän teki moponkaasutuseleitä, nosti jalkaa ja pieri, kun oltiin sukulaisen syntymäpäivillä. Isän äärimmäisen häpeän ilme on jäänyt mieleeni.

Mä olin kanssa, kunnes äidin "kuukauden mies" veti turpiin oikein huolella. Pelleily loppui siihen.

Vierailija
1037/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia omaa puolisoa ei voi kohdella asiallisesti? Puolin ja toisin? Tuon kanssahan sitä joutuu elämään ja helpompaa olisi, kun ei tahallaan ampuisi reikiä täyteen ja sitten yrittäisi niitä jälkikäteen paikata. Itse ajattelen, että kumppania pitäisi kohdella PAREMMIN kuin ketään muuta ihmistä. Välillä tulee tölväistyä, mutta heti kohta älyttyäni koitan sanoa, että ollut hänen vika, vaan itse en osannut tilannetta hoitaa. 

No niinpä. Miksi on yleisesti hyväksyttyä kaataa kaikki ärsytykset ja turhaumat puolison niskaan, ja samalla vaatia tätä täyttämään kaikki omat tarpeet? Niin moni on ymmärtänyt "parisuhteessa pitää saada olla oma itsensä" -ohjenuoran niin, että "parisuhteessa saa olla niin v-mainen pelle kuin haluaa". Tunnistan itse käyttäytyneeni saman mallin mukaisesti, eli kohtelin kumppaniani huonommin kuin muita vain siksi, että "se kuuluu asiaan". Ei kuulu, eikä kuulu tuo toisen ihmisen pelleilyn varjolla lyttääminenkään. Kenenkään ei pitäisi ruveta parisuhteeseen ennen kuin osaa kohdella toista ihmistä arvostavasti ja melkeinpä toivon, että olisin itsekin joutunut hankkimaan jonkinlaisen "parisuhdeajokortin" ennen tuota katastrofaalista ekaa suhdettani.

Vierailija
1038/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on todella valaiseva. Tuntemani pelle ei juurikaan vietä aikaa perheensä kanssa vaan elää ihan omaa elämäänsä sillä välin kun hänen puolisonsa hoitaa lapsen ja kodin. Pelle elää omassa kuplassaan, syö eri aikaan kun muut jne. Jotain vihan osoittamista kai sekin.

Just näin. Ikuinen kakara jota ei aikuisuus, vastuu ja toisten huomioiminen kiinnosta. Omasta kokemuksesta luulen, että taustalla katkera äitisuhde, ei ole tunnetasolla kasvanut mieheksi vaan purkaa kumppaniinsa sitä vihaa mikä kuuluis hänen äidilleen. Kaikki on myös aina toisten syytä, omaa vastuuta ei ole, ja jos kumppani odottaa jotain tasavertaista ja vastavuoroista, uhriutuu välittömästi. Ja tähän oireyhtymään kuulunee usein sekin, että ennen pitkää löytyy joku ihana nainen, joka ymmärtää mitä vääryyttä miesparka joutuu "hirviömäisen, vaativan, kontrolloivan" vaimonsa taholta kokemaan, vaikka on vaan viaton, kiltti, hauska miesparka.

Vierailija
1039/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia omaa puolisoa ei voi kohdella asiallisesti? Puolin ja toisin? Tuon kanssahan sitä joutuu elämään ja helpompaa olisi, kun ei tahallaan ampuisi reikiä täyteen ja sitten yrittäisi niitä jälkikäteen paikata. Itse ajattelen, että kumppania pitäisi kohdella PAREMMIN kuin ketään muuta ihmistä. Välillä tulee tölväistyä, mutta heti kohta älyttyäni koitan sanoa, että ollut hänen vika, vaan itse en osannut tilannetta hoitaa. 

No niinpä. Miksi on yleisesti hyväksyttyä kaataa kaikki ärsytykset ja turhaumat puolison niskaan, ja samalla vaatia tätä täyttämään kaikki omat tarpeet? Niin moni on ymmärtänyt "parisuhteessa pitää saada olla oma itsensä" -ohjenuoran niin, että "parisuhteessa saa olla niin v-mainen pelle kuin haluaa". Tunnistan itse käyttäytyneeni saman mallin mukaisesti, eli kohtelin kumppaniani huonommin kuin muita vain siksi, että "se kuuluu asiaan". Ei kuulu, eikä kuulu tuo toisen ihmisen pelleilyn varjolla lyttääminenkään. Kenenkään ei pitäisi ruveta parisuhteeseen ennen kuin osaa kohdella toista ihmistä arvostavasti ja melkeinpä toivon, että olisin itsekin joutunut hankkimaan jonkinlaisen "parisuhdeajokortin" ennen tuota katastrofaalista ekaa suhdettani.

Vihkiseremoniassa sanotaan "toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne".

En ole uskis, mutta toi on kyllä nasevasti laitettu. 

Vierailija
1040/2500 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihkiseremoniassa sanotaan "toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne".

En ole uskis, mutta toi on kyllä nasevasti laitettu. 

Jep. Mut kaikille ei aukee mitä kunnioittaminen tarkoittaa. Vaan ihmissuhde on esisijaisesti käyttösuhde, josta itse hyötyy jotenkin.